ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Wednesday, August 22, 2018

ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ။

ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ။

ဝဋ္ က ဝဋ္ ပါပဲ
ဒါေပမယ့္..
ဝဋ္ ကိုဝဋ္ မွန္းလူတိုင္းမသိၾကဘူး။
လိုခ်င္လို႔ရတာပဲျဖစ္ျဖစ္
မလိုခ်င္ပဲရတာျဖစ္ျဖစ္ ဝဋ္ပါပဲ။
လူေတြက အေကာင္းေလာကဓံဆိုရင္
ကံအက်ိဳးေပးေကာင္းတယ္လို႔ယူတယ္ ဝဋ္လို႔မသိဘူး။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳမွဝဋ္ေႂကြးလို႔ထင္ၾကတာ။

တကယ္ေတာ့ ခႏၶာရတယ္ဆိုရင္
ဝဋ္ခံေနၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။
ခႏၶာရတယ္ဆိုတာကိုက
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ပါ။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ရတာမွန္သမွ်
ဝဋ္ပါပဲ။
သုဂတိခႏၶာကိုရတာလည္းအဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္။
ဒုဂၢတိခႏၶာကိုရတာလည္းအဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္။
သာမာန္အားျဖင့္ေတာ့ သုဂတိဘံုကို
ေရာက္တာ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးလို႔ေျပာၾကေပမယ့္
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ရတာျဖစ္လို႔
အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးလို႔ေျပာရမွာပဲျဖစ္တယ္။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတာ အကုသိုလ္တရားေတြပါ။
အနာဂါမ္အရိယာေတာင္မွ အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြက်န္ေနေသးလို႔ ခႏၶာထပ္ရတာ။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြ
ကုန္သြားရင္ခႏၶာထပ္ရဖို႔မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။

အဝိဇၨာ၊တဏွာနဲ့ဥပါဒါန္ က ကိေလသဝဋ္
သခၤါရ နဲ႔ကမၼဘဝက ကမၼဝဋ္
ရေနတဲ့ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏက
ဝိပါကဝဋ္
အေကာင္းေလာကဓံနဲ႔သာယာေနတာျဖစ္ျဖစ္
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳေနတာျဖစ္ျဖစ္
ခႏၶာရတာကိုကဝဋ္ခံေနရတာ။
ဝဋ္ဆိုတာကို ဝဋ္ လို့သိၿပီလား။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ခႏၶာရတာခ်င္းတူေပမယ့္ အသိဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး
ေကာင္းရာမြန္ရာလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို
လုပ္ခြင့္ရတာ လုပ္ႏိုင္တာက သုဂတိဘံုသား
ေတြျဖစ္လို႔ သာလြန္ေကာင္းမြန္တယ္။
သို႔ေသာ္ဒီလိုအေကာင္းေလာကဓံနဲ႔ဝဋ္ကို
သာယာေနရံုနဲ့ လူစင္စစ္မျဖစ္ပါဘူး။
အသိဥာဏ္ယွဥ္တဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ဖို႔
ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီးသိသင့္တာေတြကို သိဖို႔
လုပ္သင့္တာေတြကိုလုပ္ဖု႔ိေရြးခ်ယ္ႏိုင္မွ
လူစင္စစ္ျဖစ္ပါမယ္။
ကိေလသဝဋ္ရယ္
ကမၼဝဋ္ရယ္
ဝိပါကဝဋ္ရယ္
ဝဋ္သံုးပါးလည္ေနတဲ့သေဘာကို
သိနားလည္ေအာင္လုပ္ပါ။
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္း မသိရင္ဝဋ္ကလြတ္ဖို႔
ၾကံစည္မိမွာမဟုတ္ဘူး။
ၾကံစည္မွ ဒုကၡလို႔သိလာမွာ
ဒုကၡလို႔သိလာရင္ဒုကၡကိုပယ္ဖို႔အားထုတ္မယ္
ဒုကၡပယ္ဖို႔အားထုတ္မွၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာျခင္းကိုရမယ္။ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာျခင္းကိုရဖို႔အတြက္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို
လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လာၾကမယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔...
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိပါ။
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းမသိရင္ မိတၱဝိႏၵကလိုပဲ
ဓားစၾက္ာကိုပဒုမၼာၾကာပန္းလို႔ထင္ၿပီး
ဝမ္းသာအားရလိုခ်င္ရခ်င္ေနမိပါအံုးမယ္။

အရိယာေတြမွာ
ေသာတာပန္အရိယာက ဥာဏ္မ်က္စိအလင္းရသြားၿပီး
မ်က္ေတာင္ေမႊး တဆံုးစာေလာက္ျမင္တယ္။
သကဒါဂါမ္အရိယာကတစ္လံေလာက္ျမင္တယ္။
အနာဂါမ္အရိယာကမ်က္စိတစ္ဆံုးျမင္တယ္။
ရဟႏၱာျဖစ္သြားရင္ေတာ့အကုန္ျမင္တယ္။
ဒါကဥပမာအေနနဲ႔ေျပာတာပါ။
ရဟႏၱာျမင္သေလာက္ကိုအနာဂါမ္ကမျမင္ဘူး။
အနာဂါမ္ျမင္သေလာက္ကိုသကဒါဂါမ္ကမျမင္ဘူး။
သကဒါဂါမ္ျမင္သေလာက္ကိုေသာတာပန္ကမျမင္ဘူး။
ေသာတာပန္ျမင္သေလာက္ကိုပုထုဇဥ္ကမျမင္ဘူး။
မျမင္တဲ့သူကိုျမင္တဲ့သူကေျပာျပတဲ့အခါ
ယံုတဲ့သူလည္း႐ွိတယ္။မယံုတဲ့သူလည္း႐ွိတယ္။
မျမင္ရတဲ့သူဆိုတာ သူမ်ားေျပာသံပဲၾကားရေတာ့
မွန္တာကိုယံုမိတာလည္း႐ွိမယ္။
မမွန္တာကိုယံုမိတာလည္း႐ွိမယ္။
ကိုယ္တိုင္ျမင္ၿပီးသြားမွ မွန္တယ္မမွန္ဘူးဆိုတာ အတိအက်ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဥာဏ္မ်က္စိအလင္းရ၍
ကိုယ္တိုင္ျမင္သိသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။

*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****


(7.7.2018)


ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ*(၂)**

ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္း မသိေတာ့
ဝဋ္မွာေပ်ာ္တဲ့ ဝဋ္ေပ်ာ္ေလးေတြ
ဝဋ္ေကာင္ေလးေတြျဖစ္တာေပါ့။
ဝဋ္ေပ်ာ္ေလးေတြျဖစ္ေတာ့ မာမာေအးနဲ႔အတူတူ သံသရာကိုဆြဲဆန္႔ၿပီး ဘယ္ေလာက္႐ွည္႐ွည္ က်င္လည္ၾကတာေပါ့။

ကိုယ္ရထားတဲ့ ရာထူး၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ ေတြအေပၚမွာယစ္မူးမယ္(ကာမာသဝ)။
ကိုယ္ရထားတဲ့ဘဝေလးကိုေက်နပ္သာယာေနမယ္(ဘဝါသဝ)။၊ကံအက်ိဳးေပးေကာင္းေနေတာ့ ငါကြဆိုၿပီး သာယာေနမယ္(ဒိ႒ာသဝ)။
ခႏၶာရတာဒုကၡသစၥာပါလားလို႔မသိပဲ
ကိုယ္ရထားတဲ့ဘဝ၊ကိုယ္ရထားတဲ့စည္းစိမ္
ဥစၥာ အေပၚမွာ သာယာယစ္မူးေနမယ္
(အဝိဇၨာသဝ)။
ဒီအာသဝတရားေလးပါးဆိုတဲ့စိမ္ရည္ထဲမွာ
ယစ္မူးရင္းက်င္လည္တစ္ဘဝသာကုန္သြား
တယ္ သစၥာတရားဆိုတာဘာမွန္းကို
မသိလိုက္ၾကဘူး။
ဘုရားေ႐ွ႕သြားၿပီး အသေဝါတရားေလးပါး
တို႔၏ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ျမတ္နိဗၺာန္ကိုလွ်င္ျမန္
ေစာစြာေရာက္ရပါလို၏အ႐ွင္ဘုရားလို႔
ဆုေတြေတာင္းေနတာ ပါးစပ္ကေနအျမဳပ္
ေတြထြက္မတတ္ပဲ။
သာသနာထြန္းကားခ်ိန္နဲ႔ၾကံဳလို႔
စာေပပညာ႐ွင္မ်ားေရးထားတဲ့ဘုရား႐ွိခိုးကို
အလြတ္က်က္ၿပီးလိုက္သာရြတ္တယ္။
အာသဝတရားေလးပါးဆိုတာဘာမွန္းလည္း
မသိ။သိေအာင္လည္းမႀကိဳးစား။
အာသဝတရားေတြထဲမွာပဲ ယစ္မူး
အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ဝဋ္လည္ေၾကာင္းေတြပဲ
လုပ္ရင္း ဝဋ္ေကာင္ေလးဘဝမွာေပ်ာ္ေနၾကတယ္။
ဝဋ္လည္ေနမွန္းလည္းမသိ။
အာသဝတရားေလးပါးနဲ႔က်င္ေနမွန္းလည္းမသိ။ ခႏၶာရတာ ဒုကၡသစၥာဆိုတာလည္းမသိ။
မသိျခင္းဆိုတဲ့ အဝိဇၨာက ဦးေဆာင္ၿပီး
တဏွာကျခယ္လွယ္ခ်င္တိုင္းျခယ္လွယ္
လိုက္တာ သံသရာရဟတ္ႀကီးက တပတ္ၿပီး
တစ္ပတ္လည္လို႔။
အဲ့ဒါသည္ပင္ မူလႏွစ္ျဖာပါပဲ။

အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာက အရင္းခံၿပီး
အပင္မွမ်ိဳး၊မ်ိဳးမွအပင္၊အမွ်င္မျပတ္
ဆက္စပ္ က်င္လည္ေနလိုက္တာ
ဒုကၡသစၥာခႏၶာ အပင္ ႀကီးထြား လာလိုက္
သမုဒယသစၥာ မ်ိဳးေစ့ေလးၾကဲခ်လိုက္
ဒီသစၥာႏွစ္ပါးနဲ႔လံုးေထြးၿပီး ဝဋ္ေပ်ာ္
ေပ်ာ္ေနၾကပါေတာ့တယ္။

ဘုရား႐ွင္ရဲ႕အဆံုးအမေတြလည္းမနာၾကား
မေလ့လာဖူးေတာ့ အတိတ္ဘဝ႐ွိမွန္းလည္းမသိ။
အနာဂတ္ဘဝ ႐ွိမွန္းလည္းမသိ။
လက္႐ွိရေနတဲ့ခႏၶာကိုဒုကၡသစၥာမွန္းလည္းမသိ။
အတိတ္ကအေၾကာင္ကိုလည္းမသိ။
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးကိုလည္းမသိ။
ပစၥဳပၸန္မွာျပဳေနမိတဲ့အေၾကာင္းတရားကိုလည္းမသိ။
အနာဂတ္မွာရလာမယ့္အက်ိဳးတရားကိုလည္း
မသိႏိုင္ေအာင္ အဝိဇၨာဆိုတဲ့အေမွာင္ႀကီးက
ဖံုးအုပ္ၿပီး တဏွာကလွည့္စားေနလိုက္တာ
ဝဋ္ေကာင္ေလးေတြျဖစ္ေနမွန္းလည္းမသိဘူး။ ငါေကာင္ သူေကာင္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္
ထင္ခ်င္ရာအေကာင္ထင္ေနေတာ့တာ။
ဝဋ္ခံေနရတာကိုဝဋ္ခံေနရမွန္းမသိေတာ့
အဆိုးနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔ အေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနဖို႔ပဲ ေတြးၾကတယ္။

ဒုကၡေတြကိုေမ့ထားၿပီးေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန
လိုက္ေတာ့ဝဋ္ခံရတာကိုလည္းမသိေတာ့ဘူးေပါ့။သံေဝဂဥာဏ္ဝင္ဖို႔လည္းမၾကံစည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိရင္ ကံ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပး
ကိုလည္း ဆင္ျခင္လာတယ္။ အဆိုးေလာကဓံ
ကိုၾကံဳတဲ့အခါမွာဆင္ျခင္ႏိုင္မွ အသိဥာဏ္က
ဝင္ပါတယ္။အေကာင္းေလာကဓံဆိုတာ
အင္မတန္ ယစ္မူးဖြယ္ေကာင္းလြန္းလို႔
သံေဝဂဥာဏ္ဝင္ဖို႔ခက္တတ္ပါတယ္။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ
နည္းခဲ့လို႔ အကုသိုလ္ေတြျပဳခဲ့လို႔ ဒီလိုအဆိုး
ေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳရပါလား ကိုယ္ျပဳခဲ့မိတဲ့
အတိုင္း အက်ိဳးျပန္ရပါလား လို႔ဆင္ျခင္တတ္
မွဥာဏ္ယွဥ္တဲ့အသိျဖစ္ပါတယ္။
တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား သိစြမ္းတဲ့ဥာဏ္ပါပဲ။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဘာမွမျဖစ္ဘူး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနဆိုၿပီး
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပ်ာ္ေပ်ာ္
ေနလိုက္တယ္ဆိုရင္ အသိဥာဏ္နဲ႔မယွဥ္တဲ့
ဒိ႒ိေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနျခင္းျဖစ္လို႔ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္
မ်ားရဲ႕ဥာဏ္မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕က
ဘယ္သူမွမေျပာပဲကိုယ့္ဘာသာဆင္ျခင္
တတ္ၾကတယ္။တခ်ိဳ႕ကေျပာျပရင္ဆင္ျခင္
တတ္တယ္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့ကိုယ့္ဘာသာလည္း
မဆင္ျခင္တတ္သလို သူတစ္ပါးက
ေျပာျပလည္း နားလည္ႏိုင္စြမ္းမ႐ွိ
လက္ခံႏိုင္ျခင္းလည္းမ႐ွိၾကဘူး။
ဒါဟာ တိဟိတ္နဲ႔ဒိြဟိတ္ရဲ႕ျခားနားျခင္းေတြ
ပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလိုက္ဆိုတာက
ဒိြဟိတ္ဥာဏ္ေတြပါ။ တကယ္တမ္းခႏၶာရဲ႕
အက်ိဳးေပးျခင္းသေဘာ၊ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးျခင္းသေဘာကိုနိႈင္းယွဥ္ၿပီး ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္
တို႔အက်ိဳးေပးရာသေဘာကိုေျပာျပျခင္း၊
ဆင္ျခင္ျခင္းက တစ္ခါဆင္ျခင္မိတိုင္း
တစ္ခါအသိဥာဏ္တိုးၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ဥာဏ္ကို
ရင့္သန္လာေစဖို့ပါရမီျဖည့္ရာေရာက္ပါတယ္။
ဝဋ္ေကာင္ေလးဘဝနဲ႔ဝဋ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၿပီး
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနေနတာထက္
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိလိုက္တာက သံေဝဂဥာဏ္ကို
ရင့္သန္ေစလို႔ ပါရမီေျမာက္ပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ဆိုတာက သံသရာေဘးကို
ေၾကာက္ရြံ႔ေသာဥာဏ္ တဲ့။

ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိေသာအားျဖင့္
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္ႏိုင္ၾကပါေစ။

*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

(9.7.2018)


ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိပါ...(၃)

ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိေတာ့ သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္ေစပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ဆိုတာ သံသရာေဘးကိုေၾကာက္ရြံ႔ေသာဥာဏ္တဲ့။
သံသရာဆိုတာက အိုနာေသ ဆက္ကာဆက္ကာျဖစ္တာကို သံသရာလို႔ေခၚပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္လာေတာ့ အိုနာေသ သံသရာက လြတ္ခ်င္လာတယ္။ ခႏၶာ့ဝဋ္ကလြတ္ခ်င္လာတယ္။
သံေဝဂမပါရင္ တရားမ႐ွာနဲ႔လို႔ ေျပာစကား႐ွိတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္က တရားအလုပ္ကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ တြန္းအားပါပဲ။
သစၥာတရားကို႐ွာေဖြရာမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က အိုနာေသဒုကၡသစၥာဆိုတာကိုလက္ခံတယ္။
ဘုရားတရားကိုယံုၾကည္မႈလည္း႐ွိတယ္။
သို႔ေသာ္ သံေဝဂမပါေတာ့ ေလ့လာတယ္၊အားထုတ္ၾကည့္တယ္၊ ထိထိမိမိျပင္းျပင္းထန္ထန္မရမေနမလုပ္ျဖစ္ဘူး။
လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အာစိဏၰကံ ကုသိုလ္အေနနဲ႔ သာသနာနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခိုက္ႀကိဳက္လိုက္တာပဲ႐ွိတယ္။
သံသရာကို တကယ္ေၾကာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ၾကေပမယ့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အားပါပါ မျဖစ္ၾကဘူး။
အခ်ိန္အၾကာႀကီးအားထုတ္ေနရတယ္။
တကယ္ေတာ့တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ
တသက္လံုးလုပ္ရမယ့္အလုပ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရၿပီးရင္ဆက္အားမထုတ္ပဲ ေနလိုက္လို႔ရတယ္။ ဝိမုတၱိသုခနဲ႔ မျပည့္စံုေသးေပမယ့္ ဝိမုတၱိနယ္ထဲကို ေရာက္ထားၿပီး ျဖစ္လို႔စိတ္ခ်ရပါၿပီ။
ဝိသာခါတို႔၊အနာထပိဏ္သူေ႒းတို႔ကိုပဲၾကည့္၊
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရၿပီး ကာမဂံုခံစားေနတာ
မဂ္ဖိုလ္က ယုတ္ေလ်ာ့တာမွမ႐ွိပဲ။
သံသရာကိုျဖတ္ထားၿပီးသား။ေရေသာက္ျမစ္ကို
ျဖတ္ထားၿပီးသားသစ္ပင္လိုပဲ ဆက္ၿပီး ႐ွင္သန္ႀကီးထြားစရာ အေၾကာင္းမ႐ွိေတာ့ဘူး။
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရေအာင္ ထိထိမိမိအားထုတ္ထား
ၿပီးရင္ စိတ္ေအးလက္ေအးေနလို႔ရၿပီ။
ကိုယ့္သံသရာကို ကိုယ္စိတ္ခ်လို႔ရၿပီ။
အပါယ္ကိုမေရာက္ေတာ့ဘူး။
နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳထားၿပီ။
ဥာဏ္ကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတင္ေပးဖို႔ပဲလိုပါတယ္။
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲဥာဏ္ကတိုးတက္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္း သိရာကေန ဥာဏ္က
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုးသိ လာရာက ခႏၶာ့ဝဋ္က လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ဆႏၵေတြျဖစ္လာတယ္။
အႀကိမ္ႀကိမ္ဆင္ျခင္ရင္ ဥာဏ္ကတုိးလာတာပဲ။
သမထပဲလုပ္လုပ္ ဝိပႆနာပဲလုပ္လုပ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ျခင္ျခင္းအားျဖင့္ပြားမ်ားရသလိုပဲ၊
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိတာကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ျခင္ရင္းက သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္လာေစပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္မွ တရားအလုပ္ အားထုတ္ရာမွာ
ထက္သန္စူးစိုက္မႈ႐ွိတယ္။

ခႏၶာရတာဒုကၡသစၥာပါလို႔ ဘုရား႐ွင္ကေဟာခဲ့တယ္။
ဆရာေတာ္မ်ားက တဆင့္ထပ္ေဟာတယ္။
ဒီခႏၶာဒုကၡသစၥာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖို႔ကိုေတာ့ ဆရာေကာင္းရဲ႕
လမ္းညႊန္ျပသမႈ လိုအပ္ပါတယ္။
အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြျမင္သလို လြယ္လြယ္ကူကူထင္ထင္႐ွား႐ွား
ျမင္သိဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ရံုဥာဏ္နဲ႔မရပါဘူး။
သမာဓိအားေကာင္းတဲ့သူ ဥာဏ္ထက္တဲ့သူမွျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
သမာဓိအားေကာင္းေအာင္၊ဥာဏ္ထက္ေအာင္လည္း
သမထ၊ဝိပႆနာ က်င့္ၾကံၿပီးျဖည့္ဆည္းရပါတယ္။
သံသရာမွာ သမထ အားထုတ္ဖူးရင္လည္း သမာဓိရလြယ္ၿပီး
ဥာဏ္ထက္ၾကတယ္လု႔ိဆိုပါတယ္။

ဥာဏ္ထက္တဲ့သူဟာ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာကိုသိႏိုင္စြမ္းတဲ့
ယထာဘူတဥာဏ္ကိုရပါတယ္။

ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိၿပီး သမထ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ဖို႔
သံေဝဂဥာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

(21.7.2018)


ဝဋ္​ကို၀ဋ္​မွန္​းသိပါ......(၄)

ဝဋ္​လို႔​ေျပာရင္​ အဆိုး​ေလာကဓံနဲ႔
ကိုယ္​ဆင္​းရဲ စိတ္​ဆင္​းရဲျဖစ္​​ေနမွ
ဝဋ္​လို႔ထင္​ၾကတယ္​။
ႏွစ္​သက္​ဖြယ္​ ကာမဂံုအာရံု​ေတြနဲ႔
​ေမြ့​ေလ်ာ္​​ေနတဲ့အခါ ဝဋ္​ဆိုတာကိုရွာမ​ေတြ႕နိုင္​ၾကဘူး။
လိုခ်င္​တပ္​မက္​ဖြယ္​​ေသာအာရံု​ေတြကို
ခံစား​ေမြ့​ေလ်ာ္​ရင္​း ထပ္​ၿပီးထပ္​ၿပီး လိုခ်င္​ရခ်င္​တဲ့ ဆႏၵ
​ေလာဘနဲ႔ ခနၶာ့ဝဋ္​ကို မျမင္​မ​ေတြ႕နိုင္​ၾကပါဘူး။
ဒါ​ေၾကာင္​့လည္​း ပဋိစၥသမုပၸဒ္​မွာ အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာ ဟာ
မူလအရင္​းခံလို႔​ေဖာ္​ျပထားတာျဖစ္​တယ္​။
လိုခ်င္​တပ္​မက္​တဲ့ တဏွာ​ေၾကာင္​့ သစၥာကိုမသိနိုင္​သလို
သစၥာမသိလို႔လည္​း လိုခ်င္​တပ္​မက္​တဲ့တဏွာျဖစ္​ၾကတယ္​လို႔
အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာရဲ႕ အျပန္​အလွန္​ အက်ိဳးျပဳပံုကို
ရွင္​းလင္​း ​ေဖာ္​ျပ ထားတယ္​။
ဘယ္​​ေလာက္​ပဲ ရုပ္​ဝတၳဳပစၥည္​း​ေတြ စည္​းစိမ္​ဥစၥာရတနာ​ေတြ
အ​ေႁခြအရံ အသင္​းအပင္​း​ေတြနဲ႔ျပည္​့စံုခ်မ္​းသာပါ​ေစ
ခနၶာ့ ဝဋ္​ကုိ ခံၾကရတာခ်ည္​းပါပဲ။
မနက္​ အိပ္​ယာက ထ လာတာနဲ႔ မ်က္​စိကထြက္​တဲ့ မစင္​၊
(မ်က္​​ေခ်း) ၊ႏွာ​ေခါင္​းကထြက္​တဲ့ မစင္​၊ (ႏွပ္​​ေခ်း)
ခနၶာကိုယ္​က ထြက္​တဲ့ မစင္​၊(​ေခြၽး​၊ ဂ်ီး​ က်င္​ႀကီး က်င္​ငယ္​)၊
စတဲ့ အညစ္​အ​ေၾကး​ေတြကို သန္​႔စင္​​ေအာင္​ ​ေဆး​ေၾကာ
သုတ္​သင္​ ရွင္​းလင္​းရတယ္​။ စြန္​႔ထုတ္​ရတယ္​။
ဒါ​ေတြက​ေန႔စဥ္​လုပ္​ရတဲ့အလုပ္​၊
သို႔​ေသာ္​..... က်န္​းမာ​ေနစဥ္​မွာ ဒီအလုပ္​​ေတြကိုဝဋ္​လို႔
ဘယ္​သူမွ မ​ေတြးဘူး။ဒီအလုပ္​​ေတြလုပ္​ရတာကိုဒုကၡလို႔
မထင္​ရွားဘူး။ မက်န္​းမာတဲ့အခ်ိန္​ၾကမွ ဝဋ္​ လို႔​ေတြးၾကတယ္​။
ဒါ​ေတာင္​ ကိုယ္​တိုင္​ခံရမွ နည္​းနည္​း​ေလးပဲ​ေတြးတာ။
ငါ့ကိုဘယ္​သူမ်ားျပဳစုမလဲလို႔ လိုလား​ေတာင္​့တၿပီး
ခ်မ္​းသာခ်င္​တဲ့​ေလာဘ ၊ ငါ့ကိုမျပဳစုပဲ ပစ္​ထားရက္​​ေလျခင္​းလို႔
အလိုမက်တဲ့ ​ေဒါသ၊ ငါ ဘယ္​ခ်ိန္​ထိ ဒီလို ဒုကၡကို
ခံေနရအံုးမွာလဲ ဆိုတဲ့ ​ေမာဟ၊ ဒီလိုစိတ္​​ေတြနဲ႔
ကိ​ေလသာ အညစ္​အ​ေၾကး​ေတြ ​ေပက်ံ​လာတယ္​။
ခနၶာရွိ​ေနလို႔ ခနၶာ့ဝဋ္​ကို ခံ ​ေနရပါလားလို႔  မတိမ္​းမ​ေစာင္​း​ေတြးယူနိုင္​တာ အရိယာပဲ ရွိမယ္​။ အၿမဲတမ္​း ဆင္​ျခင္​ေနတဲ့
ပုထုဇဥ္​ အနည္​းအက်ဥ္​း​ေတာ့ရွိနိုင္​ပါတယ္​။
ဝဋ္​ကို ဝဋ္​ မွန္​းသိတဲ့ဥာဏ္​ ဝင္​​ေအာင္​ မိမိခနၶာကို ၾကည္​့ရႈတတ္​ရတယ္​။ မၾကည္​့တတ္​ရင္​ ဥာဏ္​မထင္​ဘူး။
ခနၶာ့ဝဋ္​ကို သိျမင္​တတ္​ရင္​ အင္​မတန္​မွ ​ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္​။

ဘုရားရွင္​ကိုယ္​တိုင္​​ေဟာ​ေတာ္​မူထားတဲ့ ​ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္​
​ေဒဝဒူတသုတ္​မွာ ယမမင္​းက စစ္​​ေဆးတာ​ေလးရွိတယ္​။
ခနၶာ့ ဝဋ္ ကို ဝဋ္​လို႔သိၿပီး ခ်မ္​းသာကို ရွာမွီးခဲ့သလားဆိုတဲ့​
ေမးခြန္​းကို ဝဋ္​မွန္​းသိၿပီး သံ​ေဝဂဥာဏ္​ ဝင္​ခဲ့ဖူးရင္​ ငရဲသားအျဖစ္​ငရဲခံရမယ္​့ အ​ေျခအ​ေနက​ေန လြတ္​​ေျမာက္​
သြား​ေစနိုင္​တယ္​။ယမမင္​းဆိုတာ ကယ္​တင္​​ေပးဖို႔​ေစာင္​့​ေနတာ။
ကိုယ္​ကသာ အသိဥာဏ္​ဝင္​ၿပီးဆင္​ျခင္​ခဲ့ဖူးရင္​
လြတ္​​ေစအမိန္​႔နဲ႔ ငရဲကလြတ္​ၿပီး သုဂတိကို​ေရာက္​ရမယ္​။
တခ်ိဳ႕​ေသာ ဆရာ​ေတာ္​မ်ားက ယမမင္​းနဲ႔ စစ္​ခန္​း လို႔
​ေခါင္​းစဥ္​​ေပးတာရွိတယ္​။ မိုးကုတ္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီး
က​ေတာ့ ​ေဒဝဒူတသုတ္​ဆိုတဲ့ တရား​ေတာ္​အမည္​နဲ႔
အပိုင္​း၁/၂ ​ေဟာ​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။

ခနၶာရတာ ဒုကၡသစၥာလို႔
ဘုရားရွင္​ကလည္​း​ေဟာခဲ့တယ္​။
ဒုကၡသစၥာဆိုမွ​ေတာ့ မ​ေကာင္​းတာကိုရထားတာပဲ။
မ​ေကာင္​းတာကိုရထားမွ​ေတာ့ ဝဋ္​ခံ​ေနရတာပဲ​ေပါ့။
ကိ​ေလသာနိႈင္​းခ်င္​းနဲ႔ တဏွာခိုင္​းသမွ်လုပ္​​ေနတာ
တဏွာက ခိုင္​းတယ္​ဆိုမွ​ေတာ့ ​ေကာင္​းတာခိုင္​းမလား
မ​ေကာင္​းတာခိုင္​းမလား စဥ္​းစားၾကည္​့။
ခနၶာ့ဝဋ္​ကိုလည္​းမသိ တဏွာခိုင္​းတာလုပ္​​ေနရတယ္​
ဆုိတာလည္​းမသိ ဘယ္​​ေလာက္​ထိ
လူျဖစ္​ရံႈး​ေနၿပီလဲ။ အရံႈးႀကီးရံႈး​ေနၿပီ။
ရံႈး​ေနမွန္​းမသိပဲ ငါကြ ငါ့ဟာကြ ငါမွငါလို႔
လုပ္​​ေနရင္​ အရိယာ​ေတြအတြက္​ ဟာသ​ေတြျဖစ္​​ေနမွာပဲ။

အရိယာ​ေတြဆိုတာ သူတစ္​ပါးက ​ေလာဘ ​ေဒါသ
ျဖစ္​​ေနတာ​ေတြ႕ရင္​ရီ(ရယ္​)တာပဲ။
မိမိကိုယ္​တိုင္​​ေလာဘ ​ေဒါသျဖစ္​​ေနရင္​လည္​း
ရီ(ရယ္​)တာပဲ။ မွတ္​သာထား။
သူတို႔အ​ေရွ႕မွာ ဘာမွ သြားမမွားနဲ႔ ရီ တာပဲ။
သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းစိတ္​နဲ႔ ​ေနထိုင္​သူ​ေတြ​ေတြ႕ရင္​​ေတာ့ သိတ္​​ေလးစားတတ္​ၾကတာ။ဝဋ္​ကို ဝဋ္​မွန္​းသိတတ္​ ဆင္​ျခင္​တတ္​တဲ့သူကို​ေတြ႕ရင္​​ေတာ့ သတိထားၿပီး​ေစာင္​့ၾကည္​့​ေတာ့တာပဲ။
အရိယာမ်ားလား ဆိုၿပီး​ေတာ့​ေပါ့။

အရိယာဥာဏ္​နဲ႔ ခနၶာ့ဝဋ္​ကို ဆင္​ျခင္​နိုင္​ၾကပါ​ေစ။

*****တတိယ​ေျမာက္​သမီး​ေတာ္​*****


(6.8.2018)


ဝဋ္​ကို ဝဋ္​မွန္​းသိပါ....(၅)

ဝဋ္​ အ​ေၾကာင္​းကို​ေျပာ​ေတာ့ ဝစီကံ အကုသိုလ္​​ေၾကာင္​့
ဝဋ္​ ခံရတဲ့ ဇမၺဳကတကၠတြန္​းအ​ေၾကာင္​းကို ​ေျပာခ်င္​​ေသးတယ္​။အ​ေၾကာင္​းအရာ ျပည္​့ျပည္​့စံုစံုကုိ
သိခ်င္​ရင္​​ေတာ့ မင္​းကြန္​းဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီး
​ေရးသား​ေတာ္​မူတဲ့ မဟာဗုဒၶဝင္​ တတိယတြဲ စာမ်က္​ႏွာ
၂၆၇ မွာ ရွာၿပီးဖတ္​ၾကည္​့ပါ​ေနာ္​။
ဇမၺဳက တကၠတြန္​းဆိုတာ ကႆပဘုရားရွင္​
လက္​ထက္​က​ေက်ာင္​းထိုင္​ရဟန္​းတစ္​ပါးျဖစ္​ခဲ့တယ္​။
ရဟန္​းတို႔​ေစာင့္​့ထိန္​းရမယ္​့ သိကၡာပုဒ္​ကို​ေစာင္​့ထိန္​းခဲ့​ေပမယ္​့ အာဂႏၲဳရဟႏၲာတစ္​ပါး အ​ေပၚမွာ ဣႆာ
မစၧရိယျဖစ္​ၿပီး ဝစီကံနဲ႔ျပစ္​မွား​ေျပာဆိုခဲ့တဲ့
အကုသုိလ္​က​ေတာ့ အင္​မတန္​​ေၾကာက္​စရာ
​ေကာင္​းလွပါတယ္​။
ကႆပ ဘုရားရွင္​လက္​ထက္​က လူ႔သက္​တမ္​းက
အႏွစ္​ ႏွစ္​​ေသာင္​းပါ။ အႏွစ္​ ႏွစ္​​ေသာင္​းကာလပတ္​လံုး
ရဟန္​းဘဝနဲ႔ သိကၡာပုဒ္​ကို​ေစာင္​့ထိန္​းခဲ့တဲ့ အာစိဏၰကံ
ကုသိုလ္​က​ေတာင္​ မကယ္​တင္​နိုင္​​ေလာက္​​ေအာင္​
အကုသိုလ္​ကႀကီးမားတယ္​။
ရဟႏၲာကို​ေစာ္​ကားမိတာကိုး​ေနာ္​။ ဂရုကံျဖစ္​သြားတာ​ေပါ့။
​ေသလြန္​​ေတာ့ မဟာအဝီစိမွာ က်ခံရတယ္​။
ဘယ္​​ေလာက္​ထိ ျကာ​ေအာင္​ ခံရသလဲဆို​ေတာ့ ​
သမီး​ေတာ္​တို႔ရဲ႕ေဂါတမ ျမတ္​စြာဘုရားရွင္​
ပြင္​့ထြန္​း​ေတာ္​မူတဲ့အခ်ိန္​မွ မဟာအဝီစိက လြတ္​ၿပီး
လူ႔ဘဝကိုရတယ္​။ လူ႔ဘဝရျပန္​​ေတာ့လည္​း ရဟႏၲာကို
ျပစ္​မွားခဲ့တဲ့ကံ က မကုန္​​ေသး​ေတာ့ ဝဋ္​ ခံရျပန္​​ေသးတယ္​။

မနာလိုစိတ္​နဲ႔ မစင္​စားတာကပိုျမတ္​တယ္​လို႔​ေျပာခဲ့တဲ့
အကုသိုလ္​ကံ​ေၾကာင္​့ ​မြန္​ျမတ္​တဲ့ စားဖြယ္​​ ေသာက္​ဖြယ္​ကို
 ျငင္​းပယ္​ၿပီး မစင္​ကိုပဲ အားရပါးရ စားတယ္​။
ဆတၱာသည္​နဲ႔ ဆံပင္​ရိတ္​တာထက္​ ထန္​း​ေစ့မႈတ္​နဲ႔
ႏုတ္​တာက ပိုျမတ္​တယ္​လို႔​ ေစာ္​ကားမိတဲ့ အကုသိုလ္​
ကံ​ေၾကာင္​့ ထန္​း​ေစ့မႈတ္​နဲ႔ ဆံပင္​​ေတြႏုတ္​ခံရတယ္​။
သဃၤန္​းကိုဝတ္​တာထက္​ အဝတ္​မဝတ္​ပဲ မိ​ေမြးတိုင္​း
ဖ​ေမြးတိုင္​း ​ေနတာက ပို​ေကာင္​းတယ္​လို႔ ​
ေစာ္​ကားမိတဲ့အတြက္​ အဝတ္​ ဘယ္​လိုဆင္​​ေပးပါ​ေစ
မဝတ္​ပဲ ကုိယ္​လံုးတီးပဲ​ေနတယ္​။
ကုတင္​​ေပၚ အိပ္​တာထက္​ ​ေျမႀကီး​ေပၚ အိပ္​တာက
ပိုျမတ္​တယ္​လို႔ ​ေစာ္​ကားမိလို႔ ​ေျမႀကီး​ေပၚမွာ
အိပ္​ရတာကိုပဲ ႏွစ္​သက္​​ေနတယ္​။
ဘယ္​​ေလာက္​​ေၾကာက္​စရာ​ေကာင္​းလဲ​ေနာ္​။
ကိုယ္​့ဆီမွာရွိတာကိုထုတ္​​ေပးရတာလည္​းမဟုတ္​ပဲ
မနာလို ဝန္​တိုျဖစ္​ၿပီး ​ေစာ္​ကားလိုက္​မိတာ ခံလိုက္​ရတဲ့
ဝဋ္​က မနည္​း မ​ေႏွာ။
သို႔​ေသာ္​လည္​း......
ဝဋ္​လို႔ သူမသိဘူး။ သူ႔ရဲ႕ အကုသုိလ္​ အက်ိဳး​ေပးနဲ႔
ဆင္​းဆင္​းရဲရဲ ​ေနရတာကိုပဲ ​ေပ်ာ္​​ေနတယ္​။
သာယာ​ေနတယ္​။​ေက်နပ္​​ေနတယ္​။
ဝဋ္​​ေကာင္​​ေလး ျဖစ္​​ေနရတာကို ႏွစ္​သက္​​ေနတယ္​။
မစင္​ကိုျမင္​တဲ့အခါ ဣ႒ာရံုလု႔ိ သူက ထင္​တယ္​။
အကုသိုလ္​ဝိပါက္​ က အက်ိဳး​ေပး​ေနခ်ိန္​ကိုး။
မစင္​စားတယ္​။ အဝတ္​မဝတ္​ပဲ ကိုယ္​လံုးတီး​ေနတယ္​။
​ေျမႀကီး​ေပၚအိပ္​တယ္​။ ထန္​း​ေစ့မႈတ္​နဲ႔ ဆံပင္​ကို
ႏုတ္​တယ္​။​လူ​ေတြအျမင္​မွာ​ေျခ​ေထာက္​တစ္​ဖက္​ပဲ​
ေထာက္​ၿပီး ရပ္​တယ္​။
ပါးစပ္​ကို ဟ ထားတယ္​။ ဘာ အသိဥာဏ္​မွမရွိတဲ့ သူ​ေတြက
အထင္​ႀကီးၿပီးကိုးကြယ္​ပူ​ေဇာ္​ၾကတယ္​။ သူ႔ဘဝကိုသူ
သာယာ​ေနတာ​ေပါ့။ မစင္​မွန္​း သိသိႀကီးနဲ႔ ႀကိဳက္​​ေနတာ။
အကုသိုလ္​က အက်ိဳး​ေပးတာဆို​ေတာ့ မႀကိဳက္​သင့္​့တာလည္​း ျကိဳက္​တာပဲ။

ဘုရားရွင္​က တရား​ေဟာ​ေတာ့မွ ရဟႏၲာျဖစ္​ၿပီး
အကုသိုလ္​ကုန္​သြားတယ္​။ ဇမၺဳကရဟန္​း ျဖစ္​သြားမွ
ဝဋ္​ကကြၽတ္​သြားတယ္​။ ကႆပ ဘုရားရွင္​လက္​ထက္​က
ရဟန္​းတရားကိုက်င္​့သံုးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္​​ကို အကုသိုလ္​တရားက မဖ်က္​စီးနိုင္​ဘူး။ ဒါ​ေၾကာင္​့လည္​း ဘုရားရွင္​ရဲ႕
တရား​ေတာ္​ကို နာၾကားလိုက္​ရတဲ့အခါ ပဋိသမၺိဒါ
 ဥာဏ္​​ေလးပါး ႏွင္​့တကြ အရဟတၱဖိုလ္​ကိုရတယ္​။
ကုသိုလ္​ကလည္​း ကုသိုလ္​အက်ိဳး​ေပးသလို အကုသိုလ္​ကလည္​း အကုသိုလ္​ အက်ိဳး​ေပးတယ္​။ရဟႏၲာျဖစ္​မွသာ
ကံ​ေတြက အ​ေဟာသိကံျဖစ္​သြားတယ္​။

အကုသိုလ္​တရား​ေတြ ခနၶာမွာကိန္​း​ေနရင္​
မႀကိဳက္​သင္​့တာကိုႀကိဳက္​ၾက​ေသးတာပဲ။
အနာဂါမ္​အရိယာျဖစ္​တာ​ေတာင္​ အကုသိုလ္​တရားက
က်န္​​ေန​ေသး​ေတာ့ ဘဝရာဂ ျဖစ္​ၿပီး သံသရာမွာ
က်င္​လည္​ခ်င္​​ေသးတယ္​။ ခနၶာရရင္​ အို နာ ​ေသ ပဲရမွာမို႔
ဆင္​းရဲပါတယ္​။ ဒီဆင္​းရဲျခင္​း​ေတြကို ရ​ေနသမွ်
ဝဋ္​ ခံ ရတာပဲျဖစ္​လို႔ ဝဋ္​ကို ဝဋ္​မွန္​းသိလိုက္​ၾကပါ။

ခနၶာ ဝဋ္​ဆင္​းရဲမွ လြတ္​​ေျမာက္​နိုင္​ၾကပါ​ေစ။

*****တတိယ​ေျမာက္​သမီး​ေတာ္​*****

(8.8.2018)


0 comment: