ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Tuesday, December 22, 2020

ဇရာပိ ဒုကၡံ

 ဇရာပိ ဒုကၡံ

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

ဒီေန႔

ေရခ်ိဳး ေခါင္းေလၽွာ္ၿပီး 

ေခါင္းကို  ဖီးလိုက္တဲ့အခ်ိန္

ဆံပင္ျဖဴတစ္ေခ်ာင္း ကၽြတ္က်လာေလရဲ႕

ၾကမ္းေပၚက်သြားတဲ့ ဆံပင္ျဖဴကို

ေသခ်ာေအာင္ ေကာက္ၾကည့္လိုက္ရင္း

ငါ့ တစ္ေခါင္းလံုးမ်ား ဆံပင္ေတြျဖဴေနၿပီလားလို႔

အေပၚထပ္ကို အေျပးတက္ၿပီး 

မွန္ထဲမွာ ဆံပင္ေတြကို နဲနဲျခင္း ခ်ဲၾကည့္လိုက္မိတယ္

ေန႔စဥ္ေခါင္းဖီးေပမယ့္ မွန္ၾကည့္ေလ့မရွိတာေၾကာင့္

ကိုယ့္မ်က္ႏွာနဲ႔ ကိုယ္လည္း မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး

မ်က္ႏွာမွာ ျဖဴသလား မဲသလားလည္း

မၾကည့္ျဖစ္သလို

ဆံပင္ေတြ အေရာင္ ေျပာင္းေနသလားလို႔လည္း

မဆန္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး

ကိုယ့္ေရွ႕တည့္တည့္မွာ မွန္တစ္ခ်ပ္ရွိေနရင္သာ

ၾကည့္ျဖစ္ေပမယ့္

တကူးတက မွန္ေရွ႕ရပ္ၿပီး 

ေန႔စဥ္ မွန္ၾကည့္တာမ်ိဳး

ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္တာမ်ိဳး လုပ္ေနက် မဟုတ္တဲ့အတြက္

ဒီခုမွပဲ ဗီယို တံခါးကို ဆြဲဖြင့္ၿပီး ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္


၅၀ ဆိုတဲ့အသက္အရြယ္ဟာ

ေယာဗၺနမာန္ လို႔ေခၚတဲ့ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳျခင္း မာန္ေတြ

လံုးဝ ခဝါခ်ရမယ့္အရြယ္ပါပဲ

ဘယ္လိုပင္ ႏုပ်ိဳတယ္လို႔ ဆိုေစအံုးေတာ့

က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေဆးဝါးအေထာက္အကူကို

မျဖစ္မေန ယူကို ယူေနရၿပီေလ

အာေရာဂ်မာန္ ရွိေနခဲ့ရင္လည္း

၅၀ ရာခိုင္ႏႉန္းထက္ မေက်ာ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး


ခက္တာက

သညာဝိပလႅာသနဲ႔ စိတၱဝိပလႅာသ က အားေကာင္းေနတာပဲ

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အသက္ ၂၀ အရြယ္ေလာက္ကလိုပဲ

သြားႏိုင္ လာႏိုင္ စားႏိုင္ ေသာက္ႏိုင္ ျဖစ္ခ်င္ေနတုန္း

သြားလည္း သြားႏိုင္

လာလည္း လာႏိုင္

စားလည္း စားႏိုင္

စာလည္းသင္ႏိုင္

စာေတြလည္း က်က္ႏိုင္တုန္းဆိုေတာ့

ငါ ဟဲ့ ဆိုတဲ့ 

မာန္ကေလးေတာ့ ရွိေနေသးတာေပါ့

အဲ့ဒီေတာ့လည္း

ေယာဗၺနမာန္က  ကပ္ပါေနဆဲေလ

ပိုဆိုးတာက

ရံုးခ်ဳပ္က အေပၚထပ္တက္တဲ့ ေလွကား ၂ ဆင့္ကို

ေျပးတက္ႏိုင္ခဲ့သလို မေမာခဲ့တာကလည္း

ငါ  သန္မာေနဆဲပဲ ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔

အာေရာဂ်မာန္က တေထာင္ေထာင္


ဒီေတာ့

ဆံပင္ျဖဴတစ္ေခ်ာင္း ကၽြတ္က်လာတဲ့အခ်ိန္မွာ

အလန္႔တၾကားနဲ႔ ဇရာကို ေျခကန္ခ်င္လာခဲ့တယ္

ဆင္းရဲျခင္းဆိုတာကို သတိထားမိလာေတာ့

တုန္လႈပ္မိတယ္


ဆံပင္ေတြ မျဖဴခ်င္ဘူး

အသားအေရေတြ မတြန္႔ခ်င္ဘူး

အေရျပားေတြေပၚမွာ မွဲ႔မဲေတြ ေပၚလာမွာကို ေၾကာက္တယ္

အို  .........

ဆင္းရဲလိုက္တာ

စိုးရိမ္ျခင္း ပူပန္ျခင္း ထိတ္လန္႔ျခင္းေတြနဲ႔

ဇရာကို အန္တုရအံုးမွာပါလား။


ဇာတိပိ ဒုကၡာ

ဇရာပိ ဒုကၡာ

ဗ်ာဓိပိ ဒုေကၡာ

မရဏံပိ ဒုကၡံ တဲ့

 ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာပါတဲ့ တရားစာ

ဘုရားရွင္ကို

ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔သာ 

ပါဠိေတာ္ကို ရြတ္ဆိုခဲ့တာ

အဓိပၸါယ္သေဘာသြားေတြ

ဥာဏ္မွာ သဲသဲကြဲကြဲ ထင္ခဲ့ ျမင္ခဲ့တာမွ မဟုတ္ပဲေလ။


ဇာတိဆိုတဲ့ ဘဝတစ္ခုျဖစ္ရျခင္း ဆင္းရဲေတြက

ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီးၿပီဆိုေတာ့

က်ဥ္းက်ပ္တယ္ ေမွာင္မဲတယ္ဆိုတဲ့

ဇာတိရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းေတြကို ထိထိမိမိ မခံစားရလို႔

မသိသာ မထင္ရွားေပမယ့္


ဇရာဆိုတဲ့ ယိုယြင္းပ်က္စီးျခင္းေတြကေတာ့

မ်က္ဝါးထင္ထင္ ခံစားေနရၿပီေလ


ေလ်ာ့ရဲတြဲက်လာတဲ့ အေရျပားေတြ

ရႊန္းလဲ့ေတာက္ပမႉ ေဖ်ာ့ေတာ့ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြ

မအီမသာ ျဖစ္လာတဲ့ ခံစားမႉေတြ

တေျဖးေျဖး မွဲ႔မဲေတြအျဖစ္ ထြက္ေပၚလာေတာ့မယ့္

အသားအေရေပၚက အစက္အေပ်ာက္ေတြ

ေအာ္.......

ငါအိုလာၿပီဆိုတဲ့ အသိမွာ ေသာကေတြနဲ႔.....

မအိုခ်င္ေသးဘူးလို႔ ျငင္းဆန္ေနတာက ေဒါသ

ေဒါသရဲ႕ ေနာက္မွာ တြဲပါလာတာက 

လွခ်င္ေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘ

မအိုေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုတဲ့ ဝိတက္ 


တစ္သက္လံုး

စားခ်င္သလို စားလာခဲ့တာ

ခုဆို အသားအေရအတြက္

အေထာက္အကူျပဳမယ္ထင္တဲ့

အစားအေသာက္ အသီးအႏွံကို

စနစ္တက်ေလးနဲ႔

ပိုၿပီး ဂရုတစိုက္ စားျဖစ္ေတာ့မယ္။

မအိုခ်င္ေသးလို႔.....


ဇရာ ဗ်ာဓိ ဆိုတဲ့ တရားဘက္

ခ်က္ခ်င္းယိုင္လဲ မသြားေအာင္

က်ားကန္ထားရမယ္

ႏုပ်ိဳျခင္း သန္မာျခင္းေတြ ရွိေနခ်င္ေသးလို႔


ဒီၾကားထဲ

ဇာတိရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္တဲ့

ေသာက ပရိေဒဝ စသျဖင့္

ၾကံဳခဲ့ရင္ ျမန္ျမန္ေျဖေဖ်ာက္ပစ္ၿပီး

စိတ္ကို ထိန္းထားရမယ္

အဲ့ဒီ မီးေတြက ျမန္ျမန္အိုစာေအာင္

ေလာင္ၿမိဳက္တယ္ေလ။


ၾကည့္စမ္း........

အိုျခင္းဆိုတဲ့ ဆင္းရဲအတြက္ 

ပူပန္ေၾကာင့္ၾကေနလိုက္တာ

မျမဲတဲ့ ရုပ္ခနၶာကို ျမဲဖို႔

ပင္ပန္းရအံုးမယ္

ပင္ပန္းခံေတာ့ေကာ

သူက ျမဲမယ္တဲ့လား

မျမဲမွန္းသိေနရဲ႕နဲ႔  

ႀကိဳးစားၾကည့္ခ်င္ေသးတာ

တဏွာ


ခနၶာကို ခင္တြယ္ၿပီး

အသုဘကို သုဘလို႔ ထင္တဲ့စိတ္

မျမဲတဲ့ခနၶာကို ျမဲမယ္လို႔ ထင္တဲ့စိတ္

ဒီခနၶာရဲ႕စက္ဆုတ္စရာကိုမေတြးပဲ

စားေကာင္း ေသာက္ေကာင္း ႏွစ္သက္စရာေတြ

ခံစားရင္း ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ စိတ္

ဒီခနၶာကိုမွီၿပီး အႏွစ္သာရ မရွိတာေတြကို

ခံုမင္ရင္း နစ္ေမ်ာေနရတာကိုပဲ 

တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့စိတ္

အဲ့ဒါက

စိတၱဝိပလႅာသနဲ႔ သညာဝိပလႅာသ


အေကာင္းေလာကဓံေတြကိုဖက္တြယ္ရင္း

ႏွစ္သက္ရႊင္ျမဴးေနတာက ေလာဘ

အဆိုးေလာကဓံေတြကို တြန္လွန္ရင္း

မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာက ေဒါသ

ေကာင္းမွန္း ဆိုးမွန္း မေဝခြဲပဲ

ဘာျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆိုင္နစ္ေမ်ာေနတာက ေမာဟ


ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြနဲ႔ ယွဥ္စပ္ၿပီး

ရုန္းမထြက္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့တာပါလား


ရုပ္ခနၶာကို မွီၿပီး

ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းလုပ္လို႔

ေကာင္းက်ိဳးရေအာင္ရွာတာထက္

မေကာင္းရာ မေကာင္းေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ္လည္းပဲ

အသိမွား အျမင္မွားနဲ႔ အေတြး မွားၿပီ

ျပဳမူ ေနထုိုင္ျခင္းက ပိုၿပီး မ်ားလွပါတယ္


ဒီလို သိျမင္ေနထိုင္ၾကတယ္ဆိုတာ

အသိအျမင္ကို စစ္ထုတ္ႏိုင္တဲ့

ဥာဏ္ မရွိလုိ႔ပါပဲ


အနာဂါမ္ မတည္ေသးသမၽွေတာ့

ခ်စ္ခ်င္း မုန္းျခင္းေတြအတြက္

အလုပ္ရႉပ္ၾကအုန္းမယ္

အလွအပ ပကာသနေတြအတြက္

ဂုဏ္ေဖာ္  ေမာ္ႂကြားရင္း

အလုပ္ရႉပ္ၾကအုန္းမယ္

အသိ  သတိနဲ႔ ထိန္းႏိုင္လို႔

ထိန္းထားသည္ဆိုေစအံုးေတာ့

အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာခဲ့ရင္

အခံ ဓာတ္က အတိုက္ ဓာတ္နဲ႔ ေတြ႕ရင္

ေယာနိေသာ မနသိကာရ မျဖစ္လိုက္ခင္ကေလးမွာ

ပရိယုဌာနအဆင့္ကေန

ဝီတိကၠမ ကိုေရာက္သြားႏိုင္တယ္

ဒါက ကိေလသာရဲ႕ သတၱိပဲ


အခံ ဓာတ္ ရွိေနသမၽွ

အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တိုင္း

အပြင့္ ဓာတ္က လာအံုးမယ္


အႏုသယဆိုတာမ်ိဳးက

အားအစြမ္းနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့

ကိေလသာ အမ်ိဳးအစားေတြ

မဂ္နဲ႔ မပယ္ရေသးရင္

အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တိုင္း

ရုန္းႂကြ လြန္က်ဴးတတ္တာမ်ိဳး


အနာဂါမ္ မတည္ေသးသမၽွ

ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေသာက ပရိေဒဝ ေဒါသ ေဒါမနႆ ဥပါယာသဆိုတဲ့

အကုသိုလ္တရားေတြ လာအံုးမယ္


ေသာတာပန္လည္း ငိုတယ္

သကဒါမ္လည္းငိုတယ္

ေလာဘေတြျဖစ္မယ္

ေလာဘ အလိုမျပည့္ရင္ငိုမယ္

ငိုတာက ေဒါသ

ေလာဘ ေဒါသေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ

ဒုကၡသစၥာကို မဆင္ျခင္မိလို႔ ျဖစ္တာ

အရိယာေပမယ့္ သမာဓိက မျပည့္စံုေသးေတာ့

သတိ မဝင္တဲ့အခါ ငိုမွာပဲ

တခ်ိဳ႕ ပုထုဇဥ္ေတြ သမာဓိ အားေကာင္းၿပီး

ဥေပကၡာသဟဂုတ္နဲံ ပဋိသေနၶ ေနခဲ့သူေတြက

အရိယာေတြထက္ စိတ္က ခိုင္ခ်င္ ခိုင္ေနတတ္တာ

ပဋိသေနၶ ေနခဲ့တဲ့အေပၚမွာလည္း မူတည္တတ္တယ္

စရိုက္အေပၚမွာလည္း မူတည္တတ္တယ္

အရိယာျဖစ္သြားေပမယ့္

ဝါသနာ စရိုက္ေတြကလည္း

အထံုအေလ့ျဖစ္ေနေတာ့

ျဖစ္လြယ္ၾကတယ္

ဒါေၾကာင့္ အေပၚယံကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့လည္း

ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး


ဇရာရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္း အေပၚမွေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္က

ေသာက ျဖစ္ရင္ျဖစ္ေနမယ္

ဒါေပမယ့္ ေသာက ျဖစ္တာခ်င္းတူရင္ေတာင္မွ

အစြဲႀကီးတာခ်င္းေတာ့ မတူႏိုင္ဘူး

ျဖတ္ေတာက္တာခ်င္းလည္း မတူႏိုင္ဘူး

ေသာကျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း


အရိယာက 

ခနၶာကို ခင္တဲ့စိတ္နဲ႔ လွခ်င္ ပခ်င္လို႔

ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းတာပဲရွိမယ္

ငါ့က်မွျဖစ္ရတယ္လို႔  ဟိုလူ ဒီလူေတြနဲ႔ မယွဥ္ဘူး

အေတြးေတြကြာတယ္ ၾကံစည္တာခ်င္းကြာတယ္

အိုျခင္းဆင္းရဲပါလားလို႔ ေတြးတယ္

သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ရလာတဲ့

ဒုကၡသစၥာဆိုတာကို ဥာဏ္နဲ႔ျမင္တယ္


ပုထုဇဥ္က

ဟန္ေဆာင္ၿပီးေနတယ္

ဒါဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ေတြးတာရွိမယ္

ငါ့က်မွျဖစ္ရတယ္လို႔ ေတြးသူရွိမယ္

သူမ်ားေတြလည္း ဒီလိုပဲလို႔

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေျဖသိမ့္မယ္

သူမ်ားနဲ႔ ႏိႉင္းယွဥ္တယ္

အိုျခင္းဆင္းရဲဆိုတာ မေတြးျဖစ္ေအာင္

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတာရွိမယ္

သို႔တည္းမဟုတ္

လက္ခံၿပီး အိုစာစြာ ေနလိမ့္မယ္

ဒါက ဇရာကို လက္ခံ  ရင္ဆိုင္တဲ့အေနအထား

ကြာျခားမႉပဲ


ဇရာဆိုတာ

ဒီေန႔နဲ႔ မနက္ျဖန္ကာလေလာက္ကို

သိသာထင္ရွားစြာ ျပေနတာမဟုတ္

အမႉမဲ့အမွတ္မဲ့ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနရင္း

ကာလၾကာတဲ့အခါ ထင္ရွားေပၚလြင္လို႔

လက္မခံခ်င္ပဲ လက္ခံရတဲ့တရား

ဇာတိရဲ႕အက်ိဳးရင္းျဖစ္လို႔

မလြဲ မေသြ ၾကံဳေတြ႕ရင္ဆိုင္ ရမယ့္တရား

ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႉ

ကိုယ္တိုင္က ခနၶာရေၾကာင္း ၾကံခဲ့လို႔ ရေနတာ

လိုခ်င္လို႔ ရတာမဟုတ္ပဲ

မလိုခ်င္ပဲနဲ႔ ရေနတာ

မလိုခ်င္တာကို မရေအာင္

အားထုတ္မႉ မလုပ္ခဲ့လို႔ ရတာ

မလိုခ်င္တဲ့ အရာေတြ ရလာမယ္ဆိုတာကို

မသိ နားမလည္ခဲ့လို႔ ရတာ


မလိုခ်င္တာႀကီး

ရေနေတာ့  ဆင္းရဲတာေပါ့

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက

ဇရာပိ ဒုကၡံလို႔ သိသာထင္ရွားစြာ

ျပေတာ္မူခဲ့တာ


အဲ့ဒီ ဇရာဆိုတဲ့ ဆင္းရဲက လြတ္ေအာင္ဆိုရင္

ခနၶာ မရမွျဖစ္မွာ

ခနၶာရ႐င္ အို နာ ေသ ဆင္းရဲက

ရေနမွာပဲ။


ခနၶာ မရေအာင္ လုပ္ဖို႔က နည္းလမ္း တစ္ခုပဲရွိတယ္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေပးခဲ့တဲ့ နည္းလမ္း

ခနၶာရဲ႕ ျဖစ္ခ်င္း ပ်က္ျခင္းကို ရႉတဲ့

ဝိပႆနာ အလုပ္

ဝိ=အထူးထူ အျပားျပားေသာ

ပႆနာ= ရႉမွတ္ျခင္းသည္

ဝိပႆနာ မည္၏။


ဝိပႆနာအလုပ္ ႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရင္း

ေဗာဓိဥာဏ္ကို ရ၍

ခနၶာဆင္းရဲ

သံသရာဆင္းရဲမွ

လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ


***တတိယေျမာက္သမီးေတာ္***



0 comment: