ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Thursday, April 3, 2014

က်ိဳးေၾကာင္းျပညႊန္ ဆံုးမစကားကို ေျပာၾကားလာက နာလြယ္ေစ

အေၾကာင္းေကာင္းမွ အက်ိဳးေကာင္းပါတယ္။အေၾကာင္းဆိုးရင္ အက်ိဳးလည္း ဆိုးတတ္တာ သဘာ၀ ပဲ။
 အေၾကာင္းမဂၤလာေကာင္းလို ့ အက်ိဳးမဂၤလာေကာင္းျဖစ္ထြန္းလာပံုကို ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က
အရွင္ရာဓဆိုတဲ့ မေထရ္  အေၾကာင္းကိုေလ့လာၾကည့္ရင္သိနိုင္ပါတယ္။


ရာဓ မေထရ္က သာ၀တၳိျပည္မွာအလြန္ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့မ်ိဳးရိုးကေန ဆင္းသက္လာတာတဲ ့။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ကိုနာၾကားရျပီးေတာ့ သာသနာေတာ္ကိုၾကည္ညိုလို ့ သာသနာ့
ေဘာင္မွာ ရဟန္းအျဖစ္ကိုခံယူလာခဲ့တာပါ။ သဃၤန္း၀တ္တဲ့ေန့ကစျပီးအရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္
ၾကီးက ရာဓမေထရ္ကိုသြားေလရာ ေခၚသြားျပီး ေျပာဆုိဆုံးမစရာရွိတာ ေျပာဆိုတယ္။ ရာဓမေထရ္
ကလည္း ဆရာျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ၾကီးဆံုးမတာမွန္သမွ် ေျမ၀ယ္မက်နားေထာင္
ျပီးမွတ္သားလိုက္နာတယ္တဲ ့။

အထူးသျဖင့္ေန့လည္ေန့ခင္းဆြမ္းဘုန္းျပီးခ်ိန္မွာ အရွင္ျမတ္ၾကီးကဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေပၚကိုၾကြျပီး
ေန့သန့္စင္တဲ့အခါ အရွင္ရာဓကိုအျမဲေခၚသြားေလ့ရွိသတဲ ့။ ေန့သန့္စင္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အရွင္ရာဓကို
ေျပာဆိုဆံုးမေလ့ ရွိသတဲ ့။

ေန့သန့္စင္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကိုအာရံုျပဳတာကိုေခၚပါတယ္။နိဗၺာန္ကိုအာရံုျပဳျပီးေတာ့ နိေရာဓ သမာပတ္
၀င္စားေတာ္မူေနတာကို ေန့သန့္စင္တယ္လို ့ သာသနာေတာ္ေ၀ါဟာရနဲ့ေျပာရပါတယ္။ အရွင္သာရိပုုတၱ
ရာ မ်က္ေမွာက္ျပုတဲ့နိဗၺာန္ဟာ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ ျဖစ္ပါတယ္။

နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ရွိရာမွာ ရုပ္ကလည္း ျဖစ္ျပီးပ်က္။ခႏၶာကလည္း
ျဖစ္ျပီးပ်က္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေဖါက္ျပန္ပ်က္စီးမွ ူေတြျပေနတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ကေလး ျမင္ေနရင္းကေန ျဖတ္ခနဲ့ဆို ျဖစ္ပ်က္ မရွိတဲ့ေနရာကို အာရံုျပဳလိုက္တာ။ ျဖစ္ပ်က္တို ့ရဲ႕
ဆံုးရာသည္နိဗၺာန္  ျဖစ္ပ်က္တို ့ဆံုးရာကို အာရံုျပဳတဲ့ေဇာက  ဖုိလ္ေဇာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီဖိုလ္ေဇာနဲ့ ျဖစ္ပ်က္တို ့ဆံုးရာ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳေနတာကို နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားတယ္လို ့ေခၚပါ
တယ္။နိေရာဓ ဆိုတာ စိတ္ေစတသိက္ေတြ ခဏခ်ဳပ္တာ။ဖလ-က ဖိုလ္ေဇာ။သမာပတ္က-အာရံုျပဳ
ေနတာတဲ ့။

