ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို ့လင္းပါေစ
THAMEETAW THIRD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Posted on: Tuesday, January 30, 2018

ပညာသိျဖင့္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ၾကရေအာင္***


ေလာကမွာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ
ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္သိသြားၾကပါတယ္။
ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိတယ္ဆိုတာ
တရား အားထုတ္ၾကလို႕ သိၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာက ကိုယ့္ခႏၶာအေၾကာင္း
ကိုယ္သိေအာင္ လုပ္ၾကတာျဖစ္တယ္။

ကိုယ့္ခႏၶာအေၾကာင္း ကိုယ္သိေအာင္လုပ္ေတာ့
နာရင္ နာတယ္လို႕ သိၾကတယ္။ က်င္ရင္ က်င္တယ္လို႕
သိၾကတယ္။ ပူရင္ပူတယ္လို႕ သိၾကတယ္။ ေအးရင္
ေအးတယ္လို႕ သိၾကတယ္။ဆာရင္ ဆာတယ္လို႕ သိတယ္။
ဗိုက္တင္းရင္ တင္းတယ္လို႕ သိတယ္။
ဒီလိုသိတာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ပဲ။ ကိုယ့္ခႏၶာအေၾကာင္း
ကိုယ္သိတာ။ ကိုယ့္ခႏၶာမွာ စိတ္ကပ္ထားတာ ေကာင္းတယ္။
သို႕ေသာ္….
ပညာသိ မျဖစ္ေသးဘူး။
ပညာသိ ျဖစ္ေအာင္ အသိဥာဏ္ကို ေျပာင္းေပးဖို႕ လိုတယ္။
နာတယ္ က်င္တယ္ ဆိုရင္ ေစာန က မနာ မက်င္ပဲ
ခုမွ နာလာ က်င္လာတယ္တာဟာ ေဖာက္ျပန္လာတာ။
အဲ့ေတာ့ ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ သိလိုက္ပါ။
ပူတယ္ ေအာင့္တယ္ဆိုရင္လည္း ေစာန က အေကာင္း
ခုမွ ပူလာ ေအာင့္လာတယ္ ဆိုေတာ့ ေဖာက္ျပန္လာတယ္လို႕
ဒီလို သိေပးလိုက္။
ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ သိတဲ့အသိဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဥာဏ္ကို ရတာေနာ္။
ဘုရားရွင္ကသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာေလးကို
ေျပာျပခဲ့လို႕ သူ႕သေဘာကို နားလည္ရတာ။
ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ သိလိုက္တဲ့အသိဟာ
သမၼာ ဒိ႒ိပဲ။ မွန္ကန္ေသာ အယူအဆပဲ။
ဒီလို အသိမွန္ အယူအဆ မွန္ကို ရဖို႕
ဘုရားရွင္က ဥာဏ္ေတာ္နဲ႕ ခ်ျပေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ ျပတ္ျပတ္သားသားသာ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ပါ။ အဲ့ဒီလို ယံုၾကည္လိုက္တာကိုက
သဒၶါတရားကို ရတာ။

ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ ဒီ မွန္ကန္တဲ့ အယူကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်လိုက္နိုင္ျခင္းက သဒၶါနဲ႕ ပညာကို ညွိေပးလိုက္တာပဲ။
သဒၶါနဲ႕ ပညာ ညီတိုင္း ညီတိုင္း ၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ နာတိုင္ က်င္တိုင္း ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာေလးပါလားလို႕
သိေပးလိုက္ပါ။ ကာယာနုပႆနာ သတိပ႒ာန္လို႕ ေခၚပါတယ္။
အကယ္၍ နာတဲ့ က်င္တဲ့ သေဘာေလးကို
ခံစားမိတယ္ဆိုရင္ စစ္ခနဲ စစ္ခနဲ ရွိန္ခနဲ ရွိန္ခနဲ
ျဖစ္တဲ့ သေဘာေလးကို ဥာဏ္နဲ႕ စူးစိုက္ၾကည့္တတ္ခဲ့ရင္
စစ္ခနဲ မခံသာတဲ့ သေဘာေလးျဖစ္ျပီးသြားတိုင္း
ေနာက္ထပ္ စစ္ခနဲ မျဖစ္ခင္မွာ ခံသာတဲ့ သေဘာေလး
ျဖစ္ေသးတာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ရင္
ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာေလးက အက်ိဳးတလွည့္ အေၾကာင္းတလွည့္
ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သိျမင္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
တစစ္နဲ႕ တစစ္မွာ ျခားသြားတာေလးေတြရွိတယ္။
စစ္ခနဲ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ မခံသာေပမယ့္
ျဖစ္ခဏမွာရပ္သြားတယ္ ေလ်ာ့သြားတယ္
ခံသာတဲ့ သေဘာေလးျဖစ္တယ္
အဲ့ဒီမွာ အေၾကာင္းတလွည့္ အက်ိဳးတလွည့္ ျဖစ္ေနပါလားလို႕
သိေပးလိုက္ပါ။ ၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို သိျပီး ဒီလို ဆံုးျဖတ္နိုင္တယ္ဆိုတာ
ဘုရားဥာဏ္ကို ေဆာင္ယူနိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဥာဏ္ေတာ္နဲ႕ ခ်ျပခဲ့တဲ့
ခႏၶာရဲ႕ သေဘာကို သိေနတဲ့ ျမင့္ျမတ္သူတို႕ အလုပ္ကို
လုပ္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
အျမင္မွန္ အယူမွန္နဲ႕ တခါ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တိုင္း
ျမင့္ျမတ္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားတယ္။
အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိပါတယ္ေနာ္။

အသိမွန္ အျမင္မွန္ အယူမွန္ရင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
မွန္မွန္ကန္ကန္ ေတြးေတာ ၾကံစည္နိုင္တဲ့အတြက္
သမၼာသကၤပၸျဖစ္တယ္။ ဒီလို သိနိုင္ဖို႕ဆိုတာ
ကိုယ့္ခႏၶာမွာ သတိေလး ကပ္ေနလို႕ သိနိုင္တာျဖစ္ျပီး။
၀ီရိယထား ေစာင့္ၾကည့္လို႕သာ ေျပာင္းလဲတဲ့
ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာကို သိနိုင္တာ ျဖစ္တယ္။
ဒီလို သိတာက တည္ၾကည္ျခင္းဆိုတဲ့ သမာဓိရွိေနတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။
ကိုယ္ သိလိုက္တဲ့ အသိေလးတစ္ခုဟာ ပဥၥဂႋက မဂ္လို႕ေခၚတဲ့
မဂၢင္ ငါးပါးနဲ႕ ျပည့္စံုသြားတယ္။
ဒီ မဂၢင္ ငါးပါးဟာ နိဗၺာန္ကို ပို႕ေဆာင္ေပးမယ့္
တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းပါပဲ။
အင္မတန္ သိမ္ေမြ႕ နက္နဲ သလို
အဖိုးမျဖတ္နိုင္ေအာင္ တန္ဖိုးၾကီးလွပါတယ္။
လြယ္မေယာင္နဲ႕ ခက္သလို
တိမ္မေယာင္နဲ႕လည္း နက္လွပါတယ္။

နာတယ္ က်င္တယ္လို႕ သိလိုက္တဲ့ အသိကေန
ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္တာနဲ႕
သမၼာဒိ႒ိျဖစ္သြားတယ္။ ကာယာနုပႆနာ သတိပ႒ာန္လည္းျဖစ္တယ္။
စစ္ခနဲ စစ္ခနဲ ခံစားရတဲ့အေနအထားမွာ ခံသာတဲ့သေဘာ
မခံသာတဲ့ သေဘာကို ျမင္သိျပီး
အက်ိဳးတလွည့္ အေၾကာင္းတလွည့္ပါလားလို႕
သိလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
ေ၀ဒနာ နုပႆနာ သတိပ႒ာန္လည္းျဖစ္တယ္။
ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာက ရူပကၡႏၶာရဲ႕ သေဘာ။
ခံစားတဲ့ သေဘာက ေ၀ဒနာကၡႏၶာရဲ႕သေဘာ။
သူ႕သေဘာေလးေတြကို သိနိုင္ေအာင္
၀ီရိယ စိုက္ထုတ္ျပီး ေစာင့္ၾကည့္ေနတာက
သခၤါရကၡႏၶာရဲ႕ သေဘာ။
ေျပာင္းလဲတာ ေဖာက္ျပန္တာကို မွတ္သိေနတာက
သညာကၡႏၶာရဲ႕ သေဘာ။
အဲ့ဒီသေဘာေလးေတြကို သိသိ သိသိေနတာက
၀ိညာဏကၡႏၶာ ရဲ႕ သေဘာ။
အဲ့ဒီလို ခႏၶာ ငါးပါးလံုးက တျပိဳင္နက္ အလုပ္ကိုယ္စီ
လုပ္ေနၾကတယ္။
ခႏၶာရဲ႕ ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာေလးကို သိေနတဲ့ စိတ္
ခံစားမႈ သေဘာေလးကို သိေနတဲ့ စိတ္ကလည္း
သိလိုက္ပ်က္လိုက္ သိလိုက္ပ်က္လိုက္နဲ႕
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတယ္။
အဲ့ဒီ သိတဲ့ သေဘာေလးျဖစ္တဲ့ စိတ္ကို
ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ရင္
စိတၱာနုပႆနာျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ကာယရဲ႕သေဘာ
ခံစားေနတဲ့ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာ
သိလိုက္ ပ်က္လိုက္ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ရဲ႕သေဘာေလးေတြ
အားလံုး ကို စူးစိုက္ စူးစိုက္ျပီး ၾကည့္တတ္ရင္
ဓမၼာနုပႆနာျဖစ္ပါတယ္။

ကာယရဲ႕ သေဘာေလးကိုလည္း သိ
ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာေလးကိုလည္း သိ
စိတ္ရဲ႕ သေဘာေလးကိုလည္းသိေနျခင္းက
ဓမၼအာရံုေလးေတြကို ႏွလံုးသြင္းေနျခင္းျဖစ္လို႕
ဓမၼာနုပႆနာ သတိပ႒ာန္လို႕ေခၚပါတယ္။
ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာေလးေတြကို
နာတယ္ က်င္တယ္လို႕ အသိအမွတ္
ကေန ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ သိလိုက္ျခင္း။
ခံစားမႈ သေဘာေလးေတြကို အေၾကာင္းတလွည့္
အက်ိဳးတလွည့္လို႕ သိလိုက္ျခင္း။
စသည္ျဖင့္ မွန္ကန္တဲ့ အယူ အျမင္မ်ိဳးေတြ
တၾကိမ္ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းမွာ သဒၶါနဲ႕ ပညာ
ညီမွ်သြားတဲ့အတြက္ ၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ကို
ရပါတယ္။ သတိေလးကပ္မိတိုင္း တၾကိမ္ရေနရင္
ဆက္ခါ ဆက္ခါ ဆက္ခါ အၾကိမ္ အေရအတြက္
မ်ားလာတာနဲ႕ အမွ် ဥာဏ္ရင့္လာျပီး
၀ိပႆနာ မဂ္ဥာဏ္ကေန ေလာကုတၱရာ
မဂ္ဥာဏ္တိုင္ေအာင္ ခရီးေပါက္
ေရာက္ရွိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနရင္း ထိုင္ရင္း သြားရင္း လာရင္း စားရင္း ေသာက္ရင္း
ေျပာရင္း ဆိုရင္း သတိကပ္တဲ့ခဏ ဘုရားဥာဏ္ကိုရျပီး
ဥာဏ္ရင့္လာတဲ့အခါ ပုထုဇဥ္ နယ္ကေန အရိယာနယ္ကို
တက္လွမ္းေရာက္ရွိသြားမွာ ဧကန္ပါပဲ။
လက္ရွိဘ၀မွာ အရိယာ မျဖစ္အံုးေတာ့
တမလြန္သုဂတိ နတ္ျပည္ကို ေရာက္သြားျပီး
နတ္အရိယာမ်ားရဲ႕ တရားကို နာၾကားရတဲ့ခဏမွာ
နတ္တို႕ရဲ႕ ဥာဏ္နဲ႕ ခ်က္ခ်င္းေသာတာပန္တည္ပါတယ္။
ဒီလို ပညာသိ သိျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်နိုင္တယ္ဆိုတာ
သဒၶါနဲ႕ ပညာ ပါသြားျပီးသားျဖစ္လို႕ သုဂတိ လားရာကို
ေရာက္ဖို႕သာရွိပါတယ္။ ၾကီးမားတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြ
က်ဴးလြန္ထားျခင္း မရွိရင္ အပါယ္ခ်နိုင္စရာ အေၾကာင္းကို
မရွိပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ပဥၥဂၢ ဇနီးေမာင္ႏွံက
သဒၶါတရားေလး တခုတည္းနဲ႕ သုဂတိဘ၀ကို
ရၾကတာ ကႆပ ဘုရားရွင္နဲ႕ ေဂါတမ ဘုရားရွင္
ၾကား ကာလ တေလွ်ာက္လံုးပါပဲ။ ၾကီးမားတဲ့ အကုသိုလ္
ကံ ကလည္း မရွိတာေၾကာင့္ သဒၶါတရားရဲ႕ အေထာက္အပံ့က
သုဂတိ လားရာၾကီးပဲ ျဖစ္ေစ ေနပါေတာ့တယ္။
ခုလို ပညာသိနဲ႕ သိလို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်နိုင္ၾကတဲ့ သူအဖို႕ရာ
အပါယ္ဆိုတာ လားလားမွ မဆိုင္တဲ့ လားရာပါပဲ။
ပညာရဲ႕ ၾကီးမားတဲ့ အာနိသင္က ေနာက္တစ္ဘ၀ေရာက္တာနဲ႕
အရိယာနယ္ကို ခုန္ကူးေရာက္ရွိသြားမွာပါ။
ပကတိ သာ၀ကေတြအတြက္ ပါရမီဆိုတာ
တစ္ဘ၀ ႏွစ္ဘ၀နဲ႕တင္ လံုေလာက္ပါတယ္ေနာ္။
လက္ရွိဘ၀မွာတင္ ဆက္ခါ ဆက္ခါ ဥာဏ္ရဲ႕
အေထာက္အပံ့ကို ယူတတ္ရင္ ပုထုဇဥ္နယ္ကေန
အရိယာနယ္ကို တက္လွမ္းေရာက္ရွိသြားနိုင္တယ္။
ဘုရားဥာဏ္ကိုသာ မိေအာင္ ေဆာင္ယူနိုင္ဖို႕ အဓိကပါပဲ။
သစၥာသိတဲ့ ေဗာဓိဥာဏ္ဆိုတာ အားျပင္းတဲ့ သံလိုက္ရဲ႕ ဆြဲအားနဲ႕
ဆြဲယူလိုက္သလိုကို မိမိတို႕ရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာ ကိန္းပါတယ္။


ပညာသိနဲ႕ ပါရမီေတာ္ကို ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးၾကရင္း
သစၥာသိေသာ ေဗာဓိဥာဏ္ကို ရၾကပါေစ။



***တတိယေျမာက္ သမီးေတာ္***

0 comment: