ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Wednesday, March 30, 2016

တစ္ခ်က္ကေလး သိရံု


နိဗၺာန္ကိုရည္မွန္ျပီး တရားအားထုတ္ၾကေပမယ့္ လမ္းမွန္မဟုတ္တဲ့
နည္းစနစ္ေတြေနာက္လိုက္ရင္း အခ်ိန္ေတြ အခ်ည္းနွီးျဖစ္ေနၾကတဲ့
သူေတြကိုျမင္ေတြ႕ရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။


အနိစၥ မျမင္ပဲနဲ႕ ဒုကၡသစၥာကိုမသိနိုင္ပါဘူး။ အနိစၥ သေဘာကိုမွ
မေျပာပဲ ကိေလသာပယ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခပ္မ်ားမ်ားေၾကာင့္
နိဗၺာန္ရည္မွန္းပါလွ်က္နဲ႕ လမ္း အေျဖာင့္မဟုတ္။ လမ္းအေကာက္
လိုက္ေနသူေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္မိပါတယ္။

ကံတရား အေၾကာင္းမွာ ေလ့လာတာထက္ ဥာဏ္တရားအေၾကာင္း
ကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ နိဗၺာန္ ေရာက္မယ့္နည္းလမ္း ဟုတ္မဟုတ္ကို
ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ဖို႕လိုပါတယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတာ သတိတစ္ခုတည္းနဲ႕
ေရာက္ေအာင္သြားလို႕ရတဲ့ ေနရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာ နဲ႕သြားမွေရာက္နုိင္
ပါတယ္။ အဲ့ဒီပညာက အစစ္နဲ႕ေတြ႕မွ နိဗၺာန္ ရမွာျဖစ္ျပီး အတုအေယာင္
ေတြနဲ႕ စခန္းသြားေနရင္ လမ္းေကာက္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ျမင္ခြင့္မရနိုင္ပါဘူး။

တစ္ခါတစ္ခါမွာ သမီးေတာ္က အမုန္းခံျပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ ဆရာ၀င္လုပ္
တယ္လို႕ ထင္ၾကတယ္။ ေျပာရရင္ အလုပ္သင္ အလုပ္ေပးဆိုတဲ့တရားမွာ
ဒုကၡသစၥာကို သိေအာင္ျမင္ေအာင္ ျပဖို႕လိုပါတယ္။ သာမာန္ သိရိုးသိစဥ္
ကေလးကို နိဗၺာန္သြားတဲ့ လမ္းျပေျမပံုလို႕ လုပ္ေနျခင္းဟာ သံသရာမွာ
အရံႈးၾကီးရံႈးဖို႕ လမ္းစရွည္ဖို႕ ျဖစ္ေနပါတယ္။
သာသနာေတာ္နဲ႕ေတြ႕ခြင့္ရဖို႕ဆိုတာ အင္မတန္ခဲယဥ္းလြန္းလွပါတယ္။
သမထဟာ ကိေလသာကို ျငိမ္းတယ္ တဒဂၤသာျဖစ္တယ္။ အျမစ္ မျပတ္ဘူး။
အျမစ္မျပတ္ေတာ့ သမထ ကုသိုလ္ေလးကုန္ေတာ့ ဒိ႒ိက ဆြဲခ်တာ
ခံရတယ္။ အျမင့္ကေန ေအာက္ျပန္ေရာက္ေရာ။ စကတည္းက ခႏၶာ
ရျခင္းဆင္းရဲက လြတ္ေအာင္လုပ္ထားတာ မဟုတ္ေတာ့ ဆင္းရဲတြင္းထဲက
လြတ္ကိုမလြတ္ေသးတာ။ ဒါေၾကာင့္ အတုအေယာင္ခ်မ္းသာျခင္းေတြနဲ႕
ကုသိုလ္အရွိန္ေလးရွိတံုး ခံစား ပလႊား ေမာ္ၾကြား  ခႏၶာက ႏွိပ္စက္တာလည္း
ႏွိပ္စက္မွန္းမသိ။ ခ်မ္းသာတယ္ပဲထင္ေနၾကတယ္။အစားေကာင္းေလးစား
ေနရေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္လို႕ ေအာင့္ေမ့တယ္။ ၀မ္းတြင္းက အနာကို
ကုစားေနရတာ၊ ဆင္းရဲပါလားလို႕ မေတြးမိတတ္ၾကဘူး။ အ၀တ္ေကာင္း
ေလး၀တ္ေနရေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္လို႕ထင္ၾကတယ္။မိမိကိုယ္ခႏၶာ
အနာကို ပတ္တီးစည္းေပးေနရမွန္းမသိၾကဘူး။ပိုက္ဆံေလးကရွိေနေတာ့
အေကာင္းမွ စားခ်င္တယ္ အေကာင္းမွ ၀တ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ တဏွာရဲ႕
အလိုအတိုင္းျဖည့္စြက္ေနရလို႕ တဏွာ့ကၽြန္ျဖစ္လို႕ျဖစ္မွန္းလည္း
မသိၾကဘူး။

ဒါေတြဟာ ဒုကၡသစၥာေတြဆိုတာ မသိနိုင္ေအာင္ကို တဏွာကလွည့္ဖ်ားျပီး
ဒုကၡသစၥာဆိုတဲ့ အမွန္တရားကို မသိ မျမင္ေအာင္လည္း အ၀ိဇၨာက ဖံုးထား
တယ္။ဆင္းရဲျခင္းအမွန္ဆိုတဲ့ ပရမတ္သေဘာကို မသိေအာင္ ပညတ္အာရံု
လွလွေလးေတြက ဖံုးအုပ္ထားတာ။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႕
ခံစားေပ်ာ္ပါးခြင့္ရတဲ့သူကလည္း ခ်မ္းသာတယ္ဆိုျပီး ထပ္ျပီးခ်မ္းသာခ်င္တဲ့
ခံစားခ်င္တဲ့ ေလာဘ ကိေလသာမီး ေလာင္ပါတယ္။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြ
 ျပည့္ျပည့္စံုစံု မခံစားရတဲ့သူကလည္း ခံစားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘ။ 
ခံစားခြင့္မရလို႕ မေက်နပ္တဲ့ေဒါသ စသျဖင့္ ကိေလသာမီးေလာင္တယ္။
ကိေလသာမီးေလာင္တာလည္း ေလာင္မွန္းမသိၾကပါဘူး။
ငါ့ကိုယ္ ငါ့ဟာ ငါမွ ငါ ဆိုတဲ့ ဒိ႒ိ တဏွာ မာန တရားေတြကလည္း
အလြန္တရာမွ ၾကီးစိုးၾကပါတယ္။သူက ဘာမို႕လို႕လဲဆိုရင္ ငါမွငါလို႕
ေတြးထင္တဲ့ မာနၾကီးက ၀င္ေနျပီ။ သူသိတာေလာက္မ်ား သူရွိတာ
ေလာက္မ်ားလို႕ ေတြးမိျပန္ေတာ့ ငါ့ဟာမွ ပိုေကာင္းတယ္လို႕
အထင္ေရာက္တဲ့ တဏွာက ၾကီးစိုးျပန္ေရာ။
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခင္တြယ္တဲ့စိတ္က အရင္းခံျပီး ျဖစ္ေနၾကတဲ့ အယူအဆ
ေတြနဲ႕ တထီး တနန္းရွိေနၾကျပန္ပါတယ္။ သမီးေတာ္မွာေကာ
အဲ့ဒီ စိတ္ မရွိဘူးလားလို႕ ေမးပါ။ ရွိတယ္လို႕ အမွန္အတိုင္း၀န္ခံပါ့မယ္။
တဏွာသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ကာမတဏွာ။ ဘ၀ တဏွာ။ ၀ိဘ၀တဏွာ ရယ္လို႕
သံုးမ်ိဳးစလံုး ဘယ္တဏွာမွ မပါယ္ရ မသတ္ရေသးပါဘူး။
ကာမဂုဏ္ အာရံုေတြကိုခံစားခ်င္တဲ့ ကာမတဏွာ ။ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ
စံစားလိုတဲ့ ဘ၀ တဏွာ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အနိ႒ာရံုေတြျမင္ရဖန္မ်ားရင္
မိမိ ကိုယ္ခႏၶာက ႏွိပ္စက္မႈမ်ားရင္ ခႏၶာရျခင္းဆင္းရဲက လြတ္ေျမာက္ရင္
ေကာင္းမွာပဲဆိုတဲ့ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာက ဆင္းသက္လာတဲ့ ၀ိဘ၀တဏွာ
စသျဖင့္ တဏွာ သံုးပါးလံုး အကုန္ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာတရားကိုေလ့လာတာဟာ စိတ္၀င္စားလို႕ ေလ့လာတာပါ။
ဘာေၾကာင့္စိတ္၀င္စားသလဲဆိုရင္  နက္နဲျပီး ဆန္းၾကယ္ လို႕။
တရားအားထုတ္က်င့္ၾကံလို႕ ေသာတာပန္တည္သြားတယ္။ ကိေလသာ
အျမစ္ျပတ္ပယ္တယ္ ဆိုတာ ဘယ္ဘာသာမွာမွ မရွိတဲ့ အင္မတန္
ဆန္းၾကယ္တဲ့ ဘာသာရပ္ျဖစ္လို႕ စိတ္၀င္စားတာပါ။ ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းက
အေဖက ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။ အနာထပိဏ္ သူေ႒းၾကီးတို႕၊ ၀ိသာခါ
ေက်ာင္းအမၾကီးတို႕ဟာ ေသာတာပန္ေတြဆိုျပီး ဓမၼနဲ႕ရင္းႏွီးခြင့္ေပးခဲ့
ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေသာတာပန္တည္တယ္ဆိုတာ ေသာတာပန္
တည္ေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ အခ်ိန္အေတာ္
ၾကာေအာင္ ေလ့လာျပီးမွ နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။ နားလည္ခြင့္ သိခြင့္ရေတာ့
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္လြန္းလို႕ ဒီနည္းလမ္းကိုသင္ၾကားဆံုးမ လမ္းညႊန္တဲ့
ဆရာကို ၾကည္ညိဳမဆံုးနိုင္ေအာင္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

နားလည္ေအာင္သင္ၾကားဆံုးမလမ္းညႊန္တဲ့ ဆရာသမားရဲ႕ ေက်းဇူးကို
ဒီေလာက္သိရင္ သစၥာသိျမင္ေအာင္ ေလးသေခၤ်နဲ႕ကမ ၻာတစ္သိန္းတိုင္ေအာင္
ပါရမီေတာ္ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ သေဗၺညုတဥာဏ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ေက်းဇူးေတာ္
ဆိုတာ ႏိႈင္းယွဥ္လို႕မရေအာင္ကိုၾကီးမားလွပါတယ္။ ဆရာသမားရဲ႕ေက်းဇူး
ေၾကာင့္ သစၥာသိခဲ့တဲ့သူဟာ အဲ့ဒီ ဆရာသမားကို သိတ္ျပီးေတာ့ ၾကည္ညို
ၾကတာ။ အဲ့ဒီလိုၾကည္ညိဳတာကို တခ်ိဳ႕က ဆရာစြဲတယ္လို႕ ယူဆၾကတာ
ရွိေသးတယ္။ ကိုယ္တိုင္ သစၥာသိေအာင္အားထုတ္ျပီးမွ ဆရာသမားရဲ႕
ေက်းဇူးကို ပိုျပီးေလးေလးနက္နက္ ျမတ္ျမတ္နိုးနိုးၾကည္ညိဳလာၾကတာပါ။
ရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ၾကီးဆိုရင္ ညဘက္အိပ္ယာ၀င္တိုင္း
လက္ဦးဆရာျဖစ္တဲ့ ရွင္အႆဇိ ရွိရာ အရပ္ကို ဦးတည္ျပီး ရွိခိုးဦးခ်ပါတယ္။
ရွည္လ်ားလြန္းလွတဲ့သံသရာမွာ သစၥာမသိခဲ့ၾကလို႕လည္း ခုခ်ိန္ထိ
ခႏၶာရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈေအာက္မွာ ထြန္႕ထြန္႕လူးေအာင္ ခံစားၾကရတာ
မဟုတ္လား။သစၥာသိဖို႕ဆိုတာ လြယ္တဲ့ကိစၥမဟုတ္သလို
လြယ္လြန္းလို႕မသိတာလို႕လည္းေျပာလို႕ရတဲ့ကိစၥလည္းျဖစ္တယ္။
ခႏၶာရဲ႕သေဘာသြားမွာ လကၡဏာရပ္ ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။
လူေတြက ခပ္လြယ္လြယ္သိနိုင္တာဆိုလို႕ သဘာ၀လကၡဏာကို
သိၾကတယ္။ သာမည လကၡဏာကိုေတာ့ မသိၾကဘူး။
စာရဲ႕ သေဘာမွာေတာ့ ခႏၶာျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းမွာ ပ်က္တယ္လို႕
ဆိုထားေတာ့ ျဖစ္ျပီးရင္ ပ်က္တယ္လို႕ အမွတ္သညာအားျဖင့္
သင္ယူတတ္ေျမာက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း အပ်က္ကို
ျမင္ေအာင္ရႈတတ္ဖို႕ဆိုရင္ သမာဓိလိုပါတယ္။ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႕
ခႏၶာရဲ႕ သေဘာကို ရႈမွတ္နိုင္ဖို႕ပါ။သမထယာနိက လမ္းစဥ္နဲ႕
သြားမယ္ဆိုရင္လည္း ၀ိပႆနာကို ရႈမွတ္မႈ အမွန္ သေဘာေပါက္ထားဖို႕
လိုပါတယ္။ မိမိက သမထေတြအားေကာင္းလို႕ တည္တည္ၾကည္ၾကည္
ျဖစ္ေနေပမယ့္ ၀ိပႆနာကို မကူးတတ္ရင္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္
အံုးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

သစၥာသိျမင္ကၽြတ္တမ္း၀င္တယ္လို႕ ဆိုထားေလေတာ့သစၥာ ကို
တကယ္သိေအာင္ လုပ္ရမွာပါ။ သစၥာ ေလးပါးရွိတယ္ ဘယ္သစၥာကို
သိရမွာလဲ။သိရမွာက ဒုကၡသစၥာလို႕ ဆိုထားေတာ့  ဒုကၡသစၥာဆိုတာ
ဘယ္လိုမ်ိဳးကိုေခၚတာလဲ ။ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သေဘာေပါက္
ဖို႕အတြက္ ဆရာသမားက ေကာင္းစြာသင္ျပတာကို ဥာဏ္က်ယ္က်ယ္
ထားျပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ရပါမယ္။

ဒုကၡသစၥာကို သိဖို႕အတြက္ ထင္ရွားရာ အာရံုျဖစ္တဲ့ ႏွာသီးဖ်ားက
၀င္ေလ ထြက္ေလကို စူးစိုက္ျပီး ရႈမွတ္ၾကည့္ရေအာင္။
၀င္ေလေလး၀င္တဲ့အခါ သူ၀င္နို္င္တဲ့အတိုင္းအတာထက္ပိုျပီး
ဆက္မ၀င္ဘူး။ ရပ္သြားတယ္။ ရပ္သြားျပီးရင္ ထြက္ေလ ရိႈက္ထုတ္
ပါတယ္။ ထြက္ေလ ရိႈက္ထုတ္တာလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုထိပဲ။
ရပ္သြားတယ္။ ၀င္ေလ ေနာက္အသစ္တစ္ခု အစားထိုးပါတယ္။
ျပီးရင္ ရပ္သြားတယ္။ ထြက္ေလ ေနာက္အသစ္တစ္ခု အစားထိုးတယ္။
ျပီးရင္ ရပ္သြားတယ္။ ၀င္ေလပဲ အျမဲျဖစ္မေနနိုင္သလို ထြက္ေလပဲ
အျမဲျဖစ္မေနနိုင္ဘူး။ ၀င္ေလနဲ႕ ထြက္ေလၾကားမွာ ျခားေနတာရွိတယ္။
အဲ့ဒီၾကားက ျခားေနတဲ့ သေဘာေလးကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမွာ။
၀င္ေလ အဆံုးသတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ ၀င္ေလ ရပ္သြားတဲ့အခ်ိန္ကို
မိမိရရ ဥာဏ္နဲ႕ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္တတ္ဖို႕ အေရးအၾကီးဆံုးပဲ။
၀င္ေလက အျဖစ္၊ ၀င္ေလ အဆံုးသတ္သြားတာ အပ်က္။ ၀င္ေလ
ပ်က္သြားတာ ကုန္သြားတာ ဆံုးသြားတာ။ အဲ့ဒီေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့
၀င္ေလက ျဖစ္ျပီးခဏမွာပဲ ပ်က္သြားတယ္။ မျမဲဘူး။ မျမဲတာ
အနိစၥ။ အနိစၥလို႕ သိလိုက္ပါ။ မျမဲျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲတယ္။
ျမဲတဲ့သေဘာမဟုတ္လို႕ ဆင္းရဲတာ။ ၀င္ေလဆံုးျပီးေတာ့
ထြက္ေလျဖစ္ျပန္တယ္။ ထြက္ေလကလည္း ဆံုးသြားတယ္။
မျမဲဘူး။ မျမဲတာ အနိစၥ။ မျမဲလို႕ ဆင္းရဲတာ။ ဆင္းရဲတာက ဒုကၡ
သစၥာက အမွန္။ ဒုကၡသစၥာ။ မျမဲဘူးလို႕ သိသိေနတာ။
ျဖစ္ခဏမွာ ပ်က္ ပ်က္သြားတာ အနိစၥသေဘာကိုသိေနတာသည္
ဒုကၡသစၥာကိုသိေနတာ။ ဒါက သိရမယ့္ ဒုကၡသစၥာ။
အဲ့ဒီ သိရမယ့္ ဒုကၡသစၥာကို အတင္းၾကီးလိုက္ရွာျပီး သိရမွာ
မဟုတ္ဘူး။ အျဖစ္ သေဘာေလး ပ်က္သြားတာကို သိျခင္းသည္ပင္
ဒုကၡသစၥာကိုသိျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။မျမဲလို႕ ဆင္းရဲတာ။
တည္တန္႕ခိုင္ျမဲခ်င္သလား ပ်က္စီးခ်င္သလား။
အားလံုးကေတာ့ တည္တန္႕ခိုင္ျမဲခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပ်က္စီးတယ္။
ပ်က္စီးျပီးေတာ့ ျပီးသြားသလား။ မျပီးဘူး ထပ္ျပီး ျဖစ္ေပၚလာတယ္။
ထပ္ျပီးျဖစ္ေပၚလာေတာ့ တည္တန္႕သလား။ မဟုတ္ဘူး။
ပ်က္စီးသြားတယ္။ ဒါျဖင့္ေပၚလာသမွ် ပ်က္စီးဖို႕ၾကီးပဲျဖစ္ေနေတာ့
ဆင္းရဲတာေပါ့။ ဆင္းရဲတာကို ဒုကၡသစၥာလို႕ေခၚတာ။ မျမဲပဲ ပ်က္စီးလို႕
ဒုကၡသစၥာ။ မျမဲတဲ့ သေဘာကိုသိျခင္းသည္ ဒုကၡသစၥာကိုသိျခင္း။
သိရမယ့္ တရားသည္ ဒုကၡသစၥာ။  ဒီေတာ့ ဒုကၡသစၥာတမင္တကာရွာဖို႕
လိုသလား ဆိုေတာ့ မလိုဘူး။ သူသေဘာ သူေဆာင္ျပီး ျဖစ္ျပ ပ်က္ျပတာကို
ဒီတိုင္းေစာင့္ၾကည့္ေနရံုပဲ။ ဘာမွ မခက္ဘူး။ ခက္တာက သမာဓိ မတည္ရင္
ခက္တာ။ သူ႕သေဘာေလးကိုေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္အစား အာရံုက ျပန္႕လႊင့္
သြားျခင္းပဲ။ ျပန္႕လႊင့္သြားတဲ့အာရံုကို ျပန္႕လႊင့္တယ္လို႕ သိရင္ ျပန္႕လြင့္တဲ့
အာရံုကေလးပ်က္သြားတယ္။ကိုယ္က ဖ်က္ဆီးလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။
သိ တဲ့ ဥာဏ္ကေလး၀င္လိုက္တာနဲ႕ ျပန္႕လႊင့္တဲ့စိတ္ကေလးက
ေနရာဖယ္ေပးရေတာ့ ျပန္႕လႊင့္တဲ့စိတ္က ပ်က္တာ။ ျပန္႕လႊင့္တဲ့စိတ္ရဲ႕
သေဘာေလးကို ဥာဏ္နဲ႕ သိရမွာ။ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႕ ရႈလို႕
ဆိုရာမွာ ေရွ႕စိတ္ကိုေနာက္စိတ္က ရႈလို႕ ရတာမဟုတ္ဘူး။
ေနာက္စိတ္ကေလး၀င္လာတာနဲ႕ ေရွ႕စိတ္က ေပ်ာက္သြားျပီ။
ျဖစ္ျပီးသြားျပီ ။ မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိေတာ့တာကို ေနာက္စိတ္နဲ႕ ရႈလို႕
မရဘူး။ ေျပာင္းလဲတဲ့သေဘာေလး ။ ပ်က္စီးသြားတဲ့သေဘာေလး။
မျမဲတဲ့သေဘာေလး ။ အဲ့ဒါကိုသိရမွာ။ စိတ္တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ျဖစ္သြားတာကို
သိလိုက္တယ္။ သိလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီစိတ္က မရွိေတာ့ဘူး။
ခ်ဳပ္သြားျပီ ၊ ပ်က္သြားျပီ ။ ကုန္သြားျပီ ။ အဲ့ဒီစိတ္ကိုသိတယ္ဆိုတာ
လြန္သြားျပီးမွ သိတာ ။ ဒါေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့သေဘာေလး ။ေျပာင္းလဲတဲ့
သေဘာေလး ၊ ကုန္တဲ့သေဘာေလးကိုသာသိနိုင္တာပါ။
အနိစၥသေဘာေလးေတြကိုသိေနျခင္းဟာ ဒုကၡသစၥာကို သိျခင္း။
အနိစၥသေဘာေလးေတြကိုပဲ ဥာဏ္နဲ႕သိေနျခင္းကိုက ဒုကၡသစၥာကို
သိျခင္း။ ဒုကၡသစၥာသိေနျခင္းဟာ မဂၢသစၥာ။  မွန္ကန္တဲ့
လမ္းမွန္အတိုင္း က်င့္ၾကံေနျခင္း။ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းနဲ႕ က်င့္ၾကံ
ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုခ်င္တယ္ ရခ်င္တယ္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ စသျဖင့္
ကိေလသာစိတ္ေတြမ၀င္ေတာ့ပဲ ခ်ဳပ္ေနျငိမ္းေနတယ္။
ကိေလသာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေနျခင္းသည္ နိေရာဓ သစၥာ။
လိုခ်င္တယ္ ရခ်င္တယ္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြက
သမုဒယသစၥာ။ ဒုကၡသစၥာကိုသိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သမုဒယသစၥာ
မ၀င္နိုင္တဲ့အတြက္ သမုဒယသစၥာကို ပယ္ျပီးျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ သိ ပယ္ ဆိုက္ ပြား ဆိုတာ 
ဒုကၡသစၥာကို သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သမုဒယသစၥာက အလိုလိုပယ္ျပီးသားျဖစ္တယ္။
သမုဒယသစၥာကို ပယ္ထားေတာ့ ကိေလသာခ်ဳပ္ျငိမ္းေနလို႕ နိေရာဓသစၥာ
ဆိုက္ေရာက္ေနတာျဖစ္တယ္။ နိေရာဓသစၥာဆိုက္ေရာက္ျခင္းဟာ
မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားအားထုတ္လို႕ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ဒီေတာ့
သိ  ဒုကၡ သစၥာ
ပယ္ သမုဒယသစၥာ
ဆိုက္ နိေရာဓသစၥာ
ပြား မဂၢသစၥာ
သိပယ္ဆိုက္ပြားဆိုတဲ့ သစၥာေလးခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီေနသမွ်
ဥာဏ္မ်က္လံုးေပၚက ကိေလသာ အလႊာေလးေတြကို
ဆြဲခြာေနတာျဖစ္တယ္။ ဥာဏ္အားေကာင္းစြာ ၾကိဳးစားရင္
၀ီရိယစိုက္ထုတ္ရင္ သိပယ္ဆိုက္ပြားဆိုတဲ့ ပညာနဲ့ ျပည့္စံုေနရင္
ပထမတစ္လႊာခြာခ်လို႕ ေအာင္ျမင္တာနဲ႕ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျပီ။
အပါယ္တံခါးပိတ္ျပီ။

အဲ့ဒီ အပါယ္တံခါးပိတ္ဖို႕အတြက္ သိရမွာက ဒုကၡသစၥာ။
အဲ့ဒီ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ  အနိစၥသေဘာကိုရႈျမင္သိျခင္းပါပဲ။
အနိစၥ သေဘာကို တစ္ခ်က္ကေလးသိလိုက္ျခင္းဟာ
သစၥာေလးခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီပါတယ္။
အနိစၥဆိုတဲ့သေဘာေလး တစ္ခ်က္ကိုသာထိထိမိမိသိဖို႕လိုပါတယ္။
တျခားဘာမွ လိုက္သိေနစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။
အနိစၥသေဘာကို နက္နဲစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ျပီးရင္ေတာ့
နိဗၺာန္စခန္းကို တက္လွမ္းေရာက္ရွိဖို႕သာရွိပါေတာ့တယ္။



သစၥာသိျမင္ နိဗၺာန္၀င္နိုင္ၾကပါေစ။





*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

0 comment: