ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Thursday, August 31, 2017

အဓိပတိတပ္ပါ


နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ သစၥာသိခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္ၾကေပမယ့္္
ခုခ်ိန္ထိ နိဗၺာန္ကိုမျမင္ေသးဘူး။
သစၥာမဆိုက္ေသးဘူး။


ဘာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကိုမျမင္ေသးတာလဲ?
ဘာေၾကာင့္ သစၥာမဆိုက္ေသးတာလဲ?

ခုေခတ္က ေနယ်ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပဒပရမ ပုဂၢိဳလ္ေတြသာ
႐ွိၾကေတာ့တဲ့အတြက္ လြယ္လြယ္နဲ႔သစၥာမသိႏိုင္
ၾကေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးေပးၿပီးတရား
အားထုတ္မွ ရႏိုင္တာမ်ိဳး၊ ပါရမီပါသြားရံုေလာက္ပဲ
ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တယ္လို႕

ဒီလိုဆိုၾကတယ္႐ွင္။

တကယ္ဟုတ္ရဲ႕လား?။

သမီးေတာ္သိတာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့
ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ထဲက အဓိပတိပစၥေယာမွာ ပါတဲ့အတိုင္း
ဆနၵာဓိပတိ၊ ဝီရိယာဓိပတိ၊စိတၱာဓိပတိ၊ဝီမံသာဓိပတိနဲ႔
အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ နိဗၺာန္ကိုျမင္ကိုျမင္တယ္လို႕ပဲ သိထားတယ္ရွင္။
ကိုယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့ကိစၥတစ္ခုကို အမွန္တကယ္စိတ္ဝင္စားရင္
ဆနၵျပင္းျပစြာနဲ႔ ဝီရီယစိုက္ထုတ္တဲ့ အခါ
မေအာင္ျမင္တဲ့ကိစၥဆိုတာမ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။

အဓိပတိဆိုတာ အၾကီးအမႈးလို႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
စၾကာဝေတးမင္းတို႔ရဲ႕ ျသဇာတိကၠမအာဏာနဲ႔
တူတယ္လို အ႒ကထာဆရာမ်ားက႐ွင္းလင္းထားပါတယ္။
တကမၻာလံုးမွာ႐ွိတဲ့ တိုင္းႏိုင္ငံေတြက ႐ွင္ဘုရင္ေတြ
တိုင္းသူျပည္သားေတြအားလံုးအေပၚလႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့
ျသဇာအာဏာမ်ိဳး႐ွိတဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကို အဓိပတိတပ္တဲ့အခါ ဆႏၵဝီရိယေတြအားလံုးက
လိုက္ပါၿပီး မေအာင္ျမင္မခ်င္း လုပ္ေတာ့တာပါပဲ။
မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္
အဓိပတိတပ္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အခါ ဘယ္လိုအေၾကာင္းကိစၥ
ကမွ တားျမစ္ပိတ္ပင္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။

ဒီေတာ့ သစၥာသိခ်င္တဲ႕သူ နိဗၺာန္ကိုျမင္ခ်င္တဲ့သူက
အဓိပတိေလးပါးနဲ႕သာ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္
နိဗၺာန္ကို မျမင္စရာကို မရွိပါဘူး။
အဓိပတိ မတပ္ေသးလို႕သာ နိဗၺာန္ကို ျမင္ခြင့္မရေသးတာပါ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ နိဗၺာန္ကိုလိုခ ်င္ ရခ်င္ၾကေပမယ့္
သာမာန္ရခ်င္ လိုခ်င္ ဆႏၵျဖစ္ရံုေလာက္ပဲ ရွိၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။
ေျဖးေျဖးခ်င္းအားထုတ္သြားတာေပါ့ ဆိုျပီး ခပ္ေအးေအး
တရားအားထုတ္ၾကတယ္။ တရားစခန္းေတြ သြားၾကတယ္။
ဓမၼာရံုေပၚမွာ တရားထိုင္တဲ့အခ်ိန္ကလြဲရင္ တရားခ်ိန္ျဖဳတ္တာနဲ႕
တရားအမွတ္ကို ဖ်က္ပစ္ၾကတယ္။အာရံုေတြကို လႊင့္ခ်င္ရာလႊင့္
လႊတ္ခ်လိုက္တယ္။ ထိန္းမထားၾကဘူး။စကားတေျပာေျပာနဲ႕
ေနၾကတယ္။ အစားအေသာက္ကို ဟိုတခုစားလိုက္ ဒီတခုစားလိုက္နဲ႕
မ်က္စိကလည္း က်ီးၾကည့္ ေၾကာင္ၾကည့္ အျငိမ္ မထားၾကဘူး။

ေယာဂီဆိုတာ ဘယ္လိုေနရမလဲ?

အမႈမမ်ား ၊ စကားသိမ္းဆည္း၊
ေစာင့္စည္း ဣေျနၵ၊ အိပ္ေန နိုးၾကား၊
အစားမၾကီး၊ တစ္ေယာက္တည္းေန
ဤေျခာက္ေထြ က်င့္ေလ ေယာဂီ မွာ  တဲ႕။

က်င့္ၾကရဲ႕လား?

တခ်ိဳ႕ အေဖၚမပါရင္ တရားစခန္း မ၀င္ဘူး။
တရားခ်ိန္ နားလို႕ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ အေဖၚေလးနဲ႕
စကားတေျပာေျပာ။ တရားကို အဓိပတိမထားဘူး။
တခါသြားလည္း အေဖၚနဲ႕ စကားေလးေျပာ အစားေလးစားျပီး
ျပန္လာ ဆိုရင္ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ျဖစ္ေလာက္ပဲ
စခန္း၀င္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ လုပ္ေတာ့လုပ္ေနတာပဲ
တရားက မရေသးဘူး။ ဒီလိုေလးေပါ့ေလ။
ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ။

အေသမဦးမွီ ဥာဏ္ဦးေအာင္ အားၾကိဳးမာန္တက္
မရ ရေအာင္လုပ္လိုက္မယ္လို႕ စိတ္မကူးမိေသးဘူးဆိုရင္
တရားကလည္း ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။
ယူတဲ့သူကမွ မရအရ မယူခ်င္ေသးတာကိုးေနာ္။

အရွင္ အာနႏၵာမေထရ္ဆိုလည္း ေသာတာပန္ အရိယာ အျဖစ္နဲ႕
ဘုရားရွင္ကို အလုပ္အေက်ြးျပဳျပီး ေနလာလိုက္တာ။
ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့မွပဲ အထက္မဂ္ကို လိုခ်င္ ရခ်င္တဲ့ဆႏၵျဖစ္ျပီး
အားထုတ္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ရဟႏၱာျဖစ္တာပဲ။
ေအာက္မဂ္ အရိယာေတြဟာ ကိေလသာျဖစ္ေပၚတာကို
သိသိျပီး ေနၾကတယ္။ တခါတရံမွ က်န္ေနေသးတဲ့ ကိေလသာကို
သန္႕စင္အံုးမွပါေလ လို႕ အေတြး၀င္ျပီး ၾကံစည္တတ္ၾကတယ္။
ၾကံစည္တာပဲ ရွိတယ္ တကယ္ မလုပ္ျဖစ္ဘူး။
တကယ္လုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ဆႏၵျပင္းျပလာမွ
အထက္မဂ္ကို ရလာနိုင္တယ္။ အရိယာျဖစ္ျပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္က်ေတာ့
ဆႏၵျပင္းျပလာရင္ အထက္မဂ္ကို ရေအာင္ၾကိဳးစားဖုိ႕ လြယ္ေနျပန္တယ္။
နည္းလမ္း အမွန္ကို ရထားျပီးၾကတဲ့သူေတြျဖစ္ေနတာကိုး။


အေသမဦးမွီ ဥာဏ္ဦးေအာင္ သစၥာ မသိမခ်င္း၊ နိဗၺာန္ မျမင္ မခ်င္း
၀ိပႆနာ အလုပ္ကိုပဲ ေဇာက္ခ်လုပ္တယ္ဆိုတာ အဓိပတိတပ္တဲ႕သူ
ေတြမွာပဲ ေတြ႕ရတယ္။ အဓိပတိ မတပ္ၾကတဲ့သူေတြက ဆႏၵေလးရွိေနေတာ့
စခန္း၀င္ၾက အားထုတ္ၾကေပမယ့္ သိတ္ေတာ့ စူးစိုက္မႈ မရွိၾကဘူး။
ဆႏၵျပင္းျပတဲ့သူေတြ အဓိပတိတပ္ၾကတဲ့သူေတြဆိုရင္ စခန္း၀င္ရင္လည္း
တစ္ေယာက္တည္း သြားတယ္။ဓမၼာရံုထဲမွာ တရားထိုင္ရင္လည္း
တရားခ်ိန္ျပည့္လို႕ ခ်က္ခ်င္းမထေသးပဲ တရားအမွတ္ေလးကို
လြတ္သြားေပ်ာက္သြားမွာစိုးလို႕ ဆက္ျပီး ရႈမွတ္ေနတတ္တယ္။

ဆႏၵ အဓိပတိတပ္ထားတဲ့အတြက္ ၀ီရိယက မေလွ်ာ့တမ္း အားထုတ္တယ္။
ကာယိက၀ီရိယ၊ ေစတသိက၀ီရိယနဲ႕ ၾကိဳးစားေတာ့တာပဲ။
ကာယိက ၀ီရိယ ဆိုတာ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ တရားထူးတရားျမတ္ကို
ရခ်င္လိုခ်င္စိတ္နဲ႕ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္စိတ္နဲ႕ ကိုယ္ကိုမတ္မတ္ကေလးထား
ေခါင္းကိုတည့္တည့္ေလးထား ဒီလိုေၾကာင့္ၾကစိုက္ျပီး အားထုတ္တာေပါ့။

ေစတသိက ၀ီရိယ ဆိုတာက
 ျဖစ္ပ်က္ အာရံုေလးေတြကို ျမင္ေအာင္၊
ျဖစ္မွန္းလည္း သိေအာင္၊ ပ်က္မွန္းလည္းသိေအာင္၊
မွန္မွန္ကန္ကန္ရႈမွတ္ဆင္ျခင္နိုင္ေအာင္၊
 ျဖစ္ပ်က္ အာရံုေလးေတြ လြတ္မသြားရေအာင္
ကိေလသာ ၾကားမ၀င္နိုင္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ထားတာေပါ့။
ဒီလိုေလး ၀ီရိယကလည္း အဓိပတိတပ္ ထားတယ္။

၀ီမံသာဓိပတိကေတာ့ ပညာကို အၾကီးအမႈးထားတာကိုေခၚပါတယ္။
ခႏၶာေပၚ ဥာဏ္ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားတာ ၀ီရိယာဓိပတိ၊
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ဖို႕ ဆႏၵတစ္ခုတည္းျဖစ္ေနလို႕ ဆႏၵာ ဓိပတိ၊
ျဖစ္တာကို ျမင္တာက စိတၱာ ဓိပတိ၊
ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားပါလား မရွိေတာ့ပါလားလို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်နိုင္တာက
၀ီမံသာဓိပတိျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပတိ ေလးပါးလံုး ညီညြတ္သြားပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္ ႏွစ္ပါးကိုျမင္ေနတဲ့အထဲမွာ အဓိပတိေတြ အားလံုးပါေနတယ္။
တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႕ အားထုတ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္
ျဖစ္ပ်က္ဆံုးတဲ့ နိဗၺာန္ကို ျမင္ေအာင္လုပ္ရမယ္။
 ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္တယ္။
ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ခ်င္တာက ဆႏၵာဓိပတိ ၊
 ျဖစ္ပ်က္မုန္းေအာင္ၾကိဳးစားေနတာက ၀ီရိယာဓိပတီ၊
ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လည္းျမင္တယ္ အျမင္ေတြစိပ္လာျပီး
ျဖစ္ပ်က္ဆိုတာပဲ ရွိတယ္
 ျဖစ္တာလည္း ဒုကၡ ပ်က္တာလည္း ဒုကၡလို႕
ျမင္လာျပီး ျဖစ္ပ်က္က လြတ္ေျမာက္ခ်င္လာတယ္
အာရံုစူးစိုက္ေနေတာ့ စိတၱာဓိပတိ။
ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပ်က္တယ္ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပ်က္တယ္ဆိုတာကို
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေနတာက ၀ီမံသာ ဓိပတိျဖစ္တယ္။

ျဖစ္ပ်က္ ျမင္တဲ့ ဥာဏ္ ၊ ျဖစ္ပ်က္မုန္းတဲ့ဥာဏ္၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးတဲ့ဥာဏ္
အဲ့ဒီအထိေအာင္ အဆင့္ဆင့္ သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ရံုနဲ႕
ရပ္မေနရပါဘူး။

ျဖစ္ပ်က္ကို မုန္းတဲ့ဥာဏ္၀င္လာေတာ့မွ ဒါေတြဟာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။
ဒုကၡသစၥာအစစ္ေတြပဲလို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တဲ့အခါ လမ္းဆံုးသြားပါတယ္။
အဓိသီလ အဓိစိတၱ အဓိပညာလို႕ ေခၚတဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာ သံုးပါး
အဓိပတိတပ္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တကယ္လိုခ်င္ျပီ ရခ်င္ျပီဆိုရင္ စၾကာ၀ေတးမင္းလိုပဲ
အဓိပတိတပ္သြားပါတယ္။ တကယ္လိုခ်င္စိတ္ရွိျပီး တကယ္အားထုတ္ရင္
မရဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အဓိပတိ မတပ္ၾကေသးလို႕ မရၾကတာပါ။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေျပာပါတယ္။
*ခင္ဗ်ားတို႕  မယားလိုခ်င္သလိုသာ တရားလိုခ်င္ရင္ နိဗၺာန္ျမင္တာၾကာျပီ *.. တဲ့။

မယားလိုခ်င္သလို ျပင္းျပင္းျပျပ ေတာင့္ေတာင့္တတ လိုခ်င္ခဲ့ဖူးရဲ႕လား။
ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵဆိုတာ လူတိုင္းျဖစ္ဖူးၾကမွာပါ။ တကယ္ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵနဲ႕
တခုခုကိုလိုလားေတာင့္တ သလိုမ်ိဳး နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္ရခ်င္ ျဖစ္ဖူးခဲ့ပါရဲ႕လား။
ျပင္းျပင္းျပျပလိုခ်င္ ရခ်င္လာတဲ့အခါ ရေအာင္ဘယ္လိုယူရမလဲလို႕
အခ်ိန္တိုင္းၾကံစည္ စဥး္စားျပီး ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္ရခ်င္တဲ့
အာရံုတခုထဲမွာပဲ စိတ္က ၀ဲလည္ေနတတ္ၾကတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ။ ဘယ္အာရံုေတြကို ျဖစ္ပ်က္ မွတ္ရမွာလဲ။
ျဖစ္ပ်က္ေတြ ျမင္ျပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္လိုဆက္ျပီး ရႈရမွတ္ရမွာလဲ။
နည္းမွန္လမ္းမွန္ကို သင္ျပ ညႊန္ၾကားနိုင္တဲ့သူ ဘယ္သူျဖစ္မလဲ။
စသျဖင့္ ၾကံစည္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ကိုယ္ကနိဗၺာန္ျမင္ခ်င္ေနတာ။
နိဗၺာန္ျမင္ဖို႕ပဲ အေလးထားေနရမွာ။ နည္းလမ္းအမွန္ကို အမိအရ
သင္ယူနိုင္ဖို႕ပဲ ဆႏၵျဖစ္ေနရမွာ။ ဒီလို အဓိပတိ တပ္ထားရမွာ။
နည္းလမ္းေပးတဲ့အခါ ကိုယ့္ခႏၶာေပၚ ဥာဏ္နဲ႕ လွည့္ၾကည့္ရမွာ။
သို႕မွသာ ခႏၶာရဲ႕သေဘာအမွန္ကိုသိျပီး နိဗၺာန္ကိုေရာက္နိုင္ပါတယ္။
အေျပာသက္သက္နဲ႕ နိဗၺာန္ကိုမရနိုင္ပါဘူး။ ေလ့လာမွတ္သားမိသမွ်ကို
ခႏၶာေပၚ ဥာဏ္နဲ႕ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျပီး ဆန္းစစ္ၾကည့္ရမယ္။
နိဗၺာန္လိုခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႕ တက္ၾကြေနရမယ္။
တခြန္းေျပာတာနဲ႕ တစ္ခြန္းရဲ႕အဓိပၸါယ္ဆိုလိုရင္းကို
ခႏၶာေပၚတင္ျပီး ဆန္းစစ္ ခ်ိန္ဆၾကည့္ရမယ္။
ဒီလို ဥာဏ္က ပါးေနရမယ္။ ဒါမွ နိဗၺာန္တကယ္လိုခ်င္သူရဲ႕ လုပ္ရပ္ျဖစ္တယ္။

သူမ်ားေတြ နိဗၺာန္လို႕ ေျပာလို႕သာ လိုက္ျပီး ဗာန္ေနၾကတာမ်ားတယ္။
သိတ္လည္း လိုခ်င္ေတာင့္တ ျပင္းျပင္းျပျပ မျဖစ္ဖူးေတာ့
မရမေန လံု႕လ၀ီရိယ အားမထုတ္ျဖစ္ၾကပါဘူး။
ငါတို႕လည္း နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႕ တရားအားထုတ္ေနတာပဲကြာ
ခုထိေတာ့ မရေသးဘူးလို႕  ေျပာေနၾကတာ
အမ်ားၾကီး ေတြ႕ဖူး ၾကားဖူးပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္လည္း အဲ့ဒီလိုလူထဲက လူတစ္ေယာက္ပဲလား။
ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဆန္းစစ္ေတာ္မူၾကပါ။

ေလာကီေရးရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာကုတၱရာေရးရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
အဓိပတိတပ္တဲ့သူဟာ မရမေန ၾကိဳးစားၾကတဲ့အတြက္
မရမခ်င္းၾကိဳးစားၾကတဲ့အတြက္ ရကို ရပါတယ္။ အဓိပတိတပ္သြားလို႕
စၾက၀ေတးမင္းရဲ႕ ၾသဇာအာဏာသက္ေရာက္သလိုပဲ
တျခား အာရံုေတြကို လႊမ္းမိုးသြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႕
နိဗၺာန္ကိုလိုခ်င္ရခ်င္ ျမင္ခ်င္ၾကရင္လည္း အဓိပတိတပ္ၾကပါလို႕
ေလးစားစြာ တိုက္တြန္းပါတယ္။
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရျပီး အပါယ္တံခါးပိတ္ နိဗၺာန္တံခါးကိုဖြင့္ျပီးမွ
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးေနသြားၾကပါ ။ တဏွာ မာန ကအထက္ကိုပဲသြားပါတယ္။
မပယ္ရေသးလည္း စိုးရိမ္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒိ႒ိကို ျဖုတ္လိုက္ရင္
၀ီစိကိစၦာလည္းေသသြားတာမို႕ ဒိ႒ိအရင္ျဖဳတ္ၾကပါ ေနာ္။


ယံုၾကည္တဲ့စိတ္လည္းတကယ္ရွိရင္
က်န္းမာေနတဲ့အခ််ိန္မွာ
ဘာကိုမွ ေနာက္ဆံ မတင္းပဲ
စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထားျပီး
သစၥာတရားမ်ားကို အားထုတ္လို႕
အရိယာသူေတာ္စင္ၾကီးမ်ားျဖစ္နိုင္ၾကပါေစ။



*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****

0 comment: