လြန္ေလျပီးေသာအခါက ျမတ္စြာဘုရားသည္
ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္`
၌ေနေတာ္မူ၏။ကေခ်သည္တစ္ေထာင္တို့၏ အၾကီးအမွ
ူး ဂါမဏိသည္ ပစၦိမဘ၀ိကသားျဖစ္၍
ရင့္က်က္ေသာ ဥာဏ္ရွိသည္ အျဖစ္ေၾကာင့္ အျခံအရံႏွင့္အတူ
ျမတ္ဗုဒၶထံသို ့ခ်ဥ္းကပ္ျပီးလွ်င္-
“ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား-
ကေခ်သည္တို ့သည္ ပြဲသဘင္၏ အလယ္`၌
မွန္ေသာအမွ ူ ။ခၽြတ္ယြင္းေသာအမွ ူျဖင့္
ပြဲသဘင္ရွ ူသူ လူအေပါင္းကို ရႊင္ပ်၀မ္းေျမာက္ေစ
လ်က္ ႏွစ္သက္ေမြ ့ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ပါးေစ၏။ ထိုကေခ်သည္သည္
ေသသည္မွ ေနာက္`၌ ပဟာသ
အမည္ရွိေသာ နတ္သမီးတို ့၏ အေပါင္းအေဖာ္ အျဖစ္သို ့
ေရာက္၏ဟု ေရွးအဆက္
ဆက္ျဖစ္ကုန္ေသာကေခ်သည္ ဆရာတို့ထံမွ ဤ စကားကိုၾကားဖူးခဲ့ပါသည္။
ဤအရာ၀ယ္
ျမတ္ဗုဒၶသည္ အဘယ္အယူေတာ္ ရွိပါသနည္း ”ဟု ေမးေလွ်ာက္၏။
ဗုဒၶျမတ္စြာလည္း “ ဂါမဏိ- သင္သည္
ဤစကားကို ငါ့အား မေမးလင့္ “ ဟု သံုးၾကိမ္တိုင္ေအာင္
ပယ္ေတာ္မူ၏။ ဂါမဏိ သည္ သံုးၾကိမ္တိုင္ေအာင္
ထပ္မံေလွ်ာက္ထား၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားလည္း
“ သင့္ကို ငါးအား မေမး မေလွ်ာက္ႏွင့္ဟု ပယ္ေတာ္မူပါလွ်က္ သံုးၾကိမ္တိုင္ေအာင္ထပ္၍
ပင္ေမး
သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သင့္အား ငါေျပာၾကားအံ့။
ဂါမဏိ လြန္ေလျပီးေသာအခါက သတၱ၀ါတို
့သည္မကင္းေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ရွိကုန္၏။
ယင္းတို့္ျဖင့္ ေႏွာင္ဖြဲ့ကုန္၏။
ကေခ်သည္သည္ ထိုသတၱ၀ါတို့အလယ္သို ့ ၀င္၍ ထိုသတၱ၀ါတို့အား
လြန္စြာႏွစ္သက္ျခင္း။အမ်က္ထြက္ျခင္း။မိုက္မဲေတြေ၀ျခင္းငွါ
တပ္ႏွစ္သက္ေစတတ္ေသာ အာရံု။
မိုက္မဲေတြေ၀ေစတတ္ေသာ အာရံုတို့ကို
အနီးသို့ေဆာင္၏။ ထိုကေခ်သည္သည္ မိမိလည္း
ေမ ့ေလ်ာ့ လြန္စြာေမ့ေလ်ာ့လွ်က္
သူတစ္ပါးတို့ကိုလည္း ေမ့ေလ်ာ့ လြန္စြာေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ေသာ
ေၾကာင့္ ေသသည္မွ ေနာက္`၌ ပဟာသ အမည္ရွိေသာ
ငရဲ`၌ ျဖစ္ရ၏။ ” ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။
ပဟာသ ငရဲ ဟူသည္ အသီးအျခား မရွိေပ။
စင္စစ္ေသာ္ကား အ၀ီစိငရဲ၏ သာလွ်င္ တစ္ခုေသာ
အဖို ့`၌ ကကုန္ သီကုန္ သကဲ့သို ့ ကေခ်သည္ အသြင္ကိုယူ၍သာ က်က္ရကုန္၏။
ထိုက်က္ရာအရပ္
ကိုသာ ပဟာသ ငရဲ ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။
(သံယုတ္ အ႒ကထာ)
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
0 comment:
Post a Comment