ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Thursday, May 28, 2015

ခ်မ္းသာျခင္းတရား =သုခ


နိဗၺာန္ကို ခ်မ္းသာလို ့ေခၚတယ္၊ ဓမၼပဒမွာ ေဟာထားတယ္၊
နိဗၺာန ပရမံသုခံ၊နိဗၺာန္ဟာ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာ၊ နိဗၺာန္ထက္သာတဲ့
ခ်မ္းသာရယ္လို ့ မရွိေတာ့ဘူး။အဲ့ဒီ ခ်မ္းသာဆိုတာနဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တုန္းကလည္း အေမးအေျဖ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။

နိဗၺာန္ဟာ ခံစားမႈ ရွိသလား။ ခံစားမႈရွိရင္ ဘယ္လိုလုပ္ ခ်မ္းသာမလဲ။
ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ အေျဖကေတာ့ ခံစားမႈ မရွိတာကိုက ခ်မ္းသာတဲ့။
ခံစားမႈရွိရင္ ဒီခံစားမႈက ခ်ဳပ္ဦးမယ္ မဟုတ္လား။  အေကာင္းခံစားမႈပဲ
ေျပာၾကပါစို ့၊ အေကာင္းခံစားမႈရွိရင္၊ ခံစားမႈ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ လာရဦးမယ္
မဟုတ္လား၊ ခ်ဳပ္ရဦးမယ္ ဆိုရင္ သူက အစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို ့ ခံစားမႈ မရွိတာသည္ပင္လွ်င္ သုခ တဲ့။ ခ်မ္းသာတဲ့၊ သိပ္မွန္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ သုခ ခ်မ္းသာဆိုတာ အျမင့္ဆံုး အေန နဲ ့
ေျပာရရင္ ခံစားမႈ မရွိတဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ သုခကိုဆိုလိုတယ္။ သူ႕ေအာက္ဆင္းလိုက္
မယ္ဆိုရင္ သမာပတ္ခ်မ္းသာေတြ စ်ာန္ခ်မ္းသာေတြရွိေသးတယ္။

သုတ္တစ္သုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာ သိပ္ေကာင္းတယ္။
ေအာက္ဆံုးတန္း ခ်မ္းသာကေနျပီးတျဖည္းျဖည္းတက္  တက္သြားတာ။
ဆိုပါေတာ့ ေလာကလူေတြ ေျပာေနၾကတဲ့ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ျမင္ခ်င္
တာ ျမင္ရတယ္။ စားခ်င္တာ စားရတယ္။ စသည္ျဖင့္ ဒါကိုလည္းခ်မ္းသာ
တယ္လို ့ဆိုရတယ္ေပါ့ေလ။

ျမတ္စြာဘုရားက အဲ့ဒီခ်မ္းသာထက္ စ်ာန္ခ်မ္းသာက သာတယ္။ ပထမ
စ်ာန္ထက္ ဒုတိယစ်ာန္က သာတယ္။ ဒုတိယ စ်ာန္ထက္ တတိယစ်ာန္က
သာတယ္ နဲ ့ တျဖည္းျဖည္းသာ သာ သြားလိုက္တာ ေန၀သညာ နာသညာ
ယတန က်ေတာ့ ခ်မ္းသာမွာျဖင့္ ထိပ္တန္းေလာက္ပဲ။ ေလာကီခ်မ္းသာမွာျဖင့္
ထိပ္တန္းေရာက္သြားတယ္။

အဲ့ဒီခ်မ္းသာကိုေတာင္မွ ျမတ္စြာဘုရားက ဒုကၡသေဘာတရား မကင္းေသးဘူး
လို ့ ေဟာတာ။ သူကလည္း ဥပါဒ္  ဌီ  ဘင္  ရွိေသးတယ္။ ျဖစ္  တည္ ခ်ဳပ္  ရွိေသးတယ္။
 အဲ့ဒီ ေတာ့ ခ်ဳပ္ေသးတာပဲ။ ခ်ဳပ္ေသးရင္ အျဖစ္ အပ်က္ ရဲ႕ အႏွိပ္စက္ကို ခံရေသးတာပဲ။
အျဖစ္အပ်က္ရဲ႕ အႏွိပ္စက္ခံရရင္ ဒုကၡပဲ။ ဒုကၡတရားပဲ။

အဲ့ဒီထက္ ခ်မ္းသာတာ ရွိေသးတယ္။ နိေရာဓ သမာပတ္၀င္စားတဲ့အခါေပါ့။
ေန၀သညာနာသညာယတန ထက္ သာသြားျပန္ျပီ။

ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျမင့္ဆံုး ခ်မ္းသာကေတာ့ အနုပါဒိေသသ နိဗၺာန္ေခၚတဲ့
ဘုရား ရဟႏ ၱာေတြ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာမ်ိဳးေပါ့။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ ခ်မ္းသာဆိုတာ ေလာကီအေနနဲ႕ ေျပာရင္ ေကာင္းတာေတြ
ျမင္ရတာ စားရတာကို ခ်မ္းသာလို ့ဆိုတာကိုး။ ေလာကုတၱရာ အျမင္နဲ့ေတာ့
ေအးခ်မ္းေနတာကို ခ်မ္းသာလို ့ေခၚတယ္။


အဲ့ဒီေတာ့ ေလာကမွာ လူေတြကေျပာတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြက ဒုကၡပဲ၊
ငါတို ့ျဖင့္မၾကိဳက္ဘူးလို ့ ေျပာေနတယ္။ ေလာကမွာ ခ်မ္းသာေတြလည္း
ရွိတာပဲ။ဗုဒၶဘာသာက ဆင္းရဲတာကိုပဲ ေျပာေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၾကိဳက္
ဘူး လို ့ ေျပာေနတာေတြရွိတယ္။

ဦးဇင္းကေတာ့ျပန္ေျပာရတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်မ္းသာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ခံစားခဲ့ဖူးျပီးသား။ ေအာက္တန္းစား ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေနျပီး၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ
အထိ ျမတ္စြာဘုရားက ခံစားဖူးခဲ့တယ္။ ခံစားဖူးခဲ့ေတာ့ ဘယ္ခ်မ္းသာဟာ
ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးရွိတယ္ မရွိဘူး ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား
အဖို ့က ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာကို ေကာင္းပါတယ္လို ့ ဘယ္နည္းနဲ့မွ မေဟာနိုင္ဘူး။
 ဒီထက္ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ ့ ခ်မ္းသာေတြကို သိထားျပီးျပီ။ ကိုယ္တိုင္လည္း
ခံစားဖူးထားျပီးျပီ။ ပထမ စ်ာန္ ခ်မ္းသာကိုလည္း ခ်မ္းသာအစစ္လို ့မေျပာရဲေသးဘူး။
ဒုတိယ စ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္ စသည္လည္း ဒီအတိုင္းေပါ့၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာက်မွ ခ်မ္းသာ
အစစ္လို ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတာ။

ကိုယ္က ကိုယ့္အသိဥာဏ္ေလးနဲ့ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဘုရားကို မၾကိဳက္နိုင္ဘူး။
ဒုကၡခ်ည္း ေဟာေနတာပဲလို ့ေျပာရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ spiritual  level ကိုေဖၚျပရာ
ေရာက္တယ္။ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကိုပဲ ခ်မ္းသာထင္ေနတဲ့ အဆင့္အတန္းပဲ
ရွိေသးတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီးမေရာက္ေသးဘူးလို ့ထင္ရမယ္။

ဆိုပါေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ မြဲေနတယ္။ စားစရာမရွိဘူး။ ညေနစာ အတြက္ေတာင္
မရွိဘူး။ သူ ့ကိုေငြတစ္ရာ သြားေပးလိုက္စမ္း။ သူ ့အဖို ့ေတာ့ အမ်ားၾကီးျဖစ္သြားျပီ။
သူ၀မ္းသာသြားျပီး။ သေဘာက်သြားျပီး။ ေနာင္အခါ သူက အလုပ္ေလး ဘာေလးရသြား
တဲ့အခါက်ေတာ့ ေငြတစ္ရာဟာ သူ ့အဖို ့မမ်ားေတာ့ဘူး။

ထို ့အတူပဲ  သူဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ တိုးတက္သြားလို ့ ၾကီးပြားသြားတဲ့အခါ
က်ေတာ့ တစ္ေထာင္လည္း မမ်ားေတာ့ဘူး။ တစ္ေသာင္းလည္း မမ်ားေတာ့ဘူး။
သိန္းသန္း ကုေဋလည္း မမ်ားေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အျဖစ္ေရာက္နိုင္မွာပဲ။ ဘီလ်ံနာ
ေလာက္ျဖစ္သြားျပီးတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ေငြတစ္ရာဟာ အလကားပါကြာလို ့
ေျပာမွာပဲ။ေငြတစ္ရာ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူးလို ့ေျပာမယ္။

အဲ့ဒါ ကိုယ္က သြားျပီးေတာ့ ဒီလူဟာ ေငြတစ္ရာကို မျဖစ္ေလာက္ပါဘူးလို ့
ေျပာေနတယ္။ ေငြတစ္ရာဟာ တကယ္ ျဖစ္ေလာက္ပါတယ္လို ့ ေျပာမိရင္
ကိုယ္က ေအာက္ဆံုးလူအဆင့္အတန္း ေလာက္ပဲ ရွိေသးလို ့ပါ။

