***ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ (၉)***
စာမတတ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔
တရားအားထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ
စာနဲ႔ေပနဲ႔ အခ်ိန္ယူၿပီးသင္ေပးေနတာထက္
ခနၶာ အရွိကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ဖို႔
ဆရာေကာင္းက လမ္းညႊန္မႈေပးနိုင္ပါတယ္။
ႏွာသီးဖ်ားက ဝင္ေလ ထြက္ေလကို
ေစာင့္ၾကည့္တာျဖစ္ေစ ၊ ပူမႈ သေဘာ
ေအးမႈ သေဘာေလးကိုေစာင့္ၾကည့္တာ
ျဖစ္ေစ ၊ထင္ရွားတဲ့ သေဘာေလးကို
ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တဲ့ အခါ
သေဘာခနၶာေတြကို ေတြ႕လာပါလိမ့္မယ္။
ပူတဲ့သေဘာေလးပါလားလုိ႔ သိ၊
ေအးတဲ့ သေဘာေလးပါလားလို႔ သိ၊
စိတ္က သိေနတာလို႔ သိ၊
ဒီလို သေဘာေလးေတြကို သိ သိ ေနတဲ့အခါ
ဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ငါ သိတာ ဆိုတဲ့
အေတြးမ်ိဳး အယူအဆမ်ိဳး မဝင္ရင္
သိတဲ့ သေဘာေလးမွာ
စိတ္က ၾကည္လင္ေနခဲ့ရင္
ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ ျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါတို႔ဟာ စရိုက္ခ်င္း
မတူညီၾကတဲ့အတြက္ ဉာဏ္စဉ္ တက္ရာမွာ
သဒါၶစရိုက္ရွိသူ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္
ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈ မျဖစ္ပဲ
တဆင့္ၿပီး တဆင့္ တက္သြားနိုင္ပါတယ္။
ဝိတက္စရိုက္ အားႀကီးသူ၊
ေမာဟ စရိုက္အားႀကီးသူ ေတြအတြက္ေတာ့
အေကာက္အေကြ႕ အထစ္အေငါ့ေတြ
မ်ားနိုင္ပါတယ္။
ဝိတက္စရိုက္နဲ႔ ေမာဟ စရိုက္အားႀကီးသူမ်ား
ကေတာ့ အေျခခံေကာင္းရေအာင္ သင္ယူၿပီးမွ
ဝိပႆနာ အလုပ္ကိုလုပ္တာ အလုပ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အားသာခ်က္ အရွိဆံုးသူကေတာ့
သဒါၶ စရုိက္ရွိသူပါပဲ။
မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကိုယံုၾကည္ထားၿပီးသူျဖစ္လို႔
အလုပ္စဥ္ကို လမ္းညႊန္လိုက္ဖို႔ပဲ လိုတာပါ။
သဒါၶ တရားရွိၿပီးသူကို ပညာေလးထည့္ေပါင္း
ေပးလိုက္ရံုနဲ႔ အက်ိဳးကိစၥေကာင္းေတြ
အထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သေဘာခနၶာေလးေတြကို
ေတြ႕ၿပီး သူ႔သေဘာေလးေတြပဲရွိတာကို
နားလည္လိုက္တာက ပစၥယပရိဂၢဟ ဉာဏ္နဲ႔
ျပည့္စံုသြားပါတယ္။
ဝိသုဒၶိ ဉာဏ္စဥ္ေတြကိုၾကည့္တဲ့အခါ
သီလဝိသုဒၶိက အရင္လာပါတယ္။
သီလကို အထူးတလည္ခံယူေဆာက္တည္မွ
သီလ စင္ၾကယ္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကတယ္။
ႏွစ္ရွည္ လ မ်ား သီလစင္ၾကယ္ေအာင္
က်င့္ႀကံ ေနထိုင္သူမွ တရားအားထုတ္လို႔
ရနိုင္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကတယ္။
ဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။
မည္သူ မဆို မဂ္တား ဖိုလ္တား အႏၲရာယ္မ်ိဳး
သင့္ထားတာ မဟုတ္ရင္ တရား အားထုတ္လို႔
ရနိုင္ပါတယ္။
တရားအားထုတ္မယ္လို႔ ႀကံစည္တဲ့သူဟာ
အကုသိုလ္ ျပဳလိုစိတ္ေတြ စင္ၾကယ္သြားပါတယ္။
သီလဝိသုဒၶိ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။
တရားအာရံုမွာ စိတ္က တည္ၾကည္ေနတဲ့
အတြက္ စိတၱဝိသုဒၶိျဖစ္ေနပါၿပီ။
ခနၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာေလးေတြကို
ျမင္လာတဲ့အခ်ိန္ ငါဆိုတဲ့ အယူေလးေတြ
မေတြ႕ရပဲ သေဘာေလးပဲရွိတာကို
သိလိုက္ေတာ့ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိျဖစ္ပါတယ္။
စကတည္းက တိဟိတ္စိတ္နဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ
သဒါၶစရုိက္လည္းရွိသူျဖစ္ေနရင္
ဆရာေကာင္းက ေျပာထားတဲ့ စကားတိုင္းကို
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ရွိၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္
ခနၶာရဲ႕ သေဘာေလးေတြကိုသိၿပီး
သေဘာေလးပဲ ရွိပါလား
ငါ ဆိုတာ မရွိဘူး
သေဘာေလးေတြက
တည္ၿမဲခိုင္ခန္႔ၿပီး မေနပဲ
ေျပာင္းလဲ ေနတယ္ အစားထိုးၿပီး
ထပ္ခါ ထပ္ခါ ျဖစ္တယ္။
ျဖစ္လာၿပီးတာနဲ႔ခ်ဳပ္သြားတယ္လို႔
ဆရာေျပာတဲ့အတိုင္း ျမင္ေအာင္လည္းၾကည့္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္းခ်နိုင္ရင္
ဝိသုဒၶိဉာဏ္စဥ္ ၄ ပါးဟာ ခဏ မဆိုင္းပဲ
ရလာပါတယ္။
သဒါၶတရားရွိသူရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ဆိုတာ အင္မတန္ျမန္ပါတယ္။
ထိုနည္းတူစြာပဲ ဉာဏ္အျမင္ကို
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ မွန္မွန္ကန္ကန္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်နိုင္တဲ့သူဟာ
ဉာဏ္စဥ္တက္ဖို႔ လြယ္ပါတယ္။
စာသိမွာ အားေကာင္းေပမယ့္
ဉာဏ္အျမင္နဲ႔ ခနၶာရဲ႕ သေဘာကို
ေတြ႕တဲ့အခါ စာထဲက အတိုင္း
ဟုတ္လား မဟုတ္လားလို႔
အေတြးဝင္တတ္တဲ့သူဟာ
ခနၶာစဥ္အမွန္ကို ခ်က္ခ်င္း
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်နို္င္တဲ့အတြက္
ဉာဏ္စဥ္တက္ဖို႔အေရးမွာ
တံု႔ဆိုင္းေနတတ္ပါတယ္။
ဘာမွတံု႔ဆိုင္းမေနပဲ ခနၶာရဲ႕
သေဘာအမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ျပတ္ျပတ္သားသားခ်နိုင္ပါမွ
ဉာဏ္စဥ္တက္ပါတယ္ေနာ္။
ဒီအတိုင္းဟုတ္လား မဟုတ္လားလို႔
ေတြေဝ တံု႔ဆိုင္းမိရင္ ဉာဏ္စဥ္
မတက္နိုင္ေတာ့ပဲ အသစ္ကေန
ျပန္ စ ရတတ္ပါတယ္။
မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း
ဆရာသမားရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈကို
သက္ဝင္ယံုၾကည္ျခင္း
တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း ဆိုတဲ့
အင္အားေတြဟာ
နိဗၺာန္ကို လိုလားသူတို႔အတြက္
အေရးႀကီးလွပါတယ္။
ေဗာဓိပန္းတိုင္ကို တက္လွမ္းေရာက္ရွိနိုင္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
THAMEETAW
THIRD
0 comment:
Post a Comment