ႏွာသီးဖ်ားက ဝင္ေလထြက္ေလ ဆိုတာ
ထင္ရွားတဲ့ အာရံုတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။
ပံုမွန္အသက္ရူတဲ့အတိုင္း ရူေန ရိႈက္ေနတာကို
သတိေလးကပ္ေပးဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
သတိကပ္ၿပီးရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ
ဝင္ေလ ထြက္ေလ မၿမဲတာေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။
ဝင္ေလပဲရူေနလို႔ မရသလို
ထြက္ေလပဲ ရႈိက္ေနလို႔မရပါဘူး။
ရူခ်င္စိတ္ကေန ရိႈက္ခ်င္စိတ္ကေလးေျပာင္းသြားတဲ့အခါ
ဝင္ေလရူသြင္းေနတာ ရပ္ၿပီး ထြက္ေလကုိရိႈက္ထုတ္
ေတာ့တာပါပဲ။ ပံုမွန္ အသက္ရူတဲ့ အေနအထားကို
သတိကပ္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အခါ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ပံုမွန္အသက္ရူတဲ့အေနအထားကို
အထူးျပဳၿပီးေျပာျခင္းက လုပ္ရူတာ မျဖစ္ေစဖို႔
ရွင္းေအာင္ ေျပာရတာပါ။ ပံုမွန္အသက္ရူတဲ့အေနအထား
မဟုတ္ရင္ ကိေလသာျဖစ္ေအာင္ တမင္လုပ္ေနတာမ်ိဳး
ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကိေလသာၿငိမ္းဖို႔အတြက္အလုပ္လုပ္ရာမွာ
ကိေလသာကုိတမင္ေမြးယူတဲ့အေနအထား မေရာက္ေအာင္
အထူးသတိထားရပါမယ္။
ျဖစ္ေအာင္ျပဳရင္ "ေလာဘ"
ပ်က္ေအာင္ျပဳရင္ "ေဒါသ"
ျဖစ္မွန္း ပ်က္မွန္း မသိရင္ "ေမာဟ" ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာရႈမွတ္ရာမွာ
လုပ္လည္း မရူနဲ႔
ရွာလည္း မရႈနဲ႔
ဗ်ာလည္း မမ်ားနဲ႔ လို႔ သတိေပးပါတယ္။
ကိေလသာေတြျဖစ္ေအာင္ တမင္ေမြးယူသလိုျဖစ္ေနခဲ့ရင္
ရုပ္နာမ္ရဲ႕ ပရမတ္သေဘာလကၡဏာကို အကဲျဖတ္ခ်ိန္
မရနိုင္ျဖစ္သြားပါတယ္။
ပရမတ္ ရုပ္နာမ္ရဲ႕ အျဖစ္သေဘာေလးေတြဟာ
တည္ၿမဲ မေနပဲ ေျပာင္းလဲသြားတာ ခ်ဳပ္သြားကုန္သြားတာ
အသစ္အသစ္ေတြ အစားထိုးေနတာ စသည္ျဖင့္
ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕သေဘာ သဘာဝေလးကို သိမွတ္
ဆံုးျဖတ္ေပးေနတဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္တတ္ရင္
ဝိပႆနာျဖစ္ပါၿပီ။
ဆုိေတာ့
ႏွာသီးဖ်ားက ဝင္ေလ ထြက္ေလကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး
အကဲျဖတ္တဲ့အခါ ဝင္ေလဆုိတဲ့ ရုပ္သေဘာနဲ႔
ႏွာသီးဖ်ားဆိုတဲ့ ရုပ္သေဘာေလး ႏွစ္ခု
တြန္းတိုက္သြားတဲ့ ထိတဲ့သေဘာေလးကို
ဥာဏ္နဲ႔ သိမွတ္လိုက္ပါ။ ဥာဏ္လို႔ သံုးထားေပမယ့္
စိတ္က သိတာပါပဲ။ အတူတူပဲေနာ္။
သိတဲ့အခါမွာ အကဲျဖတ္တယ္ သံ့ုးသပ္တယ္ ဆံုးျဖတ္တယ္လို႔
ဆိုထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသေဘာေလးအတိုင္း
စိတ္ကလိုက္သိေနရမယ္ အလုပ္လုပ္ရမယ္။
ဝိပႆနာဆိုတာ စိတ္နဲ႔ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ပါပဲ။
သိရမယ့္ ကိစၥေတြသိေနဖို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔။
သတိေလးကပ္ၿပီး စူးစိုက္ထားရတဲ့ အလုပ္ပါ။
ပရမတ္သေဘာေလးေတြ ျဖစ္သြားတာ ပ်က္သြားတာကို
သိၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေနဖို႔ ျဖစ္တယ္။
စိ္တ္က ျပတ္ျပတ္သားသား မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ဖို႔ေတာ့လိုတယ္။
ျဖစ္သြားတာကို "သိတယ္"
ပ်က္သြားတာကို "သိတယ္"
ျဖစ္တယ္ ပ်က္တယ္
ထပ္ျဖစ္တယ္ ထပ္ျဖစ္တာေလးပ်က္တယ္
စသည္ျဖင့္ ျဖစ္တာကို ျဖစ္တယ္လို႔ သိၿပီး
ပ်က္တာကို ပ်က္တယ္လို႔ တိတိက်က်သိေနေပးလိုက္ပါ။
ဒီလ္ို သိတဲ့အသိထဲမွာ ငါမပါဘူး။ စိတ္က သိေနတာ။
သိတဲ့စိတ္ကေလး ရွိတယ္ဆိုတာကို သိတယ္ေနာ္။
ဒါဆို ရပါၿပီ။
ဝင္ေလ ထြက္ေလ ေလး ႏွာသီးဖ်ားမွာ တြန္းတိုက္ၿပီး
ဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္ျဖစ္ေနတာကို သိတယ္
သိတဲ့စိတ္ကေလး ရွိတာကိုလည္းသိတယ္ ဆိုတာ
ရုပ္နာမ္ကိုသိတဲ့ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္ပဲ။
ဒီေနရာမွာ ဒါက နာမ္ပဲ ဒါက ရုပ္ပဲလို႔ ေျပာမွ
ရုပ္နာမ္ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။
ပူတာကိုပူမွန္းသိတယ္၊ ေအးတာကို ေအးမွတ္းသိတယ္
သိတာက စိတ္နဲ႔သိေနတယ္လို႔ နားလည္ရင္
နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္ျဖစ္တာပဲ။
ပူတဲ့သေဘာေလးက ရုပ္
ေအးတဲ့သေဘာေလးကရုပ္လို႔
ဒီလိုသင္ေနမွ ရုပ္မွန္းသိတယ္လို႔ မယူအပ္ဘူး။
ပရမတ္ခနၶာကို သိရင္ နာမည္မေပးတတ္လည္း သိတာပဲမို႔
အသိမွန္လို႔ပဲ ယူအပ္ပါတယ္။
ရုပ္လို႔ေခၚတတ္မွ နာမ္လို႔ေခၚတတ္မွ
နာမ္ရုပ္ကိုသိတယ္လို႔ မယူအပ္ပါဘူး။
အဓိက က သေဘာခနၶာကို အမွန္ယူတတ္ဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။
သေဘာခနၶာ အမွန္ကို သိနားလည္ၿပီး ဝိညာဥ္သိနဲ႔
သံုးသပ္ထားလို႔ နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္ကို
ရထားၿပီးတဲ့သူဟာ ပဋိစၥသမုပါၸဒ္ကို သင္ယူထားၿပီးတဲ့သူဆုိရင္
အင္မတန္ေက်းဇူးႀကီးပါၿပီ။
နာမ္နဲ႔ ရုပ္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ
နားလည္ထားၿပီးသူမို႔ သမၼသနဥာဏ္ကေန
စတင္ရႈမွတ္ၿပီး ဝိပႆနာဥာဏ္အဆင့္ဆင့္ကို
တက္လွမ္းေရာက္ရွိဖို႔ပါပဲ။ သင္တန္းတက္မထားတဲ့
သူမ်ားလည္း ဝိပႆနာအလုပ္ကို လုပ္လို႔ရပါတယ္။
သိထားရင္ သင္ယူထားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ေနာ္။
ရုပ္နာမ္ကို သိျခင္းျဖင့္ သစၥာသ္ိေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
0 comment:
Post a Comment