ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Saturday, December 17, 2016

နိဗၺာန္ႏွင့္နီးေသာအေၾကာင္း




.
မနက္ ၃နာရီ ခြဲေလာက္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေ႐ွ႕လမ္းမက
ႏြားလည္းတစ္စီးျဖတ္ေမာင္းသြားတဲ့အသံကို ၾကားလိုက္ရတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ဖို႔သြားတာလား။ လုပ္ငန္းခြင္က အလုပ္သိမ္းၿပီး
ျပန္လာတာလား ။

.
မိမိခႏၶာႀကီး အသက္႐ွင္ဖို႔ အဟာရမွီဝဲဖို႔ ေနထိုင္သံုးေဆာင္ဖို႔
စသည္အားျဖင့္ ႐ွာရ ေဖြရ ပင္ပန္းလိုက္ၾကတာ။
ပင္ပန္းခံရသေလာက္ ေဟာဒီခႏၶာႀကီးက ေက်းဇူးကန္းတယ္။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပဳစုယုယ အစာေရစာေကြၽးၿပီး
ေႏြးေထြးမႈေတြေပးထားေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း
ေသရတာပါပဲ။
အို နာ ေသ အႀကိမ္ႀကိမ္ထပ္ေနတဲ့ သံသရာႀကီးထဲမွာ
ရလာတဲ့ခႏၶာႀကီးကိုျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ရင္းေသပဲြဝင္ခဲ့ရတဲ့
သူရဲေကာင္း.ေတြေပါ့။
အဲ့ဒီသူရဲေကာင္းႀကီးေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ အေသခံခဲ့ရသေလာက္
ခုခ်ိန္ထိ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္အမွန္ ျဖစ္တဲ့
နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ဆုလာဘ္ႀကီး ကိုေတာ့ မရၾက႐ွာပါဘူး။
.
ခႏၶာကိုေစာင့္ေ႐ွာက္ရင္း ဘာလို႔နိဗၺာန္မရၾကတာလဲ။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုသာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ၿပီး
စိတ္ကိုမေစာင့္ေ႐ွာက္တတ္ၾကလို႔ပဲ။
.
စိတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ဥာဏ္ေတာ္နဲ႔ခ်ျပခဲ့တာ
အမ်ိဳးအစားေပါင္း (၈၉)ပါးေတာင္႐ွိတယ္။
ဒီ(၈၉)ပါးထဲမွာ အရိယာတို႔မွာျဖစ္တဲ့ စိတ္အမ်ိဳးအစား
(၈)မ်ိဳးကိုေတာ့ ေလာကုတၱရာစိတ္လို႔ေခၚပါတယ္။
က်န္တဲ့စိတ္(၈၁)ပါးကိုေတာ့ ေလာကီစိတ္လို႔ေခၚတယ္။
ေလာကီစိတ္(၈၁)ပါးထဲကမွ စ်ာန္ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ
ျဖစ္တဲ့စိတ္ (၂၇)ပါးကို မဟဂၢဳတ္စိတ္လို႔ေခၚတယ္။
က်န္တဲ့စိတ္(၅၄)ပါးထဲမွာရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္မ်ားမွာသာ
ျဖစ္တဲ့စိတ္(၉)ပါးကိုႏုတ္လိုက္ရင္ သာမာန္ပုထုဇဥ္
တို႔မွာျဖစ္တဲ့စိတ္ဟာ (၄၅)ပါးျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီ(၄၅)ပါးထဲမွာ ေသာဘဏလို႔ေခၚတဲ့ တင့္တယ္တဲ့စိတ္က
(၁၆)ပါးပဲ႐ွိပါတယ္ က်န္တဲ့ (၂၉)ပါးေသာစိတ္ေတြကိုေတာ့
အေသာဘဏလို႔ေခၚတဲ့မတင့္တယ္တဲ့ စိတ္အျဖစ္
ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာမွာေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အေသာဘဏစိတ္(၂၉)ပါးထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္က
(၁၂)ပါးပါတယ္။ က်န္တဲ့စိတ္ (၁၇)ပါးကေတာ့ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္အေၾကာင္းတရားက ရတဲ့ အက်ိဳး
တရား  အ ဟိတ္စိတ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
.
ဒီေတာ့ ပုထုဇဥ္မွန္ရင္ ကုသိုလ္ျပဳသူက သုဂတိခႏၶာ
ရၿပီး ကာမဂုဏ္အာရံုေတြ ခံစား ရလာတဲ့ခႏၶာကို
ေစာင့္ေ႐ွာက္ၿပီး အခ်ိန္တန္ေတာ့ အိုၿပီး နာၿပီး ေသၾကရတယ္။
အကုသိုလ္ျပဳတဲ့သူက ဒုဂၢတိခႏၶာေတြရ အၾကားအလပ္မ႐ွိ
ဆင္းရဲျခင္းေတြနဲ႔ ေပးဆပ္ၾကရတယ္။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြနဲ႔
သံသရာလည္ေနၾကတဲ့သူေတြေပါ့။
ကုသိုလ္သမားက ကာမဂုဏ္ခံစားၿပီး ေသတယ္။
အကုသိုလ္သမားက အကုသိုလ္ မကုန္မခ်င္း
ေပးဆပ္ေနရတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ပဲ ခႏၶာအစဥ္က
လွည့္လည္ေနတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတာ
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ျပဳလုပ္ၿပီး သံသရာလည္တာကို
ေဖၚျပထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
သံသရာက လြတ္ေအာင္ ထြက္လို႔ရတဲ့လမ္းေပါက္ကိုလည္း
ညႊန္ျပထားပါတယ္။
.
သံသရာလည္ျခင္းက အဆံုးသတ္ခ်င္ရင္ေတာ့
ေလာကုတၱရာ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ရၿပီးမွ သံသရာက
လြတ္ေျမာက္မွာပါ။ ပုထုဇဥ္မွာ အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔
ကုသိုလ္စိတ္ေတြပဲလည္ေနေတာ့ သံသရာမျဖတ္ႏိုင္ဘူး။
သံသရာကိုျဖတ္ဖို႔ မဂ္စိတ္ရမွျဖစ္ပါမယ္။
မဂ္စိတ္ရေအာင္ ဝိပႆနာအလုပ္ကိုလုပ္မွ ရပါတယ္။
မဂ္စိတ္ရဖို႔အတြက္ေတာ့ မိမိစိတ္ကိုခိုင္းၿပီး အသံုးခ်တတ္ရပါမယ္။
ခႏၶာႀကီးကိုအသံုးခ်ၿပီး အ႐ိုးႀကီးပြားေရးေတြနဲ႔အခ်ိန္ကုန္
သံသရာလည္းရင္း ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရျခင္းကလြတ္ေျမာက္ဖို႔
မိမိစိတ္ကိုအသံုးခ်ၿပီး ခႏၶာဇာတ္သိမ္းေအာင္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္ၾကရမွာပါ။
.
စိေတၱန နိယေတၱ ေလာေကာ
စိတ္သည္ ေလာကကိုေဆာင္အပ္၏
လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။
သံသရာလည္ရျခင္းက စိတ္က ဦးေဆာင္ၿပီး
ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ လုပ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
သံသရာက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုတာလည္း စိတ္က
ဦးေဆာင္ၿပီး က်င့္ၾကံရတာပျဲဖစ္ပါတယ္။
တဏွာစိတ္ရဲ႕ အလိုကိုမလိုက္ပဲ ဥာဏ္စိတ္နဲ႔
ခႏၶာ့ သေဘာ ဒုကၡသစၥာကို သိေပးႏိုင္ရင္
ဒုကၡတို႔အဆံုးျဖစ္ရာနိဗၺာန္ကို မဂ္စိတ္ကေခၚေဆာင္သြားမွာပါ။
.
အ႐ိုးႀကီးပြားေရးအတြက္ ေန႔မနား ညမနား ပင္ပန္းခံႀကိဳးစားၾကသလို
ခႏၶာဇာတ္သိမ္းဖို႔အေရးကိုလည္း အေသမဦးမွီ ဥာဏ္ဦးေအာင္
ႀကိဳးစားၾကပါစို႔လား။
သြားရင္းလည္း သတိ နဲ႔ ဒုကၡသစၥာပါလားလို႔ ဥာဏ္စိတ္နဲ႔သိ။
စားရင္းလည္း သတိနဲ႔ ဒုကၡသစၥာပါလားလို႔ ဥာဏ္စိတ္နဲ႔သိ။
ထိုင္ရင္း အိပ္ရင္းလည္း ဒုကၡသစၥာပါလားလို႔ ဥာဏ္စိတ္နဲ႔ သိ။
ဥာဏ္စိတ္နဲ႔ သတိကပ္ သိမွတ္ေနျခင္းအားျဖင့္
စိတ္ကိုေကာင္းစြာေစာင့္ေ႐ွာက္ေနရင္
ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္ နိဗၺာန္ဆိုတာ တေျဖးေျဖးနဲ႔ နီးနီးလာရမွာ
ဧကန္မလဲြပါပဲ႐ွင္။

သုခိအတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ
မိမိကိုယ္ကိုခ်မ္းသာေအာင္ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

******တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

0 comment: