ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Sunday, June 21, 2015

သီလ အက်ိဳး

အ၀ိပၸဋိသာရ၊
ပါေမာဇၨ၊
ပီတိ၊
ပႆဒၶိ၊
သုခ၊
သမာဓိ၊
ယထာဘူတ၊
နိဗၺိဒါ၊
၀ိရာဂ၊
၀ိမုတၱိ။


သီလရွိေတာ့ စိတ္ၾကည္၊
စိတ္ၾကည္ေတာ့ ၀မ္းေျမာက္၊
၀မ္းေျမာက္ေတာ့ ႏွစ္သက္၊
ႏွစ္သက္ေတာ့ ျငိမ္းေအး၊
ျငိမ္းေအးေတာ့ ခ်မ္းသာ၊
ခ်မ္းသာေတာ့ တည္ၾကည္၊
တည္ၾကည္ေတာ့ အျမင္မွန္၊
အျမင္မွန္ေတာ့ ျငီးေငြ ့၊
ျငီးေငြ ့ေတာ့ မဂ္ျမင္၊
မဂ္ျမင္ေတာ့ ဖိုလ္ေရာက္။

တည္ေတာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ ျမန္မာျပန္ဆိုသည္။

9 comment:

Ma Tint said...

ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးတဲ့အတြက္ သာဓု သာဓု သာဓု သမီးေတာ္ေရ...

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

လာဖတ္သြားလို ့ ေက်းဇူးပါ မမတင့္

Anonymous said...

နိဗၺာန္သို ့သြားေရာက္ရန္အတြက္အရမ္းေကာင္းတဲ ့လမ္းၿပေၿမပံုပါပဲအမေရ၊ေဗာဇၨင္(၇)ပါးတရားေတာ္နဲ ့တြဲၿပီးနာယူရင္ပိုၿပီးၿပည့္စံုသြားမယ္လို ့ထင္ပါတယ္၊ဒီေနရာမွာတစ္ခုသတိထားမိတာကပီတိၿဖစ္ဖို ့ပါေမာဇၨကအေၾကာင္းတရားၿဖစ္ေပမယ္ ့နိဗၺိဒါဥာဏ္ကိုေရာက္တဲ ့အခ ်ိန္မွာပါေမာဇၨကလံုး၀ေပ ်ာက္ကြယ္သြားတယ္ေနာ္၊က ်ြန္ေတာ္သိျခင္တာေလးေမးပါရေစ မဂ္ဥာဏ္ကိုတစ္ခါရၿပီးသူအဖို ့ေနာက္တစ္ေခါက္ေရာက္ဖို ့ၾကိဳးပမ္းရာမွာဒီလိုပဲပါေမာဇၨကေနပီတိ၊ပသဒၶိအစရွိသၿဖင္ ့အစဥ္လိုက္ျပန္စရပါသလား၊တနည္းအားျဖင္ ့ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ၊သမၼသနဥာဏ္၊စသျဖင္ ့ကေန သခ္ါရုေပကၡာဥာဏ္ မဂ္ဥာဏ္အထိ ရရွိေအာင္ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ကေနျပန္စ
ရပါသလား ေက ်းဇူးျပ ုျပီးေျဖၾကားေပးပါ။
ရိုေသစြာျဖင္ ့
ေမာင္ငယ္

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

နက္နဲတဲ့ေမးခြန္းတစ္ခုပါပဲ ေမာင္ငယ္
ဒီအပိုင္းေတြကို စာအုပ္ေတြထဲမွာေတာ့ အတိအက် ေရးသားေဖၚျပတာ
မေတြ႕ဖူးပါဘူး။သမီးေတာ္စာဖတ္တာ စာမစံုလို ့လည္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ အရိယသစၥာ ပိုင္းကိုေလ့လာဖူးေပမယ့္
သမၼသန ဥာဏ္စသည္ကေန ျပန္စ ျပီး အားထုတ္သြားရတယ္လို ့ေရးသားထားတာမ်ိဳးေတာ့
မေတြ႕ဖူးခဲ့ပါဘူး။ေမာင္ငယ္ကိုယ္တိုင္လည္းေလ့လာမႈအားေကာင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္
ျဖစ္မယ္လို ့သမီးေတာ္ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားက ဒီလိုအပိုင္းေတြကို
ေဟာေျပာဆံုးမနိုင္သူရွိေကာင္းရွိမွာပါ။ အကယ္၍မ်ား စာအုပ္ေတြမွာရွာေတြ ့ခဲ့ရင္
ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားက ေဟာေျပာညႊန္ျပခဲ့ရင္ သမီးေတာ္ကိုလည္းျပန္လည္မွ်ေ၀
ေပးဖို ့ေမတၱာရပ္ခံပါရေစလားရွင္။ သမီးေတာ္သိသေလာက္ကေတာ့
ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ အရိယသစၥာ ပိုင္းမွာ ရုပ္အေပါင္းကိုအၾကိမ္ၾကိမ္ရႈ၍`၎။
စိတ္အေပါင္းကို အၾကိမ္ၾကိမ္ရႈ၍၎။ေ၀ဒနာတို ့ကိုအၾကိမ္ၾကိမ္ရႈ၍၎။
သေဘာတရားတို ့ကို အၾကိမ္ၾကိမ္ရႈ၍၎။စသည့္ သမာသတိျဖင့္ အစဥ္သြားရန္
လမ္းညႊန္ထားျခင္းသာ ဖတ္ရႈမွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။၀ိပႆနာရႈသမွ်ကေတာ့
ခႏၶာ ကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆိုတဲ့လကၡဏာယဥ္ျဖင့္သာ ရႈမွတ္သံုးသပ္ရျမဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္က ေသာတာပန္ တည္ဖို ့ၾကိဳးစား ရင္း အဆင့္ဆင့္ျဖတ္ေက်ာ္
ရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးနဲ ့ေတာ့ ကြာျခားမွာပါ။ အလြန္သိမ္ေမြ ့ေသာ ဥာဏ္အျမင္မ်ားကို
သမာသတိ သမာသမာဓိျဖင့္ ပညာစခန္းက ဆံုးျဖတ္သြားရင္း ခရီး ဆံုးပါလိမ့္မယ္ရွင္။
ခႏၶာ အစဥ္ကို ပညတ္တင္ဖို ့ဆိုတာ ပညာ အရာတစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္
စာအုပ္စာေပမ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ေမာင္ငယ့္ကို အေကာင္းဆံုး
လမ္းညႊန္ေပးနိုင္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာစကားစုမ်ားအတြက္
ေက်းဇူးတင္လွ်က္ပါ
.
ေလးစားစြာျဖင့္
တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္

Anonymous said...

အမရဲ ့လမ္းညႊန္ေျဖၾကားမွ ု ့အတြက္ေၾကးဇူးပါပဲအမေရ၊ ပိဠကတ္စာေပနွန္ ့စပ္ျပီးခႏၶာကိုယ္ေတြ ့တရားရွိတဲ့ဆရာ
ေတာ္ၾကီးမ်ားေတာ ့အေသးစိတ္သိလိမ္ ့မယ္ထင္ပါတယ္၊တစ္ကယ္ေတာ ့ဆရာ မလိုပဲခႏၶာအစဥ္ကိုပညတ္တင္ဖို ့ဆိုတာျမတ္စြာဘုရားရွင္တို ့သာစြမ္းနိုင္တဲ ့ကိစၥပဲေနာ္၊

ရိုေသစြာျဖင့္
ေမာင္ငယ္

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

ေမာင္ငယ္ေရ
ခႏၶာ အရွိကို ဥာဏ္အသိနဲ့သိေပမယ့္
စာေပ ဗဟုသုတ မရွိတဲ့သူဟာ
ဒါကေတာ့ သမၼသန ဥာဏ္
ဒါကေတာ့ ဥဒယဗၺယ ဥာဏ္
...
ဒါကေတာ့ မဂ္ဥာဏ္ရယ္လို ့ေတာင္ မသိရွာပါဘူးတဲ ့။
ဆရာသမားက ဒီလိုမွတ္ ဒီလိုယူ စသျဖင့္ ေျပာတဲ့အတိုင္းလုပ္သြားလို ့
ကိစၥျပီးသြားတာပဲ ရွိမယ္။ ဘယ္အဆင့္ ဘယ္လိုျဖတ္သန္းတယ္ဆိုတာကို
သူ႕အေန နဲ ့ပညတ္ မတင္တတ္ပါဘူး။ကိစၥေလးျပီးထားလို ့ စာေပဖတ္ရႈရမွာ
ေအာ္...ငါ အဲ့ဒီတုန္းက ဒီလိုေလးျဖတ္သန္းခဲ့တာ ဟုတ္မွန္ပါလား..လို ့
ဒီလိုအေတြးမ်ိဳးသာရွိနိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ စာေပမွာေဖၚျပထားတာ မေတြ ့ပဲနဲ့ေတာ့
သကဒါဂါမ္ အရိယာျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ပညာတင္ျပီးေျပာနိုင္စြမ္းရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ခႏၶာ အရွိကိုသိေပမယ့္ စာမတတ္တဲ့ အရိယာဟာ ခႏၶာ အရွိကို ဥာဏ္နဲ ့ထိုးထြင္း မသိေသးတဲ့
စာတတ္ေပတတ္ ပုထုဇဥ္ေလာက္ မေျပာနိုင္ပါဘူး ။ ဥပမာ ဆိုရေသာ္ လမ္းခရီးတစ္ခုမွာ
သစ္ပင္ၾကီးေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္ ကၽြန္းပင္ ပိေတာက္ပင္ စသည္ျဖင့္ အပင္ၾကီးေတြရွိမယ္။
ဒီလမ္းကိုျဖတ္သန္းသြားတဲ့သူဟာ အဲ့ဒီ အပင္ၾကီးေတြကို ျမင္ခဲ့မယ္။ သို့ေသာ္
အပင္နာမည္ေတြ မၾကားခဲ့ဖူးတဲ့သူဟာ သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့လမ္းမွာ ဘာအပင္ေတြကိုေတြ႕
ခဲ့တယ္လို ့ မေျပာျပနိုင္ပါဘူး။ ဒီလမ္းခရီးနဲ့ပတ္သက္ျပီး ေျမပံုကိုင္ထားသူကေတာ့
လမ္းမွာ ဘာအပင္ရွိတယ္ သိထားေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ မျဖတ္သန္းရေသးေပမယ့္
အပင္ရွိေၾကာင္းလည္းသိသလို အပင္နာမည္ေတြကိုလည္း တိတိက်က် ေျပာျပနိုင္ပါ
လိမ့္မယ္။ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏ ၱာ စေသာ အရိယာမ်ား မဟုတ္ေသာ္လည္း
စာေပက်မ္းဂန္ ႏွ့ံစပ္သူမ်ားဟာလူပုဂၢိဳလ္ေသာ္လည္း ေျပာျပနိုင္ပါလိမ့္မယ္။

Anonymous said...

အမရဲ ့ဥပမာနဲ ့ရွင္းျပတာလူတိုင္းေကာင္းမြန္စြာသေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ရွင္းလွပါတယ္၊ဒါေၾကာင္ ့လည္း
ဆရာရွာတဲ ့ေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ရဟႏၱာ ၊ အနာဂါမ္ ၊ သကဒါဂါမ္ ၊ ေသာတာပန္ ၊ျပီးေတာ ့မွပိဠကတ္တတ္
ၾကြမ္းသူကိုရွာပါလို ့ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ ့တာသတိရမိပါတယ္၊အမေျပာတာအမွန္ပါ၊က ်ြန္ေတာ္တရားသိ
ခဲ ့ရခ ်ိန္မွာငါေတာ ့သစၥာသိခဲ ့ရျပီလို ့ရတိျပတ္မဆံုးျဖတ္ရဲခဲ ့ပါဘူး၊အမရဲ ့မဂၢသစၥာတရားစာေလးကိုဖတ္ျပီးမွ
ရဲရဲဆံုးျဖတ္ခဲ ့ရတာပါ၊ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲသေဘာသဘာ၀ပဲဆိုတာ အမရဲ ့အထက္ကရွင္းျပခ ်က္ေၾကာင့္ထပ္
ျပီးနားလည္ခဲ ့ရပါတယ္၊ကိုယ္ ့ထက္တတ္ၾကြမ္းနားလည္သူနဲ ့တရားေဆြးေႏြးရတာအရမ္းကိုအက ်ိဳးၾကီးလွ
ပါတယ္၊ေက ်းဇူးပါ အမေရ ။

ရိုေသစြာျဖင္ ့
ေမာင္ငယ္

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

ေကာင္းပါျပီ ေမာင္ငယ္ေရ
မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္
ျမတ္ေသာနိဗၺာန္တို ့ကို မပင္မပန္း မေၾကာင့္မၾကပဲ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ပြားမ်ားအားထုတ္နိုင္ျခင္းသည္ျဖစ္ပါေစ

ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
တတိယေျမာက္သမီးေတာ္

Anonymous said...

ေပးတဲ ့ဆုနဲ ့ျပည္ ့ပါေစအမေရ

ရိုေသစြာျဖင္ ့
ေမာင္ငယ္