အဲ့သလို ခုေခတ္လူေတြက ခ်မ္းသာကို တယ္ၾကိဳက္တာကိုး။ ေလာကီ ခ်မ္းသာ
သိတ္ၾကိဳက္ၾကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာက ဒုကၡေဟာရင္ သူတို ့မၾကိဳက္ေတာ့ဘူး။

ဗုဒၶဘာသာက ဒုကၡတင္ေဟာျပီးေတာ့ စိတ္ညစ္လက္မႈိင္ခ်ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါဟာ အလြန္ အေရးၾကီးတယ္။အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္တာ၊
ဒါကို လက္ခံရမယ္။ မေကာင္းဘူးဆိုတာ လက္ခံျပီး မေကာင္းတာကို လြတ္
ေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ ့ လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစဥ္ကို ျမတ္စြာ
ဘုရားက ေဟာထားတာ၊ ေလာကၾကီးဟာ ဒုကၡဆင္းရဲပဲ၊ ဒီဒုကၡ ဆင္းရဲကို မင္းတို ့
ဘယ္လိုမွ ျပန္လွန္ လုပ္နိုင္စြမ္းမရွိဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ေနၾကေတာ့ ဒီ အတိုင္းေပခံ
ေနေတာ့လို ့ ဒီလိုေဟာထားတာ  မဟုတ္ဘူး။

လူတစ္ေယာက္မွာ ေရာဂါရွိလို ့ diagnosis လုပ္ရင္ မင္းမွာ ေရာဂါရွိေနျပီလို ့
ရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ဆရာ၀န္က ေျပာရမွာပဲ။ ဆရာ၀န္က ဒီလိုမေျပာရင္ သူဟာ
သမားေကာင္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူဟာ ေဆးရွာၾကံျပီး ကုရမယ္။

အဲ့ဒီ အတိုင္းပဲ၊ အဲ့သလို မျမင္ဘူး ဆရာ၀န္က မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနမယ္။
ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္ ေဆးကုေတာ့မလဲ။ ဒီလူနာ ဘယ္လိုလုပ္ ေပ်ာက္ေတာ့မလဲ။

အဲ့သလိုပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာက အရွိကို အရွိအတိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ေအာင္
ၾကည့္တယ္။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းလက္ခံတယ္။ လက္ခံျပီးေတာ့မွ ဒါလြတ္
ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရးအထိပါ ေဟာထားတာ။

ဒါေၾကာင့္မို ့ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာဆိုတာ တကယ္ အဆင့္အတန္း အျမင့္ဆံုးခ်မ္းသာ
Appreciate  မလုပ္နိုင္ေသးတာ ကုိယ့္အဆင့္အတန္း နိမ့္ေသးလို ့ပဲ။
တရားကို သြားျပီးအျပစ္ေျပာလို ့မရဘူး။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အျပစ္ေျပာရမယ္။

အရွင္ သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ

………………………………………………………………..

အဆင့္အျမင့္ဆံုးေသာ နိဗၺာန္၏ ခ်မ္းသာျခင္းကို မိမိတို ့ကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံ
ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၾကျခင္းသည္ ျဖစ္ၾကပါေစ။



*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

4 comment:

Aunty Tint said...

သာဓု သာဓု သာဓု....
အသိတိုးေစၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးတာ ေက်းဇူးပါ သမီးေတာ္ေရ ....

3rdthameetaw said...

ဖတ္မွတ္သြားလို ့ ၀မ္းသာ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္ မမတင့္

စံပယ္ခ်ိဳ said...

လူတစ္ေယာက္မွာ ေရာဂါရွိလို ့ diagnosis လုပ္ရင္ မင္းမွာ ေရာဂါရွိေနျပီလို ့
ရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ဆရာ၀န္က ေျပာရမွာပဲ။ ဆရာ၀န္က ဒီလိုမေျပာရင္ သူဟာ
သမားေကာင္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူဟာ ေဆးရွာၾကံျပီး ကုရမယ္။

အဲ့ဒီ အတိုင္းပဲ၊ အဲ့သလို မျမင္ဘူး ဆရာ၀န္က မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနမယ္။
ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္ ေဆးကုေတာ့မလဲ။ ဒီလူနာ ဘယ္လိုလုပ္ ေပ်ာက္ေတာ့မလဲ။
---------------------------------------ဟုတ္တာေပါ႔ သမီးေတာ္ေရ......အဲတာအမွန္တရားပဲ

3rdthameetaw said...

ဒုကၡသစၥာမွန္းသိျပီး ဒုကၡသစၥာကေန လြတ္ေအာင္
ၾကိဳးစားၾကဖို ့ ဥပမာေလးပါ ဂ်က္ေရ