တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတိုင္း နိဗၺာန္ကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ပါရဲ႕လား…..
သူမ်ားေတြတရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာနဲ
့ လိုက္ျပီးတရားအားထုတ္သူေတြ
အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။သူမ်ားနိဗၺာန္ဆိုလို
့လိုက္ျပီး ဗာန္ေနၾကတဲ့သူေတြလည္း
အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။သူမ်ားေျပာသလိုမေျပာနိုင္ရင္
သူမ်ားလုပ္သလိုမလုပ္နိုင္
ရင္ လူရာမ၀င္မွာစိုးလို ့ လုပ္ေန
ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြ ဒု နဲ ့ေဒး ဆိုသလို
မ်ားလြန္းလွပါတယ္။ ဘယ္အရာမွာမဆို
အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္
တာကို လက္ေတြ ့လုပ္ဖူးတဲ့သူတိုင္း
ေလ့လာဖူးတဲ့သူတိုင္းသိၾကမွာပါ။
လြန္ခဲ့တဲ ့ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကအေၾကာင္းေလးတစ္ခုကို
အမွတ္ရမိလို ့ ပါ။
သမီးေတာ္ေနတဲ့ရြာမွာ သၾကၤန္တြင္းႏွစ္စဥ္ တရားစခန္းဖြင့္ျပီး အမ်ိဳးသားမ်ား
အမ်ိဳးသမီးမ်ားပါ စခန္း၀င္ေယာဂီ
မ်ားအေန နဲ ့ တရားအားထုတ္ၾကသူေတြလည္း
မနည္းလွပါဘူး။ ရြာက ရွမ္းရြာျဖစ္တာေၾကာင့္
ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း
ရွမ္းလူမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ တရားေဟာရင္
ရွမ္းလို ေဟာပါတယ္။ သမီးေတာ္တို ့
ရြာက ရွမ္းအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ
့အိမ္ေထာင္က်တဲ့ ဗမာလူမ်ိဳးအကိုၾကီး
တစ္ေယာက္ကလည္း သၾကၤန္တြင္း မွာ
ဒုလႅဘ ၀တ္ပါတယ္။ဒုလႅဘ ၀တ္တာကို
ေတြ ့ေတာ့ သမီးေတာ္က သူ ့ရဲ႕အမ်ိဳးသမီးျဖစ္တဲ့အမၾကီး
နဲ ့ စကားေျပာမိတယ္။
အကိုၾကီးက ရွမ္းစကားလည္းမတတ္ေတာ့
တရားေဟာရင္နားလည္မွာလည္း
မဟုတ္ဘူး။ မိုးကုတ္မွာ သြား၀တ္ရင္
တရားလည္းေကာင္းေကာင္းနာရမယ္။
တရားအားထုတ္ရတာလည္းပိုေကာင္းတယ္လို
့ ေျပာမိေတာ့ အမၾကီးက
ေနပါေစ တဲ ့ တရားေဟာ နားမလည္လည္း သူ ့ဘာသာ တရားထိုင္ရရင္
ျပီးတာပဲ တဲ ့။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ဘာအတြက္ထိုင္တာလဲလို ့ေတာ့
မေမးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။အားလံုးက တရားထိုင္ရင္နိဗၺာန္ရမယ္လို
့ ဒီလိုပဲ ထင္ျမင္
ျပီး ယူဆျပီး ထိုင္ေနၾကတာပါ။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့စကားလံုးေလးကိုၾကားဖူးၾကတာကိုပဲ
ေက်းဇူးတင္ရမလိုျဖစ္ေနတဲ့အေနအထားတစ္ခုလုို
့ေတာင္ေျပာခ်င္မိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့နိဗၺာန္ ဆိုတာ အလြယ္တကူေရာက္နိုင္တဲ့
ေနရာတစ္ခု
မဟုတ္ပါဘူး။နည္းစနစ္ မွန္ကန္စြာ
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ဆံုးျဖတ္နိုင္ သိမွတ္နိုင္မွ
နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
သစ္ငုတ္တိုလို ငုတ္တုတ္ထိုင္တိုင္းတရားရတယ္လို
့အသိပညာမဲ့စြာ
အားထုတ္ေနၾကသူေတြကို ႏွေမ်ာလြန္းလွပါတယ္။အခ်ိန္ကုန္ခံ
လုပ္ပါလွ်က္နဲ ့
ကိုယ္ ရည္မွန္းတာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကိုမေရာက္နိုင္ရင္
ေလာကီနယ္ပယ္မွာ
ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွေမ်ာစရာလို ့ျမင္တတ္ၾကမွာပါ။ခုလည္း
နိဗၺာန္ေရာက္ဖို ့လို ့
ရည္ရြယ္ေမွ်ာ္မွန္းပါလွ်က္နဲ ့
နိဗၺာန္နဲ့အေ၀းၾကီးေ၀းေနၾကတာဟာ
သာမာန္ထက္ပုိျပီး ႏွေမ်ာစရာေကာင္းလြန္းလွပါတယ္။
နိဗၺာန္ ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳဖို ့ဆိုရင္
တရားအားထုတ္သူဟာ သစၥဥာဏ္ကို
လည္းသိရမယ္။ ကိစၥဥာဏ္ကိုလည္းသိရပါမယ္။သစၥဥာဏ္
ကိစၥဥာဏ္ကို
မသိရင္ နိဗၺာန္ဆိုတာ အေ၀းၾကီးပါပဲ။
သီလေဆာက္တည္ျခင္း အက်ိဳး နဲ ့
ပညတ္အာရံုကိုမွီျပီး အားထုတ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္သမထန့ဲ သီလ
ရဲ႕အက်ိဳးကိုမလြဲမေသြ
ခံစားရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒါဟာ ကံတရားေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ကံတရားဟာ
သံသရာလည္ျခင္းအေၾကာင္း သာလွ်င္ျဖစ္ျပီး။သံသရာျပတ္ျခင္း။နိဗၺာန္ကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုျခင္း ဆႏၵရွိသူဟာ
ဥာဏ္တရားကို အားကိုးျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ တရားစကားေျပာတယ္ဆိုျပီး
ပူရင္ပူတယ္လို ့သိ ။ ေအးရင္
ေအးတယ္လို ့သိ။နာရင္ နာတယ္လို ့သိ။က်င္ရင္က်င္တယ္လို
့သိ။ စသျဖင့္
အရပ္ထဲမွာ ကေလးက အစ လြယ္လြယ္ေျပာေနတဲ့စကားေတြဟာ
အားလံုးရဲ႕
နားမွာယဥ္ပါးေနၾကပါလိမ့္မယ္။ နာတယ္
က်င္တယ္ ပူတယ္ ေအးတယ္
ယားတယ္ ေအာင့္တယ္ စသျဖင့္ အသိဟာ
တိရိစၦာန္ေတြေတာင္သိၾကတာပါ။
ဒီအသိမ်ိဳးသိရံုနဲ ့ အရိယာျဖစ္နိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ
စဥ္းစားဥာဏ္နဲ ့ဆင္ျခင္ တတ္ဖို ့
သိတ္အေရးၾကီးပါတယ္။ သူမ်ားေျပာသံၾကားေလးနဲ
့ လိုက္လုပ္ေနလို ့မရနိုင္
မွန္းကို ေကာင္းေကာင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။
ဆရာေကာင္းကိုမွီ၀ဲျခင္းျဖင့္သာလွ်င္
စစ္မွန္တဲ့နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။
တရားအားထုတ္တယ္လို ့ေျပာျပီး ပညတ္
မသိ ပရမတ္ မသိ။ရုပ္မသိ နာမ္ မသိ။
အနိစၥလည္း နားမလည္ ဒုကၡ ဆိုတာလည္း
သဲသဲကြဲကြဲ သေဘာမေပါက္ရင္
နိဗၺာန္ ကိုဘယ္လိုမွ မေရာက္နိုင္
မရနိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို ့ထိုင္တိုင္းတရားမျဖစ္ပဲ
အခ်ိန္ေတြအခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေစေနၾကတဲ့
ေယာဂီမ်ားကို ေတြ ့ရင္ ႏွေမ်ာစရာေကာင္းလွတယ္လို
့ျမင္မိပါတယ္။
ဘာမွ မသိ ဘာမွမလုပ္တဲ့သူနဲ ့ ဘာမွကိုမျခားနားသလိုပါပဲ။
ဒုကၡသစၥာ သံသရာမွာပဲ လည္ေနရအံုးမွာပါ။လုပ္သာလုပ္ျပီးမရတာေလာက္
နစ္နာတာ မရွိပါဘူး။ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကိုေအာင္ျမင္ေအာင္
ျပီးေျမာက္
ေအာင္လုပ္နိုင္ဖို ့ နည္းစနစ္မွန္ကန္ျပီး
စစ္မွန္တဲ့ သစၥာတရားေတာ္မ်ား
နာၾကားမွတ္သားျပီး နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ဖို
့ ဆရာေကာင္းကိုမွီ၀ဲရန္
အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
ဆရာေကာင္းကိုမွီ၀ဲထားတဲ့သူမ်ားဟာ
တရားအားထုတ္ဖို့အတြက္
အထူးတလည္ အခ်ိန္ေပးစရာေတာင္မလိုပဲ
သြားရင္းလာရင္း စားရင္း
ေသာက္ရင္း ေနရင္းထိုင္ရင္းနဲ့ တရားထူးတရားျမတ္ကို ရနိုင္ၾကပါတယ္။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သာ၀တၳိျပည္ဟာ
လူဦးေရ (၇)ကုေဋ ရွိျပီး
(၅)ကုေဋ က အရိယာေတြလို ့ဆိုပါတယ္။
အဲ့ဒီ အရိယာဦးေရဟာ
ဆန္ဖြပ္ရင္း ေမာင္းေထာင္းရင္ ေရခပ္ရင္း
ထမင္းခ်က္ရင္းကေန
ကိုယ့္ျပဳတဲ့အျပဳအမူေလးေတြကို မွန္ကန္တဲ့နည္းစနစ္
ဥာဏ္ ပညာ နဲ ့
သိမွတ္ဆံုးျဖတ္ျပီး သစၥာေလးပါသိျမင္ခဲ့ၾကတာလို
့ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။
ခႏၶာမွာ နာတာ က်င္တာ ပူတာ ေအးတာ
ေအာင့္တာ ယားတာ အစရွိသျဖင့္
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ ဒုကၡသစၥာပါလားလို
့သိမွတ္ရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာလို ့
မွတ္ယူရမလဲဆိုေတာ့။ နဂိုက မနာ မက်င္
မပူမေအး မယား မေအာင့္ရာကေန
နာလာ က်င္တာ ပူလာေအးလာ ယားလာေအာင့္လာျခင္းဟာ
ေဖါက္ျပန္ျခင္းပါပဲ။
နဂို အေန အထားကေန ေဖါက္ျပန္တာ ေျပာင္းလဲတာဟာ
ဒုကၡသစၥာရဲ႕ သေဘာ
သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။ခႏၶာငါးပါးတို
့ရဲ႕ ေဖါက္ျပန္ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာကိုသိျခင္း
သည္သာလွ်င္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္ပါတယ္။ဒုကၡသစၥာကို
ဒုကၡသစၥာလို ့သိေပးျခင္းဟာ
သစၥဥာဏ္ကိုရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ခႏၶာတို ့ေဖာက္ျပန္ျခင္းဟာ ခ်မ္းသာကိုေဆာင္ယူျခင္းမရွိပါဘူး။ႏွိပ္စက္တဲ့သေဘာ
သာလွ်င္ရွိတဲ့အတြက္ ဆင္းရဲတယ္လို
့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေသေသခ်ာခ်ာ
ေဟာေတာ္မူထားတာပါ။ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာေတြနဲ
့ဆင္းရဲရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ခႏၶာမွာ ေဖါက္ျပန္လာတိုင္း ႏွိပ္စက္ျပန္ျပီးလို
့ သိမွတ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
နာတယ္ က်င္တယ္ ပူတယ္ ေအာင့္တယ္
ေအးတယ္ ယားတယ္ စသျဖင့္သိျခင္းဟာ
လူသာမာန္ေတြသိတဲ့အသိျဖစ္ပါတယ္။
ဥာဏ္ပညာရဲ႕အရာမွာေတာ့
ႏွိပ္စက္ျပန္ျပီလို ့ ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္သိမွတ္ရမွာပါ။
သူေတာ္ေကာင္းတို ့က ခႏၶာရဲ႕
သေဘာကို ထိုးထြင္းျပီး သိတဲ့အသိမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဥာဏ္နဲ ့ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ ဆံုးျဖတ္
သိျမင္နိုင္ရပါမယ္။ အဲ့သလို နွိပ္စက္ျပန္ျပီလို
့သိျခင္းဟာခႏၶာရ႕ဲ ကိစၥကို
သိျခင္းျဖစ္လို ့ ကိစၥဥာဏ္ ကိုရတာျဖစ္ပါတယ္။
သစၥဥာဏ္ ကိစၥဥာဏ္တို ့နဲ ့
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ဆံုးျဖတ္ျပီး
သိမွတ္သူ ေယာဂီဟာ ဓမၼ က သူ ့အလိုလို ေဆာင္ယူ
ျပီး ကတဥာဏ္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္ တရားပါ ဒုကၡသစၥာကို
ဒုကၡသစၥာလို ့
သိျခင္းဟာ မွန္ကန္ေသာ မဂၢင္ လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ဒုကၡသစၥာလို
့
သိျခင္းေၾကာင့္ မေက်နပ္တဲ့စိတ္
သက္သာခ်င္တဲ့စိတ္စသျဖင့္ သမုဒယ
သစၥာတို ့ခ်ဳပ္ျငိမ္းပါတယ္။သမုဒယတို
့ရဲ႕ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းဟာ နိေရာဓသစၥာ
မည္ပါတယ္။ ခဏ နိေရာဓမွသည္ ထာ၀ရ
နိေရာဓ ကို ဆိုက္ေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ အမွန္ျမင္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၾကပါေစ။
***** တတိယေျမာက္သမီးေတာ္ *****
0 comment:
Post a Comment