အရွင္သာရိပုတၱရာက နိဗၺာန္ကိုအာရံုျပဳျပီး နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားလိုက္တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ
သမာပတ္ကေန ထမယ္လို ့ အဓိ႒ာန္ျပဳလိုက္တယ္။ျဖစ္ပ်က္ေတြခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳရာကေန
ျဖစ္ပ်က္ေတြျပန္ျမင္လာတာကို နိေရာဓ သမာပတ္က ထတယ္လို ့ ေခၚပါတယ္။

 နိေရာဓသမာပတ္က ထလာျပီးေတာ့ အရွင္ရာဓကို ဆံုးမ စကားေျပာတယ္။၀ိနည္းသုတၱန္ ပိဋကေတြ
ထဲက အဆံုးအမေတြကိုေျပာေပးတာပါ။ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဟာ အလိုလိုရလာတာမဟုတ္ဘူး။
အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ရလာတယ္။ အေၾကာင္းတရားကဘာလဲဆိုေတာ့ အ၀ိဇၨာနဲ့သခၤ ါရ။ အတိတ္
တုန္းက ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္ ဒုကၡသစၥာတရားေတြကိုရခဲ့တယ္။ဘယ္ဘ၀ ဘယ္ခႏၶာကိုယ္ရရ ဒုကၡသစၥာ
အမွန္ပါလားလို ့ မသိခဲ့ၾကဘူးေနာ္။ အဲ့ဒီလုိမသိတာက အ၀ိဇၨာ။မသိပဲ ဟိုဘ၀ ဒီဘ၀ ရေၾကာင္း
လုပ္ခဲ့တာက သခၤ ါရေပါ့။

အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤ ါရာ-သစၥာမသိပဲ လုပ္တဲ့ကုသိုလ္မွန္သမွ် ဆင္းရဲေၾကာင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္
ေကာင္းမွ ူလုပ္ရင္ သစၥာသိျပီးလုပ္ရမယ္လို ့ မေထရ္ျမတ္ၾကီးက ဆံုးမတယ္။ အရွင္ရာဓကလည္း
ေသာ၀စႆတာမဂၤလာနဲ့အညီ နားေထာင္တယ္။

ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ ၀ိပႆနာေတြအားထုတ္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို ့အားထုတ္တာျဖစ္တယ္။
နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္အရွ ူခံတရားကိုသိရမယ္။ အရွ ူခံတရားကဘာလဲဆိုေတာ့ ခႏၶာငါးပါးပဲ။ ခႏၶာငါးပါးက
အ၀ိဇၨာသခၤ ါရ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ရလာတာပဲ။ အ၀ိဇၨာသခၤ ါရသည္ အေၾကာင္းတရား
သမုဒယ သစၥာပါ။သမုဒယ သစၥာဆိုတာ ဆင္းရဲေၾကာင္း အမွန္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ေနာင္ခႏၶာရေအာင္လုပ္ေနတာဟာ ဒုကၡေရာက္ေအာင္လုပ္ေနတာမို ့ လူမိုက္လမ္းစဥ္ကြဲ ့။
ေနာင္ခႏၶာ မရေအာင္လုပ္တာကမွ သုခ ရရွိေစတဲ့လူလိမ္မာလမ္းစဥ္ကြဲ ့။။လူမိုက္လမ္းစဥ္ကိုေရွာင္
ျပီး လူလိမ္မာ လမ္းစဥ္ကိုလိုက္ရမယ္လို ့ ဆံုးမေတာ္မူတာကို အရွင္ရာဓက ရိုေသစြာနားေထာင္တယ္တဲ ့။

က်ိဳးေၾကာင္းျပညႊန္ ဆံုးမစကားကို ေျပာၾကားလာက နာလြယ္ေစ   လို ့ ဘုရားက မိန့္ေတာ္မူထားပါတယ္။
က်က်နန ေျပာဆိုဆံုးမ သြန္သင္ေပမယ့္ နာယူရေကာင္းမွန္းမသိ။ နားစြန္နားဖ်ားနဲ ့ ဂ်စ္တစ္တစ္ လုပ္တဲ့
သူက ရွိေသးတယ္။ အဲ့ဒီလိုလူမ်ိဳးကိုဆံုးမရ မလြယ္သူ။ေသာ၀စႆတာ မဂၤလာနဲ့ မညီညြတ္သူလို ့
ေခၚပါတယ္။ ဆံုးမရခက္တဲ့သူဟာ နိဗၺာန္နဲ့ေ၀းေတာ့တာပါပဲ။

၀ိပႆနာ ရွ ူတဲ့ေနရာမွာ အရွ ူခံတရားဟာ ခႏၶာ ငါးပါးပဲ။ခႏၶာငါးပါးဟာလည္းအလိုလိုရလာတာမဟုတ္ပဲ
အေၾကာင္းအက်ိဳးျဖစ္တယ္။ခႏၶာၾကီးဟာ ဘယ္ခံစားမွ ူေလးေပၚလာေပၚလာ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် အလိုလို
ေပၚလာတာမဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳးပါပဲ။ အေၾကာင္းအက်ိဳးေပၚမွာဥာဏ္ရွင္းရင္ ၀ိစိကိစၦာ
ေသပါတယ္။

ေပၚလာတဲ့ ဓမၼမွန္သမွ်ဟာေဖာက္ျပန္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ေဖာက္ျပန္တာကိုေဖာက္ျပန္တယ္လို ့သိထား
ရင္ ငါနာတယ္ ငါက်င္တယ္  ငါေအာင့္တယ္ လို ့ မလာေတာ့တဲ့အတြက္ ဒိ႒ိျပဳတ္ပါတယ္။ အေၾကာင္း
အက်ိဳးေပၚဥာဏ္ရွင္းရင္ ၀ိစိကိစၦာေသတယ္။ခႏၶာေပၚဥာဏ္ေရာက္ေတာ့ ဒိ႒ိျပဳတ္တယ္။ ဒိ႒ိနဲ့ ၀ိစိကိစၦာ
ျပဳတ္ရင္ ေသာတာပန္တည္ျပီး ပထမ နိဗၺာန္ရပါေတာ့တယ္။

ပထမ နိဗၺာန္ရတယ္ဆိုတာ   ဧတံမဂၤလမုတၱမံ-ျမတ္ေသာမဂၤလာၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမဂၤလာၾကီးကို
ရရွိခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေသာ၀စႆတာ မဂၤလာနဲ့ျပည့္စံုျပီး ဆံုးမလြယ္သူျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။ အရွင္ရာဓ
မေထရ္ကေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ၾကီးရဲ႕ ဆံုးမစကားနားေထာင္ျဖစ္ပ်က္ျမင္မုန္းဆံုးျပီးေတာ့
ေသာတာပန္တည္သြားပါျပီ။

၀ိပႆနာ အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ အရွ ူခံ။အရွ ူဥာဏ္။ ပညတ္ ပရမတ္။ သမထ ၀ိပႆနာ။
အျဖစ္နဲ့အပ်က္ ကို ဂဃနဏ သိထားဖို ့လိုပါတယ္။ မသိျခင္းအ၀ိဇၨာ မသိပဲလုပ္ေနတဲ့ သခၤ ါရေတြ
ရွိေနရင္ေတာ့သမုဒယ သစၥာလမ္းေပၚေလွ်ာက္ေနတာပါပဲ။ ၀ိပႆနာ ရွ ုျခင္းကသာ မဂၢင္လမ္းေပၚ
ေလွ်ာက္တာျဖစ္ပါတယ္။ မဂၢင္လမ္းေပၚေလွ်ာက္မွ နိဗၺာန္ေရာက္နိုင္ပါတယ္။


 (ဓမၼရံသီဆရာေတာ္၏  ေလာကီေလာကုတၱရာ အသံုးခ်ပညာ ၾကီးပြားေၾကာင္းရာမဂၤလာ  စာအုပ္
မွ ထုတ္နုုတ္ ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္)


                      *****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

2 comment:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ေရာက္ေနတယ္ သမီးေတာ္ေရ----------------ေနေကာင္းတယ္ေနာ္...............

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

ေကာင္းတယ္ဂ်က္ေရ မေကာင္းတာက လိုင္း...
ဖြင့္မရ ျပဳမရ တင္မရ သူလုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနတာ