အေမာဟ တဲ့ သူကေတာ့ တစ္ခုထဲမို ့လို
့ ေခၚခ်င္သလိုေခၚလို ့ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ နာမည္က ပညိေျႏၵ တဲ့ အဓိပါၸယ္က အာရံုကိုသိျခင္းသေဘာ၊
ပညာ ဆိုတာ သိတာ၊ ဣေျႏၵဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕အဓိပၸါယ္က အစိုးရျခင္း
ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညိေျႏၵ ဆိုတာ သူဟာ ပညာလည္း
ဟုတ္တယ္။ သိတဲ့ေနရာမွာ အစိုးတရလည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့
ပညိေျႏၵ လို ့ေခၚတယ္။ အာရံုကိုအမွန္အတိုင္းသိျခင္းသေဘာ။
ဒီမွာဆိုလိုတ့ဲ ပညာက တကယ့္ကို ရုပ္နာမ္သေဘာကို ထိုးထြင္းသိတဲ့
ပညာကို ဆိုလိုတာ၊ ဆိုပါေတာ့ သင္ၾကားတဲ့ ပညာေတြလည္း တတ္ၾကတယ္
မဟုတ္လား၊ အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ ဒါေတြကို ဦးဇင္းတို ့က ပညာလို ့
မေခၚဘူး၊ တစ္နည္းနည္း နဲ့ တျခားနာမည္နဲ့ေခၚခ်င္ေခၚေပါ့။ ဗဟုသုတ
လို ့ေခၚခ်င္ေခၚ၊ အတတ္လို ့ပဲ ေခၚေခၚ။
ပါဠိေတာ္ေတြမွာ ပညာဆိုတဲ့ စကားလံုးကို သံုးျပီဆိုရင္ ရုပ္နာမ္ သေဘာကို
အမွန္အတိုင္း ထိုးထြင္းျပီးသိတာမ်ိဳး
ဒီထက္တစ္ဆင့္တက္လိုက္ရင္
သစၥာေလးပါးတရား နိဗၺာန္ကို ထိုးထြင္းျပိး သိတာမ်ိဳးကို ပညာလို ့ေခၚတယ္။
ဒီပညာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အကုသိုလ္စိတ္နဲ့မယွဥ္ဘူး။ အဟိတ္စိတ္နဲ ့
မယွဥ္ဘူး။ကာမာ၀စရ ေသာဘန စိတ္ထဲမွာေတာင္မွ ဥာဏသမၸယုတ္နဲ့
သာယွဥ္တယ္။ဥာဏ ၀ိပၸယုတ္နဲ့ ပညာ နဲ့မဆိုင္ဘူး။
ပညာကို ဘာနဲ့ ဥပမာ ေပးလည္းဆိုေတာ့ ေမွာင္ေနတဲ့အခန္းထဲမွာ
မီးထြန္းလိုက္တာမ်ိဳး လင္းသြားသလိုပဲ ပညာမပါရင္ ရုပ္နာမ္ရဲ႕
သေဘာတရားကို မသိဘူး။ အေမွာင္က်သလိုပဲ။ ပညာေပၚလာတဲ့
အခါမွာ ရုပ္နာမ္ရဲ႕ သေဘာတရားကို ထင္ထင္လင္းလင္း သိသြားတယ္။
အဲ့သလို သိတတ္တဲ့ သေဘာတရား၊ အဲ့သလို သိျခင္း`၌ အစိုးတရျဖစ္
တတ္တဲ့ သေဘာတရားကို ပညိေျႏၵ လို ့ေခၚတယ္။
ပညိေျႏၵ ကိုျပည့္ျပည့္၀၀ တိတိက်က် လုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ တရားထိုင္ရမယ္။
တရားထုိင္မွတ္တာ ၾကာလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြကို သူ ့ဟာသူ
ျမင္လာတာ၊ ပထမ စစခ်င္းေတာ့ ဒါမျဖစ္နိုင္ေသးဘူး။ သမာဓိ ရေအာင္လုပ္
ေနရတာ။သမာဓိျဖစ္တာနဲ့ တစ္ျပိဳင္နက္ ပညာလာေတာ့တာပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို ့ ဘုရားေဟာထားတာက
“သမာဟိေတာ ဘိကၡေ၀
ယထာဘူတံ ပစာနာတိ” တဲ ့။သမာဓိရွိတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ဟာ တရားေတြကို
အမွန္အတိုင္း သိျမင္သြားတယ္။ အျပီးထိေအာင္ လုပ္မေနရေတာ့ဘူး။
စိတ္တည္ၾကည္ျပီး ျငိမ္သြားျပီဆိုတာနဲ ့ တစ္ျပိုင္နက္ တရားကို
ျမင္လာတယ္။ အဲ့သလိုျမင္လာတဲ့ပညာကိုမွ ပညာ လို ့ေခၚတယ္။
ျပီးေတာ့ ရွိေသးတယ္။ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကို
ယံုၾကည္သိျမင္တဲ့ ကမၼႆကတ
ပညာ လို ့ေခၚတယ္။ ကံဆိုတာ ရွိတယ္၊ ကံ၏ အက်ိဳးဆိုတာ ရွိတယ္လို ့
ယံုၾကည္တာ၊ ေရွးတုန္းကထဲက ဒါေတြရွိျပီးသားပါ။
အေမာဟ လို ့လည္းေခၚတယ္။ ပညာလို ့လည္းေခၚတယ္။ ဥာဏလို ့လည္း
ေခၚတယ္။ အားလံုးအတူတူပဲ။
အရွင္သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
2 comment:
ဘုန္းဘုန္းကေတာ့တရားဘက္ကၾကည့္တာခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သင္ဖူးတဲ့စာထဲမွာေတာ့ပညာဆိုတာအေကာင္းအဆိုး၊အက်ဳိးအျပစ္ကိုေ၀ဖန္ပို္င္းျခားတတ္ေသာဥာဏ္လို႕ဆိုထားတယ္ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္စာကိုသတိတရလာဖတ္တာေက်းဇူးပါဗ်ာ။ အခုတေလာေတာ့ဘေလာ့ကိုျပန္လွည့္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္လည္းအားစိုက္ေရးပါေတာ့မယ္။
မာလာေဆာင္ အေၾကာင္းေရးထားတဲ့
ပို့စ္မွာကတည္းက လာဖတ္ျပီး မွတ္ခ်က္ေရးခဲ့ပါေသးတယ္ရွင္
လိုင္းမေကာင္းေတာ့ ေရးတဲ့စာ က မတက္ဘူးနဲ့တူပါတယ္
အားစိုက္ေရးမယ္ဆိုလို ့ ၀မ္းသာမိပါတယ္
Post a Comment