ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Sunday, November 22, 2015

သိထားသင့္


သစၥာတရားနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေလ့လာစရာက မ်ားလွပါတယ္။
အကုန္လံုးကိုေလ့လာမွ သစၥာသိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႕ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ကိုသိထားရင္
အလုပ္စဥ္ကိုနားလည္ရင္ ပုထုဇဥ္နယ္ကေန အရိယာနယ္ကို
တက္လွမ္းေရာက္ရွိနိုင္ပါတယ္။


တရားဓမၼေတြမွန္သမွ် နာလည္းနာသင့္တယ္။ မွတ္လည္းမွတ္သား
သင့္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႕ဆိုရင္ေတာ့
အလုပ္စဥ္ပါတဲ့တရားကို နာယူမွတ္သားျပီး က်င့္ၾကံနိုင္မွ 
သစၥာေလးပါးနဲ႕ျပည့္စံုျပီး နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္မွာပါ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့သူတိုင္းနီးပါးဟာ
ဥာဏ္စဥ္ကိုနာၾကတယ္။ ဘယ္ဥာဏ္ျပီးရင္ဘယ္ဥာဏ္လာတယ္လို႕
ေျပာနိုင္တာကို အရည္အခ်င္းလို႕ သတ္မွတ္ျပီး အျပိဳင္အဆိုင္
ေျပာၾကဆိုၾက ေဆြးေႏြးတတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့
ဥာဏ္စဥ္က အဓိက မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္စဥ္က အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္စဥ္အတိုင္းမလုပ္ရင္ ဥာဏ္စဥ္ဆိုတာ လာစရာကို အေၾကာင္း
မရွိဘူး။ အလုပ္စဥ္ မမွန္ပဲနဲ႕လည္း ဥာဏ္စဥ္မလာနိုင္ဘူး။
စာေလးေပေလးဖတ္ထားျပီး လူအထင္ၾကီးေအာင္ ဥာဏ္စဥ္ေတြ ရြတ္ျပ
ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ကိုယ့္ ကိစၥနဲ႕ ကိုယ္ေပါ့ေလ။

သမီးေတာ္ဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ အေန နဲ႕ ေျပာရရင္ေတာ့
လမ္းဆံုမွာ ရပ္ျပီး ခရာမႈတ္ေနတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲလိုလူမ်ိဳးပါ။ ဒီလမ္းကေတာ့
၀ိပႆနာ လမ္း။ ဒီလမ္းကေတာ့ သမထ လမ္း။ ဒီလမ္းကေတာ့ ကမၼႆကတာ
သမာဒိ႒ိ အသိအျမင္ဆိုတာကို  လမ္းေၾကာင္းညႊန္ျပေပးသူသက္သက္ပါ။
သီလေလး သမာဓိေလး ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္ေလးေတြရျပီး တင္းတိမ္
ေရာင့္ရဲေနၾကမွာစိုးလို႕ အရိယာနယ္ကိုတက္လွမ္းၾကပါလို႕ တိုက္တြန္း
ေနသူသက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘမျဖစ္ေအာင္ေနဟဲ့။ ေဒါသ မျဖစ္
ေအာင္ေနဟဲ့။ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းထားဟဲ့လို႕ တခါမွ မေျပာခဲ့ဖူးဘူး
လို႕ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ပုထုဇဥ္ကေန အရိယာျဖစ္ဖို႕ တိုက္
တြန္းတာ ေလာဘ ပယ္ဖို႕ ေဒါသ ပယ္ဖို႕ တိုက္တြန္းတာ မဟုတ္ခဲ့လိုပါပဲ။
ေသာတာပန္ တည္ျပီးသူကို ေလာဘပယ္ဖို႕ ေဒါသပယ္ဖို႕ တိုက္တြန္း
ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ကိုေတာ့ေလာဘပယ္ဖို႕ ေဒါသပယ္ဖို႕ တိုက္တြန္း
ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဘယ္တုန္းကမွ ေလာဘ ေဒါသပယ္ဖို႕
အေၾကာင္းေတြကို မတိုက္တြန္းခဲ့ဘူး။ ပုထုဇဥ္ကေန အရိယာျဖစ္သြားျပီ
ဆိုရင္ အပါယ္တံခါးက ဘယ္လိုမွ ဖြင့္လို႕မရေတာ့ဘူး။ အျပီး ပိတ္ကို ပိတ္
သြားတာပါ။ အဲ့ဒီ အပါယ္တံခါးပိတ္ဖို႕အတြက္ကိုပဲ အေရးၾကီးလြန္းလို႕
နာမ္နဲ႕ရုပ္ကိုသိေအာင္လုပ္ေစခ်င္တာ။ တိုက္တြန္းခဲ့တာပါ။

ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားျပီး ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိုဳးခံစားရမယ္
ဆိုတာ ကမၼႆကတာ သမာဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။ သမာဒိ႒ိ(၅)မ်ိဳးမွာ
သူက ပထမဆံုး သိထားယံုၾကည္ထားရမယ့္ သမာဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။
သမာဆိုတာ မွန္ကန္ေသာ ဒိ႒ိက အယူအဆ ။ မွန္ကန္ေသာ
အယူအဆကို ယူထားရင္ နိယတ မိစ ၦာဒိ႒ိ က လြတ္ျပီး
သုဂတိဘံုကို လားေရာက္နိုင္မယ္။ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကိုယံုၾကည္ျခင္း
ဆိုတဲ့ ကမၼႆကတာ သမာဒိ႒ိ ရွိထားသူဟာပူပင္မႈကို ေျဖေျဖာက္နိုင္စြမ္းရွိလို႕
ခ်မ္းသာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကိုယံုၾကည္ျခင္းသည္လည္း
မဂၤလာ တစ္ပါးပဲ။ ခ်မ္းသာကိုရြက္ေဆာင္နိုင္လို႕ မဂၤလာရွိတာျဖစ္တယ္။
မိမိျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဒီအက်ိဳးကို ရတာပဲလို႕ ခံယူတတ္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ျပင္းစြာပူေလာင္ျခင္းဆိုတဲ့ ဥပါယာသ မီး ကိုျငိမ္းနိုင္တယ္။
ေကာင္းျပီ..ဒါက ကမၼႆကတာ သမာဒိ႒ိ အေၾကာင္းေလးေျပာတာပါ။
ဒီေလာက္သိျပီး ဒီလိုစိတ္ထားနိုင္ေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္။ ဒါေပမယ့္
နိဗၺာန္ မေရာက္ဘူး။ နိဗၺာန္ကိုေျဖးေျဖးခ်င္းသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သြားေပါ့။
သဒၶါတရားဆိုတာကလည္း ဆံုးရံႈးတဲ့အရာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
သို႕ေသာ္ နိဗၺာန္နဲ႕ေ၀းေသာအေၾကာင္းပဲျဖစ္တယ္။ နိဗၺာန္ကို
အေထာက္အပံ့ေတာ့ေပးတယ္။ ေ၀းေသာအေၾကာင္းနဲ႕ ေထာက္ပ့ံတယ္။
ဒီလိုေလးေတာ့သိထားေစခ်င္ပါတယ္။နိဗၺာန္ကိုေရာက္ဖို႕အတြက္
ေကာင္းတဲ့စိတ္ထား ေကာင္းတာေလးလုပ္ ဒီလိုေလးေနျပီး
နိဗၺာန္ေရာက္မယ္လို႕ အထင္ရွိေနရင္ေတာ့ မွားပါတယ္လို႔ပဲ
ေျပာပါရေစ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေကာင္းတာလုပ္ ေကာင္းတာေျပာ ေကာင္းတဲ့စိတ္
ထားတတ္ရံုနဲ႕ ေရာက္ကိုမေရာက္ပါဘူး။ ပညာပါမွ ေရာက္နိုင္ ရနိုင္မယ့္
အရာပါ။ ပညာစခန္းကို မေရာက္ေသးသေရြ႕ ပညာ ကို မသင္ယူေသးသေရြ႕
နိဗၺာန္ မရနိုင္ပါဘူး။ ေကာင္းတာေလးလုပ္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားျပီး
ေကာင္းတာေျပာေနရံုနဲ႕ နိဗၺာန္နဲ႕နီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္လို႕ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာရရင္ ဘယ္အရိယာမွ
ဒီလ္ိုမေျပာဘူး။ သီလ၀ိသုဒၶိ။ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ လို့ေျပာေနၾကတဲ့ သီလစင္ၾကယ္တဲ့သူ
ဒိ႒ိ စင္ၾကယ္တဲ့သူေတြေတာင္မွ နိဗၺာန္နဲ့ ေ၀းပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီလိုလူေတြသာ
နိဗၺာန္ရမယ္ဆိုရင္ ပုထုဇဥ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နိဗၺာန္ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဘယ္မွာရွာေတြ႕မလဲဆိုေတာ့ ရထ၀ိနီတသုတ္မွာ
ေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ မတင္းတိမ္ေကာင္းေသာ တရားေတြျဖစ္ပါတယ္။

တရားဆိုရင္ ဘယ္တရားပဲ နာယူ နာယူ ကုသိုလ္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္။
တရားနာတဲ့ကုသိုလ္ေပါ့။ နိဗၺာန္ရဖို႕ဆိုတာကေတာ့ အလုပ္စဥ္ေလးပါဖို႕
လိုပါတယ္။ အလုပ္စဥ္မပါရင္ ဘယ္သူမွ အရိယာ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။
ရွင္သာရိပုတၱရာက အေၾကာင္းတစ္လွည့္အက်ိဳးတစ္လွည့္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့
တရားကို ရွင္အႆဇိ ဆီက နာၾကားရျပီး နားက တရားနာ ဥာဏ္ကခႏၶာလွည့္
လိုက္တာ ေသာတာပန္တည္တယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ဥာဏ္နဲ႕
ရႈခ်လိုက္တာ ခႏၶာဟာ အျဖစ္နဲ႕အပ်က္ပဲရွိတယ္ဆိုတာ သိသြားတယ္။
နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ရုပ္ျဖစ္ပ်က္ ျမဲတာမရွိဘူး။ ဒါက အလုပ္စဥ္ပဲ။
ဒီလို အလုပ္စဥ္ေလး နာၾကားရျပီ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးလိုက္မွ
 နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္တာ။ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ပညတ္ေတြအေၾကာင္း
ပရမတ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေလ့လာမွတ္သားရတယ္။ စာေပဆိုတာ
သင္ၾကားထားတာ။လက္ေတြ႕က်င့္သံုးမွ အက်ိဳးကိုခံစားရတာပါ။
အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားေတြ စာအရင္သင္ရတယ္။ေနာက္မွ လက္ေတြ႕
လုပ္ေဆာင္ၾကည့္ရတယ္။ လက္ေတြ႕တကယ္လုပ္ေဆာင္မွ သူ႕အက်ိဳးကို
မ်က္စိနဲ႕ျမင္ျပီး တကယ္ျဖစ္တည္မွန္းသိနိုင္တာ။ လက္ေတြ႕ မလုပ္ေဆာင္
ေသးသမွ် အေကာင္အထည္မေဖၚနိုင္ေသးသမွ်ေတာ့ သူ႕အက်ိဳးကို
မ်က္၀ါးထင္ထင္မျမင္ရဘူး။ တကယ္ဟုတ္တယ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အတိအက်
မသိဘူး။ စာထဲမွာေတာ့ ဒီလိုပါတယ္ဆိုတာပဲ ေျပာနိုင္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ရင္
ဒီလိုျဖစ္တယ္ကြလို႕ အတိအက် မေျပာနိုင္ဘူး။ မေျပာရဲဘူး။
မွတ္သားထားတဲ့အခ်က္ကို မွတ္မိတာေလးေျပာတာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။
လက္ေတြ႕က်င့္လို လက္ေတြ႕ရထားတဲ့သူကေတာ့ ဒီလိုလုပ္ရင္
ဒီလိုျဖစ္တယ္ကြလို႕ ရဲရဲတင္းတင္းေျပာရဲတယ္။ သူက လက္ေတြ႕
သိထားျပီး ရထားျပီးသားျဖစ္ေနတာကိုး။

ဒီေတာ့ အလုပ္စဥ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာ သိတ္အေရးၾကီးပါတယ္။
နိဗၺာန္ကိုအလုိရွိတယ္ဆိုရင္ေပါ့။ 

အဲ့ဒီေတာ့ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္
နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္တဲ့သူေတြကို
ေလာဘ မျဖစ္ေအာင္ေနဖို႕။ ေဒါသ မျဖစ္ေအာင္ေနဖို႕။ မေျပာဘူး။
အဓိက ေျပာခ်င္တာက
နာမ္နဲ႕ရုပ္ပဲ ရွိတာကိုသိဖို႕ေျပာခ်င္တယ္။
နာမ္နဲ႕ရုပ္တို႕ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တာကိုသိဖို႕ေျပာခ်င္တယ္။
နာမ္ နဲ႕ရုပ္တို႕ မျမဲတာကို သိဖို႕ေျပာခ်င္တယ္။
မျမဲတဲ့သေဘာေလး။ေျပာင္းလဲတဲ့သေဘာေလး။
ခ်ဳပ္တဲ့သေဘာေလး။ကုန္တဲ့သေဘာေလး။
ပ်က္တဲ့သေဘာေလး။ အေၾကာင္းတစ္လွည့္အက်ိဳးတစ္လွည့္ပါလား။
ဒီလိုေလးေတြသိထားေပးဖို႕
ဒီလိုသိေတာ့ နိဗၺာန္နဲ႕နီးေသာအေၾကာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိထားဖို႕ပါပဲ။




*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

2 comment:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ေရာက္ေနတယ္ေနာ္

တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္ said...

ေက်းဇူးပါ ဂ်က္ေရ