(၁)ရဟန္းတို့…ရဟန္းတို့သည္ မျမဲဟု
သိမွတ္မႈ=အနိစၥသညာကို
ပြားမ်ားေနၾကသမွ် ကာလပတ္လံုး ရဟန္းတို
့အဖို ့ရာ ၾကီးပြား၇န္
(၂)ရဟန္းတို ့…ရဟန္းတို႕သည္ အတၱမဟုတ္ဟု
သိမွတ္မႈ=
အနတၱသညာကို ပြားမ်ားေနၾကသမွ် ကာလပတ္လံုး(ပ)
(၃)မတင့္တယ္ဟု သိမွတ္မႈ=အသုဘ သညာကို
ပြားမ်ား
ေနၾကသမွ် ကာလပတ္လံုး(ပ)
(၄)အျပစ္ကိုသိမွတ္မႈ=အာဒီန၀သညာကို
ပြားမ်ားေနၾကသမွ်
ကာလပတ္လံုး(ပ)
(၅)ပယ္ဖို့ရန္ သိမွတ္မႈ=ပဟာန သညာကို
ပြားမ်ားေနၾကသမွ်
ကာလပတ္လံုး(ပ)
(၆)တပ္မက္ျခင္းကင္းရန္ သိမွတ္မႈ
တပ္ျခင္းကင္းရာနိဗၺာန္ကို
သိမွတ္မႈ=၀ိရာဂသညာကို ပြားမ်ားေနၾကသမွ်ကာလပတ္လံုး(ပ)
(၇)ရဟန္းတို႕..ရဟန္းတို႔သည္ ခ်ဳပ္ျခင္းကိုသိမွတ္မႈ(တနည္း)
ခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္ကိုသိမွတ္မႈ=နိေရာဓသညာကို
ပြားမ်ားေနၾက
သမွ် ကာလပတ္လံုး ရဟန္းတို ့အဖို
့ရာ ၾကီးပြားရန္သာ
ရွိေပ၏။ ဆုတ္ယုတ္ရန္ အလွ်င္းမရွိေပ။
ရဟန္းတို ့ ဤ ၾကီးပြားေၾကာင္းတရား(၇)ပါးတို
့သည္ ရဟန္းတို့၌
တည္ေနၾက၍ ရဟန္းတို့သည္လည္း ဤၾကီးပြားေၾကာင္းတရား
(၇)ပါးတို ့ကို က်င့္သံုးေနၾကသမွ်
ကာလပတ္လံုး ရဟန္းတို ့
အဖို ့ရာ ၾကီးပြားရန္သာရွိေပ၏။
ဆုတ္ယုတ္ရန္ အလွ်င္းမရွိေပ။
(အနိစၥဟု အဖန္ဖန္ ရႈေသာ အနုပႆနာပညာႏွင့္တကြ
ျဖစ္ေသာ သညာသည္ အနိစၥသညာမည္၏။ အနတၱသညာ-
စသည္တို့၌လည္း ဤနည္းအတူသာတည္း။ေတဘူမက
သခၤ ါရတို႕ကို အနိစၥဟူ၍ ရႈေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ပညာ
(အနိစၥ၀ိပႆနာ)သည္ အနိစၥာနုပႆနာ
မည္၏။
ထိုပညာႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သညာကို ပြားမ်ားလွ်င္
(=ျဖစ္ေစလွ်င္)ပညာကိုလည္းပြားမ်ားအပ္(=ျဖစ္ေစ
အပ္)သည္ သာမည္၏။ထို႕ေၾကာင့္ ထိုပါဠိေတာ္၌
အနိစၥသညာ စသည့္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူအပ္ေလသည္။
(တနည္း)သညာကို အဦးမႈသျဖင့္ ၀ိပႆနာပညာကိုသာ
ညြန္ျပေဟာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ အနတၱသညာ
စသည္တို့၌
လည္း ဤနည္းအတူသာတည္း။
ဤ သညာခုႏွစ္ပါး ၾကီးပြားေၾကာင္းတရားတို
့အနက္
ေရွ႕-၅-ပါးသည္ ေလာကီတို့သာျဖစ္၏။
ေနာက္ႏွစ္ပါးကား
ေလာကီ ေလာကုတၱရာ အေရာျဖစ္၏။ဤကားအထူး
မွတ္ရန္တည္း။)
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးသားစီရင္ေတာ္မူေသာ
မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတြဲ စာမ်က္ႏွာ-၂၄၂)
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
0 comment:
Post a Comment