ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Wednesday, June 19, 2019

**အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္​**


အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္​ ဘာကြာလဲဆို​ေတာ့
အျမင္​ပဲကြာတယ္​
က်န္​တာ ဘာမွ မကြာဘူး
အျပဳအမူ အ​ေျပာအဆို အ​ေနအထိုင္​
ဒီအတိုင္​းပဲ တူတယ္​

​ေလာဘ​ေတြျဖစ္​လိုက္​
​ေဒါသ​ေတြျဖစ္​လိုက္​
မာန္​မာန​ေတြ ႀကီးလိုက္​
​ေပ်ာ္​လိုက္​ပါးလိုက္​နဲ႔
ပုထုဇဥ္​လိုပဲ ​ေနတာပဲ
ကြာတာက အျမင္​ပဲကြာတယ္​
အျမင္​ကြာလို႔ အရိယာျဖစ္​သြားသူက
အပါယ္​အကုသိုလ္​ကို​ေရွာင္​နိုင္​တာ
အရိယာက ဉာဏ္​နဲ႔ၾကည္​့တတ္​တယ္​
ပုထုဇဥ္​က ပညတ္​ မ်က္​စိနဲ႔ပဲ ၾကည္​့တတ္​တယ္​
တခ်ိဳ႕ ပုထုဇဥ္​​ေတြ သတိႀကီးလို႔
အပါယ္​ အကုသိုလ္​ကို​ေရွာင္​ရာမွာ
အရိယာလို ျမင္​တတ္​လို႔​ေရွာင္​တာ မဟုတ္​ဘူး
သူ႔အသက္​ကိုသတ္​ဖို႔ကိစၥမွာ

ပုထုဇဥ္​ သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းက
ကိုယ္​​ေရးကုိယ္​တာ ကိစၥမွာ​ေသာ္​၎
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္​ ကိစၥမွာ​ေသာ္​၎
​ေဒါသနဲ႔
သတ္​ပစ္​ခ်င္​တဲ့ ဆႏၵရွိတယ္​
​ေသ​ေစခ်င္​တဲ့ ဆႏၵလည္​းရွိတယ္​
မသတ္​သင္​့ဘူးလို႔​ေတြးၿပီး​ေရွာင္​တာ
ကိုယ္​ခ်င္​းစာစိတ္​နဲ႔ ​ေရွာင္​တာ
အပါယ္​ကို​ေၾကာက္​လို႔​ေရွာင္​တာ
ဒီလို​ေတာ့ ရွိတယ္​
သူတစ္​ပါးသတ္​လိုက္​လို႔
​ေသသြားရင္​လည္​း ဝမ္​းသာတယ္​
သူ႔ စိတ္​မွာ ​ေသာဘနစိတ္​​ေတြ
အစိုးမရ​ေတာ့ဘူး
အ​ေသာဘနစိတ္​​ေတြပဲ ႀကီးစိုး​ေနၿပီ
စိတ္​အစဥ္​မွာ ညစ္​ညဴး​ေနတယ္​
လူက​ေတာ့ အျမင္​မွာ တည္​ၿငိမ္​တယ္​လို႔
ထင္​ခ်င္​စရာႀကီး​ေပါ့

အရိယာက အဲ့ဒီလို မဟုတ္​ဘူး
ကိုယ္​​ေရးကိုယ္​တာ ကိစၥနဲ႔
တဖက္​သားကိုသတ္​ခ်င္​တာ မျဖစ္​ဘူး
မ​ေက်နပ္​တာရွိလည္​း ​ေဒါသနဲ႔​ေတာ့
​ေျပာခ်င္​​ေျပာပါလိမ္​့မယ္​
သူ႔စိတ္​မွာ သူတစ္​ပါးကို
ပ်က္​စီးရာ ပ်က္​စီး​ေၾကာင္​း
ႀကံစည္​အားထုတ္​​ေနတာမရွိသလို
ျပဳလုပ္​အားထုတ္​တာ မရွိဘူး
တဏွာ မာန ​ေၾကာင္​့​ေတာ့
လုပ္​လို႔ရမယ္​ထင္​တာကို လုပ္​ၾကည္​့တတ္​တယ္​
သု႔​ိေသာ္​ ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္​တဲ့ အ​ေတြးမ်ိဳး
မရွိတဲ့အတြက္​ အစြန္​း​ေရာက္​မသြားဘူး
​ေကာင္​း​ေသာ ဓမၼ အာရံု​ေတြမွာ
စိတ္​​ေရာကိုယ္​​ေရာ နစ္​ဝင္​ၿပီး စူးစူးစိုက္​စိုက္​
ရွိသြားနိုင္​​ေပမယ္​့
မ​ေကာင္​း​ေသာ အကုသိုလ္​ အာရံု​ေတြမွာ​ေတာ့
​ေမြ့​ေလ်ာ္​​ေနတယ္​ဆိုအံုး​ေတာ့
စိတ္​​ေရာ ကိုယ္​​ေရာ နစ္​ဝင္​ၿပီး
​ေမ့​ေမ့​ေလ်ာ့​ေလ်ာ့ ျဖစ္​တယ္​ဆိုတာ
မရွိ​ေတာ့ဘူး
အဲ့ဒီလိုျဖစ္​တယ္​ဆုိတာ အျမင္​ခ်င္​း
ျခားနားလိုပါပဲ
ႏွစ္​သက္​ဖြယ္​ရာ ကာမဂံု အာရံုဆိုတာ
ႏွစ္​သက္​ဖြယ္​ရာမို႔ႏွစ္​သက္​လိုက္​တာပါပဲ
ဘာမွ အက်ိဳးမရွိတဲ့ကိစၥမို႔
နစ္​ဝင္​ၿပီး မက္​​ေမာမ​ေန​ေတာ့ဘူး
​ေပ်ာ္​စရာရွိ​ေပ်ာ္​လိုက္​မယ္​
စားစရာရွိရင္​စားလို္​က္​မယ္​
သူတစ္​ပါးကို နစ္​နာသြား​ေအာင္​
အက်ိဳးမဲ့ ပ်က္​စီးသြား​ေအာင္​
ရည္​႐ြယ္​ခ်က္​ရွိရွိနဲ႔
ဘယ္​​ေတာ့မွ မလုပ္​​ေတာ့ဘူး
သူတစ္​ပါးကို အက်ိဳးမဲ့ပ်က္​စီး​ေစလိုတဲ့
ဆႏၵ မရွိတဲ့သူဟာ စိတ္​ခ်မ္​းသာေနတာပဲ
အရိယာ​ေတြရဲ႕ ခ်မ္​းသာျခင္​းက အဲ့ဒါပဲ
သူတစ္​ပါးကို အက်ိဳးမဲ့​ေအာင္​
ပ်က္​စီး​ေအာင္​ ႀကံစည္​တာ မရွိဘူး
စိတ္​ဆိုးလို႔ ​ေဒါသျဖစ္​လို႔
ပါးစပ္​က ဆို​ေျပာမိတာသာရွိမယ္​
ပ်က္​စီးရာ ပ်က္​စီး​ေၾကာင္​းကို
မႀကံစည္​ဘူး အားမထုတ္​ဘူး
ပုထုဇဥ္​က ႀကံစည္​တယ္​
အားထုတ္​တယ္​
သူတစ္​ပါးပ်က္​စီးရင္​လည္​း ​ေပ်ာ္​တယ္​

ဒါ​ေၾကာင္​့
အရိယာဟာ ဣ​ေျႏၵနဲ႔ျပည္​့စံုသြားၿပီဆိုတာ
ပညာဆိုတဲ့ ဣ​ေျႏၵျပည္​့စံုသြားတာ
ခနၶာကို ျမင္​တဲ့အျမင္​
ပညတ္​ အာရံု​ေတြကိုျမင္​တဲ့အျမင္​
ခြဲျခမ္​းစိပ္​ျဖာပံု​ေတြျခားနားသြားတာပဲ
စာမတတ္​တဲ့သူနဲ႔
စာတတ္​တဲ့သူ​ေတြမွာ ျခားနားျခင္​း​ေတြရွိတယ္​
တခ်ိဳ႕​ေတြ​ေျပာျပလို႔ နားမလည္​ၾကဘူး
ပညာအရည္​အခ်င္​းကြာရင္​ ကြာသလို
စကား​ေျပာရတာ ကြာတယ္​
စကားဝွက္​ အသံုးအႏႈန္​း​ေတြသင္​ထားတဲ့
သူအခ်င္​းခ်င္​းက စကားဝွက္​နဲ႔​ေျပာရင္​
နားလည္​တယ္​
မသင္​ထားဖူးတဲ့သူက နားမလည္​ဘူး
ပညာကြာတယ္​
အဘိဓမၼာသင္​ထားဖူးတဲ့သူက
စိတ္​ တစ္​ခုယုတ္​ ကိုးဆယ္​လို႔​ေျပာရင္​
ကိန္​းဂဏန္​းကိုတန္​းသိတယ္​
မသင္​ဖူးတဲ့သူက သူထင္​ခ်င္​ရာထင္​ၿပီး
သူသ​ေဘာ​ေပါက္​ခ်င္​သလို​ေပါက္​တယ္​
ပညာကြာတယ္​

အဲ့ဒီလို ကြာျခားခ်က္​​ေတြထက္​
ပိုျမင္​့သြားတာက
အရိယာနဲ႔ပုထုဇဥ္​ ပဲ
ဘယ္​​ေလာက္​ထိ ​ေတာ္​ပါတယ္​လို႔ ​ေျပာ​ေျပာ
အရိယာရဲ႕ အျမင္​မ်ိဳးနဲ႔ မျမင္​နိုင္​ဘူး
သင္​ယူထားတဲ့စာ​ေပ​ေၾကာင္​့ ခန္​႔မွန္​းနိုင္​တယ္​
လို႔ ဆို​ေစအံုး​ေတာ့
မ်က္​မျမင္​ပုဏၰားႀကီး​ေတြလိုပဲ
အထင္​​ေတြသာျဖစ္​​ေနမွာပါပဲ
ၾကက္​ကန္​းဆန္​အိုးတိုးတာ​ေလာက္​​ေတာ့
ရွိမွာ​ေပါ့

ဣ​ေျႏၵ ရင္​့က်က္​သြားတယ္​လို႔
စာထဲမွာဆိုထား​ေတာ့
​ေလး​ေလးထိုင္​းထိုင္​း
မထံုတက္​​ေတး
မ်က္​လႊာ​ေအာက္​ခ်ၿပီး
စကားမ​ေျပာ ဘာမ​ေျပာျဖစ္​သြားတယ္​လို႔
ထင္​သြားၾကမွာပဲ
​ေရႊမန္​းတင္​​ေမာင္​ကို အသံၾကားဖူးၿပီး
ရုပ္​လွမွာပဲလို႔ ထင္​တဲ့အထင္​မ်ိဳးသာျဖစ္​တယ္​
ဣ​ေျႏၵနဲ႔ျပည္​့စံုတယ္​လို႔ဆိုရာမွာ
တပ္​မက္​စိတ္​​ေတြ စူးနစ္​မ​ေန​ေတာ့တာကို​ေျပာတာပါ
လိုခ်င္​ရဲ႕သားနဲ႔ ဟန္​​ေဆာင္​​ေနတာကို
​ေျပာတာ မဟုတ္​ဘူး
တခ်ိဳ႕က သိတ္​ဟန္​​ေဆာင္​​ေကာင္​းတယ္​
အရိယာျဖစ္​သြားသူက လိုခ်င္​ခဲ့ရင္​လည္​း
မဆံုးနိုင္​ မၿပီးနိုင္​ တပ္​မက္​မႈမ်ိဳး
မျဖစ္​​ေတာ့တာ

အရိယာတို႔ ရအပ္​တဲ့ ဣ​ေျႏၵဆိုတာ
မ်က္​စိနဲ႔ ျမင္​လို႔ရတဲ့ အရာ​ေတြကို
ဆိုထားတာ မဟုတ္​ဘူး
စိတ္​မွာ အညစ္​အ​ေၾကးကင္​းစင္​တဲ့
တည္​ၿငိမ္​မႈကို ဆိုလိုတာ
ဝါသနာနဲ႔ စရုိက္​အရ ​ေျပာတာ လုပ္​တာ
ရွိနိုင္​​ေပမယ္​့
စိတ္​မွာ အညစ္​အ​ေၾကးကပ္​ၿငိတာ
မဟုတ္​တဲ့အတြက္​
ထင္​​ေၾကး​ေပးၿပီး ​ေျပာဆိုမိရင္​
​ေျပာဆိုသူမွာ အျပစ္​ျဖစ္​ကုန္​တယ္​
အရွင္​ပိလိႏၵဝစၦမ​ေထရ္​လို​ေပါ့
ရဟႏၲာႀကီးျဖစ္​​ေပမယ္​့ ဝါသနာကို
မပယ္​နိုင္​​ေတာ့ မသိနားမလည္​သူက
ျပစ္​မွားမိ​ပါ​ေလ​ေရာ
ဘယ္​​ေလာက္​ထိ အႏၲရာယ္​ႀကီးသလဲ​ေနာ္​

ဒါ​ေၾကာင္​့
​ေျပာတာ ဆိုတာ သတိထားဖို႔
အင္​မတန္​လိုအပ္​ပါတယ္​
အျမင္​​ေတြကြာျခားသြား​ေတာ့
ခနၶာကိုျမင္​တဲ့အခါ
ပုထုဇဥ္​က ငါ လို႔ျမင္​တယ္​
အရိယာက ရုပ္​နဲ႔ နာမ္​လို႔ ျမင္​တယ္​
ဘယ္​​ေလာက္​ထိ စာတတ္​တယ္​ဆို​ေစအံုး​ေတာ့
သင္​ၾကားထားလို႔သာ ရုပ္​နာမ္​လို႔ယူ​ေနရတာ
အျမင္​မွာ ရွင္​းလင္​းျပတ္​သားမႈမျဖစ္​ဘူး
ငါ ဆိုတဲ့ အျမင္​က ရွိကိုရွိ​ေန​ေသးတာ
အရိယာက ဒီခနၶာအိမ္​ႀကီးကို
ခနၶာအိမ္​ႀကီးလို႔ျမင္​တယ္​
အထည္​ခနၶာလို႔ျမင္​တယ္​
ရုပ္​တရား အစုအ​ေပါင္​းႀကီးကို
နာမ္​နဲ႔ ထိန္​းထားတယ္​လို႔ျမင္​တယ္​
ဒိ႒ိ ငါ ဆိုတာ လံုးဝ ရွင္​းလင္​းၿပီးျဖစ္​တယ္​
တဏွာငါ မာနငါနဲ႔​ေတာ့
လိုခ်င္​ ရခ်င္​ ျဖစ္​ခ်င္​စိတ္​​ေတြနဲ႔
ကိုယ္​တိုင္​က ျမင္​့ျမတ္​သူတစ္​​ေယာက္​ျဖစ္​တဲ့
အသိမွန္​အ​ေပၚမွာ ငါ ျမတ္​၏ဆိုတဲ့
မာန​ေလး​ေတာ့ ရွိတာ​ေပါ့
သု႔​ိေသာ္​
ဘယ္​​ေလာက္​ပဲ ျမင္​့ျမတ္​တယ္​လို႔မာနျဖစ္​​ေနပါ​ေစ
ရတနာျမတ္​သံုးပါးအ​ေပၚမွာ​ေတာ့
မွန္​ကန္​တဲ့အသိအျမင္​နဲ႔
ျမတ္​နိုးတတ္​ ဆည္​းကပ္​တတ္​တယ္​
ဒါန မ်ားစြာျပဳ​ေနမွ ရတနာသံုးပါကို
ျမတ္​နိုးတယ္​လို႔ ယူဆ​ေနလို႔မရဘူး
ဘုရား​ေက်ာင္​းကန္​သြားၿပီး ဥပုပ္​ယူျပ​ေနမွ
ရတနာသံုးပါးကိုျမတ္​နိုးတယ္​လို႔
ယူဆလိုျမရဘူး
အရိယာတို႔ ပုိင္​ဆိုင္​တဲ့ သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းဥစၥာ(၇)ပါးမွာ
စာဂ လို႔ပဲ ပါတယ္​ ဒါန လို႔ မပါဘူး
စာဂ ဆိုတာ တကယ္​့ကိုစြန္​႔လႊတ္​တဲ့အလွဴ
ဘာ​ေမ်ာ္​လင္​့ခ်က္​မွ မပါတဲ့
စြန္​႔လွဴျခင္​းကို စာဂလို႔​ေခၚတာ
ကုိယ္​စြန္​႔လွဴတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ဟာ
သီလ သမာဓိနဲ႔ ​ေန​ေနတာလည္​း မဟုတ္​ဘူး
ကိုယ္​့ကိုျပန္​လည္​​ေပးကမ္​း​ေစာင္​့​ေရွာက္​နိုင္​သူလည္​း
မဟုတ္​ဘူး သူလိုပုဂၢိဳလ္​ကို စြန္​႔လွဴလိုက္​ရလို႔
အက်ိဳးႀကီးမားစြာ ကုသိုလ္​ျဖစ္​မွာလည္​း မဟုတ္​ဘူး
ဆိုတာကို သိပါလ်က္​ အခက္​အခဲတစ္​ခုက​ေန
လြတ္​​ေျမာက္​ခြင္​့ရပါ​ေစဆိုတဲ့
​ေစတနာနဲ႔ မိမိမွာရွိတာ​ေလးကို
စြန္​႔လွဴ​ေပးကမ္​းလိုက္​ျခင္​းက စာဂ ပဲ
ဘာအလို​ေလာဘစိတ္​မွ မပါဘူး
ဘံုဗိမာန္​ကို ​ေတာင္​့တမႈ မပါဘူး
အ​ေႁခြအရံ​ေတြရလိုမႈ မပါဘူး
စည္​းစိမ္​ဥစၥာ​ေတြျပည္​့စံုဖို႔ မရည္​မွန္​းဘူး
ခ်စ္​ခင္​မႈ တြယ္​တာမႈ သံ​ေယာဇဥ္​​ေတြနဲ႔လည္​း
မဟုတ္​ဘူး
သူ႔အခက္​အခဲကို ကူညီ​ေပးခ်င္​ယံုသက္​သက္​
စြန္​႔လႊတ္​လိုက္​တာပဲ
ဒီလိုစြန္​႔လႊတ္​ ​ေပးကမ္​းခဲ့တာကို
အထက္​စီးဆန္​တဲ့ အ​ေနအထားမ်ိဳးနဲ႔
ငါကူညီခဲ့တာပါကြာလို႔
​ေမာက္​မာ မ​ေနဘူး
ကိုယ္​ကူညီလိုက္​တာ သူ႔အတြက္​
အက်ိဳးရွိပါ​ေစဆိုတဲ့ စိတ္​ သင္​သက္​ပဲ
စိတ္​အ​ေပၚမွာမူတည္​ၿပီး​ေတာ့
ဒါန စာဂ က ျခားနားပါတယ္​
ငါ ကူညီထားတယ္​ ငါ့ကိုဘာျပန္​လုပ္​​ေပး ဆိုတာမ်ိဳးက
အ​ေပးအယူသ​ေဘာပဲ
ဒါက စီးပြား​ေရးဆန္​သြားတယ္​
အ​ေရာင္​းအဝယ္​လုပ္​တာျဖစ္​သြားတယ္​
စိတ္​​ေတြ လုပ္​ရပ္​​ေတြက
ျမင္​့ျမတ္​ျခင္​း နိမ္​့က်ျခင္​း​ေတြကို
ပိုင္​းျခားသြားတာ
ဂုဏ္​​ေတြ ​ေငြ​ေတြက ပိုင္​းျခားနိုင္​တာ မဟုတ္​ဘူး
အရိယာတို႔ရဲ႕ ျမင္​့ျမတ္​ျခင္​းနဲ႔ဂုဏ္​ရွိျခင္​းက
ပညာနဲ႔ပဲ ယွဥ္​တယ္​
ပုထုဇဥ္​တို႔ရဲ႕ ျမင္​့ျမတ္​ျခင္​း ဂုဏ္​ရွိျခင္​းက
စည္​းစိမ္​ဥစၥာ ရာထူး ဂုဏ္​သိမ္​ကို မွီရာအျဖစ္​ယူတယ္​
ဒီလိုနည္​းအားျဖင္​့
အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္​ ဆိုတာ
အျမင္​ကြာသြားတယ္​
ဣ​ေျႏၵနဲ႔ျပည္​့စံုတယ္​လို႔ဆိုထားတာက
မ်က္​စိနဲ႔ျမင္​နိုင္​တာ မဟုတ္​လို႔
​ေစာင္​့ၾကည္​့ အကဲခတ္​လည္​း
အမွန္​မသိနိုင္​ဘူး


အဲ့ဒီလိုကြာျခားခ်က္​​ေတြရွိတယ္​




***တတိယ​ေျမာက္​သမီး​ေတာ္​***

0 comment: