ေဗဒင္ဆိုတာ
ေလာကီ ပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သူ႕ေနရာနဲ႕
သူေတာ့ အသံုး၀င္ေနၾကတာလည္း အမွန္ပါပဲ။
ေလာကီ အေရးကိစၥဆိုတာ
အတိအက် အမွန္ေျပာလို႕မရ
ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္းရွိတတ္ေတာ့
အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ဖို႕ေတာ့
မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။
အခါတစ္ပါး
ျမတ္စြာဘုရားထံကို လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာျပီး
ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ေဗဒင္ဆရာက ေနာက္တစ္လေနရင္ ေသမယ္လို႕
ေဟာကိန္းထုတ္တာေၾကာင့္
၊ ဟုတ္မဟုတ္ ဘုရားရွင္ကိုေလွ်ာက္ထားရာမွာ
ဘုရားရွင္ကလည္း
ဟုတ္တယ္ ေသမယ္လို႕ပဲ ေဗဒင္ဆရာေျပာတဲ့စကားကို
ေထာက္ခံျပီး
မိန္႕ေတာ္မူပါတယ္။ အဲ့ဒီလူဟာ ေသရမယ္ဆိုတာ သိျပီးေတာ့
အိမ္ျပန္ေရာက္တာနဲ႕
ဒါနမႈ သီလမႈေတြ ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးပါေတာ့တယ္။
တစ္လျပည့္ေတာ့
အဲ့ဒီလူ မေသပါဘူး။ မေသတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ရွိရာကို
ျပန္လာျပီး
မေသတဲ့အေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္ထားေတာ့… ျမတ္စြာဘုရားက
ေသမယ္ဆိုတာ
သိရျပီးေတာ့ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲလို႕ေမးပါတယ္။
ေသမယ္ဆုိတာသိရေတာ့
မေသခင္မွာ ကုသိုလ္ေလးပါသြားေအာင္
ဒါနမႈ သီလမႈေတြလုပ္ခဲ့ပါတယ္လို႕
ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါန သီလ ဆိုတာ
ကံကို ဆက္ေပးတဲ့အလုပ္ပါ
ဒါေၾကာင့္ မေသတာလို႕ မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲ့ဒီလူလည္း
အသက္ထက္ဆံုး ဒါနမႈ သီလမႈေတြကိုက်င့္သံုး ေဆာက္တည္ပါ
တယ္တဲ့။
ဒီေတာ့ ေဗဒင္
ပညာဟာ မွန္တယ္။ သို႕ေပမယ့္ အဲ့ဒီ ေဗဒင္ ပညာကို
မွန္ကန္တဲ့
တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသံုးခ်မႈကိုျပဳလုပ္ဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။
ဥပမာ- မိမိ
မိသားစု အတြက္ကို ဘာမွ အေထြအထူးအေၾကာင္းမရွိပဲ
ၾကံဳလို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္
တမင္တကာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဗဒင္ေမးလိုက္တဲ့အခါ ေဗဒင္
ဆရာက လမ္းခရီးမွာ
တစ္ခုခုျဖစ္မယ္လို႕ ေဟာလိုက္တာမ်ားရွိရင္
အခါတိုင္းလို
ေပါ့ေပါ့ဆဆ မသြားပဲ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမ်ား၊
တရားဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမ်ားျပီး
သတိ၀ီရိယနဲ႕ သြားျဖစ္ၾကပါတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္လူေတြဟာ
ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနတတ္ၾကတယ္။
ေပါ့ေပါ့ဆဆေနလို႕
မျဖစ္သင့္တာျဖစ္ၾကရတယ္။ မမွားသင့္တာ
မွားသြားၾကတယ္။
ေဗဒင္ဆရာရဲ႕ အမွာစကားေၾကာင့္ ဆင္ျခင္ျပီးသတိေလး
နဲ႕ေနသြားေတာ့
အႏ ၱရာယ္ကင္းၾကရတာေတြကလည္း မနည္းလွပါဘူး။
ေဗဒင္ဆိုတာ
ကိုးကြယ္ရမယ့္ပညာမဟုတ္ပဲ အသံုးခ်ရမယ့္ပညာ
တစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာကို
မေမ့သင့္ပါဘူး။အလြန္အကၽြံယံုၾကည္ျခင္းက
မိမိ သူတစ္ပါးကို
အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ အသံုးခ်ပညာရပ္အေနနဲ႕
ေလးေလးစားစား
သံုးေဆာင္တတ္ရင္ အက်ိဳးရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ-နာမက်န္းျဖစ္ေနတဲ့သူအတြက္
ေညာင္ေထာက္ပါလို႕ ေဗဒင္ဆရာက
ေဟာခဲ့ရင္
ေညာင္ေထာက္ျခင္းရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကိုမိမိ ဥာဏ္နဲ႕
ပိုင္းျခားျပီး
ဆင္ျခင္ဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။ ေညာင္ေထာက္မယ့္အစား
ေညာင္ပင္ေအာက္ကိုသန္႕ရွင္းေရးလုပ္ေပးျခင္း
ေညာင္ပင္ေအာက္မွာ
ထိုင္စရာေနရာ
ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာ ခရီးသြားသူမ်ား
အေမာေျပ အပန္းေျပ
ေသာက္သံုးဖို႕ ေရခ်မ္းစင္ထားေပးျခင္း စသျဖင့္
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို
အတင့္အသင့္ေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရင္
စစ္မွန္တဲ့
အက်ိဳးသက္ေရာက္ေတာ့ရွိလာမွာပါပဲ ။ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မဆင္မျခင္
ယံုမွတ္လိုက္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ
မိမိဥာဏ္နဲ႕ ပိုင္းျခားသံုးသပ္ အက်ိဳးရွိေအာင္
အသံုးခ်တတ္ရင္
တန္ဖိုးရွိတတ္စျမဲပါ။
ေဗဒင္ပညာဟာ
လိမ္စားေနတာပါ လို႕ အလြယ္တကူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မေပးသင့္
ပါဘူး။ ပညာရပ္ကိုနာမည္တပ္ျပီး
လိမ္တတ္သူေတြေၾကာင့္ လိမ္စားတဲ့ပညာလို႕
သတ္မွတ္ျခင္းဟာ
တကယ္ပညာတတ္သူကိုပါ ေစာ္ကားမိရာေရာက္ပါတယ္။
မွန္ကန္တဲ့အခ်က္ေတြလည္းရွိေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္
လက္ခံသင့္တဲ့ အသံုးခ်
ပညာရပ္တစ္ခုလို႕ျမင္မိပါတယ္။
သရဏဂုံ ပ်က္ေလာက္ေအာင္ ကိုးကြယ္
ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးသာ
မျဖစ္သင့္တာပါ။ေဗဒင္ပညာကိုမတတ္ပဲ တတ္တယ္လို႕
ထင္ေအာင္လိမ္စားတတ္သူေတြရွိသလို
အရိယာမဂ္ဖိုလ္ကိုမရပဲ ရတယ္လို႕
လိမ္လည္တတ္သူမ်ားရွိတတ္တဲ့အတြက္
လိမ္တယ္ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ
ရွိတတ္တာမ်ိဳးမို႕
အသိဥာဏ္ၾကြယ္ၾကြယ္ထားျပီးဥာဏ္က်ယ္က်ယ္နဲ႕
သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ဖို႕
လိုအပ္ပါတယ္။
ေဗဒင္ပညာဆိုတာ
မရွိတဲ့ပညာရပ္ကို နာမည္တပ္ျပီး လိမ္စားေနတဲ့
ပညာျဖစ္နိုင္ပါသလား။သမီးေခ်ာ
မာဂ႑ီအတြက္ အိမ္ေထာင္ဖက္
လိုက္ရွာရင္း
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ရာကိုၾကည့္ကာ
ကိေလသာကင္းစင္သူျဖစ္ရမယ္လို႕
တထစ္ခ် ေျပာနိုင္စြမ္းျခင္း
သည္ လကၡဏာေဗဒင္၏
အတတ္ပညာမဟုတ္ပါလား။
ေနာက္တစ္ခုက
အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားဟာ
အရိယာျဖစ္သြားျပီဆိုရင္
ေဗဒင္လိုပညာရပ္ေတြကိုယံုၾကည္ကိုးစားျပီး
မေမးသင့္ေတာ့ဘူး။ေမးတယ္ဆိုရင္
အရိယာတို႕ လုပ္အပ္တဲ့ လုပ္ရပ္
မဟုတ္ဘူးလို႕
တစ္ထစ္ခ် အစြန္းေရာက္လာျခင္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတာပန္
အရိယာဆိုတာ ဒိ႒ိနဲ႕ ၀ီစိကိစ ၦာကိုသာ ပယ္သတ္ထားတာပါ။
ကိေလသာ ၂
ပါးသာပယ္သတ္ရေသးတဲ့ အရိယာတစ္ပါးဟာ
နိဗၺာန္သြားတဲ့လမ္းေၾကာင္းကို
မမွားမယြင္းလမ္းျပနိုင္ျပီ မိမိကိုမိမိ
ငါလို႕ထင္ျမင္ေနတဲ့
အယူအဆ အစြဲအလမ္း အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ျပီး
ျပီ။ သို႕ေသာ္
အရာအားလံုးကို မိမိ အထင္နဲ့ ေတြးျမင္ယူဆတိုင္း အတိအက်
မွန္တယ္လို႕
မဆံုးျဖတ္ မသံုးသပ္ေစခ်င္ပါ။ ေဗဒင္ေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္တိုင္းကို ပုထုဇဥ္
လို႕ ထင္ျမင္သတ္မွတ္လိုက္ျခင္းဟာ
အရိယာကိုစြပ္စြဲေသာကံတစ္ခု က်ဴးလြန္
လိုက္ရာက်ပါတယ္။အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းမ်ိဳး
မဟုတ္ရင္ သရဏဂံု
မပ်က္သလို
မိမိသူတစ္ပါး ပ်က္စီးေစလိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႕လုပ္တာမဟုတ္ရင္ အျပစ္
က်ဴးလြန္ေနတာ
မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဒါကို အျပစ္က်ဴးလြန္တယ္လို႕ ထင္မွတ္ျခင္းမ်ိဳး
မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ျဖစ္နို္င္မျဖစ္နိုင္ကို မိမိရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ နဲ႕အရာရာ
တိုင္းတာဆံုးျဖတ္လို႕
မရေသးပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ထက္
အၾကားအျမင္မ်ားတဲ့
ပုထုဇဥ္က သာလြန္ျပီးဆံုးျဖတ္နိုင္စြမ္းရွိတယ္ဆိုတာကို
လည္း မေမ့သင့္ပါ။
ေသာတာပန္ဆိုတာ ဒိ႒ိနဲ႕ ၀ိစိကိစ ၦာ ဆိုတဲ့ကိေလသာ
၂ ပါးကိုသာပယ္သတ္ထားျပီးသူျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကီ ေလာကုတ္ ၂ ျဖာေသာ
ကိစၥ အ၀၀ကို
ဆံုးျဖတ္ သိနိုင္စြမ္းေအာင္ျပည့္စံုျပီးသူမဟုတ္ပါ။ ငါ့ ခႏၶာ မဟုတ္
မွန္းကို
ထင္ရွားသိျမင္ေသာ ဒိ႒ိစင္ၾကယ္သူ ၊ နာမ္ႏွင့္ရုပ္သာ
ရွိသည္လို႕
အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ျပီးေသာ
သံသယ ကင္းစင္သူသာျဖစ္ပါတယ္။ အၾကားအျမင္
ဗဟုသုတမ်ားေသာ
ပုထုဇဥ္ဆရာမ်ားထံမွာ ပညာဗဟုသုတကို
ရွားမွီး
သင္ၾကားနိုင္ရပါမယ္။ ေပါ႒ိလ မေထရ္ဟာ ပိဋကတ္သံုးပံုကို
၇ ဆူေသာ ဘုရားရွင္မ်ား ရဲ႕ သာသနာမွာ အာဂံုေဆာင္ခဲ့တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ထူးပါ။
အရိယာ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။
သို႕ေသာ္ စာေပက်မ္းဂန္အရာ ျပည့္စံုထားသူျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတာပန္ဟာ
ဆရာသမားရဲ႕ အဆံုးအမ ကို တေသြမတိမ္း လိုက္နာက်င့္
ေဆာင္လို႕
ကိေလသာပယ္သတ္နိုင္ျပီးအရိယာျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ စာေပက်မ္းဂန္ကို
ျပည့္စံုေအာင္
မကၽြမ္းက်င္ မတတ္ေျမာက္ေသးပါ။ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေသာ္
လည္း အၾကားအျမင္
ဗဟုသုတ မ်ားျပားျပည့္စံုသူကို ဆရာတင္ျပီး ေလ့လာ
သင္ၾကားမွတ္သားရအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိဟာ အရိယာတစ္ပါးျဖစ္သြားလို႕ ဆိုျပီး
ပုထုဇဥ္ အၾကားအျမင္မ်ားသူကို
ဆရာအျဖစ္လက္မခံေတာ့တာမ်ိဳးဟာ
မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥပါ။
ဒါေၾကာင့္မိမိခႏၶာကိုဥာဏ္ျဖင့္သိျမင္ေသာ္လည္း
အစစ အရာရာကို
မိမိ အေတြး မိမိ အထင္ျဖင့္ ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္နိုင္ျခင္းမွာ
မစြမ္းနိုင္ေသးေၾကာင္းဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။သို႕မွသာ
မိမိ၏ အထက္အထက္ေသာ
အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
စြပ္စြဲမိေသာ အရိယူပ၀ါဒအႏ ၱရာယ္မွ လြတ္ကင္း
ခ်မ္းသာၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႕သည္
ရတနာသံုးပါးမွလြဲ၍
တျခားအား ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ မဆည္းကပ္ေတာ့ဟု
မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အရိယာတို႕ရဲ႕ စံနွုန္းကို မည္သည့္ အေၾကာင္း
ကိစၥမ်ိဳးနဲ႕မွ
ႏွိုင္းခ်ိန္ေဖၚျပခဲ့ျခင္းမရွိပါဘူး။ အရိယာဆိုတာ ထိုင္တာ ထတာ
သြားတာ လာတာ
ေျပာတာ ဆိုတာ လုပ္တာကိုင္တာ ဒါကေတာ့အရိယာ
မဟုတ္နိုင္ဘူး
စသျဖင့္ လူတို႕ကသာထင္ျမင္ယူဆခ်က္ျဖင့္
အရိယာစံႏွဳန္းကို
မိမိလိုသလို တိုင္းတာျပီး အရိယာတို႕၏ နယ္ပယ္ကို
ေဘာင္ခတ္ေနၾကျခင္းသာရွိပါတယ္။
ဘုရားက ေဟာခဲ့တယ္လို႕
မည္သူမွ အေထာက္အထားနဲ႕
မျပနိုင္ၾကပါဘူး။
ေျခာက္ပစ္ကင္း
သဲလဲစင္ ဣေျႏၵရွင္ၾကီးေတြ အျဖစ္ ေနထိုင္သြား
မွသာ အရိယာလို႕
သတ္မွတ္နိုင္ေတာ့မေယာင္ အထင္ျဖင့္
ကန္႕သတ္ေနၾကျပန္ပါတယ္။
အရိယာ ဟုတ္မဟုတ္ကို
စီစစ္ရန္
ေပးထားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ အျပင္ပန္းၾကည့္ျပီး
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ေနၾကျခင္းက
ရီစရာေကာင္းလွပါတယ္။
မည္သည့္ စာေပ
မည္သည့္တရားေတာ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္
မိမိကိုယ္မိမိ
အရိယာျဖစ္ မျဖစ္ကို မိမိဘာသာဆန္းစစ္ရန္
နည္းလမ္းေဖၚျပျခင္းသာေတြ႕ရပါတယ္။
တစ္ပါးသူကို အရိယာ
ဟုတ္မဟုတ္
ဆန္းစစ္ရန္ အခ်က္အလက္ကို မည္သည့္
ရဟႏ ၱာမွ
မေဟာခဲ့သလို မည္သည့္ က်မ္းစာတြင္မွ မပါရွိပါ။
မိမိကိုမိမိ
ဆန္းစစ္ရမည့္အခ်က္အလက္တို႕ကို ယူျပီး သူတစ္ပါးကို
စစ္ေဆးတိုင္းထြာေနၾကျခင္းကလည္း
သူငယ္တန္းေက်ာင္းသားက
ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားကို
စာစစ္ေနျခင္းႏွင့္တူေနပါေတာ့တယ္။
ပညာရပ္သံုးစြဲမႈ
ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ ေနရာလြဲေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္က
ကန္႕သတ္ သတ္မွတ္ထားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ မိမိ
အထင္
နဲ႕ မိမိ
သံုးသပ္ဆံုးျဖတ္ျပီး ထင္ေၾကးေပးေနျခင္းသာျဖစ္တယ္။
ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူတဲ့
တရားမ်ားကိုသာမွ်ေ၀ပါ။ သို႕ေသာ္
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာနဲ႕
ပတ္သက္လို႕ မိမိရဲ႕ အထင္ အျမင္
အေတြးမ်ားနဲ႕
မကန္႕သတ္ပါနဲ႕။ မိမိရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ ကန္႕သတ္ခ်က္
ေဘာင္ခတ္လိုက္ျခင္းမ်ားက မွားယြင္းသြားခဲ့သည္ရွိေသာ္
အရိယာကို
စြပ္စြဲေသာကံ
ျဖစ္ျပီး မဂ္တား ဖိုလ္တား ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
မိမိ တစ္ဦးတည္းမဟုတ္ပဲ
မိမိကိုယံုၾကည္သူမ်ား ခ်စ္ခင္သူမ်ားကပါ
တညီတညႊတ္တည္းယံုၾကည္လက္ခံၾကသည္ရွိေသာ္
ကိုယ္က်ိဳးနည္းပါလိမ့္မယ္။
ဘုရားရွင္က
အရိယာမ်ားကို မ်က္စိျဖင့္ျမင္နိုင္စြမ္းေသာ လကၡဏာ
သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား
တစ္စံုတစ္ရာ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ရွိမရွိေလ့လာလိုက္ပါအံုး။
မိမိကိုမိမိ
အရိယာျဖစ္မျဖစ္ကိုပင္ မိမိဥာဏ္နဲ႕ မိမိခႏၶာကိုေစာင့္ၾကည့္ရတာ
ျဖစ္လို႕
တစ္ပါးသူခႏၶာက ဥာဏ္စဥ္ကို အဘိညာဥ္ရသူမဟုတ္ပဲ မည္သုိ႕မွ
ျမင္နိုင္စြမ္းမွာ
မဟုတ္။ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖင့္ေတာ့ လက္လြတ္စပယ္
မေျပာလိုက္ၾကပါနဲ႕။
မလုပ္လိုက္ၾကပါနဲ႕။မိမိအထင္
မိမိအေတြး တစ္ခုကိုဆြဲထုတ္ျပိး အရိယာ
နယ္ပယ္ကို
ကန္႕သတ္လိုက္တဲ့အခါ ဥာဏ္နံဳ ဥာဏ္ႏွဲ႕သူ နဲ႕
မိမိကို ယံုၾကည္ခ်စ္ခင္သူမ်ားပါ
မဂ္တားဖိုလ္တား အရိယူပ၀ါဒ
အႏၱရာယ္သင့္ေရာက္နိုင္တာကို
ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းဖို႕ မေမ့လိုက္ပါနဲ႕။
ေလာကီနယ္ပယ္က
ကိစၥေတြနဲ႕ အရိယာဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆး
ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းမျပဳပဲ
ခႏၶာႏွင့္ စပ္ေသာ သစၥာစကားမ်ား ေျပာၾကားသည့္
အခါ ေဆြးေႏြးသည့္အခါကိုသာ
ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္လွ်က္ မိမိသူတစ္ပါး
တို႕ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို
ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္သင့္ပါတယ္။
ေဗဒင္ပညာကို လက္မခံ မယံုၾကည္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့သူမ်ား
ကမၼသကၠႆ သမာဒိ႒ိနဲ႕ပဲက်င့္သံုးေနထိုင္ၾကမယ့္သူမ်ား
မိုးေလ၀သခန္႕မွန္းခ်က္ကို ဘယ္လို
တုန္႕ျပန္မွာပါလဲ။
သိပၸံနည္းအရ ခန္႕မွန္းတဲ့ ေဗဒင္ပညာတစ္ခုေပါ့။
မုန္းတိုင္းလမ္းေၾကာင္းျဖစ္လို႕
ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းရမယ္လို႕
သတိေပးတာမ်ိဳးျပဳလုပ္တဲ့အခါ ကမၼသကၠႆ
သမာဒိ႒ိနဲ႕
မုန္းတိုင္းေၾကာင့္ေသရမယ့္ ကံဇာတာရွိရင္
ေသမွာပဲလို႕
ေတြးျပီး မေရႊ႕မေျပာင္းပဲေနၾကမလား။
ေရၾကီးနစ္ျမဳပ္မယ္လို႕
ခန္႕မွန္းထားလို႕ ေတာင္ကုန္းေတာင္ေပၚ
ေရအႏ ၱရာယ္ကင္းရာ
ကို ေျပာင္းေရႊ႕ပါလို႕ အသိေပးတာကို
ကမၼသကၠႆ သမာဒိ႒ိနဲ႕
ယူဆေတြးေတာျပီး ေသဖို႕ကံပါရင္ ေသမွာပဲလို႕
ေနၾကမလား။
ပညာရပ္ဆိုတာ အသံုးခ်တတ္ရင္ ဥာဏ္နဲ႕ဆင္ျခင္တတ္ရင္
သိတ္ကို တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ အသက္ကို
ဥာဏ္နဲ႕ေစာင့္မလား။
ကံ ကံ၏ အက်ိဳးဆိုတာနဲ႕ပဲ ေစာင့္မလား။
အစြန္းေရာက္တဲ့
ေတြးေခၚယူဆျခင္းေတြကို ဆင္ျခင္သင့္လွပါတယ္။
လူေတြကိုေဗဒင္ေဟာသလို ရာသီဥတုကိုလည္းေဗဒင္ေဟာၾကပါတယ္။
တိရိစ ၦာန္ေလးေတြကိုၾကည့္၍၎၊သစ္ရြက္ကေလးေတြကိုၾကည့္၍၎၊
ေလတိုက္ခတ္မႈကိုၾကည့္၍၎၊တိမ္စိုင္တိမ္သားေတြကိုၾကည့္၍၎၊
ရိုးရာနည္းနဲ႕ေဗဒင္တြက္ၾကပါတယ္။ ရာသီဥတုကိုခန္႕မွန္းၾကပါတယ္။
ခုေခတ္မွာေတာ့ သိပၸံနည္းနဲ႕ မိုးေလ၀သခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ၾကပါတယ္။
သိပၸံနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ရိုးရာနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ခန္႕မွန္းတယ္ဆိုတာ ေဗဒင္
တြက္ျခင္းပါပဲ။ မွန္တဲ့အခါလည္းရွိသလို အေျခအေနေျပာင္းလဲမႈ
ေၾကာင့္ လဲြသြားတာလည္းရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္
ပညာရပ္တစ္ခုကိုေတာ့ မေထမဲ့ျမင္ မျပဳေကာင္းပါဘူး။
နာဂစ္မုန္တိုင္း မလာခင္က မိုးေလ၀သခန္႕မွန္းခ်က္နဲ႕ အင္အားၾကီး
မုန္တိုင္းတစ္ခု ကမ္းရိုးတန္းတစ္ေလွ်ာက္ ၀င္ေရာက္နိုင္လို႕ အႏ ၱရာယ္
ရွိတဲ့အေၾကာင္း ၾကိဳတင္အသိေပးေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါမွ မၾကံဳဖူး
ၾကတာရယ္၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဒီလိုမျဖစ္ဘူးလို႕ မျမင္ရတဲ့ ကံ ကံ၏
အက်ိဳးကိုပဲ အစြန္းေရာက္ ယံုၾကည္ၾကတာရယ္ ၊ ပညာရပ္တစ္ခုကို အထင္အျမင္ေသးတာရယ္ ၊ ဆိုေသာအေၾကာင္းေတြနဲ႕ လူေပါင္းမ်ားစြာ
ကူကယ္ရာမဲ့ေသဆံုးခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေလာကီ ပညာရပ္ေတြဟာ
အတိအက်လည္းမွန္နိုင္သလို အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင္း
လည္းေျပာင္းလဲနိုင္ပါတယ္။အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ရမွာ မဟုတ္သလို
မေထမဲ့ျမင္ လစ္လ်ဴရႈလို႕လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ ကံသာလွ်င္ အမိ
ကံ သာလွ်င္ အဖ မို႕ ကံကေပးတဲ့ခႏၶာကိုရေနၾကတာမွန္ေပမယ့္
အသက္ကို ဥာဏ္ေစာင့္ပါတယ္။ ဥာဏ္နဲ႕ ဆြဲဆန္႕တတ္ရင္
အသက္ရွည္ျပီး က်န္းမာပါတယ္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ဟာ ကမ္းရိုးတန္းျပည္နယ္တစ္ခုပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း
၅၀ ေက်ာ္ေလာက္က အျဖစ္တစ္ခုကို အေဖ ေျပာျပလို႕ မွတ္သား
ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ကမ္းရိုးတန္းရြာေလးတစ္ခုမွာ မုဆိုးမ တစ္ေယာက္က
ရြာကို ေရလႊမ္းလိမ့္မယ္ ေတာင္ကုန္းေပၚကိုအျမန္ဆံုးေျပာင္းေရႊ႕ၾကလို႕
သူမ တတ္သိနားလည္တဲ့ ပညာနဲ႕ ရြာသူရြာသားေတြကို အသိေပးပါတယ္။
မုဆိုးမတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကို နားမေထာင္ပဲ ဂရုမျပဳပဲ
ေအးေအးလူလူေနၾကတယ္။ မုဆိုးမကေတာ့ ေျပာစရာရွိတာေျပာျပီး
သူမကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ရြာနဲ႕ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေတာင္ေပၚကိုေျပာင္း
ေရႊ႕ျပီးေနထိုင္ပါတယ္။ ညဘက္ေရာက္လို႕ အားလံုးအိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဒီေရက တရိပ္ရိပ္နဲ႕တက္ျပီး အိပ္ေနတဲ့သူအားလံုး ေရနစ္ေသဆံုး
ၾကရပါတယ္။ ဒီေရတက္မယ့္ အေၾကာင္းကို မုဆိုးမ က ဘယ္လိုမ်ား
သိသလဲလို႕ ေမးၾကည့္တဲ့အခါ ခရုေလးေတြ လိပ္ကေလးေတြ
ကုန္းေပၚကို အမ်ားအျပားတက္လာတာျမင္လို႕ပါတဲ့။ ဒီလိုတက္ရင္
ေရၾကီးတတ္တယ္ဆိုတာ သူ ကအဖိုးအဖြားေတြေျပာျပထားလို႕
သိထားတာပါတဲ့။ ဒါေလးက ရိုးရာေဗဒင္နည္းလမ္းကေလးပါပဲ။
မုဆိုးမမို႕လို႕ အထင္ေသးမိတဲ့ ရြာသူ ရြာသားေတြ အေသေစာခဲ့ၾကပါတယ္။
မေထမဲ့ျမင္မလုပ္ခဲ့ၾကရင္ ေလးေလးစားစားေမးျမန္း စူးစမ္းတတ္ရင္
ပညာရပ္တိုင္းရဲ႕တန္ဖိုးကိုသိျမင္ အသံုးခ်တတ္ၾကမွာပါ။
ေလာကီ ပညာရပ္တစ္ခုကို ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ အေလးထားဖို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ဥာဏ္နဲ႕ဆင္ျခင္ျပီး သံုးစြဲတတ္ဖို႕ေတာ႕
လိုပါတယ္။
လူေတြကိုေဗဒင္ေဟာသလို ရာသီဥတုကိုလည္းေဗဒင္ေဟာၾကပါတယ္။
တိရိစ ၦာန္ေလးေတြကိုၾကည့္၍၎၊သစ္ရြက္ကေလးေတြကိုၾကည့္၍၎၊
ေလတိုက္ခတ္မႈကိုၾကည့္၍၎၊တိမ္စိုင္တိမ္သားေတြကိုၾကည့္၍၎၊
ရိုးရာနည္းနဲ႕ေဗဒင္တြက္ၾကပါတယ္။ ရာသီဥတုကိုခန္႕မွန္းၾကပါတယ္။
ခုေခတ္မွာေတာ့ သိပၸံနည္းနဲ႕ မိုးေလ၀သခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ၾကပါတယ္။
သိပၸံနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ရိုးရာနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ခန္႕မွန္းတယ္ဆိုတာ ေဗဒင္
တြက္ျခင္းပါပဲ။ မွန္တဲ့အခါလည္းရွိသလို အေျခအေနေျပာင္းလဲမႈ
ေၾကာင့္ လဲြသြားတာလည္းရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္
ပညာရပ္တစ္ခုကိုေတာ့ မေထမဲ့ျမင္ မျပဳေကာင္းပါဘူး။
နာဂစ္မုန္တိုင္း မလာခင္က မိုးေလ၀သခန္႕မွန္းခ်က္နဲ႕ အင္အားၾကီး
မုန္တိုင္းတစ္ခု ကမ္းရိုးတန္းတစ္ေလွ်ာက္ ၀င္ေရာက္နိုင္လို႕ အႏ ၱရာယ္
ရွိတဲ့အေၾကာင္း ၾကိဳတင္အသိေပးေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါမွ မၾကံဳဖူး
ၾကတာရယ္၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဒီလိုမျဖစ္ဘူးလို႕ မျမင္ရတဲ့ ကံ ကံ၏
အက်ိဳးကိုပဲ အစြန္းေရာက္ ယံုၾကည္ၾကတာရယ္ ၊ ပညာရပ္တစ္ခုကို အထင္အျမင္ေသးတာရယ္ ၊ ဆိုေသာအေၾကာင္းေတြနဲ႕ လူေပါင္းမ်ားစြာ
ကူကယ္ရာမဲ့ေသဆံုးခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေလာကီ ပညာရပ္ေတြဟာ
အတိအက်လည္းမွန္နိုင္သလို အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင္း
လည္းေျပာင္းလဲနိုင္ပါတယ္။အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ရမွာ မဟုတ္သလို
မေထမဲ့ျမင္ လစ္လ်ဴရႈလို႕လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ ကံသာလွ်င္ အမိ
ကံ သာလွ်င္ အဖ မို႕ ကံကေပးတဲ့ခႏၶာကိုရေနၾကတာမွန္ေပမယ့္
အသက္ကို ဥာဏ္ေစာင့္ပါတယ္။ ဥာဏ္နဲ႕ ဆြဲဆန္႕တတ္ရင္
အသက္ရွည္ျပီး က်န္းမာပါတယ္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ဟာ ကမ္းရိုးတန္းျပည္နယ္တစ္ခုပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း
၅၀ ေက်ာ္ေလာက္က အျဖစ္တစ္ခုကို အေဖ ေျပာျပလို႕ မွတ္သား
ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ကမ္းရိုးတန္းရြာေလးတစ္ခုမွာ မုဆိုးမ တစ္ေယာက္က
ရြာကို ေရလႊမ္းလိမ့္မယ္ ေတာင္ကုန္းေပၚကိုအျမန္ဆံုးေျပာင္းေရႊ႕ၾကလို႕
သူမ တတ္သိနားလည္တဲ့ ပညာနဲ႕ ရြာသူရြာသားေတြကို အသိေပးပါတယ္။
မုဆိုးမတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကို နားမေထာင္ပဲ ဂရုမျပဳပဲ
ေအးေအးလူလူေနၾကတယ္။ မုဆိုးမကေတာ့ ေျပာစရာရွိတာေျပာျပီး
သူမကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ရြာနဲ႕ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေတာင္ေပၚကိုေျပာင္း
ေရႊ႕ျပီးေနထိုင္ပါတယ္။ ညဘက္ေရာက္လို႕ အားလံုးအိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဒီေရက တရိပ္ရိပ္နဲ႕တက္ျပီး အိပ္ေနတဲ့သူအားလံုး ေရနစ္ေသဆံုး
ၾကရပါတယ္။ ဒီေရတက္မယ့္ အေၾကာင္းကို မုဆိုးမ က ဘယ္လိုမ်ား
သိသလဲလို႕ ေမးၾကည့္တဲ့အခါ ခရုေလးေတြ လိပ္ကေလးေတြ
ကုန္းေပၚကို အမ်ားအျပားတက္လာတာျမင္လို႕ပါတဲ့။ ဒီလိုတက္ရင္
ေရၾကီးတတ္တယ္ဆိုတာ သူ ကအဖိုးအဖြားေတြေျပာျပထားလို႕
သိထားတာပါတဲ့။ ဒါေလးက ရိုးရာေဗဒင္နည္းလမ္းကေလးပါပဲ။
မုဆိုးမမို႕လို႕ အထင္ေသးမိတဲ့ ရြာသူ ရြာသားေတြ အေသေစာခဲ့ၾကပါတယ္။
မေထမဲ့ျမင္မလုပ္ခဲ့ၾကရင္ ေလးေလးစားစားေမးျမန္း စူးစမ္းတတ္ရင္
ပညာရပ္တိုင္းရဲ႕တန္ဖိုးကိုသိျမင္ အသံုးခ်တတ္ၾကမွာပါ။
ေလာကီ ပညာရပ္တစ္ခုကို ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ အေလးထားဖို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ဥာဏ္နဲ႕ဆင္ျခင္ျပီး သံုးစြဲတတ္ဖို႕ေတာ႕
လိုပါတယ္။
ေလာကမွာ….
အမ်ိဳးယုတ္
အမ်ိဳးျမတ္ကို ကိုယ္အမူအရာ နုတ္အမူအရာ အားျဖင့္
သိအပ္၏။ ေျမေကာင္းမေကာင္းကို
ျမက္ ညွိဳး မညွိဳးျမင္သျဖင့္
သိအပ္၏။ ပညာရွိ
မရွိကို ဆိုေသာစကားျဖင့္ သိအပ္၏။။ တဲ့ ။
ပိုျပီးျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္စြက္ျပီး ေျပာခ်င္တာက…….
အရိယာ ဟုတ္မဟုတ္ကို
ခႏၶာႏွင့္စပ္ေသာစကားကို ေျပာၾကားရာ၌
သိအပ္၏
..လို႕ ထပ္ျဖည့္လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
အရိယာ ဟုတ္မဟုတ္ကို
သံုးသပ္ဆံုးျဖတ္လိုတဲ့ဆႏၵမ်ားရွိခဲ့ရင္လည္း
ေလာကီေရးရာကိစၥေတြမွာ
ျပဳက်င့္လုပ္ေဆာင္တာေတြၾကည့္ျပီး
မေ၀ဖန္လိုက္ပါနဲ႕။
ခႏၶာနဲ႕ စပ္ေသာ အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးမႈျပဳတဲ့
အခါမွာ ခႏၶာကိုရႈျမင္သံုးသပ္တဲ့
ဥာဏ္စြမ္းအားနဲ႕သာ အရိယာ ဟုတ္
မဟုတ္ကို
ရႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကာယဣေျႏၵ
၀စီဣေျႏၵကိုၾကည့္ျမင္ရံုနဲ႕
သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ျပီးေ၀ဖန္ျခင္းဟာလည္း
မွားယြင္းစြာ
ဆံုးျဖတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
စပါးႏွံေတြဟာ
အဆံမရွိရင္ ေထာင္ပါတယ္တဲ့။ အဆံရွိရင္ရွိသလို
ငိုက္ပါတယ္။
အဆံနည္းနည္းရွိရင္ နည္းနည္းငိုက္မယ္။ အဆံမ်ားမ်ား
ရွိရင္ မ်ားမ်ာငိုက္ပါမယ္။ပညာရွိတဲ့သူဟာ
သူပညာနဲ့ ပတ္သက္ျပီး
ျငိမ္သက္ပါတယ္။
ပညာ မရွိတဲ့သူဟာ ေထာင္လႊား ေမာ္ၾကြားပါတယ္။
ရဟႏၱာတစ္ပါးဟာ
သူ႕ကို ရဟႏ ၱာလို႕ထင္ျပီးခ်ည္းကပ္မွန္းသိတဲ့အခါ
လူလာျပီဆိုတာနဲ႕
၀မ္းလ်ားေမွာက္ျပီး မတင့္မတယ္ ေနပါတယ္ တဲ့။
ဒီေတာ့ ေရာက္လာသူမ်ားကလည္း
မဟုတ္ေလာက္ဘူးလို႕ေတြးျပီး
ျပန္ၾကပါတယ္။
အကယ္၍ သူတို႕ရဲ႕အထင္နဲ႕ ညီညႊတ္ေအာင္
တင့္တင့္တယ္တယ္ေနျပခဲ့ရင္
ရဟႏ ၱာဆိုျပီး အုန္းအုန္ၾကြက္ၾကြက္
ၾကည္ညိုၾက
ပူေဇာ္ၾကလုပ္ခဲ့ရျပီး ရဟႏ ၱာမေထရ္ၾကီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
ေနရာမွာမဟုတ္လို႕
အထင္မခံရေအာင္ ေနပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့
အရိယာ ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္
အရိယာမွန္းသိေအာင္ အထင္ၾကီးေအာင္
ေနျပဖို႕
လိုအပ္ပါသလား။ မိမိ သိတာကိုမွ်ေ၀စရာရွိတာမွ်ေ၀ျပီး
ဘာသိ ဘာသာ
မသိလိုက္ မသိဘာသာ သူလိုကိုယ္လို ေနသင့္ပါ
သလား။ အထင္ခံရေအာင္
ဟိတ္ၾကီးဟန္ၾကီး ေနခ်င္ပါသလား။
အရိယာျဖစ္သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ
အထက္မဂ္ကို ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ရေလေလ
လူမသိေအာင္
ပိုျပီး ပိုျပီး ပုန္းလ်ိဳးျပီးေနေလေလပါပဲ။
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႕ရဲ႕
နယ္ပယ္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
ေဟာၾကားထားျခင္းမရွိပါပဲ
ေဘာင္ခတ္ကန္႔သတ္ျခင္းဟာ
ေဒ၀ဒတ္လမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ
သတိထားျပီးဆင္ျခင္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
အသံုးခ်ပညာကိုအသံုးခ်တာနဲ့
ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တာနဲ႕ မတူဘူးဆိုတာကို
ခြဲျခားတတ္ဖို႕ျဖစ္ပါတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟာ
အညာေဒသတစ္ခုမွာ
၀မ္းေရာဂါေတြ ကပ္ဆိုက္ေတာ့ စမ အင္းတစ္ခုကို
ေရးသားျပီး
အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းမွာ ကပ္ထားခိုင္းပါတယ္လို႕ မွတ္သားခဲ့
ဖူးပါတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္လို ပုဂၢိဳလ္က ၀ိပႆနာအလုပ္ျဖစ္တဲ့
ေလာကုတၱရာပညာရပ္ေတြအေၾကာင္းကို
အမ်ားၾကီးေလ့လာဆည္းပူး
သလို အမ်ားၾကီးလည္းျပန္လည္မွ်ေ၀ေရးသားေတာ္မူခဲ့တဲ့
ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္
ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္
ပင္ ဒီလို
ေလာကီ ပညာရပ္ကို အသံုးခ်ေတာ္မူခဲ့တာကို ေထာက္ရႈျခင္း
အားျဖင့္
ေလာကီ အသံုးခ် ပညာကို အရိယာေတြ မသံုးသင့္ဘူးဆိုတဲ့
အျမင္ အေတြးဟာ
မွန္ကန္တဲ့ အျမင္တစ္ခုမဟုတ္ဘူးလို႕ပဲ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းနဲ႕
အသံုးခ် သံုးစြဲျခင္းကိုခြဲျခားနားလည္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိကိုယ္တိုင္လည္း
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္က ဖဲ ေဗဒင္ဆိုတာကို
ေမးခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဖဲခ်ပ္ေလးေတြကိုကလဖန္ထိုးျပီး စီခ်ထားတဲ့အထဲက
မိမိႏွစ္သက္ရာဖဲခ်ပ္
၃ ခ်ပ္ကိုေရြးခ်ယ္ေပးရပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုေရြးခ်ယ္ေပး
ျပီးတဲ့အခါ
ဖဲခ်ပ္ကိုၾကည့္ျပီး အေၾကာင္းအရာ သံုးခုကို ေဗဒင္ပညာရွင္က
ဆိုပါတယ္။
တစ္က က်န္းမာေရးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ခြဲစိတ္ကုသမႈလုပ္ေဆာင္
ရမယ္။အဲ့ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ရာမွာ
အရမ္းေတာ္တဲ့ဆရာ၀န္နဲ႕ေတြ႕ျပီး
အႏ ၱရာယ္ကင္းစြာ
ကုသမႈကိုခံယူရမယ္။ ႏွစ္က အလြန္ထူးဆန္းတဲ့
ပညာရပ္တစ္ခုကို
မထင္မွတ္ပဲ သင္ၾကားခြင့္ရမယ္။ သံုးကေတာ့
ထီေပါက္ကိန္းရွိတယ္ လို႕ သံုးခ်က္ကို ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုေမးတဲ့အခ်ိန္ဟာေဖေဖၚ၀ါရီလေလာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိ အေနနဲ့
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့
အတြက္ ခရီးတစ္ခုကိုထြက္မယ္ဆိုတိုင္း
ျပည္နယ္ရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ့
အစားထိုးတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးမယ့္သူ
လိုအပ္တာေၾကာင့္
အလြယ္တကူ
ခရီးမထြက္နိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ေဗဒင္ကို ယံုၾကည္လို႕ေမးခဲ့တာ
မဟုတ္ပဲ ၀ါသနာအရ
ၾကံဳရင္ေမးေလ့ရွိတာကလည္း မိမိ အက်င့္
လို႕ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ၾကံုလို႕ေမးခဲ့တဲ့ ေဗဒင္ဟာ ဇြန္လမွာ အေကာင္
အထည္ ေပၚလာပါတယ္။
မိမိ လည္ပင္းက အဆီက်ိတ္ကို ကုသဖို႕
ဆႏၵျဖစ္လာတာေၾကာင့္
လည္ပင္းၾကီးလူနာမ်ားကို ကုသေပးတဲ့
နာမည္ၾကီးဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ကို
ပထမဦးစြာ ျပသခဲ့ပါတယ္။
(ပထမဦးစြာျပသတဲ့
ဆရာ၀န္ကိုေတာ့ အားနာစြာပဲ နာမည္ ခ်န္လွပ္
ထားခဲ့ပါ့မယ္။)
အဲ့ဒီဆရာ၀န္က ခြဲစိတ္ကုသမႈခံယူရင္ ကုန္က်မယ့္
စရိတ္ ႏွင့္
ကုသမႈခံယူျပီးရင္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္အက်ိဳးဆက္ကို ရွင္းျပပါတယ္။
လည္ပင္းခြဲျပီးတဲ့အခါ
ႏွစ္လ သံုးလ ေလာက္အသံေပ်ာက္သြားမယ္။
ေနာက္မွ အသံျပန္ထြက္မယ္လို႕
ဆိုတာနဲ႕ပဲ ခြဲစိတ္ကုသမႈ ခံယူခ်င္စိတ္
မရွိေတာ့တာမို႕
ေနာက္ထပ္ နာမည္ၾကီးေနတဲ့ သီေပါျမိဳ႕နယ္ခြဲ နမ့္လန္ျမိဳ႕
က တိုက္နယ္
ဆရာ၀န္ဆီကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဆရာ၀န္ရဲ႕ ခြဲစိတ္ကုသမႈ
သတင္းကိုစံုစမ္းၾကည့္တဲ့အခါမွာ
ရွမ္းျပည္နယ္ရဲ႕ ေရေျမသဘာ၀ေၾကာင့္
လည္ပင္းၾကီးေရာဂါသည္ေတြလြန္စြာမ်ားျပားတဲ့အတြက္
တပတ္မွာ
၂ ရက္ လည္ပင္ၾကီး
လူနာေတြကိုခြဲစိတ္ကုသမႈေပးေၾကာင္း၊ ခြဲစိတ္ကုသခံ
ရတဲ့ လူနာမ်ားဟာ
ခြဲစိတ္ကုသမႈ ျပီးတာနဲ႕ စကားေျပာနိုင္ျပီး အစားအေသာက္
မ်ားလည္း
ေကာင္းမြန္စြာ စားေသာက္နို္င္ေၾကာင္း စံုစမ္းသိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဆရာ၀န္နဲ႕
ေတြ႕ပါတယ္။ ဆရာ့နာမည္ ေဒါက္တာ ေရႊဥာဏ္ပါ။
(ယခုပင္စင္ယူျပီးေသာ္လည္း
နမ့္လန္တြင္ ဆက္လက္ ေဆးကုသမႈျပုလုပ္ဆဲ
ဟုသိရပါသည္)။ဆရာ၀န္က
ခြဲစိတ္ကုသေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရက္ခ်ိန္းေပး
ပါတယ္။ ရက္ခ်ိန္းက
တပတ္ၾကာေစာင့္ရမွာပါ။ တပတ္ၾကာျဖစ္တဲ့အတြက္
ဒီၾကားထဲမွာ
တျခားလူနာေတြကို ၂ ေယာက္ေလာက္ခြဲစိတ္ကုသမႈ ေပး
တာ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
လူနာေတြကိုေမ့ေဆးေပးျပီး ခြဲပါတယ္။
ေမ့ေဆးျပယ္တာနဲ႕
လူနာတိုင္းစကားေျပာနိုင္ပါတယ္။ အသံထိသြားလို႕
စကားမေျပာနိုင္တဲ့သူ
အသံမထြက္တဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။
ပကတိ အသံအတိုင္း
ဘာတစ္ခုမွ ခ်ိဳ႕ယြင္း အားနည္းမႈ မရွိ စကားေျပာ
နိုင္ၾကပါတယ္။မိမိကိုယ္တိုင္လည္းခြဲစိတ္ကုသမႈ
ခံယူျပီး ေမ့ေဆး အရွိန္
၃ နာရီခြဲေလာက္အၾကာမွာ
သတိျပန္ရလို႕ ခ်က္ခ်င္းစကားေျပာနိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သိတ္ေတာ္တဲ့
ဆရာ၀န္ရဲ႕ ကုသမႈကိုခံယူရတာျဖစ္လို႕ ေဗဒင္ဆရာရဲ႕
ေဟာကိန္းဟာ
မွန္တယ္လို႕ ေထာက္ခံခ်င္ပါတယ္။
ခြဲစိတ္ကုသမႈခံယူျပီး
မိမိ အိမ္မွာ ဆက္လက္ အနားယူဖို႕ ျပန္ေရာက္ရင္း
အိမ္မွာ ဒီတိုင္းအနားယူတာထက္စာရင္
တရားစခန္းသြားျပီး တရားအားထုတ္မယ္
ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႕
တရားစခန္းဖြင့္တဲ့ေနရာေတြ စံုစမ္းပါတယ္။နဂိုရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပဲ
အိမ္ကိုေရာက္မွ
ေတြးမိတဲ့အေတြးကို ခ်က္ခ်င္းအေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့တာပါ။
ျမိဳ႕ထဲက အန္တီတစ္ေယာက္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈနဲ႕ မိုးကုတ္ျမိဳ႕
ဓမၼရံသီ ေက်ာင္းတိုက္မွာ
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သင္တန္းတရားမ်ားကို
သင္ၾကားရင္း ၀ိပႆနာ အလုပ္ေပးတရားမ်ား
ကို နာၾကားရင္း
နက္နဲတဲ့ဆန္းၾကယ္တဲ့ ဂမ ၻီရဆန္တဲ့ ေလာကုတၱရာ
နယ္ပယ္ထဲမွာ
စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြကို ေဆးေၾကာသန္႕စင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ဒီတစ္ခ်က္မွာလည္း
ေဗဒင္ပညာရွင္ရဲ႕ ေဟာကိန္းဟာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္စြာပဲ
မွန္တယ္လို႕
ေထာက္ခံစရာျဖစ္လာပါတယ္။ ေထာက္ခံျခင္းဟာ
သူ႕ရ႕ဲပညာရပ္
အရည္အေသြး အရည္အခ်င္းတစ္ခုကို လက္ခံနိုင္ျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ကိုးကြယ္ျခင္းနဲ႕
လံုး၀ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ ဘာမဆို မွန္မွာေသခ်ာ
တယ္လို႕ အားေပးတိုက္တြန္းတာလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ရဲ႕ပညာစြမ္းနဲ႕
ရႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္ေတြ
တကယ္ျဖစ္လာတာရယ္။ တကယ္ၾကံဳရတာရယ္
ေၾကာင့္ သူ႕ေဟာခ်က္ကို
မွန္တယ္လို႕ လက္ေတြ႕က်က် ေထာက္ခံျခင္း
သာ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႕ေသာ္
နံပါတ္ သံုး တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ထီေပါက္ကိန္းမွာေတာ့ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။
ပညာရပ္တစ္ခုရဲ႕
ေဟာကိန္း သံုးခုမွာ ႏွစ္ခုက အတိအက် မွန္ကန္ျခင္းကို
လစ္လ်ဴရႈ
ပစ္ပယ္လို႕ မရတာလည္း အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႕ရဲ႕
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
ေဗဒင္ပညာဟာ လံုး၀ မမွန္ဘူးလို႕ ေဟာခဲ့မယ္
မထင္ပါဘူး။
ေလာကုတၱရာ ပညာကသာ အသာလြန္ဆံုး အျမင့္ျမတ္ဆံုးလို႕ေဟာခဲ့
တာပဲ ရွိပါတယ္။
အကယ္၍ ေဗဒင္ပညာ ဆိုတာ အမွန္မရွိပါဘူး
ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ကိုေဗဒင္ဆရာေဟာတဲ့
တစ္လျပည့္ရင္ေသမယ္ဆိုတဲ့
ေဟာကိန္း
မွန္မမွန္လာေမးကတည္းက မမွန္ဘူးလို႕ မိန္႕ဖို႕ပဲ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕
ေဗဒင္ေမးျခင္း ေဟာျခင္းဆိုတဲ့ပညာဟာ ကမၼသကၠႆ သမာဒိ႒ိကို
ဆန္႕က်င္ျခင္းလို႕
ယူဆလို႕မရပါဘူး။ အသံုးခ်ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႕ သံုးစြဲလို႕
ရတယ္ဆိုတာ
သိေစခ်င္တာပါ။ ေဟာသမွ် အကုန္လံုး ယံုၾကည္ျပီးလိုက္လုပ္ရမွာ
မဟုတ္ပဲ မိမိဥာဏ္နဲ႕
ပိုင္းျခားဆင္ျခင္ျပီး ေလာကီနယ္ပယ္မွာ လက္ခံက်င့္သံုးတတ္
ဖို႕ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိရဲ႕ လက္ခံက်င့္သံုးျခင္းနဲ႕ ကိုးကြယ္ျခင္းဟာ မတူညီတာကို
ခြဲျခားျပီး
သိတတ္ၾကပါေစ။
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္
သိဒၶတၳမင္းသားေလးရဲ႕ လကၡဏာေတြကိုၾကည့္ျပီး
စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္လည္းေကာင္း
၊ ဘုရားေသာ္လည္းေကာင္းျဖစ္မယ္လို႕
တြက္ခ်က္ေဟာေျပာတဲ့
လကၡဏာဖတ္ပညာဟာလည္း ေဗဒင္ပညာမွာ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။
ဒါဟာ ေလာကုတၱရာ
ပညာရပ္မဟုတ္ပါဘူး။ လကၡဏာပါေပမယ့္ ဥာဏ္ပညာ၀ီရိယတို႕
တြန္းအားလည္းလိုအပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာေဗဒင္ပညာရွင္ေတြ
ဟာ ေဗဒင္အတတ္ပညာနဲ႕
အသက္ေမြးေသာ္လည္း လိမ္လည္ျခင္းမျပဳပဲ
အတတ္ပညာအရ
ျမင္တာကိုေဟာေျပာျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဘာသာေရးရႈေထာင့္အရ
မိမိ ကံ ဥာဏ္
၀ီိရီယ တို႕ျဖင့္လည္း ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ား
ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္နိုင္ေၾကာင္း
ဘာသာတရားရဲ႕အဆံုးအမ နဲ႕ ယွဥ္တြဲျပီး
ရိုးသားမွန္ကန္စြာ
အသက္ေမြးသူမ်ားလည္းရွိၾကပါတယ္။
အရိယာမ်ားအေနျဖင့္
ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ရျပီးသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္
ေလာကီပညာရပ္ကို
ယံုၾကည္သံုးစြဲျခင္းအေပၚ အစြန္းေရာက္ေသာ ေ၀ဖန္မႈမ်ား
မျပဳလုပ္သင့္ပါ။
ပညာရပ္တိုင္းသည္ ပညာမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္
ရာ ဘာသာမ်ားမဟုတ္သည္ကိုလည္း
ခြဲျခားနားလည္ထားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္
အသံုးခ် သံုးစြဲျခင္းကိုေ၀ဖန္ရင္း
အျပစ္နဲ႕ ညွိစြန္းတတ္ပါေၾကာင္း သတိေပးအပ္ပါတယ္။
မွ်တစြာဆင္ျခင္သံုးသပ္ရန္
ေစခ်င္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ ပဥၥသိခၤရဲ႕နတ္ေစာင္းသံကို
နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ပဥၥသိခၤဟာ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီးရဲ႕
သမီးေတာ္ျဖစ္တဲ့ သူရိယ၀စၦသာကို ႏွစ္သက္ျမတ္နိုးလြန္းလို႕
ဂါထာ၁၄ ပုဒ္နဲ႕ ေရးသားဖြဲ႕သီထားတဲ့ ေတးသီခ်င္းကို ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္မွာ သီက်ဴး ခဲ့တာကို ျမတ္စြာဘုရားက
နားေထာင္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဆိုတာ ကာမဂုဏ္အာရံု
ေတြကိုခံစားတဲ့သူမဟုတ္ပါဘူး။ သို႕ေသာ္လည္း ပဥၥသိခၤရဲ႕ ေစာင္းသံကို
ေကာင္း၏ မေကာင္း၏ ေ၀ဖန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကာမတဏွာနဲ႕
သာယာျခင္းမဟုတ္ပဲ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေပးျခင္းသက္သက္
သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။
ယေန႕ေခတ္မွာ အခ်ိဳ႕ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား သီခ်င္းနားေထာင္ၾက
တာ ၾကံဳရပါလိမ့္မယ္။ သီခ်င္းသံကိုနားေထာင္တိုင္းလည္း သာယာမႈ
နဲ႕ နားေထာင္တယ္လို႕ ယူဆလို႕မရပါဘူး။ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ေျပာင္းလဲ
ျခင္းေတြကို အနုပညာနဲ႕ပံုေဖၚေလ့ရွိတဲ့အတြက္ အနုပညာရပ္ေတြမွာ
ေခတ္ကိုေလ့လာလို႕ရတဲ့သေဘာလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္း
နားေထာင္တာၾကားတိုင္းလည္း သီလပ်က္စီးပါတယ္လို႕ မယူဆမိ
ေစခ်င္ပါ။ ေကာင္းမေကာင္း ေတာ္မေတာ္ နဲ႕ အေျခအေန အရပ္ရပ္
ကိုသံုးသပ္ဖို႕လည္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္ပါေသးတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ ပဥၥသိခၤရဲ႕နတ္ေစာင္းသံကို
နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ပဥၥသိခၤဟာ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီးရဲ႕
သမီးေတာ္ျဖစ္တဲ့ သူရိယ၀စၦသာကို ႏွစ္သက္ျမတ္နိုးလြန္းလို႕
ဂါထာ၁၄ ပုဒ္နဲ႕ ေရးသားဖြဲ႕သီထားတဲ့ ေတးသီခ်င္းကို ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္မွာ သီက်ဴး ခဲ့တာကို ျမတ္စြာဘုရားက
နားေထာင္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဆိုတာ ကာမဂုဏ္အာရံု
ေတြကိုခံစားတဲ့သူမဟုတ္ပါဘူး။ သို႕ေသာ္လည္း ပဥၥသိခၤရဲ႕ ေစာင္းသံကို
ေကာင္း၏ မေကာင္း၏ ေ၀ဖန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကာမတဏွာနဲ႕
သာယာျခင္းမဟုတ္ပဲ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေပးျခင္းသက္သက္
သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။
ယေန႕ေခတ္မွာ အခ်ိဳ႕ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား သီခ်င္းနားေထာင္ၾက
တာ ၾကံဳရပါလိမ့္မယ္။ သီခ်င္းသံကိုနားေထာင္တိုင္းလည္း သာယာမႈ
နဲ႕ နားေထာင္တယ္လို႕ ယူဆလို႕မရပါဘူး။ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ေျပာင္းလဲ
ျခင္းေတြကို အနုပညာနဲ႕ပံုေဖၚေလ့ရွိတဲ့အတြက္ အနုပညာရပ္ေတြမွာ
ေခတ္ကိုေလ့လာလို႕ရတဲ့သေဘာလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္း
နားေထာင္တာၾကားတိုင္းလည္း သီလပ်က္စီးပါတယ္လို႕ မယူဆမိ
ေစခ်င္ပါ။ ေကာင္းမေကာင္း ေတာ္မေတာ္ နဲ႕ အေျခအေန အရပ္ရပ္
ကိုသံုးသပ္ဖို႕လည္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္ပါေသးတယ္။
အေၾကာင္းကိစၥတိုင္းမွာလည္း
မိမိက အရိယာျဖစ္လို႕ ပုထုဇဥ္ေတြထက္ ပိုသိတယ္
တတ္တယ္ နားလည္တယ္
ဆံုးျဖတ္ေပးနိုင္တယ္လို႕ ယူဆထားတာမ်ိဳးလံုး၀
မလုပ္သင့္ပါ။
အသိပညာဗဟုသုတကိုရွားမွီးသိမ္းဆည္းထားတဲ့သူသာ
အသိၾကြယ္ပါတယ္။
အရိယာျဖစ္သြားသူဟာ နိဗၺာန္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို
မွန္ေအာင္လမ္းညႊန္နိုင္တာပဲ
အတိအက်ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား အေၾကာင္း
ျခင္းရာမ်ားကိုေတာ့
ေနရာတိုင္း ကိုယ္က ပိုသိတယ္လို႕ ယူဆျပီး အဆံုးအျဖတ္
မရဲၾကေစခ်င္ပါ။
ေအာက္မဂ္ အရိယာျဖစ္သူဟာ အထက္မဂ္ အရိယာျဖစ္သူကို
ခြဲျခားသိနိုင္ဖို႕လည္းခဲယဥ္းပါတယ္။
အနာထပိဏ္သူေ႒းၾကီးက သူ႕သမီးကို
သကဒါဂါမ္
မွန္းမသိျခင္းကို၎ စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။
ယုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားကိုဆိုတိုင္းလည္း
အရိယာမျဖစ္နိုင္ပါဘူးလို႕
တထစ္ခ် မမွတ္ယူသင့္ပါ။
ရွင္ပိလိႏၵ၀စ ၦ မေထရ္ဟာ ရဟႏ ၱာတစ္ပါး
ျဖစ္ေသာ္လည္း
ဘ၀အဆက္ဆက္က ၀ါသနာ အထံုအရ ယုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ
ေျပာဆိုတတ္ေၾကာင္း
ဗုဒၶ၀င္မွတ္တမ္းမ်ားမွာ ပါရွိပါတယ္။ ယုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ
ေျပာဆိုသူမို႕
ဖရုသ၀ါစာ အျပစ္ကိုက်ဴးလြန္တယ္လို႕ ယူဆလို႕ သတ္မွတ္လို႕
လံုး၀ မရပါ။ေစတနာဟာ
ကံ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမင္အၾကားမွာ ၾကမ္းေပမယ့္
ေစတနာမပါတဲ့အတြက္
ကံ မေျမာက္ပါဘူး။
ေရအိုင္ငယ္ေလးေတြကိုခုန္ေက်ာ္မိတဲ့
ရွင္သာရိပုတၱရာကို ကာယဣေျႏၵခ်ိဳ႕ယြင္း
တယ္ဆိုျပီးေတာ့လည္း
မစြပ္စြဲလိုက္ပါနဲ႕။ ယခင္ဘ၀က အထံု၀ါသနာေၾကာင့္
ဆိုတာ ဆင္ျခင္တတ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
အရိယာျဖစ္သြားျပီမို႕
အမွားမျဖစ္နိုင္ဘူးအထင္နဲ႕ အျမင္အၾကားကို စိတ္ျဖင့္
ထင္မွားယံုျဖင့္လည္း
အရိယူပ၀ါဒအႏ ၱရာယ္သင့္ေရာက္တတ္ေၾကာင္းကိုလည္း
ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းေစခ်င္ပါတယ္။
အညတရ ရဟႏၱာတစ္ပါးကို ေသာတာပန္
သာမေဏေလးမွ
လမ္းေဘးမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ ယာဂုသံုးေဆာင္ျခင္းကို
ျမင္ေတြ႕ျပီး
မဖြယ္မရာျပဳက်င့္တယ္လို႕ ေတြးျမင္ယူဆလို႕ အၾကည္ညိဳပ်က္
ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္
အရိယူပ၀ါဒအႏ ၱရာယ္သင့္ေရာက္တာကိုလည္း ဆင္ျခင္
ရအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတာပန္ ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အျမင္အၾကားတစ္ခုကို
ရႈျမင္သံုးသပ္မႈ
ႏွလံုးသြင္းမႈ မမွန္ကန္ျခင္းမ်ား ရွိတတ္ျခင္းေၾကာင့္
မိမိကိုယ္ကို
အရိယာျဖစ္ျပီမို႕ အျပစ္ျဖစ္စရာမရွိေတာ့ဟု ယူဆလွ်က္
ရႈျမင္မႈ
သံုးသပ္မႈ ဆႏၵေစာရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္
ရဟႏ ၱာ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာင္ အျမင္အၾကားနဲ႕ ဆံုးျဖတ္လို႕
မရရင္
ေအာက္မဂ္
အရိယာေတြကို သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ရာမွာလည္း လြယ္လြယ္ကူကူ
နဲ႕ ဆႏၵေစာစြာ
ေတြးျမင္ ယူဆျခင္း မျပဳသင့္ပါ။ မိမိ ရဲ႕ အသိဥာဏ္အဆင့္ကို
အၾကြင္းမဲ့
မွန္ကန္တယ္လို႕ ယူဆလို႕ ရျခင္းဟာ မိမိပယ္သတ္ထားတဲ့
ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႕
ကင္းစင္နိုင္စြမ္းအေပၚမွာသာ မူတည္ျပီး
အရာရာကို
သံုးသပ္ဆံုးျဖတ္မႈမွာေတာ့ အလြန္ပင္ ဆင္ျခင္သင့္လွပါေၾကာင္း
အရိယူပ၀ါဒအႏ
ၱရာယ္မွလည္း ကင္းလြတ္ၾကပါေစေၾကာင္း
ေမတၱာေရေလာင္းလို႕
တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ကာယကံ ၀စီကံ
မေနာကံ တို႕ျဖင့္ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္းတို႕မွ
လြတ္ကင္းလွ်က္ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ ျမဲနိုင္ၾကပါေစ။
(ဆရာအဆူဆူ
တို႕ရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႕ ခုေလာက္ျပည့္စံုေအာင္
ေရးသားနိုင္ခဲ့တာျဖစ္လို႕
ဒီပိုစ့္ကေန ဆရာတို႕ကို
ဂါရ၀ျပဳ လိုက္ပါတယ္
က်မ္းမာ ခ်မ္းသာရွိၾကပါေစ)
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
0 comment:
Post a Comment