ေနာက္တစ္ခုက သညာရယ္ ၀ိညာဥ္ရယ္ ပညာရယ္တဲ ့(၀ိညာဥ္ဆိုတာ စိတ္ပါပဲ)
ဒီသံုးခု အစုကို နားလည္ရမယ္။
သညာ၊ ၀ိညာဥ္၊ ပညာ တို ့၏ အာရံုကိုသိသည္၏
အျဖစ္သည္
တူညီေသာ္လည္း သညာသည္ အညိဳ အေရႊ
ဤသို ့စသည္ျဖင့္ အာရံုကို
မွတ္သိရံုမွ်သာျဖစ္သည္။
သညာ သိတာ
မွတ္သိရံုေလးပါ၊ ဒါေလးက အနီ ၊
ဒါက အညိဳ ၊ ဒါက အ၀ါ စသည္ျဖင့္ေပါ့
၊ အဲ့သလို သိတာ သညာသိ။
မျမဲ ဆင္းရဲ အတၱ မဟုတ္ ဟု လကၡဏာသံုးပါး ထိုးထြင္းသိျခင္းသို
့
ေရာက္ေစရန္ကား မစြမ္းနိုင္ေသး။
သညာက အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လို သိသည့္တိုင္
ေအာင္ မစြမ္းနိုင္ေသးဘူးတဲ ့၊ မွတ္ရံုမွတ္ျပီးသိတာကိုး။
၀ိညာဥ္သည္ အညိဳ အေရႊ ဤသို ့ စသည္ျဖင့္
အာရံုကိုလည္းသိ၏။ လကၡဏာ
သံုးပါးထိုးထြင္းသိျခင္းသို့လည္း
ေရာက္ေစ၏။
၀ိညာဥ္သိ (စိတ္သိ)က်ေတာ့မွတ္လည္းပါသြားတယ္။လကၡဏာကို
ထိုးထြင္းသိေသာအေနအထိလည္းသိတယ္တဲ
့။
သို ့ေသာ္လည္း အဆင့္ဆင့္တက္၍ အရိယာမဂ္
ျဖစ္ေပၚျခင္းသို ့ေရာက္ေစ
ရန္ကားမစြမး္နိုင္ေသး။
၀ိညာဥ္သိ သိရံုနဲ့ ကိစၥ မဆံုးေသးဘူးလို ့ဆိုလိုတယ္။
ပညာသည္ကား ဆိုခဲ့ျပီးေသာနည္းျဖင့္
အာရံုကိုလည္းသိ၏။ လကၡဏာ
သံုးပါးထိုးထြင္းသိျခင္းသို့လည္း
ေရာက္ေစ၏။ အဆင့္ဆင့္တက္၍
အရိယာမဂ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းသို့လည္းေရာက္၏။
အဲ့သလုိကြာတယ္။ သညာက မွတ္ရံုသာသိတယ္။
၀ိညာဥ္က်ေတာ့
နည္းနည္းေလးပိုသိလာတယ္။ မကုန္ေသးဘူး၊
ပညာက်မွ အကုန္
ထိုးထြင္းျပီးေတာ့ သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္
သညာ၊ ၀ိညာဥ္ ၊ ပညာ သံုးပါး
အစုကိုလည္း မွတ္ရမယ္။
အရွင္သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ
သညာသိ ၀ိညာဥ္သိမွ ပညာ အသိတိုင္ေအာင္ ထိုးထြင္းသိျမင္လွ်က္
နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳနို္င္သူမ်ားျဖစ္နိုင္ၾကပါေစ
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
0 comment:
Post a Comment