အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္ ဘာကြာလဲဆိုေတာ့
အျမင္ပဲကြာတယ္
က်န္တာ ဘာမွ မကြာဘူး
အျပဳအမူ အေျပာအဆို အေနအထိုင္
ဒီအတိုင္းပဲ တူတယ္
ေလာဘေတြျဖစ္လိုက္
ေဒါသေတြျဖစ္လိုက္
မာန္မာနေတြ ႀကီးလိုက္
ေပ်ာ္လိုက္ပါးလိုက္နဲ႔
ပုထုဇဥ္လိုပဲ ေနတာပဲ
ကြာတာက အျမင္ပဲကြာတယ္
အျမင္ကြာလို႔ အရိယာျဖစ္သြားသူက
အပါယ္အကုသိုလ္ကိုေရွာင္နိုင္တာ
အရိယာက ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္တတ္တယ္
ပုထုဇဥ္က ပညတ္ မ်က္စိနဲ႔ပဲ ၾကည့္တတ္တယ္
တခ်ိဳ႕ ပုထုဇဥ္ေတြ သတိႀကီးလို႔
အပါယ္ အကုသိုလ္ကိုေရွာင္ရာမွာ
အရိယာလို ျမင္တတ္လို႔ေရွာင္တာ မဟုတ္ဘူး
သူ႔အသက္ကိုသတ္ဖို႔ကိစၥမွာ
ပုထုဇဥ္ သူေတာ္ေကာင္းက
ကိုယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥမွာေသာ္၎
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ကိစၥမွာေသာ္၎
ေဒါသနဲ႔
သတ္ပစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိတယ္
ေသေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵလည္းရွိတယ္
မသတ္သင့္ဘူးလို႔ေတြးၿပီးေရွာင္တာ
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ေရွာင္တာ
အပါယ္ကိုေၾကာက္လို႔ေရွာင္တာ
ဒီလိုေတာ့ ရွိတယ္
သူတစ္ပါးသတ္လိုက္လို႔
ေသသြားရင္လည္း ဝမ္းသာတယ္
သူ႔ စိတ္မွာ ေသာဘနစိတ္ေတြ
အစိုးမရေတာ့ဘူး
အေသာဘနစိတ္ေတြပဲ ႀကီးစိုးေနၿပီ
စိတ္အစဥ္မွာ ညစ္ညဴးေနတယ္
လူကေတာ့ အျမင္မွာ တည္ၿငိမ္တယ္လို႔
ထင္ခ်င္စရာႀကီးေပါ့
အရိယာက အဲ့ဒီလို မဟုတ္ဘူး
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥနဲ႔
တဖက္သားကိုသတ္ခ်င္တာ မျဖစ္ဘူး
မေက်နပ္တာရွိလည္း ေဒါသနဲ႔ေတာ့
ေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္မယ္
သူ႔စိတ္မွာ သူတစ္ပါးကို
ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း
ႀကံစည္အားထုတ္ေနတာမရွိသလို
ျပဳလုပ္အားထုတ္တာ မရွိဘူး
တဏွာ မာန ေၾကာင့္ေတာ့
လုပ္လို႔ရမယ္ထင္တာကို လုပ္ၾကည့္တတ္တယ္
သု႔ိေသာ္ ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္တဲ့ အေတြးမ်ိဳး
မရွိတဲ့အတြက္ အစြန္းေရာက္မသြားဘူး
ေကာင္းေသာ ဓမၼ အာရံုေတြမွာ
စိတ္ေရာကိုယ္ေရာ နစ္ဝင္ၿပီး စူးစူးစိုက္စိုက္
ရွိသြားနိုင္ေပမယ့္
မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ အာရံုေတြမွာေတာ့
ေမြ့ေလ်ာ္ေနတယ္ဆိုအံုးေတာ့
စိတ္ေရာ ကိုယ္ေရာ နစ္ဝင္ၿပီး
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ
မရွိေတာ့ဘူး
အဲ့ဒီလိုျဖစ္တယ္ဆုိတာ အျမင္ခ်င္း
ျခားနားလိုပါပဲ
ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာ ကာမဂံု အာရံုဆိုတာ
ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာမို႔ႏွစ္သက္လိုက္တာပါပဲ
ဘာမွ အက်ိဳးမရွိတဲ့ကိစၥမို႔
နစ္ဝင္ၿပီး မက္ေမာမေနေတာ့ဘူး
ေပ်ာ္စရာရွိေပ်ာ္လိုက္မယ္
စားစရာရွိရင္စားလို္က္မယ္
သူတစ္ပါးကို နစ္နာသြားေအာင္
အက်ိဳးမဲ့ ပ်က္စီးသြားေအာင္
ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔
ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေတာ့ဘူး
သူတစ္ပါးကို အက်ိဳးမဲ့ပ်က္စီးေစလိုတဲ့
ဆႏၵ မရွိတဲ့သူဟာ စိတ္ခ်မ္းသာေနတာပဲ
အရိယာေတြရဲ႕ ခ်မ္းသာျခင္းက အဲ့ဒါပဲ
သူတစ္ပါးကို အက်ိဳးမဲ့ေအာင္
ပ်က္စီးေအာင္ ႀကံစည္တာ မရွိဘူး
စိတ္ဆိုးလို႔ ေဒါသျဖစ္လို႔
ပါးစပ္က ဆိုေျပာမိတာသာရွိမယ္
ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို
မႀကံစည္ဘူး အားမထုတ္ဘူး
ပုထုဇဥ္က ႀကံစည္တယ္
အားထုတ္တယ္
သူတစ္ပါးပ်က္စီးရင္လည္း ေပ်ာ္တယ္
ဒါေၾကာင့္
အရိယာဟာ ဣေျႏၵနဲ႔ျပည့္စံုသြားၿပီဆိုတာ
ပညာဆိုတဲ့ ဣေျႏၵျပည့္စံုသြားတာ
ခနၶာကို ျမင္တဲ့အျမင္
ပညတ္ အာရံုေတြကိုျမင္တဲ့အျမင္
ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာပံုေတြျခားနားသြားတာပဲ
စာမတတ္တဲ့သူနဲ႔
စာတတ္တဲ့သူေတြမွာ ျခားနားျခင္းေတြရွိတယ္
တခ်ိဳ႕ေတြေျပာျပလို႔ နားမလည္ၾကဘူး
ပညာအရည္အခ်င္းကြာရင္ ကြာသလို
စကားေျပာရတာ ကြာတယ္
စကားဝွက္ အသံုးအႏႈန္းေတြသင္ထားတဲ့
သူအခ်င္းခ်င္းက စကားဝွက္နဲ႔ေျပာရင္
နားလည္တယ္
မသင္ထားဖူးတဲ့သူက နားမလည္ဘူး
ပညာကြာတယ္
အဘိဓမၼာသင္ထားဖူးတဲ့သူက
စိတ္ တစ္ခုယုတ္ ကိုးဆယ္လို႔ေျပာရင္
ကိန္းဂဏန္းကိုတန္းသိတယ္
မသင္ဖူးတဲ့သူက သူထင္ခ်င္ရာထင္ၿပီး
သူသေဘာေပါက္ခ်င္သလိုေပါက္တယ္
ပညာကြာတယ္
အဲ့ဒီလို ကြာျခားခ်က္ေတြထက္
ပိုျမင့္သြားတာက
အရိယာနဲ႔ပုထုဇဥ္ ပဲ
ဘယ္ေလာက္ထိ ေတာ္ပါတယ္လို႔ ေျပာေျပာ
အရိယာရဲ႕ အျမင္မ်ိဳးနဲ႔ မျမင္နိုင္ဘူး
သင္ယူထားတဲ့စာေပေၾကာင့္ ခန္႔မွန္းနိုင္တယ္
လို႔ ဆိုေစအံုးေတာ့
မ်က္မျမင္ပုဏၰားႀကီးေတြလိုပဲ
အထင္ေတြသာျဖစ္ေနမွာပါပဲ
ၾကက္ကန္းဆန္အိုးတိုးတာေလာက္ေတာ့
ရွိမွာေပါ့
ဣေျႏၵ ရင့္က်က္သြားတယ္လို႔
စာထဲမွာဆိုထားေတာ့
ေလးေလးထိုင္းထိုင္း
မထံုတက္ေတး
မ်က္လႊာေအာက္ခ်ၿပီး
စကားမေျပာ ဘာမေျပာျဖစ္သြားတယ္လို႔
ထင္သြားၾကမွာပဲ
ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကို အသံၾကားဖူးၿပီး
ရုပ္လွမွာပဲလို႔ ထင္တဲ့အထင္မ်ိဳးသာျဖစ္တယ္
ဣေျႏၵနဲ႔ျပည့္စံုတယ္လို႔ဆိုရာမွာ
တပ္မက္စိတ္ေတြ စူးနစ္မေနေတာ့တာကိုေျပာတာပါ
လိုခ်င္ရဲ႕သားနဲ႔ ဟန္ေဆာင္ေနတာကို
ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး
တခ်ိဳ႕က သိတ္ဟန္ေဆာင္ေကာင္းတယ္
အရိယာျဖစ္သြားသူက လိုခ်င္ခဲ့ရင္လည္း
မဆံုးနိုင္ မၿပီးနိုင္ တပ္မက္မႈမ်ိဳး
မျဖစ္ေတာ့တာ
အရိယာတို႔ ရအပ္တဲ့ ဣေျႏၵဆိုတာ
မ်က္စိနဲ႔ ျမင္လို႔ရတဲ့ အရာေတြကို
ဆိုထားတာ မဟုတ္ဘူး
စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးကင္းစင္တဲ့
တည္ၿငိမ္မႈကို ဆိုလိုတာ
ဝါသနာနဲ႔ စရုိက္အရ ေျပာတာ လုပ္တာ
ရွိနိုင္ေပမယ့္
စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးကပ္ၿငိတာ
မဟုတ္တဲ့အတြက္
ထင္ေၾကးေပးၿပီး ေျပာဆိုမိရင္
ေျပာဆိုသူမွာ အျပစ္ျဖစ္ကုန္တယ္
အရွင္ပိလိႏၵဝစၦမေထရ္လိုေပါ့
ရဟႏၲာႀကီးျဖစ္ေပမယ့္ ဝါသနာကို
မပယ္နိုင္ေတာ့ မသိနားမလည္သူက
ျပစ္မွားမိပါေလေရာ
ဘယ္ေလာက္ထိ အႏၲရာယ္ႀကီးသလဲေနာ္
ဒါေၾကာင့္
ေျပာတာ ဆိုတာ သတိထားဖို႔
အင္မတန္လိုအပ္ပါတယ္
အျမင္ေတြကြာျခားသြားေတာ့
ခနၶာကိုျမင္တဲ့အခါ
ပုထုဇဥ္က ငါ လို႔ျမင္တယ္
အရိယာက ရုပ္နဲ႔ နာမ္လို႔ ျမင္တယ္
ဘယ္ေလာက္ထိ စာတတ္တယ္ဆိုေစအံုးေတာ့
သင္ၾကားထားလို႔သာ ရုပ္နာမ္လို႔ယူေနရတာ
အျမင္မွာ ရွင္းလင္းျပတ္သားမႈမျဖစ္ဘူး
ငါ ဆိုတဲ့ အျမင္က ရွိကိုရွိေနေသးတာ
အရိယာက ဒီခနၶာအိမ္ႀကီးကို
ခနၶာအိမ္ႀကီးလို႔ျမင္တယ္
အထည္ခနၶာလို႔ျမင္တယ္
ရုပ္တရား အစုအေပါင္းႀကီးကို
နာမ္နဲ႔ ထိန္းထားတယ္လို႔ျမင္တယ္
ဒိ႒ိ ငါ ဆိုတာ လံုးဝ ရွင္းလင္းၿပီးျဖစ္တယ္
တဏွာငါ မာနငါနဲ႔ေတာ့
လိုခ်င္ ရခ်င္ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြနဲ႔
ကိုယ္တိုင္က ျမင့္ျမတ္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့
အသိမွန္အေပၚမွာ ငါ ျမတ္၏ဆိုတဲ့
မာနေလးေတာ့ ရွိတာေပါ့
သု႔ိေသာ္
ဘယ္ေလာက္ပဲ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔မာနျဖစ္ေနပါေစ
ရတနာျမတ္သံုးပါးအေပၚမွာေတာ့
မွန္ကန္တဲ့အသိအျမင္နဲ႔
ျမတ္နိုးတတ္ ဆည္းကပ္တတ္တယ္
ဒါန မ်ားစြာျပဳေနမွ ရတနာသံုးပါကို
ျမတ္နိုးတယ္လို႔ ယူဆေနလို႔မရဘူး
ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားၿပီး ဥပုပ္ယူျပေနမွ
ရတနာသံုးပါးကိုျမတ္နိုးတယ္လို႔
ယူဆလိုျမရဘူး
အရိယာတို႔ ပုိင္ဆိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ(၇)ပါးမွာ
စာဂ လို႔ပဲ ပါတယ္ ဒါန လို႔ မပါဘူး
စာဂ ဆိုတာ တကယ့္ကိုစြန္႔လႊတ္တဲ့အလွဴ
ဘာေမ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါတဲ့
စြန္႔လွဴျခင္းကို စာဂလို႔ေခၚတာ
ကုိယ္စြန္႔လွဴတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ
သီလ သမာဓိနဲ႔ ေနေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး
ကိုယ့္ကိုျပန္လည္ေပးကမ္းေစာင့္ေရွာက္နိုင္သူလည္း
မဟုတ္ဘူး သူလိုပုဂၢိဳလ္ကို စြန္႔လွဴလိုက္ရလို႔
အက်ိဳးႀကီးမားစြာ ကုသိုလ္ျဖစ္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး
ဆိုတာကို သိပါလ်က္ အခက္အခဲတစ္ခုကေန
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရပါေစဆိုတဲ့
ေစတနာနဲ႔ မိမိမွာရွိတာေလးကို
စြန္႔လွဴေပးကမ္းလိုက္ျခင္းက စာဂ ပဲ
ဘာအလိုေလာဘစိတ္မွ မပါဘူး
ဘံုဗိမာန္ကို ေတာင့္တမႈ မပါဘူး
အေႁခြအရံေတြရလိုမႈ မပါဘူး
စည္းစိမ္ဥစၥာေတြျပည့္စံုဖို႔ မရည္မွန္းဘူး
ခ်စ္ခင္မႈ တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔လည္း
မဟုတ္ဘူး
သူ႔အခက္အခဲကို ကူညီေပးခ်င္ယံုသက္သက္
စြန္႔လႊတ္လိုက္တာပဲ
ဒီလိုစြန္႔လႊတ္ ေပးကမ္းခဲ့တာကို
အထက္စီးဆန္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔
ငါကူညီခဲ့တာပါကြာလို႔
ေမာက္မာ မေနဘူး
ကိုယ္ကူညီလိုက္တာ သူ႔အတြက္
အက်ိဳးရွိပါေစဆိုတဲ့ စိတ္ သင္သက္ပဲ
စိတ္အေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့
ဒါန စာဂ က ျခားနားပါတယ္
ငါ ကူညီထားတယ္ ငါ့ကိုဘာျပန္လုပ္ေပး ဆိုတာမ်ိဳးက
အေပးအယူသေဘာပဲ
ဒါက စီးပြားေရးဆန္သြားတယ္
အေရာင္းအဝယ္လုပ္တာျဖစ္သြားတယ္
စိတ္ေတြ လုပ္ရပ္ေတြက
ျမင့္ျမတ္ျခင္း နိမ့္က်ျခင္းေတြကို
ပိုင္းျခားသြားတာ
ဂုဏ္ေတြ ေငြေတြက ပိုင္းျခားနိုင္တာ မဟုတ္ဘူး
အရိယာတို႔ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္ျခင္းနဲ႔ဂုဏ္ရွိျခင္းက
ပညာနဲ႔ပဲ ယွဥ္တယ္
ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္ျခင္း ဂုဏ္ရွိျခင္းက
စည္းစိမ္ဥစၥာ ရာထူး ဂုဏ္သိမ္ကို မွီရာအျဖစ္ယူတယ္
ဒီလိုနည္းအားျဖင့္
အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္ ဆိုတာ
အျမင္ကြာသြားတယ္
ဣေျႏၵနဲ႔ျပည့္စံုတယ္လို႔ဆိုထားတာက
မ်က္စိနဲ႔ျမင္နိုင္တာ မဟုတ္လို႔
ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္လည္း
အမွန္မသိနိုင္ဘူး
အဲ့ဒီလိုကြာျခားခ်က္ေတြရွိတယ္
***တတိယေျမာက္သမီးေတာ္***
0 comment:
Post a Comment