ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Tuesday, July 26, 2016

အေကာင္းျမင္၀ါဒ


အေကာင္းျမင္၀ါဒကို သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓါတ္လို႕
ယူဆမယ္ဆိုရင္ လြဲတယ္လို႕ပဲ ေျပာပါရေစ။
တစ္ခ်ိဳ႕က အမွန္အတိုင္းျမင္ေတြ႕တာကိုေျပာတ့ဲအေပၚမွာ
သူတစ္ပါး စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေအာင္ေျပာတယ္လို႕
ယူဆျပီး အဆိုးျမင္တဲ့သူလို႕ ထင္တတ္ၾကတယ္။



တကယ္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္ အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း
လက္ခံတာ သိတာက အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ တဒဂၤ စိတ္ခ်မ္းသာ
ပါေစေတာ့လို႕အမွန္တရားကိုဖံုးကြယ္တိုင္း ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ရင္
ေတာ္ေပမယ့္ နစ္နာစရာေတြျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ဖံုးကြယ္မႈေၾကာင့္
ထားမိတဲ့ေစတနာ က အက်ိဳးမဲ့ေစပါတယ္။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
ေျမာက္ပင့္ေျပာတာကို ၾကိဳက္တတ္ၾကတယ္။ အေကာင္းကိုပဲ
ေျပာတာကို လက္ခံခ်င္ၾကတယ္။ ဆိုးတာတစ္ခုခု အားနည္းခ်က္
တစ္ခုခုကို ေထာက္ျပလိုက္ရင္ လက္မခံခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။
ေထာက္ျပတဲ့သူ ေ၀ဖန္တဲ့သူကို ရန္သူလိုျမင္ၾကတယ္။
ေထာက္ျပေ၀ဖန္တာကကိုယ့္မွာရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ကို ဖာေထး
ျပုျပင္ ျဖည့္စြက္နိုင္ေအာင္ ေထာက္ျပတယ္ဆိုတာ နားလည္ရင္
သိတ္ကို တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ပဲ အားနည္းခ်က္ကိုမွ
ရွာေျပာတယ္ဆိုျပီး အဆိုးျမင္သမားလို႕ ထင္ၾကရင္
မိမိရဲ႕ျပည့္စံုမႈအတြက္ လစ္ဟင္းသြားေတာ့တာပါပဲ။
ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာနဲ႕ မနာလိုလို႕ ကဲ့ရဲ႕တာကိုလည္း
ေ၀ခြဲတတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က  မနာလိုတဲ့စိတ္နဲ႕
ဘာမွ မဆိုင္တဲ့ မိသားစု ကိစၥ လူမႈေရးကိစၥ စသည္အားျဖင့္
အဆင္မေျပမႈေတြ အားနည္းခ်က္ေတြကို လူသိေအာင္
ေဖၚထုတ္ျပီး မိမိရဲ႕ တန္ဖိုးရွိမႈ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို
ဖံုးကြယ္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို႕ ၾကိဳးစားတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။
ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ မနာလိုလို႕ ေျပာတဲ့ကိစၥပါ။ မိမိရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈမွာ
အားနည္းခ်က္မရွိေအာင္ ေထာက္ျပေဆြးေႏြးတာမ်ိဳးကသာ
ေကာင္းေသာအၾကံေပးျခင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မိမိရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈမွာ လစ္ဟာမႈေတြ ရွိေနေသးတာကို
ပိုျပီးျပည့္စံုေအာင္ အမွန္အတိုင္းေ၀ဖန္ေထာက္ျပရင္ေတာ့
လက္ခံျပီးစဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ရမွာပါ။

အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေျပာမိလို႕ အညိႈးၾကီးတဲ့သူဆိုတာ
ဗုဒၶ၀င္မွာေတာ့ မာဂ႑ီ ပုေဏၰးမေလးတစ္ေယာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ႕ ရုပ္အဆင္းေတာ္ကိုေတြ႕ျမင္ျပီး
သားမက္ေတာ္ခ်င္တဲ့ မာဂ႑ီပုဏၰားၾကီးက  ဘုရားရွင္ကို
အလြန္လွပတဲ့ သမီးေလး မာဂ႑ီကိုလက္ခံေတာ္မူပါ  လို႕
ကိုယ္တိုင္ေဆာင္ႏွင္း ေပးအပ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ပုဏၰားၾကီးတို႕ ဇနီးေမာင္နွံကို
တရားေဟာခ်ိန္တန္ျပီဟု ေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္သိကာ
မာဂ႑ီသမီးကို က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ ရြံစဖြယ္ အသီးသီးတို႕ ယိုစီး
မေလာက္ ျပည့္လွ်ံ၍ေနသည္ျဖစ္ရာ ျပစ္မွားဖို႕ထား၍ ေျခဖ်ားႏွင့္မွ်
ငါ မထိ မတို႕လိုပါ    လို႕ မိန္႕ေတာ္မူလိုက္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မာဂ႑ီပုေဏၰးမေလးကို စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေအာင္
မိန္႕ေတာ္မူလိုက္တာမဟုတ္ဘူး။ အမွန္တရားကို သိေအာင္ ထင္ျမင္ေအာင္
အသုဘ အပုပ္ေကာင္ၾကီးဆိုတာကို သေဘာေပါက္ေအာင္ မိန္႕ေတာ္မူလိုက္တာ။
ဒီလို အမွန္တရားကို ေျပာလို႕ အမွန္တိုင္းသိျမင္ဖို႕ဆိုတာကလည္း
ဥာဏ္ရင့္တဲ့သူ ဥာဏ္ထက္တဲ့သူမွ ျမင္သိမွာကိုး။ ဥာဏ္နုံ ဥာဏ္နဲ႕
ဥာဏ္မြဲတဲ့သူေတြကေတာ့ အမွန္တရားအစစ္ကို ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ
နားလည္း မလည္သလို လက္လည္းလက္မခံနိုင္ၾကဘူး။
တရားဓမၼဆိုတာ လူပညာရွိ ပါရမီ ရင့္သန္ၾကတဲ့သူေတြသာ ႏွစ္ျခိဳက္
လိုလားၾကျပီး အ၀ိဇၨာ အမိုက္ေမွာင္ကို ဖယ္ရွားဖို႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္
ၾကတာ မဟုတ္လား။လူ႕ အႏၶ အမိုက္အမဲေတြကေတာ့ အနာေပၚ
တုတ္က်သလို အခံရခက္ၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အလင္းေရာင္ျပေပးလိုက္တာနဲ႕ မာဂ႑ီပုဏၰားၾကီး
ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ ကာယအပုပ္ေကာင္မွန္း ထင္ရွားစြာ သိျမင္ သံေ၀ဂ
ရျပီး ျမတ္ဘုရားရဲ႕ တရားေရေအးကို ေသာက္သံုးလို႕
အနာဂါမ္အရိယာေတြျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ဒီလိုအနာဂါမ္
အရိယာျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာ အမွန္တရားကို လက္ခံၾကလို႕ ျဖစ္ၾကတာပါ။
ငါ့ သမီးကုိေျပာရက္ေလျခင္းလို႕မ်ား ေတြးလိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္
 မဂ္ဖိုလ္နဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ကို ေရာက္ၾကအံုးမွာပါပဲ။
မာဂ႑ီပုေဏၰးမေလးကေတာ့ အမွန္အတိုင္းေျပာတာကို
လက္မခံနိုင္လို႕ ဘုရားရွင္ကို ရန္ညွိဳးထားျပီး အျပစ္မ်ားစြာ က်ဴးလြန္ခဲ့ပါတယ္။
အေကာင္းျမင္၀ါဒကို ဆုပ္ကိုင္ျပီး ကံတရားရဲ႕အေထာက္အပံ့
ေၾကာင့္ မာဂ႑ီပုေဏၰးမေလးကို လွပတယ္ တင့္တယ္တယ္လို႕
ျမင္မယ္ဆိုရင္ ျမင္လို႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္အမွန္တရား
အစစ္က အသုဘ အပုပ္ေကာင္ပါပဲ။ ေရမိုးသန္႕စင္ျပီး
အေမႊးနံသာလိမ္းက်ံျခယ္သထားလို႕သာ လွပတင့္တယ္
ရႈခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့တာကိုးေနာ္။ ဥာဏ္ပါရမီအားနည္းၾကသူ
ဆိုေတာ့ အမွန္တရားကို သိလည္းမသိ နားလည္းမလည္
လက္လည္းလက္မခံၾကဘူးေပါ့။

ဒါေၾကာင့္အမွန္တရားကို ရႈျမင္သံုးသပ္ျပီး လက္ခံတတ္တဲ့
အက်င့္မ်ိဳးရွိေအာင္ ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္
ေပးျခင္းဟာ စိတ္ဓါတ္ကိုခိုင္မာေစျပီး ဥာဏ္ရည္လည္း
ထက္ျမက္ေစပါတယ္။ အမွန္တရားကို စူးရွစြာ ထြင္းေဖာက္ျပီး
ေတာ့လည္း ျမင္လာေစနိုင္ပါတယ္။ အမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္ျပီး
စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ေကာင္းတာေလးပဲ
ေရြးေျပာျပီး ေျမာက္ပင့္ ခ်ီးက်ဴးတာပဲ ၾကံဳေတြ႕ရလြန္းတဲ့သူမ်ားဟာ
စိတ္ဓါတ္ၾကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းလာတတ္ပါတယ္။ အျမဲတမ္း
ခ်ီးက်ဴးစကားကိုပဲ ၾကားေနက်ျဖစ္ေလေတာ့ အားနည္းခ်က္
တစ္ခုခု အျပစ္ တစ္ခုခုကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္လိုက္တဲ့အခါ
အမွန္ကို ျမင္နိုင္စြမ္းမရွိပဲ အျပစ္စကားကိုေျပာရပါ့မလားလို႕
ရန္လိုမုန္းထားျဖစ္တတ္ပါတယ္။

လူၾကီးမ်ားကိုယ္တိုင္က အမွန္အမွားကို ခြဲျခားျပသဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
ဒါဟာ အမွန္တရားပဲ။ အဲ့ဒီအမွန္တရားကိုလက္ခံက်င့္သံုးရမယ္။
ျပီးေတာ့ မိမိရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ျပဳျပင္ျဖည့္စြက္နိုင္ရမယ္ဆိုတာ
သင္ၾကားတတ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ပါရမီတစ္ခုကို
ျပီးေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာေရာက္ပါတယ္။ပါရမီတစ္ခု ျပည့္ဖို႕
ဆိုတာ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာဖို႕ သိတ္ကို အေရးၾကီးတာပါ။

ေလာကီနယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ တိုးတက္ေအာင္ တိုက္တြန္းျပီး
ခ်ီးက်ဴးၾက ေျမာက္ပင့္ၾကလုပ္တယ္။ အျပစ္ေျပာတဲ့စကားကို အားနည္းခ်က္
ေထာက္ျပေ၀ဖန္တာကို စိတ္အားငယ္မွာစိုးရိမ္ျပီး တားျမစ္ၾကတယ္။
ကာကြယ္ၾကတယ္။ ေျပာခဲ့ရင္ ေျပာတဲ့သူကို ျပႆနာရွာလႊတ္တယ္။
ေနာက္ထပ္ေျပာခြင့္မရေအာင္ စည္းျခားၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ အျပစ္
ေျပာတာကိုမၾကားဖူးတဲ့ သူေတြဟာ အားနည္းခ်က္ေတြ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ
တာကိုလည္း လက္မခံတတ္ၾကေတာ့ဘူး။ မစီစစ္တတ္ၾကေတာ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ေရာက္ေတာ့ တရားကို မနာတတ္ၾကတာ။
သစၥာတရားဆိုတာ ခႏၶာရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းေတြကိုေျပာတယ္။ ဘ၀ရျခင္းရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္း
ေတြကိုေျပာတယ္။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြရဲ႕ ညစ္ညမ္းျခင္းေတြကိုေျပာတယ္။
အျခားေသာ ဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာကို အဆိုးျမင္၀ါဒလို႕
ဆိုတဲ့အထိ ျမင္ၾကတယ္။ ဒါက သူတို႕က်င္လည္ရတဲ့ ဘာသာတရားရဲ႕ အဆံုး
အမေတြနဲ႕ မတူတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ သူတို႕ ဘာသာမွာ မိမိ
ဘ၀ ေကာင္းစားေအာင္ မိမိ မိသားစုေကာင္းစားေအာင္ ကာမဂုဏ္
အာရံုျဖစ္တဲ့ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြျပည့္စံုေအာင္  ေအာင္ျမင္တဲ့သူ
ေက်ာ္ၾကားတဲ့သူျဖစ္ေအာင္  သူတစ္ပါးယံုၾကည္ေအာင္ စကားေကာင္း
ေျပာဆိုျခင္း စတဲ့ အဆံုးအမေတြနဲ႕ပဲ က်င္လည္ေနၾကတာျဖစ္ေတာ့
ခႏၶာရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းေတြ ဘ၀ရျခင္းရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းေတြ
ကာမဂုဏ္အာရံုေတြကိုခံစားျခင္းဟာဆင္းရဲတယ္ဆိုတာေတြ ေျပာလိုက္တဲ့
အခါ ဒီဆင္းရဲျခင္းေတြကိုေျပာျပတာ အမွန္တရားလို႕ လက္မခံၾကေတာ့ဘူး။
ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာျပည့္စံုျခင္းကို ခ်မ္းသာတယ္လို႕ ယူဆေနၾကတယ္။

စကတည္းက အမွန္တရားနဲ႕ ကင္းကြာျပီး ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့ၾကတာ။
အသုဘေတြ ဒုကၡေတြနဲ႕ ရင္းႏွီးေနခဲ့တာ ရင္းႏွီးေနက်လိုျဖစ္ေနေတာ့
ယဥ္ပါးျပီး အသုဘ ကို သုဘလို႕ျမင္တယ္။ ဒုကၡကို သုခ လို႕ ထင္တယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္  အိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာေတြ လူမႈေရးျပႆနာေတြ
ၾကံဳရ ဆံုရ အခက္အခဲေတြျဖစ္ရ  ခ်စ္သူခင္သူတို႕နဲ႕ ေတြ႕ဆံုရ
၀မ္းသာျခင္း ၀မ္းနည္းျခင္းေတြျဖစ္ရ ပူေဆြးေသာကေရာက္ရ
စသျဖင့္ ၾကံဳဆံုရတဲ့ အေပၚမွာ  ဒါဟာ ဘ၀ရဲ႕ ရသပဲလို႕ခံယူျပီး
ေက်နပ္ေနၾကတယ္။ တစ္ေကာင္ၾကြက္ေတြဆိုရင္ ေတြ႕ဆံုျခင္း
ေၾကကြဲျခင္း ၀မ္းနည္းျခင္း စတဲ့ ရသေတြ ခံစားခြင့္ေတာင္ရတာ
မဟုတ္ဘူးဆိုျပီး ဆင္းရဲျခင္းေတြကို ခ်ိဳျမိန္စြာ သံုးေဆာင္ၾကေလရဲ႕။
ဆင္းရဲျခင္းေတြကိုႏွစ္ျခိဳက္ခံုမင္တဲ့သူေတြ ဆင္းရဲျခင္းကို ဖက္တြယ္ထားတဲ့
သူေတြဆိုတာ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္အမွန္ကို ဘယ္သူရွာေဖြပါေတာ့မလဲ။

တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ေက်နပ္ေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္
အမွန္တရားကေန ေသြဖီျပီး ေျပာၾကဆိုၾက ေျမာက္ပင့္ၾက
တိုက္တြန္းၾကတာ အရိုးစြဲေနၾကေလေတာ့ မဂၢင္ (၈)ပါးဆိုတဲ့
လမ္းမွန္ လမ္းေျဖာင့္ကို လမ္းေကာက္ေကာက္ေလွ်ာက္ေနက်
သူေတြဟာ မေလွ်ာက္တတ္ၾကေတာ့ဘူး။ ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္
ေျဖာင့္မတ္လြန္းေတာ့ ရသေတြ မပါဘူးဆိုျပီး ေရွာင္ဖယ္ၾက
ပါေတာ့တယ္။

မာဂ႑ီပုဏၰားၾကီးတို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ အမွန္တရားကို
မီးေမာင္းထိုးျပတာနဲ႕ သိနိုင္စြမ္းတဲ့ ဥာဏ္ထက္ျမက္သူ။
အမွန္တရားကိုလက္ခံလိုစိတ္ ရွိတဲ့သူေတြျဖစ္လို႕ ဥာဏ္ထဲမွာ
ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္ၾကတာ။ သမီးဆိုတဲ့အစြဲနဲ႕ အေကာင္းျမင္
အေကာင္းေျပာခ်င္တဲ့စိတ္မ်ိဳးေတြသာ ၾကီးစိုးခဲ့မယ္ဆိုရင္
ဒီအမွန္တရားကို သိနိုင္စြမ္းၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အေကာင္းျမင္၀ါဒကို ဆုပ္ကိုင္ထားၾကသူေတြဟာ အမွန္တရားက
ေသြဖီၾကသူမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္ေပးလိုက္စမ္းပါ။
အေကာင္းေျပာေပးလိုက္စမ္းပါ စသည္အားျဖင့္ တိုက္တြန္းေျပာဆို
ေနၾကျခင္းမ်ားဟာ အမွန္တရားကို လက္မခံနိုင္ၾကသူမ်ားလို႕
ဆိုစရာျဖစ္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ အနုသယကိေလသာကိန္း
ေနၾကသူမ်ား ပီပီ ေကာင္းေသာစကား ေကာင္းေသာအသံ စသည္ျဖင့္
ၾကားခ်င္ၾကပါတယ္။ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပုျခင္းကို ခံယူလုိၾကပါတယ္။
အျပစ္ေျပာျခင္း ေ၀ဖန္ျခင္းကို လက္မခံလိုၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့
အမွန္တရားကို အလိုရွိသူမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အမွန္တရားကို
အလိုရွိသူဟာ မေကာင္းတာ ကို မေကာင္းဘူးလို႕ ျမင္သိျပီး
ေျပာနိုင္ရမယ္။ ေကာင္းတာကို ေကာင္းတယ္လို႕ ျမင္သိျပီး
ေျပာနိုင္ရမယ္။ လက္လည္း လက္ခံရမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ
မေကာင္းတာကို မေကာင္းဘူးလို႕ မေျပာပဲ ဖယ္ထား ခ်န္ထားျပီး
ေကာင္းတာကိုပဲ ေျပာမယ္ဆိုရင္ တဖက္လူကိုလည္း မေကာင္းတဲ
အခ်က္ကေလး သတိထားျပီး ဆင္ျခင္ဖို႕ ျပင္ဆင္ဖို႕ သတိေပး
ရာ မေရာက္ေတာ့ပဲ ဖံုးဖိ ကာကြယ္ရင္း အမွန္တရားနဲ႕ ေသြဖီ
လာတယ္။ ဆန္႕က်င္လာတယ္။ အမွန္တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚကေန
လြဲေခ်ာ္သြားၾကပါေတာ့တယ္။ကိုယ္တိုင္ကလည္း လြဲေခ်ာ္ေအာင္
ဦးေဆာင္ေခၚယူသကဲ့သို႕ ျဖစ္သြားသလိုအေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႕
ေျပာေပးသူကို ႏွစ္လိုခင္မင္ရင္း အေျပာခံရသူပါ အမွန္တရားမွ
တိမ္းေစာင္းသြားပါတယ္။ ဒီလိုက်င့္သံုးမႈမ်ိဳးဟာ ေကာင္းမြန္
ျမင့္ျမတ္တဲ့ က်င့္သံုးမႈ တစ္ခု မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ
သိေစခ်င္ပါတယ္။

ေကာင္းတာကိုလည္း သိရမယ္ ေျပာရမယ္။ မေကာင္းတာကိုလည္း
သိရမယ္ ေျပာရမယ္။ ေကာင္းတာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရမွာ
ျဖစ္ျပီး မေကာင္းတာကို ျပဳျပင္မြမ္းမံ အစားထိုးတတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

မဂၢင္(၈)ပါးမွာ မွန္ကန္စြာသိမႈဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေလာကီနယ္ပယ္မွာ
က်င္လည္ရင္း အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း သိနုိင္စြမ္းတဲ့သူ လက္ခံက်င့္သံုး
ေလ့ ရွိတဲ့သူဟာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာလည္း မွန္စြာသိျမင္နိုင္ဖို႕
ပိုျပီးလြယ္ကူပါတယ္။ၾကံစည္မႈမွာလည္း မွန္ကန္ေကာင္းမြန္တာကို
ေျဖာင့္မတ္စြာ ၾကံစည္ေလ့ရွိသူဟာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ေရာက္
ရင္လည္း အေလ့အက်င့္တစ္ခု ရွိျပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။မွန္ကန္စြာ
ေျပာဆိုမႈျပဳလုပ္ျပီး မွန္ကန္စြာလည္း ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတဲ့သူေတြဟာ
မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးျခင္းလည္း ျဖစ္သြားပါတယ္။

အေကာင္းျမင္၀ါဒက်င့္သံုးသူဆိုတာ တကယ္တမ္းေျပာရရင္
အဂတိ တရား ေလးပါးထဲက ဆႏၵာဂတိကို က်ဴးလြန္ေနျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ပီယ၀ါစာလို႕ ယူဆျပီး က်င့္သံုးေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အေကာင္းျမင္စိတ္ရွိသူ ေကာင္းေသာ စကားကိုဆိုသူလို႕
အထင္ေရာက္ေစျပီး မိမိကို ခ်စ္ခင္ေစလိုျခင္းသေဘာကို
သက္ေရာက္ပါတယ္။ေလာဘ နဲ႕ ေျပာတဲ့စကားျဖစ္ေနပါျပီ.။
ေျဖာင့္မတ္ျခင္းမရွိေသာ လွည့္ျဖားျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မဂၢင္ (၈)ပါးဆိုတာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္တင္မက
ေလာကီနယ္ပယ္မွာပါ ခံယူက်င့္သံုးသင့္တဲ့ လမ္းစဥ္မ်ားပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္ျခင္းနဲ႕ မသြားပဲ အမွန္သိျခင္းနဲ႕
သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျပီး ယူဆေျပာဆိုျခင္းကသာ အလယ္အလတ္
လမ္းစဥ္က်င့္သံုးရာေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒဟာ
တကယ္ေတာ့ အတၱ ဆန္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒကို
ေျပာဆို က်င့္ၾကံလို႕ မုန္းသူမရွိ ခ်စ္ခင္သူေတြမ်ားလာျပီး
ငါ မွ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱ၀ါဒုပါဒါန္ အထိ စြဲလမ္းသြားနိုင္ပါတယ္။
သူတစ္ပါး ခ်စ္ခင္ေအာင္ေျပာနိုင္တယ္လို႕ ယူဆသြားပါတယ္။
ဒါဟာ လွည့္ျဖားျခင္းပါပဲ။ သူတစ္ပါးကို စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္လို႕
အေကာင္းေျပာသလိုလိုနဲ႕ မိမိကို ရန္လိုမုန္ထားမျဖစ္ေအာင္
ခ်စ္ခင္ ေအာင္  လာဘ္လာဘ အေခၽြအရံ အလိုရွိျခင္း ဆိုတဲ့
စိတ္လွည့္စားမႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တရားကိုဖံုးကြယ္တဲ့
လွည့္ျဖားျခင္းတစ္ခုပါ။

မေကာင္းမႈကို ကဲ့ရဲ႕ျခင္းဟာ သူေတာ္ေကာင္းတရားဆိုျပီး
သူတစ္ပါး အျပစ္ကို ရႈတတ္ျခင္းဆိုတဲ့  မသူေတာ္တရား
ကလည္း စိတ္ကိုလွည့္ျဖားပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ
 မွားတာ မွန္တာ တရားတာ မတရားတာ ကို မစဥ္းစားပဲ
မိမိကိုခ်စ္ခင္လာေအာင္ ေျပာျခင္းဟာလည္း  စိတ္ကိုလွည့္ျဖား
ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒလို႕ ဆုပ္ကိုင္ျပီး
ေမတၱာ ကရုဏာ နဲ့ ဆက္ဆံသလိုလို ရင္းႏွီးေရာေထြးျပီး
လာဘ္လာဘ ကိုေမွ်ာ္ကိုးျခင္းေတြဟာ စိတ္လွည့္ျဖားခံရျခင္းေတြပါပဲ။
တဖက္သားကိုလွည့္ျဖားျခင္းျဖစ္သလို မိမိကိုယ္ကိုလည္း
လွည့္ျဖားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။တဖက္သူကို ေကာင္းေသာစကား
ေျပာသေယာင္ေယာင္ အသြင္ကိုေဆာင္ျပီး အမွန္တရားက
ေသြဖယ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အေကာင္းျမင္၀ါဒဆုပ္ကိုင္ထားပါတယ္ဆိုျပီး
အမွန္တရားကို ဖုးံကြယ္ၾကျခင္း သေဘာဟာ မွန္ကန္ျခင္း
မရွိတာကို သိျပီး အမွန္ကို သိျခင္း အမွန္ကိုေျပာျခင္း
စသည္ျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ေသာစိတ္ထားနဲ႕
ေျဖာင့္မတ္ေသာစကားကို ေျပာဆိုက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ျခင္းသည္သာ
သမၼာဒိ႒ိ သမာသကၤပၸ သမာ၀ါစာ သမာကမၼႏ ၱ ျဖစ္ျပီး
သမာအာဇီ၀ ေျမာက္ပါလိမ့္မယ္။

အေကာင္းျမင္၀ါဒဟုဆိုလွ်က္ လွည့္ျဖားျခင္းမွ ကင္းၾကပါေစ။



*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

0 comment: