မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာပါေစႏွင့္ တရားေတာ္ကို
နာၾကားရျပီး ဒီတရားေလးကို ျပန္လည္မွ်ေ၀မယ္လို ့ ေတြးမိပါတယ္။
တရားေတာ္ကိုနာၾကားစဥ္က နားလည္သေဘာေပါက္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးနဲ့
သမီးေတာ္နားလည္သေဘာေပါက္ထားသလိုေလးျပန္လည္မွ်ေ၀ဖို့ပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း စာလံုးေတြအျဖစ္ ေရးမယ္ လုပ္တဲ့အခါ
ဘယ္က စျပီး
ေရးရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားလို ့မရပါဘူး။ အကယ္၍ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ေဟာၾကား
ထားတာကို ၏သည္ မေရြး အကုန္ စကားတစ္လံုးမက်န္ စာလံုးေတြအျဖစ္
ေရးသားတင္ျပရင္ေတာ့ ျဖစ္နိုင္ေပမယ့္ သမီးေတာ္က ကိုယ္နားလည္ထားသလိုေလး
တင္ျပဖို ့စိတ္ကူးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုစေရးရမလဲဆိုတာ
စဥ္းစားမရ
ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ တရားေတာ္ကို နားလည္သလိုေလးတင္ျပဖို
့ဆိုတာ
ဘယ္လိုမွမျဖစ္နိုင္မွန္းလည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေတြးမိရပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ အဲ့ဒီလို ျဖစ္ရတာလဲ။
တရားနာစဥ္က နားလည္တယ္ သေဘာေပါက္တယ္လို ့ထင္ရေပမယ့္
တကယ္နားမလည္လို ့ သေဘာမေပါက္လို ့သာျဖစ္ပါတယ္။
သာမာန္ တရားမဟုတ္တဲ့အတြက္ အင္မတန္ ဥာဏ္ၾကီးတဲ့သူမွ
တကယ္နားလည္ေဘာေပါက္နိုင္မွာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုယ္တိုင္ကလည္း
နားၾကီးၾကီးနဲ့နာပါလို ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ သတိေပးတာကို နာၾကားခဲ့ရပါတယ္။
ဥာဏ္ရည္ျမင့္ျပီး အားေကာင္းတဲ့သူ ထက္ျမက္တဲ့သူမွသာ တကယ္နားလည္
သေဘာေပါက္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက နားလည္သေဘာေပါက္
ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဟာေျပာခဲ့လို ့ နာၾကားစဥ္က နားလည္တယ္လို့
ထင္ခဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္းျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဘယ္က စမွန္းမသိတာကိုက
တကယ္နားမလည္လို ့
တကယ္သေဘာမေပါက္လို ့ဆိုတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။
တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ သမီးေတာ္တို ့လို ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး
ေလာက္နဲ့
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ တရားေတာ္ကိုနာၾကားတဲ့အခါမွာ နားလည္သလိုလို
သေဘာေပါက္သလိုလို ရွိရံုေလာက္သာပါပဲ။ ထဲထဲ၀င္၀င္ တိတိက်က် နားလည္
သေဘာေပါက္ျခင္းမ်ိဳးလံုး၀ မဟုတ္ပါဘူး။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ပံုျပင္လို ဒ႑ာရီလိုဇာတ္လမ္းေလးေတြကို
နားေထာင္
ခဲ့ဖူးၾကျပီး တဆင့္ျပန္ေျပာနို္င္ၾကတယ္။အဲ့ဒီလိုျပန္ေျပာနို္င္တယ္ဆိုတာ
နားလည္လို ့သေဘာေပါက္လုိ ့ျပန္ေျပာနို္င္တာပါ။ တစ္ခါေျပာတာၾကားရံုနဲ့
ျပန္ေျပာျပနိုင္ၾကပါတယ္။ နားလည္ဖို့လည္းလြယ္ကူတာကိုး။
သစၥာတရားမ်ားၾကေတာ့ နာၾကားရစဥ္က နားလည္တယ္ ထင္ရေပမယ့္
တကယ္တမ္းျပန္ေျပာစတမ္းဆိုရင္ ဘယ္သူမွ သေဘာေပါက္ေအာင္ျပန္
မေျပာနိုင္ပါဘူး။ တကယ္နားၾကီးၾကီးနဲ႕နာျပီး ဥာဏ္ၾကီးတဲ့သူမွသာ
နာၾကားရသမွ်ကို တစ္ၾကိမ္တည္းနဲ့ ျပန္ေျပာနို္င္ေဟာနိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက တရားေတာ္မ်ားေဟာၾကားတဲ့အခါမွာ ခႏၶာေပၚဥာဏ္
ေရာက္ေအာင္ေဟာေတာ္မူတာပါ။ခႏၶာမွာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ
စြန္းေပေနတာကိုသိေအာင္ေဟာတယ္။ အဲ့ဒီအညစ္အေၾကးေတြ ေပေနတာကို
ရြံ႕ရွာလာေအာင္ေဟာတယ္။ ခႏၶာၾကီးဟာ ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္
မဟုတ္တဲ့အတြက္
ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္ အသိအျမင္ကေန ရုန္းထြက္နိုင္ေအာင္ေဟာတယ္။
ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြကို ဖယ္ရွားခ်င္လာေအာင္ေဟာတယ္။
ဖယ္ရွားခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚေအာင္လည္း အညစ္အေၾကးေတြရဲ႕ အျပစ္ကိုျမင္ေအာင္
ေဟာပါတယ္။
ဆီေခ်း ေတြ စြန္းေပေနတဲ့ အ၀တ္စကို ျဖဴစင္ေအာင္ေလွ်ာ္ဖြပ္ျပီးမွ
မိမိလိုရာကို ေဆးဆိုးပန္းရိုက္လုပ္ရသလို ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟာ
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ႕ သားေတာ္ၾကီးပီသစြာ သစၥာတရားေတြကို
တရားနာပရိတ္သတ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲထိ ေရာက္ေအာင္ ဆြဲငင္ေခၚေဆာင္ျပီး
တရားဒါန ျပဳခဲ့တာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားကို
တကယ္နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ရင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ေက်းဇူးကို
သိျမင္ျပီးၾကည္ညိုျမတ္နိုး မဆံုးျဖစ္ရသလို အႏွိဳင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ဂုဏ္အင္ဆိုတာ အတိုင္းအဆ မရွိေအာင္ ၾကည္ညိုျမတ္နိုးျခင္းျဖစ္ရပါတယ္။
သမီးေတာ္တို ့ရဲ႕သာမာန္ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးေလာက္က ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕
ဥာဏ္ကိုမမွီတဲ့အတြက္ နားလည္သလိုလိုရွိတဲ့တရားတစ္ပုဒ္ကို
တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္ေကာင္း
မ်ားဆီ ျပန္လည္မွ်ေ၀နိုင္စြမ္းမရွိခ့ဲပါဘူး။ သမီးေတာ္ရဲ႕ဆရာဘုန္းဘုရားျဖစ္တဲ့
ဓမၼရံသီ ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာတဲ့တရားထဲကေနေတာ့သမီးေတာ္ဥာဏ္မွီရာေလးေတြကို
ျပန္လည္ျပီး မွ်ေ၀မႈျပဳနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ တရားအပုဒ္တိုင္းေတာ့
မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။
တခ်ိဳ ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကိုသာ နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့အတိုင္းျပန္လည္မွ်ေ၀
နို္င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼရံသီ ဆရာေတာ္ဆိုတာ လူျဗိန္းေတြ
နားလည္သေဘာေပါက္
ေအာင္ကို အတတ္နိုင္ဆံုး အရွင္းဆံုး စကားလံုးေတြနဲ့ ေဟာေျပာ
သြန္သင္ ဆံုးမေတာ္မူတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ကိုဘာမွန္းမသိတဲ့သူေတြပါ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပတာပါ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕တရားေတာ္မ်ားကိုေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွ
မေလ့လာထားရင္
မသင္ယူထားရင္ ဘယ္လိုမွ နားမလည္နိုင္ဘူးလို ့ဆိုခ်င္ပါတယ္။
နက္နဲလြန္းျမင့္လြန္းတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ နားၾကီးတဲ့သူ ဥာဏ္ၾကီးတဲ့သူ အဓိက အက်ဆံုးျဖစ္တဲ့
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ကိုေလ့လာသင္ယူထားတဲ့သူသာ နားလည္ျပီး သေဘာေပါက္နိုင္မွာပါ။
တခ်ိဳ႕ ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ တို ့က မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕
တရားေတာ္ကိုပဲ
နာခ်င္တယ္တဲ့။ တျခားဆရာေတာ္ေတြရဲ႕တရားကိုနာရရင္ ေပါ့တယ္လို
့ဆိုပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ထားျပီလား သင္ထားျပီးျပီလားလို
့ေမးေတာ့ မသင္ဖူးပါဘူးတဲ့။
မသင္ဖူးေပမယ့္ ဆရာေတာ္ၾကီးတရားေတြကို နာနို္င္တယ္။ သေဘာေပါက္တယ္တဲ
့။
သမီးေတာ္ ပါးစပ္
အေဟာင္းသားနဲ့ နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္အံ့ၾသလို ့ပါ။
အဲ့ဒီလိုေျပာတဲ့သူဟာ တကယ္နားလည္လို ့လည္းျဖစ္နို္င္သလို
တကယ္နားမလည္ပဲနဲ့
လူအထင္ၾကီးေအာင္ေျပာတာလည္းျဖစ္နို္င္ပါတယ္။ျဖစ္နိုင္ေျခရွိတာကို
ေတြးမိရံုပါ။ ဘယ္သူ ဘာလဲလို ့ေတာ့ မေ၀ဖန္ရဲပါဘူး။ ေ၀ဖန္မိတဲ့သူက
အရိယာျဖစ္ေနခဲ့သည္ရွိေသာ္ အရိယူပ၀ါဒအႏ ၱရာယ္သင့္မွာလည္းေၾကာက္
ရပါေသးတယ္။ ကိုယ္ဥာဏ္မမွီတိုင္း သူမ်ားေတြလည္း မမွီနိုင္ဘူးလို
့ေတာ့
ယူဆလို ့မွ မရတာေနာ္။
သမီးေတာ္ကေတာ့ တရားဆိုရင္ ဘယ္ဆရာေတာ္က ေဟာတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
နာၾကားပါတယ္ မွတ္သားပါတယ္။ မိမိ မနာဖူးေသးတဲ့တရားကို
အသစ္ျဖစ္လို ့
နာၾကားမွတ္သားသလို ။ နာဖူးျပီးသားတရားကိုလည္း မိမိ မွတ္မိသိရွိတာေတြ
ပိုျပီးျပည့္စံုေအာင္ နာၾကားမွတ္သားပါတယ္။ ဟင္းလ်ာမ်ားကို
သံုးေဆာင္သလိုေပါ့ရွင္။
ဘယ္ဟင္းလ်ာမဆို အမြန္အျမတ္ စီမံထားရင္ သံုးေဆာင္မွီ၀ဲဖို
့သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။
သံုးေဆာင္ဖူးျပီးသားဟင္းလ်ာမို ့လို ့မသံုးေဆာင္ေတာ့ဘူးဆိုတာမ်ိဳး
မရွိပါဘူး။
ဥပမာ။ ခ်ဥ္ရည္ဟင္းဆိုပါစို ့။ ဒီခ်ဥ္ရည္ ကို အရင္က သံုးေဆာင္ခဲ့ဖူးျပီးသားမို
့
သူ ့အရသာဘယ္လိုရွိမယ္ဆိုတာသိျပီးသား ေပမယ့္ ခုတစ္ခါခ်က္တဲ့အေျခအေနမွာ
အရင္တစ္ခါနဲ့မတူတဲ့ခ်က္နည္းမ်ိဳးရွိနိုင္ပါတယ္။ခ်ဥ္ဟင္းခ်က္တဲ့အခါ
ငပိထဲ့ျပီး
ဆားေလးနဲ့ခ်က္တာ ရွိနိုင္သလို။ ပုဇြန္ေျခာက္ ၊ပဲငံျပာရည္
ထဲ့ျပီးခ်က္တာလည္း
ရွိနိုင္ပါတယ္။ ထည့္တဲ့အစာပလာေပၚမူတည္ျပီး အရသာ ေျပာင္းလဲမႈရွိပါတယ္။
အစာပလာထည့္တာခ်င္းတူေပမယ့္လည္း ထည့္တဲ့အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္ျပီး
ေတာ့လည္း အရသာေျပာင္းလဲမႈရွိနို္င္ပါတယ္။ အရသာခ်င္းတူေနေစအံုးေတာ့
သန္႕ရွင္းျပီး စားခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ခ်က္ထားတဲ့ဟင္းတိုင္းဟာ
ဘယ္ႏွၾကိမ္စားစား
စားေကာင္းပါတယ္။မိမိကိုယ္ခႏၶာၾကံ႕ခိုင္မႈကိုအေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။
အရသာတကာ့ အရသာထဲမွာ တရားအရသာဟာ အျမတ္ဆံုးလို ့
ဆိုထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အင္မတန္မြန္ျမတ္ျပီး ျမင့္ျမတ္ေသာ
တန္ဖိုး
ရွိေသာ အႏွိဳင္းမဲ့ ေက်းဇူးရွင္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕တရား
ေတာ္မ်ားကို နာၾကားမွတ္သားရျခင္းမွာ မနာၾကားခ်င္ေတာ့ဘူးလို
့ဆိုရ
ေလာက္ေအာင္ ျငီးေငြ ့စရာမရွိပါဘူး။နာၾကားရသည့္အခါတိုင္း
ျမတ္နိုး
ၾကည္ညိဳခဲ့ရသည္ခ်ည္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို ့ဘယ္ဆရာေတာ္ကပဲေဟာေဟာ အင္မတန္မြန္ျမတ္တဲ့
တရားေတာ္မ်ားကို ေလးျမတ္ၾကည္ညိဳစြာ နာၾကားမွတ္သားနိ္ုင္ဖို
့လိုပါတယ္။
တရားရဲ႕အရသာကို မွီ၀ဲသံုးေဆာင္ျခင္းက နိဗၺာန္သြားဖို
့ ခြန္အားေတြပဲ
မဟုတ္ပါလားရွင္။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကိီးရဲ႕တရားမွ နာမယ္။ တျခားဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕
တရားက ေပါ့တယ္လို ့မယူဆေစခ်င္ပါဘူး။ မိမိဟာ အရိယာတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့ျပီလား။
အရိယာတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့ျပီ ဆိုေစဦးေတာ့ ရဟႏ ၱာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးေဟာတဲ့
တရားကိုပဲ တရားလို ့မွတ္ျပီး နာေတာ့မလား။ တျခားဆရာေတာ္မ်ားေဟာေတာ္မူ
တာကို တရားမဟုတ္သလိုမ်ိဳး ေျပာရဲဖို ့သင့္ပါရဲ႕လား။
တျခားဆရာေတာ္မ်ား
ေဟာၾကားတာကိုနာၾကားတဲ့သူက အဆင့္မမွီလို ့ပဲ နာၾကားတဲ့သူေတြလို
့
သတ္မွတ္စရာမ်ားျဖစ္ခဲ့ျပီလား။ မိမိ အဆင့္ကို မိမိသာလွ်င္
အသိဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့တရားမွန္လွ်င္
မည္သည့္ဆရာေတာ္က
ေဟာသည္ျဖစ္ေစ ေလးျမတ္စြာနာၾကားတတ္ဖို ့လိုအပ္လွပါတယ္။
စစ္မွန္တဲ့သစၥာတရားမွန္သမွ် ေလးစားျမတ္နိုးစြာ နာၾကားမွတ္သားပါ။
နိဗၺာန္သို့ေရာက္ေအာင္သြားရာလမ္းမွာ လိုအပ္တဲ့ခြန္အားေတြျဖစ္ေစမယ့္
အင္မတန္ မြန္ျမတ္တဲ့ အဟာရေတြ ျဖစ္လို ့ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္
မွီ၀ဲသံုးေဆာင္သင့္ပါတယ္။
သို ့ေသာ္ စစ္မွန္ေသာ
သစၥာတရားျဖစ္ဖို ့ေတာ့ လိုပါတယ္။
စစ္မွန္ေသာသစၥာတရားလို႕ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတဲ့ အဓမၼတရားေတြကို
ဆည္းကပ္မိရင္ေတာ့ျဖင့္ သံသရာမွာ အႏ ၱရာယ္ၾကီးစြာၾကံဳရအံုးမွာပါပဲ။
စစ္မွန္ေသာ သစၥာတရား ဟုတ္သည္မဟုတ္သည္ကိုသိဖို ့ရာမွာေတာ့
မိမိရဲ႕ ေလ့လာမႈ ။ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး နဲ႕ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း
ေရြးခ်ယ္မႈက အဓိက အက်ဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
စစ္မွန္ေသာသစၥာတရားမ်ားကို နာၾကားမွတ္သားရသည္ျဖစ္၍
နိဗၺာန္သို ့မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
2 comment:
စိတ္နာတာမေကာင္းဘူးဆုိတာသိတယ္ သူ႔ကုိစိ္တ္နာတယ္သာဆုိတာ ကုိယ္႔ကုိကုိယ္လဲနယာက်င္ရတာပဲေနာ္...
ကိုယ္သာနာပါ စိတ္မနာေစနဲ႔တဲ႔ တကယ္႔ကုိမွတ္သားရပါတယ္။
ဘယ္ဟာမွ မေကာင္းပါဘူး ဂ်က္ရယ္
စိတ္နာတာေကာ ကိုယ္နာတာေကာေပါ့
Post a Comment