ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Tuesday, June 27, 2017

တရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာ



တရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာ

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ
နိဗၺာန္ကိုလိုခ်င္ၾကလို႔ပဲမဟုတ္လား

နိဗၺာန္က ေလးမ်ိဳးျပားတယ္။

၁။ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔
အာရံုျပဳတဲ့ နိဗၺာန္။
၂။သကဒါဂါမိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔
အာရံုျပဳတဲ့ နိဗၺာန္။
၃။အနာဂါမိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔
အာရံုျပဳတဲ့ နိဗၺာန္။
၄။အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔
အာရံုျပဳတဲ့ နိဗၺာန္ ။ ဆိုၿပီးေလးမ်ိဳးျပားပါတယ္။

ပထမဆံုးျမင္ရမွာက ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္
ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔ အာရံုျပဳတဲ့နိဗၺာန္ကိုျမင္ရမွာ။
ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္၊ဖိုလ္ဥာဏ္ရဖို႔က
ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၦာကိုပယ္ရမွာ။ ေလာဘ ေဒါသကို
ပယ္ရမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႔
ေလာဘပယ္တယ္ ေဒါသပယ္တယ္လို႔လုပ္စရာ
မလိုေသးဘူး။ ဒိ႒ိကိုုအရင္ခြာရမွာ ၊ ဒိ႒ိကြာရင္
ဝိစိကိစၦာလည္း အလိုလိုေသတယ္ ။

ဒိ႒ိကိုအရင္ခြာရမွာမို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သင္တန္း
တက္ပါ။ အေၾကာင္းတစ္လွည့္ အက်ိဳးတစ္လွည့္
ျဖစ္ေနတဲ့ ခႏၶာအစဥ္ကိုေလ့လာၿပီး အတၱ လိပ္ျပာ
ဝိညာဥ္ မ႐ွိ ၊နာမ္ႏွင့္႐ုပ္သာ႐ွိတယ္လို႔ နားလည္
သေဘာေပါက္ၿပီး ဒိ႒ိဝိသုဒၶိျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္ပါ။

မိမိတို႔ျပဳခဲ့တဲ့ ကံသခၤါရရဲ႕အက်ိဳး
ေၾကာင့္ သံသရာမွာက်င္လည္ေနရျခင္းျဖစ္တယ္။
ျဗဟၼာ၊သိၾကား စသည့္မ်ားကဖန္ဆင္းျခင္းမဟုတ္
အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့တို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္တရား
နာမ္တရားတို႔ျဖစ္တည္ေနျခင္းပဲလို႔ နားလည္
သေဘာေပါက္ျခင္းျဖင့္ကခၤါဝိတရဏ ဝိသုဒၶိ
ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒိ႒ိနဲ႔ဝိစိကိစၦာကို အႂကြင္းမဲ့
မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ သညာသိ
ဝိညာ ဏ္သိနဲ႔ပယ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ စူဠေသာတာပန္
လို႔ေခၚႏိုင္ပါၿပီ။
သညာသိနဲ႔ အရင္ဆံုးသိမွတ္နားလည္ထားျခင္းက
သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေစပါတယ္။ ပညာသိကိုမေရာက္ခင္
သညာသိ ဝိညာဏ္သိနဲ႔. ဝိဇၨာျဖစ္ေအာင္လုပ္ထား
လိုက္တာပါပဲ။


(၂၉-၅-၂၀၁၇)

ပညာစခန္းနဲ႕ ဥာဏ္လမ္းကိုေလွ်ာက္ရတာျဖစ္လို႕
သင္ၾကားရင္း ေလ့လာရင္း အသိဥာဏ္ေတြ တိုးလာတဲ့အခါ
စိတ္မွာ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္လာပါတယ္။
ေအာ္..အရင္က ငါတို႕ဒါေတြကိုမသိခဲ့ဘူး။ ငါေကာင္
သူေကာင္ ေယာက်္ား မိန္းမ စသျဖင့္ပဲ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့တာ
ခုေတာ့ ငါဆိုတာ မရွိဘူး ေယာက္်ားမိန္းမ ဆိုတာ မရွိဘူး
ခႏၶာငါးပါးပဲ ရွိတာပါလားလို႕ အသိအျမင္ေတြၾကြယ္၀ျပီး
ဥာဏ္ရည္ျမင့္လာေတာ့တယ္။ ဒီလိုအသိအျမင္ၾကြယ္၀ေနတဲ့သူကို
ဒုကၡသစၥာမွန္းလည္းသိေနတဲ့သူကို ခႏၶာရဲ႕ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္း
သေဘာေလးေတြ ရႈမွတ္ဖို႕ သင္ၾကားတဲ့အခါ ထိုးထိုးထြင္းထြင္း
သိျမင္ဖို႕ ပိုျပီး လြယ္ကူေစပါတယ္။အရႈခံ ေတြကိုသိထားျပီး
ရႈမွတ္ရမယ္နည္းလမ္းကို နားလည္ထားေတာ့
၀ိပႆနာအလုပ္ကို လုပ္တဲ့အခါ အရႈခံေလးလာတိုင္း
အရႈဥာဏ္နဲ႕ ရႈခ်လိုက္ရံုပါပဲ။ ငါေကာင္သူေကာင္လို႕
အသိအျမင္ကလည္း ခြာခ်ထားေတာ့ ငါျမင္တယ္
သူျမင္တယ္ ငါရႈတယ္ ငါမွတ္တယ္လို႕ အေတြးမ၀င္ေတာ့ပဲ
ရုပ္သေဘာ နာမ္သေဘာေတြကို ဥာဏ္နဲ႕ သိေနတာလို႕
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္လည္း ဆံုးျဖတ္သိျမင္နိုင္တယ္။
ဆရာသမားေတြရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈေတြကို ေလးေလးစားစား
လိုက္နာတတ္ရင္ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႕ တရားအားထုတ္တဲ့သူမွာ
နိဗၺာန္နဲ႕ နီးသထက္ နီးဖို႕ပဲ ရွိပါတယ္။
အဆံုးအမ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ေသခ်ာ က်န စြာ
လိုက္နာေဆာင္ရြက္နိုင္ၾကပါေစေနာ္။

(၂၇-၆-၂၀၁၇)


တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္




(၁)



တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရးတဲ့သူ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေတြ႕ရတယ္
အဲ့ဒီမွာဘာျမင္သလဲဆိုေတာ့
ဆရာေကာင္းမမွီရေသးဘူးဆိုတာ
ေပၚလြင္ေနတာပဲ
သမီးေတာ္အေနနဲ႔ အဓိကတိုက္တြန္းခ်င္တာက
ဆရာေကာင္းကို႐ွာပါ
တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ္မေျပာတတ္တာကို
ေျပာေနတာနဲ႔ပဲ တရားထူးလို႔ထင္ၿပီး
မေျပာင္းလဲေတာ့ပဲဆည္းကပ္ေနၾကတယ္။
အက်ိဳး႐ွိရင္ေတာ့ ေတာ္ပါရဲ႕။

နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ရည္မွန္းတာမွန္ရင္
ခႏၶာကို လကၡဏာေရးသံုးပါးနဲ႔
ျမင္ေအာင္ရႈတတ္ဖို႔လိုတယ္။
အဲ့တာက အဓိကအခ်က္ပဲ။
သီလအေၾကာင္းေတြ သမာဓိအေၾကာင္းေတြ
အမ်ားႀကီးေျပာစရာမလိုဘူး။(မွတ္ခ်က္။ ေျပာခဲ့ရင္မမွန္ဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။)
တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့
သူေတြဆိုတာ သီလေဖာက္ဖ်က္စရာမ႐ွိေတာ့ဘူး။
သမာဓိကလည္း ပါလာၿပီးသားပဲ။
လကၡဏာေရးသံုးပါးနဲ႔ရႈရတဲ့နည္းလမ္းကို
သင္ေပးတာမဟုတ္ရင္ ကိုယ့္ဘာကိုယ္သာ
စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ေတာ္မူၾကပါလို႔ သတိေပးပါရေစ။


(၂၁-၅-၂၀၁၇)
တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္


(၂)

သဒၶါနဲ႔ပညာကိုခ်ိန္ညႇိတတ္ရင္
အရိယာျဖစ္ကိုျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဟာ ဒုကၡသစၥာပဲလို႔
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ခ်တဲ့အခါမွာ
ပညာတစ္ခုထဲနဲ႔မဟုတ္ဘူး။
တရားစစ္တရားမွန္ကိုယံုၾကည္ျခင္းဆိုတဲ့
သဒၶါတရားပါတယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္ခ်က္႐ွိတဲ့သူေတြ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ျပတ္ျပတ္သားသား
ခ်ရဲၾကတယ္။ သတၱိ႐ွိ႐ွိလည္းလုပ္တယ္။
လမ္းေၾကာင္းလည္းမွန္တယ္ ဆိုရင္
မေအာင္ျမင္စရာမ႐ွိပါဘူး။

ဝိပႆနာအလုပ္မွာလည္း
သတၱိ႐ွိ႐ွိ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ရင္
လမ္းေၾကာင္းမွန္လို႔ကေတာ့
အရိယာျဖစ္ကိုျဖစ္ပါတယ္။
တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္နဲ႔
မလုပ္တခ်က္ လုပ္တခ်က္
မွတ္လိုက္မမွတ္လိုက္ ေဝေလေလနဲ႔ကေတာ့
ဘာမွသိတ္ထူးျခားလာမွာ မဟုတ္ဘူး။

ပါရမီေလးပါသြားရင္ၿပီးေရာဆိုလို႔ကေတာ့
ကုသိုလ္ပဲျဖစ္မယ္။ အရိယာေတာ့ျဖစ္မွာ
မဟုတ္ဘူး။

အရိယာျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့
အရိယာျဖစ္ေအာင္တကယ္အားထုတ္ေပါ့။


(၂၂-၅-၂၀၁၇)
တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္

(၃)

သဒၶါတရားအားေကာင္းဖို႔ေလ့က်င့္ယူရတယ္။
ခႏၶာဟာျဖစ္ၿပီးပ်က္တယ္ဆိုတာကို
ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႔ အႂကြင္းမဲ့ယံုၾကည္တဲ့အထိ
စူးစိုက္ၾကည့္ရတာ
သာမာန္ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးနဲ႔မရဘူး။
အႂကြင္းမဲ့ယံုၾကည္တဲ့အထိေအာင္
ေသခ်ာစူးစိုက္ၾကည့္ရတာ
ေအာ္..ဘယ္ဓမၼပဲေပၚေပၚ
ေပၚၿပီးတာနဲ႔ ပ်က္တာပါပဲလားလို႔
ကိုယ့္ဥာဏ္ထဲမွာ ထင္႐ွားသိျမင္လာတဲ့အခါမွာ
ဒီတရားေတြဟာမွန္ပါလားလို႔
တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါစိတ္ကေလး
ျဖစ္လာတယ္။
အဲ့ဒီသဒၶါတရားေလးျဖစ္လာေအာင္ေလ့က်င့္ရတာ။

ျဖစ္ၿပီးေတာ့ပ်က္တာပဲဆိုတာႀကီး
ကိုယ့္ဥာဏ္မွာထင္႐ွားလာေတာ့
ဒါႀကီးကိုမလိုခ်င္ေတာ့တဲ့စိတ္ေတြဝင္လာေရာ
မလိုခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုကတည္းက
မေကာင္းလို႔မလိုခ်င္တာ
ေကာင္းတာဆိုရင္လိုခ်င္ၾကမွာေပါ့
မေကာင္းတာကို ရထားတာမွန္း သိေတာ့
ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာသိသြားတယ္
မျမဲတဲ့သေဘာေလးေတြႀကီးပဲဆိုတာသိေတာ့
ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္တစ္ခုမွ
မပါမွန္းလည္း သိသြားတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္မဟုတ္တာႀကီး
ဆင္းရဲတဲ့ဟာႀကီးကိုရထားပါလားလို႔
သိသြားေတာ့ စြန္႔လႊတ္ပစ္ခ်င္လာတယ္

စြန္႔ပစ္ခ်င္လာတဲ့စိတ္ကေလးျဖစ္လာတာ
ဒုကၡမွန္းသိသြားလို႔
ဆင္းရဲျခင္းအမွန္ပဲလို႔ ယံုၾကည္သြားလို႔
ဒီအခ်ိန္ဟာ သဒၶါတရား အားေကာင္းလာတဲ့အခ်ိန္
ဒီလိုသဒၶါတရားျပည့္ဝလာဖို႔
ပညာနဲ႔ေလ့က်င့္ယူလိုက္တာ
ပညာနဲ႔သဒၶါ ခ်ိန္သားကိုက္လာတဲ့အခါမွာ
မဂ္ဓားက ထက္ျမက္လာၿပီး
ကိေလသာကို ပိုင္းျဖတ္လိုက္ေတာ့တာပဲ။
မဂ္ဓားနဲ႔ကိေလသာကိုပိုင္းျဖတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ရင္ထဲမွာ ေအးကနဲ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္
လြတ္သြားတာ
ရင္ထဲမွာ ေအးကနဲ ျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္
ဘာျဖစ္သြားတာလဲလို႔ မေတြးနဲ႔
ဒါဟာ ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္။
အဲ့ဒီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔
ဥာဏ္က ေနာက္က လိုက္ေနရမယ္။
ရင္ထဲမွာ ေအးကနဲ ျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္
ဒါဟာ ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါေစ။


(၂၃-၅-၂၀၁၇)
တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္


(၄)

နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔တရားအားထုတ္ၾကေပမယ့္
အားထုတ္ပံုခ်င္းက မတူၾကဘူး။
တခ်ိဳ႕က ရႈရင္းမွတ္ရင္းသိလာလိမ့္မယ္လို႔
ယူဆၿပီး အားထုတ္ၾကတယ္။
တရက္ကိုနည္းနည္းစီ
သဒၶါတရား႐ွိေပမယ့္ ဥာဏ္နဲ႔ဦးမေဆာင္ဘူး။
လိုခ်င္စိတ္လည္းသိတ္ျပင္းျပင္းျပျပမထားဘူး။
အခ်ိန္တန္ရင္ရမွာေပါ့တဲ့ ခပ္ေအးေအးပဲ။
ဥာဏ္ကိုဦးစားေပးတဲ့သူက နိဗၺာန္ရ ကိုရရမယ္။
ဘယ္လိုလုပ္ရင္ရမလဲလို႔ၾကံစည္တယ္။
တရားနာတိုင္း၊တရားစာဖတ္တိုင္းလည္း
ဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီးစဥ္းစားတယ္။
ဒီရႈမွတ္နည္းကုိဟုတ္လား မဟုတ္လား
ခႏၶာထဲကိုဥာဏ္နဲ႔လွည့္ၾကည့္ေသးတယ္။
သဒၶါတရား အားေကာင္းတဲ့သူက ေျဖးေျဖးပဲ။
ပညာ အားေကာင္းတဲ့သူက ျမန္တယ္။

ဘုရား႐ွင္ေသာ္မွ သံုးမ်ိဳးကဲြျပားတယ္။
ပညာဓိကဘုရားဆိုရင္ ေလးအသေခၤ်နဲ႔
ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ၿပီးရင္ဘုရားျဖစ္တယ္။
သဒၶါဓိကဘုရားက ႐ွစ္အသေခၤ်နဲ႔
ကမၻာတစ္သိန္းၾကာတယ္။
ဝီရိယဓိကဘုရားက တစ္ဆယ့္ေျခာက္အသေခၤ်နဲ႔
ကမၻာတစ္သိန္းၾကာတယ္္။

နိဗၺာန္လိုခ်င္တာခ်င္းအတူတူ
အျမန္ဆံုးရေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို႔
ၾကံစည္ေနတာက ပညာအားေကာင္းတဲ့သူပါ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက
ပညာအားေကာင္းေတာ့ ဒိ႒ိကို အသိနဲ႔
အရင္ဆံုး ခြါခိုင္းေတာ့တာပဲ။
ၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္လိုခ်င္ရံုေတာ့မလာခဲ့နဲ႔တဲ့
အရိယာျဖစ္ခ်င္လို႔ နိဗၺာန္ျမင္ခ်င္လို႔ဆိုမွလာ တဲ့။
ဥာဏ္အလုပ္ကိုပဲေပးတယ္။
ဥာဏ္နဲ႔ၾကံစည္ရတာ ဆံုးျဖတ္ရတာ
ေရြးခ်ယ္ရတာေတြကိုသင္ေပးတယ္။
အၾကံအစည္ေကာင္းမွအလုပ္ေကာင္းမွာကိုး။


(၂၄-၅-၂၀၁၇)
တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္

(၅)

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက
ဒိ႒ိကို အသိနဲ႔ခြာခိုင္းတယ္ဆိုတာ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးလိုက္တာ။
အရႈခံနဲ႔ အရႈဥာဏ္ကိုသင္ေပးလိုက္တာက
ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္မွာ ဘာၿပီးရင္
ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ၾကံစည္တတ္ေအာင္
သမၼာသကၤပၸျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးလိုက္တာ။
ဒီပညာမဂၢင္ႏွစ္ပါးကို သေဘာေပါက္ေအာင္
အေသးစိတ္သင္ေပးတယ္။

သမၼာဒိ႒ိကို သညာသိ ဝိညာဥ္သိနဲ႔သိေအာင္
ပဋိစၥသမုပၸဒ္စက္ဝိုင္းႀကီး ကိုယ္တိုင္ေရးဆြဲၿပီး
ငါမ႐ွိေၾကာင္း၊သူမ႐ွိေၾကာင္း၊ေယာက်္ားမိန္းမ
မ႐ွိေၾကာင္း၊ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမ႐ွိေၾကာင္း၊
သကၠာယဒိ႒ိကို႐ွင္းထုတ္ပစ္လိုက္တယ္။
ေနာက္ထပ္ ခိုင္တယ္ျမဲတယ္ဆိုတာ မ႐ွိေၾကာင္း၊
ေသရင္ျပတ္တယ္ဆိုတာမဟုတ္ေၾကာင္း
သႆတဒိ႒ိနဲ႔ ဥေစၦဒဒိ႒ိကိုပါ႐ွင္းထုတ္လိုက္တယ္။
တစ္သံသရာလံုးက စဲြလမ္းထင္ျမင္ေနတဲ့
အယူအဆ အမွားႀကီးကို မီးေမာင္းထိုးၿပီး
႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းႀကီးကိုျပလိုက္တာ။
နာယူမွတ္သားေနတဲ့ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ဥာဏ္ထဲမွာ
အသိမွားအမွတ္မွားေနတာေတြကြာၾကေတာ့တာပဲ။
(နာယူမွတ္သားတဲ့ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ
နားလည္း နားေထာင္ၿပီး သေဘာေပါက္ေအာင္
အာရံုစူးစိုက္ထားသူကိုေျပာတာေနာ္။)

ဒီပညာမဂၢင္ႏွစ္ပါးကိုနားလည္သေဘာေပါက္
လိုက္တာက အမွတ္မွား အယူမွားကို အမွန္ျမင္
ေစၿပီး ေတြးတတ္ၾကံစည္တတ္ေအာင္
ဥာဏ္ရည္ကို ျမႇင့္တင္လိုက္တာျဖစ္တယ္။


(၂၅-၅-၂၀၁၇)

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္


(၆)

ကိေလသာ(၁၀)ပါးမွာ ပထမဆံုးပယ္ရမယ့္
ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၦာ ဆိုတဲ့ကိေလသာႏွစ္ပါးကို
တရားအားမထုတ္ခင္ကတည္းက အသိနဲ႔
ခြာထားတယ္ဆိုတာ ပညာအရာပါပဲ။

သဒၶါနဲ႔ဝီရိယအားေကာင္းၾကသူမ်ားကေတာ့
မိမိခႏၶာမွာ သတိေလးကပ္ၿပီး ေနဖို႔နဲ႔
သမာဓိထူေထာင္ဖို႔ကို အေလးထားေလ့႐ွိၾကတယ္။
သတိ၊သမာဓိနဲ႔ခႏၶာရဲ႕သေဘာကို တေျဖးေျဖးခ်င္း
သိလာေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရတာပါ။

တရားအားထုတ္တာခ်င္းအတူတူ ခႏၶာရဲ႕သေဘာကို ႀကိဳၿပီးသိေနတဲ့သူနဲ႔ အားထုတ္ရင္းနဲ႔မွ တေျဖးေျဖး
သိလာတဲ့သူနဲ႔ အမ်ားႀကီးကြာျခားသြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုနားလည္
သေဘာေပါက္ၿပီးမွတရားအားထုတ္ခိုင္းတယ္
ဆိုတာ ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ရာမွာ
အားႀကီးေသာဝိပႆနာျဖစ္ေအာင္ ပညာသင္
ေပးလိုက္တာပဲ။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုနားမလည္ပဲ
ဝိပႆနာအလုပ္ကိုလုပ္တဲ့အခါမွာ ခႏၶာရဲ႕
သေဘာ အမွန္ကိုသိဖို႔ႀကိဳးစားေနရေသးတဲ့
အတြက္အားနည္းေသာဝိပႆနာျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒိ႒ိသံုးမ်ိဳးကိုအသိနဲ႔ခြာၿပီး ဥာဏ္ရည္ကို
ျမႇင့္တင္ထားတဲ့ သူေတြကေတာ့
တျခားသူေတြနဲ႔ ဥာဏ္ရည္ခ်င္း တူခဲ့ရင္လည္း
ပညာအရာကြာျခားသြားတဲ့အတြက္
နိဗၺာန္ကိုျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျမင္ခြင့္ရေစပါတယ္။


(၂၅-၅-၂၀၁၇)

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္



(၇)

သံေဝဂမပါရင္တရားမ႐ွာနဲ႔ဆိုတဲ့စကားကို
ၾကားဖူးၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ဆိုတာကလည္း တကယ္ရတတ္အံုးမွ
ကိုယ္လိုခ်င္တာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ
မရလို႔မျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး ဘဝဆိုတာဆင္းရဲလိုက္တာလို႔
အေတြးဝင္တာဟာ ဘဝကို မလိုခ်င္ေတာ့တာဟာ
သံေဝဂမဟုတ္ပါဘူး။
ေဒါမနႆေဝဒနာနဲ႔ ဝိဘဝတဏွာျဖစ္တာပါ။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို သင္ၾကားေပးၿပီးမွ
တရားအားထုတ္ခိုင္းတာက
သံေဝဂဥာဏ္အမွန္ ရေအာင္အရင္ဆံုးသင္ၾကား
ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုသင္ယူတဲ့အတြက္
ခႏၶာရဲ႕ျဖစ္စဥ္ ၊ အိုနာေသ. ထပ္ခါထပ္ခါျဖစ္ေနတဲ့
သံသရာျဖစ္စဥ္ေတြကို႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းနားလည္
သေဘာေပါက္ၿပီး သံေဝဂဥာဏ္ကို
ရေစပါတယ္။

ခႏၶာရဲ႕သေဘာအမွန္ကိုသိလို႔ ဒိ႒ိကို အသိနဲ႔
ခြာထားၿပီးတဲ့ေယာဂီ ၊အိုနာေသ ထပ္ခါထပ္ခါ
ျဖစ္ၿပီးသံသရာမွာဆင္းရဲျခင္းအက်ိဳးေတြ
အဖန္ဖန္ခံစားရတာေတြကိုသေဘာေပါက္ထားတဲ့
ေယာဂီ၊အရႈခံ အ႐ႈဥာဏ္ကိုသင္ယူထားၿပီးသား
ေယာဂီတစ္ေယာက္ဟာ သမာဓိမဂၢင္သံုးပါးနဲ႔
သတိထား ဝီရိယစိုက္ၿပီး ရႈမွတ္ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့
အခါ ဓမၼကလွွၽင္လွ်င္ျမန္ျမန္ပဲေဆာင္ယူသြား
ႏိုင္ပါတယ္။

ဒိ႒ိကိုအသိနဲ႔ခြာထားလို႔သမၼာဒိ႒ိ၊
အရႈခံအ႐ႈဥာဏ္ၾကံစည္တတ္လို႔သမၼာသကၤပၸ၊
ဆိုတဲ့ပညာမဂၢင္ႏွစ္ပါး။

သတိယွဥ္ၿပီးရႈမွတ္ရတာျဖစ္လို႔သမၼာသတိ၊
ကိေလသာၾကားမဝင္ေစပဲအားထုတ္လို႔
သမၼာဝါယာမ၊
အရႈခံနဲ႔အရႈဥာဏ္မွာပဲစိတ္ကတည္ၾကည္ေနလို႔
သမၼာသမာဓိ၊
ဆိုတဲ့သမာဓိမဂၢင္သံုးပါး၊။

တရားအားထုတ္ေနတဲ့သူဟာ သီလ
လြန္က်ဴးစရာလည္း ဘာမွမ႐ွိေတာ့
သီလမဂၢင္သံုးပါးကလည္းျပည့္စံုေနပါၿပီ။

မဂၢင္(၈)ပါးနဲ႔ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ကို
လုပ္ၾကတဲ့အခါ ပညာမဂၢင္ကိုရႏိုင္ဖို႔
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းရဲ႕အဆံုးအမ
လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းကိုေတြ႔ရင္
မိတ္ေဆြေကာင္းကိုေတြ႔ရင္ အက်ိဳးကိစၥ
အားလံုးကိုၿပီးေစတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က
ေဟာ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။

မဂၢင္(၈)ပါးကဘာေတြလဲဆိုတာသိေပမယ့္
သမၼာဒိ႒ိဆိုတာဘယ္လို သမၼာသကၤပၸဆိုတာ
ဘယ္လိုလို႔ သဲသဲကဲြကဲြနားလည္လိုက္ေတာ့
ဝိဇၹာျဖစ္သြားတယ္ ၊သိသြားတယ္၊သိၿပီးေတာ့မွ
စရဏ..က်င့္လိုက္တယ္ဆိုရင္ သမၸႏၷ ျပည့္စံုတယ္
ဝိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာဆိုတာ သိၿပီးက်င့္မွျပည့္စံု
တာကိုေျပာတာ။ မသိပဲနဲ႔က်င့္ရင္မျပည့္စံုႏိုင္ဘူး။

တခ်ိဳ႕ကအရိယာျဖစ္ဖို႔မလြယ္ဘူးလို႔ေျပာၾကတယ္။
သူမ်ားေျပာတဲ့စကားနဲ႔လမ္းဆံုးမေနၾကပါနဲ႔
ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ရတာ၊သူမ်ားဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး
ယံုၾကည္မွားရင္နစ္နာပါတယ္။ အလုပ္စဥ္မွန္ရင္
သိေအာင္အရင္ေလ့လာရင္ တရားစစ္တရားမွန္က
နိဗၺာန္ကိုအေရာက္ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။
သီလျပည့္စံုေအာင္ေနတဲ့သူမွ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။
မဂ္တားဖိုလ္တားအႏၱရာယ္ မသင့္ေရာက္ထားရင္
ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မဆို အရိယာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဝင္ေတြေလ့လာၾကည့္ရင္သိပါလိမ့္မယ္။
ကာမဂုံအာရံုေတြခံစားၿပီးမူး႐ူးေနတဲ့
သႏၱတိအမတ္ႀကီးတို႔လို၊ မုဆုိးဘဝနဲ႔တစ္သက္လံုး
သူတစ္ပါးအသက္သတ္ခဲ့တဲ့ မိလကၡမုဆိုးႀကီးတို႔လို
လူ႔အသက္ေတြလိုက္သတ္ေနတဲ့ အဂုၤလိမာလ
တို႔လို၊လင္ေသ သားဆံုး မိဘေတြအျဖစ္ဆိုးေၾကာင့္
ယူၾကံဳးမရစိတ္နဲ႔ ႐ူးေနတဲ့ပဋာစာရီတို႔လို စသည္
စသည္ျဖင့္ေလ့လာၾကည့္လိုက္ၿပီးရင္
သူတို႔လို႔ ငမူး င႐ူး လူသတ္ေကာင္ မုဆိုးေတြ
ေသာ္မွ အရိယာျဖစ္ေသးရင္ ငါတို႔လည္း အရိယာ
ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ယံုၾကည္
ထားသင့္ပါတယ္။

ေခတ္(၅)ေခတ္ထဲက ဝိမုတၱိယုဂေခတ္မွာ
အရိယာတို႔မ်ားစြာေပၚထြန္းတယ္လို႔ဆိုထားတဲ့
အတြက္ ခုခ်ိန္ သာသနာသကၠရာစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္
လာတဲ့အတြက္ ဝိမုတၱိယုဂေခတ္ကိုေရာက္ေန
ပါၿပီ။အရိယာမ်ားစြာထဲမွာ ကိုယ္သည္လည္း
တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္ေတာ္မူၾကပါ။ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔
အားထုတ္႐ိုးမွန္ရင္ အရိယာျဖစ္ကိုျဖစ္ပါတယ္။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာအရိယာျဖစ္ဖို႔ပဲမို႔
တကယ္ျဖစ္ေအာင္လည္းႀကိဳးစားၾကပါ။
ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းတို႔၏အဆံုးအမျဖင့္
အရိယာသူေတာ္စင္မ်ား စင္စစ္မေသြျဖစ္ႏိုင္
ျကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။


(၂၈-၅-၂၀၁၇)

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္





0 comment: