ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Tuesday, April 4, 2017

အရိယာျဖစ္မွသဒၶါၾကည္လင္**

အရိယာျဖစ္မွသဒၶါၾကည္လင္**

သစၥာတရားေတြနာၾကားေနေပမယ့္
အရိယာမျဖစ္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး
ဟိုဆရာေျပာတာဟုတ္ႏိုးႏိုး ဒီဆရာေျပာတာဟုတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔
ယံုၾကည္ျခင္းဆိုတဲ့သဒၶါတရားဟာလည္း
ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္မဟုတ္ပဲ
သညာသိနဲ႔ ယံု တာေလာက္ပဲျဖစ္ေနပါအံုးမယ္
သစၥာသိျမင္ အရိယာစင္စစ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုမွ
ဒီဆရာေတာ္ရဲ႕ေဟာတရားဟာ နိဗၺာန္လမ္းကို
ထင္ထင္႐ွား႐ွားေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းျမင္ေအာင္
လမ္းညႊန္တာပါလားလို႔ သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္။



နိဗၺာန္ကိုလမ္းညႊန္တဲ့အခါ
သတိလမ္းေၾကာင္း ဝီရိယလမ္းေၾကာင္း
ပညာလမ္းေၾကာင္းေတြ နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းကဲြေပမယ့္
နိဗၺာန္ကိုေရာက္တာခ်င္းေတာ့အတူတူပါပဲ။
တစ္ခုေတာ့႐ွိတာေပါ့
လမ္းေက်ာ႐ွည္တာနဲ႔
လမ္းေက်ာတိုတာ
လမ္းေက်ာအလယ္အလတ္႐ွည္တာ
ဒီလိုကြာျခားမႈေလးေတြေတာ့ျဖစ္တယ္။
ဥာဏ္ျမင့္တဲ့သူေတြကို လမ္းေက်ာအတိုကသြားဖို႔
လမ္းညႊန္လို႔ရေပမယ့္
ဥာဏ္နိမ့္တဲ့သူေတြ ဥာဏ္အလယ္အလတ္႐ွိတဲ့သူေတြ
ကိုေတာ့ သူ႔႕ဥာဏ္မီွရာေလာက္ပဲ လမ္းျပလို႔ရႏိုင္မယ္
ဥပမာေျပာရရင္
ေတာင္ထိပ္ေပၚမွာ႐ွိတဲ့ဘုရားကိုသြားဖူးၾကတဲ့အခါ....
က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့သူေတြက
ျဖတ္လမ္းျဖစ္တဲ့မတ္ေစာက္ၿပီးကုတ္တြယ္တက္ရတဲ့
လမ္းက်ဥ္းကေလးကေနသြားဖို႔စြမ္းႏိုင္တယ္။
က်န္းမာေပမယ့္ ကာယသန္စြမ္းမႈနည္းတဲ့သူေတြက
သာမာန္လမ္းေၾကာင္းခပ္ေျပေျပေလးကေန
အခ်ိန္ေပးၿပီးေျဖးေျဖးခ်င္းသြားရတယ္။
မက်န္းမာတဲ့သူေတြၾကျပန္ေတာ့
ထမ္းစင္ေတြ ေတာင္ေဝွးေတြ တြဲကူတဲ့သူေတြနဲ႔
တဆင့္ခ်င္းဆီ နားလုိက္ သြားလိုက္
ေျဖးေျဖးခ်င္းသြားရပါတယ္။

ဒီလိုပါပဲ....
ဥာဏ္အားနည္းတဲ့သူေတြကိုပညာစခန္းကေနသြားဖို႔
ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့မရႏိုင္ပါဘူး။
ဒါန သီလရဲ႕အက်ိဳးေပးပံုေလးေတြေျပာျပစည္းရံုးၿပီးမွ
ကာမဂုံအာရံုေတြလိုခ်င္တပ္မက္ျခင္းကဆင္းရဲတဲ့
အေၾကာင္း၊ ကာမဂံုေတြလိုခ်င္ေတာင့္တရင္း
သံသရာဆင္းရဲမွာက်င္လည္ရေၾကာင္း၊
သိနားလည္ေအာင္႐ွင္းျပေဟာျပရအံုးမွာပါ။

ကာမဂံုအာရံုကိုလိုခ်င္တပ္မက္စိတ္ေၾကာင့္
ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနရျခင္းေတြကို သိနားလည္သြားတဲ့
အခါ......
ခႏၶာရျခင္းဟာ ဆင္းရဲေၾကာင္း ၊ ခႏၶာ႐ွိလို႔ဆင္းရဲ
ေနရတာျဖစ္ေၾကာင္း ၊ခႏၶာရဲ႕မျမဲျခင္းသေဘာတရား
ေဖာက္ျပန္တတ္ျခင္းအေၾကာင္းမ်ားကို
ဒီခႏၶာႀကီးဟာ ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္ မဟုတ္ေၾကာင္း
မိမိအလိုအတိုင္းမျဖစ္ပဲ သူ႔အလိုအတိုင္းသာ
ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ သိနားလည္ေအာင္ ႐ွင္းျပေဟာျပ
ထင္႐ွားေအာင္ ေျပာျပရပါအံုးမယ္။

ခႏၶာရဲ႕အျပစ္ ခႏၶာရဲ႕ႏွိပ္စက္ျခင္းေတြကိုသိနားလည္
သြားတဲ့အခါမွ ခႏၶာခ်ဴပ္ၿငိမ္းနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရာ
မဂၢလမ္းစဥ္ကိုညႊန္ျပလို႔ရႏိုင္မွာပါ။
မဂၢလမ္းစဥ္ဆိုတာ ခႏၶာငါးပါးဟာ ဒုကၡသစၥာႀကီးပါလို႔
အတိအက်ေျပာရမယ့္အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။
ခႏၶာငါးပါးဟာ ဒုကၡသစၥာႀကီးပါဆိုတာကို
လြယ္လြယ္ကူကူယံုၾကည္လက္ခံဖို႔အတြက္
ဥာဏ္ထက္တဲ့သူေတြ ဥာဏ္ရည္ျမင့္တဲ့သူေတြသာ
လက္ခံႏိုင္ၾကမွာပါ။

ဥာဏ္ရည္နည္းၾကတဲ့သူေတြအတြက္
ဒါနသီလကစၿပီးသဒၶါၾကည္လင္ေအာင္
လမ္းေျပေျပလမ္း႐ွည္႐ွည္ကေန
ေခၚေဆာင္သြားရမွာပါ။
ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္ၾကတဲ့သူေတြအတြက္
ကေတာ့ ခႏၶာႀကီးကဆင္းရဲလွတယ္။
ခႏၶာဆင္းရဲကေနလြတ္ေျမာက္ၿပီး
ခ်မ္းသာအစစ္ကိုရဖို႔အတြက္
ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡသစၥာလို႔ သိေပးႏိုင္ဖို႔
လမ္းညႊန္ေပးလိုက္ရံုပါပဲ။
အခ်ိန္တိုအတြင္းသစၥာသိၾကသူေတြမွာ
အဓိကက်တဲ့အခ်က္ေလးတစ္ခုကို
ယံုၾကည္သက္ဝင္ၿပီး ထိထိမိမိဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်ႏိုင္ျခင္းေတြ႐ွိပါတယ္။

႐ွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက
အ႐ွင္အႆဇိကိုျမင္သည့္ခဏ
ံုယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔႐ွင္အႆဇိ မိန္႔ေတာ္
မူတာကိုႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္လိုက္တဲ့ခဏ
ေသာတာပတၱိ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို
ရအပ္ခဲ့တယ္။
ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ၊
ေတသံ ေဟတံု တထာဂေတာ အာဟ။
ေတသဥၥ ေယာ နိေရာေဓာ၊
ဧဝံ ဝါဒီ မဟာသမေဏာ။
ဒုကၡႏွင့္ သမုဒယ ဝဋၬၬသစၥာႏွစ္ပါးတို႔၏
ခ်ဳပ္ရာခ်ဳပ္ေၾကာင္း နိေရာဓသစၥာ မဂၢသစၥာ
ႏွစ္ပါးသည္႐ွိ၏။သံုးလူ႔ဥကၠဌ္ျမတ္စြာဘုရားသည္
ဤသစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ခဲြျခားေဖၚ
ျပ၍ ဝါဒျဖဴစင္အယူ႐ွိေတာ္မူေပ၏။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာဗုဒၶဝင္ တတိယတြဲ)

ဒီေလာက္တိုတိုေလးေျပာရံုနဲ႔ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ
က ေသာတာပန္တည္ခဲ့တာ။ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ
ကိုေဟာေတာ္မူသလို ေဟာလို႔ တျခားပုဂၢိဳလ္
မ်ားခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းသစၥာသိမွာမဟုတ္။
႐ွင္သာရိပုတၱရာ အဓိကနားလည္လိုက္တဲ့
အခ်က္က အေၾကာင္းအက်ိဳးသာ႐ွိတယ္လို႔
နားလည္လိုက္တာ။

ခႏၶာဟာဒုကၡသစၥာလို႔ ပို္င္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိၿပီး
ဆင္ျခင္လိုက္ႏိုင္ရင္ေသာတာပန္တည္တာပဲ။
ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်တဲ့အခ်က္(၇)ခ်က္႐ွိတယ္။
၁။အနိစၥ..လို႔ သိတာ။
၂။သခၤတ..လို႔ သိတာ။
 ၃။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္...လို႔ သိတာ။
၄။ခယဓမၼ..လို႔ သိတာ။
၅။ဝယဓမၼ..လို႔သိတာ။
၆။ဝိရာဂဓမၼ...လို႔သိတာ။
၇။နိေရာဓ..ဓမၼလို႔သိတာ။
ဒါဟာ ဒုကၡသစၥာပဲလို႔သိျခင္းေတြပဲျဖစ္တယ္။
ဒီ(၇)ခ်က္ကို ဘယ္အခ်က္ပဲသိသိ
ဒုကၡသစၥာပဲလို႔သိေနတာျဖစ္သလို
ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ သိေနရင္လည္း
ဒီ(၇)ခ်က္ကို သိေနတာပဲျဖစ္တယ္။
အနိစၥဆိုတာမျမဲျခင္း၊မျမဲျခင္းေၾကာင့္ဆင္းရဲ
အမွန္။
သခၤတဆိုတာလည္း မျမဲျခင္း၊မျမဲျခင္းေၾကာင့္
ဆင္းရဲအမွန္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတာ အေၾကာင္းတလွည့္
အက်ိဳးတလွည့္ မျမဲဘူးဆိုတာပဲ၊
မျမဲျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲအမွန္။
ခယဓမၼဆုိတာ ကုန္သြားတာ၊႐ွိၿပီးသားကုန္
သြားတာ၊မျမဲဘူးလို႔ဆိုတာ၊ မျမဲျခင္းေၾကာင့္
ဆင္းရဲအမွန္။
ဝယဓမၼဆိုတာ ပ်က္သြားတာ၊႐ွိေနေကာင္းေန
ရာကေနပ်က္စီးသြားတာ၊မျမဲဘူးလို႔ဆိုတာ၊
မျမဲျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲအမွန္။
ဝိရာဂဓမၼဆိုတာ ခင္လို႔မရဘူးလို႔ဆိုတာ
ခင္တယ္ဆိုတာ႐ွိတာေလးကိုခင္တာ
ဒါေပမယ့္ကိုယ္ခင္ခ်င္တဲ့အရာေလးက
ေပ်ာက္ပ်က္သြားေတာ့ခင္ခြင့္မရလိုက္ဘူး။
မျမဲျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲအမွန္။
နိေရာဓဓမၼဆိုတာ ခ်ဳပ္သြားတာ
ျဇစ္လိုက္တဲ့ဓမၼေလးခ်ဳပ္သြားဆံုးသြားတာ
မျမဲျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲအမွန္။

ဆင္းရဲတာက ဒုကၡ
အမွန္က သစၥာ
ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာ
ဒီလိုနည္းနဲ႔ ဒုကၡသစၥာလို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ရင္ ျပတ္ျပတ္သားသား
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ရင္ေသာတာပန္တည္ပါ
တယ္။

ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဆိုလို႔သာ ခ်လိုက္တာ
ဟုတ္လားမဟုတ္လားမသိဆုိၿပီးေတြေဝ
ေနရင္လည္းရမွာမဟုတ္ဘူး။
မျမဲတာကိုသိတဲ့စိတ္နဲ႔
ကုန္သြားတာကိုသိတဲ့စိတ္နဲ႔
ပ်က္သြားတာကို သိတဲ့စိတ္နဲ႔
ခ်ဳပ္သြားတာကုိသိတဲ့စိတ္နဲ႔
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမွာပါ။

ျဖစ္ဓမၼေလး ခ်ဳပ္တယ္လို႔သိရင္ ခ်ဳပ္တယ္လို႔
ျပတ္ျပတ္သားသားဆံုးျဖတ္လိုက္။
ျဖစ္ဓမၼေလး ပ်က္တယ္လု့ိသိရင္ ပ်က္တယ္
လို႔ျပတ္ျပတ္သားသားဆံုုးျဖတ္လိုက္။
ျဖစ္ဓမၼေလး ေျပာင္းလဲတယ္လို႔သိရင္ ေျပာင္း
လဲတယ္ လို႔ျပတ္ျပတ္သားသားဆံုုးျဖတ္လိုက္။
ျဖစ္ဓမၼေလး မျမဲဘူးလို႔သိရင္ မျမဲဘူး
လို႔ျပတ္ျပတ္သားသားဆံုုးျဖတ္လိုက္။

ဒီလိုျပတ္သားတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ
ကိေလသာကုိ ပါးပါးလွီးထုတ္ေနတာပဲ။
လွီးရင္းလွီးရင္းနဲ႔ တေျဖးေျဖးကုန္သြားတယ္။

ပညာဓားနဲ႔လွီးေတာ့ ျမန္ျမန္ကုန္တာေပါ့ေလ။
ဓားကထက္တာကိုး။
နည္းလမ္းသာမွန္ရင္ နိဗၺာန္ကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳရမွာ အမွန္ပါပဲ။
နည္းလမ္းမွန္ဖို႔က အင္မတန္အေရးႀကီး
ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္နည္းမွန္လမ္းမွန္ေပးႏုိင္
တဲ့ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းကို႐ွာလို႔
ေျပာတာ။ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းမွမေတြ႔ရင္
ဘယ္ေရာဂါမွအျမစ္မျပတ္ဘူး။
ေရာဂါသက္သာရံုေလာက္ပဲရမယ္။
အတုအေယာင္ဆရာေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ေတာ့
ေရာဂါပိုဆိုးၿပီသာမွတ္ပါ။

ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းေတြ႔လို႔
နည္းမွန္လမ္းမွန္က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿပီးရင္
ေတာ့ ႐ွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
အ႐ွင္အႆဇိကို ညအိပ္ယာဝင္တိုင္း
ရည္မွန္းၿပီး ႐ွိခိုးသလို ႐ွိခိုးၾကပါေတာ့မယ္။
ဒီအခါမွာေတာ့ ဟိုဆရာေျပာတာဟုတ္ႏိုးႏိုး
ဒီဆရာေျပာတာဟုတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ နာမည္ႀကီး
တယ္ လူစည္တယ္ရယ္လို႔ ေနာက္က
လိုက္ေနေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္
က ရဟႏၱာႀကီးပါလို႔နာမည္ႀကီးေနပါေစ
နာမည္ႀကီးတဲ့ဆရာေတာ္႐ွိရာကိုအခ်ိန္ကုန္ခံ
သြားေနေတာ့မွာမဟုတ္ပဲ ဆရာေတာ္ရဲ႕ေဟာ
တရားကိုလက္လွမ္းမွီရာက နာၾကားၿပီး
ဥာဏ္ေတာ္ကိုသာပူေဇာ္ပါလိမ့္မယ္။

အရိယာျဖစ္သြားတဲ့သူရဲ႕ ခိုင္ ျမဲတဲ့သဒၶါ
တရားဟာ ဣေျႏၵမဲ့တဲ့ပူေဇာ္မႈမ်ိဳးျပဳလုပ္ေတာ့
မွာမဟုတ္ပဲ၊ ဥာဏ္ျဖင့္သာပူေဇာ္မႈျပဳပါေတာ့
တယ္။သစၥာသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ သဒၶါတရားလည္း
ၾကည္လင္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

သစၥာသိေသာ ဥာဏ္ကိုရၾကသည္ျဖစ္၍
ဣေျႏၵႏွင့္ျပည့္စံုေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။



*****တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္*****

0 comment: