ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ။
ဝဋ္ က ဝဋ္ ပါပဲ
ဒါေပမယ့္..
ဝဋ္ ကိုဝဋ္ မွန္းလူတိုင္းမသိၾကဘူး။
လိုခ်င္လို႔ရတာပဲျဖစ္ျဖစ္
မလိုခ်င္ပဲရတာျဖစ္ျဖစ္ ဝဋ္ပါပဲ။
လူေတြက အေကာင္းေလာကဓံဆိုရင္
ကံအက်ိဳးေပးေကာင္းတယ္လို႔ယူတယ္ ဝဋ္လို႔မသိဘူး။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳမွဝဋ္ေႂကြးလို႔ထင္ၾကတာ။
တကယ္ေတာ့ ခႏၶာရတယ္ဆိုရင္
ဝဋ္ခံေနၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။
ခႏၶာရတယ္ဆိုတာကိုက
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ပါ။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ရတာမွန္သမွ်
ဝဋ္ပါပဲ။
သုဂတိခႏၶာကိုရတာလည္းအဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္။
ဒုဂၢတိခႏၶာကိုရတာလည္းအဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္။
သာမာန္အားျဖင့္ေတာ့ သုဂတိဘံုကို
ေရာက္တာ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးလို႔ေျပာၾကေပမယ့္
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ရတာျဖစ္လို႔
အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးလို႔ေျပာရမွာပဲျဖစ္တယ္။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတာ အကုသိုလ္တရားေတြပါ။
အနာဂါမ္အရိယာေတာင္မွ အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြက်န္ေနေသးလို႔ ခႏၶာထပ္ရတာ။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာဆိုတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြ
ကုန္သြားရင္ခႏၶာထပ္ရဖို႔မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။
အဝိဇၨာ၊တဏွာနဲ့ဥပါဒါန္ က ကိေလသဝဋ္
သခၤါရ နဲ႔ကမၼဘဝက ကမၼဝဋ္
ရေနတဲ့ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏက
ဝိပါကဝဋ္
အေကာင္းေလာကဓံနဲ႔သာယာေနတာျဖစ္ျဖစ္
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳေနတာျဖစ္ျဖစ္
ခႏၶာရတာကိုကဝဋ္ခံေနရတာ။
ဝဋ္ဆိုတာကို ဝဋ္ လို့သိၿပီလား။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာေၾကာင့္ခႏၶာရတာခ်င္းတူေပမယ့္ အသိဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး
ေကာင္းရာမြန္ရာလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို
လုပ္ခြင့္ရတာ လုပ္ႏိုင္တာက သုဂတိဘံုသား
ေတြျဖစ္လို႔ သာလြန္ေကာင္းမြန္တယ္။
သို႔ေသာ္ဒီလိုအေကာင္းေလာကဓံနဲ႔ဝဋ္ကို
သာယာေနရံုနဲ့ လူစင္စစ္မျဖစ္ပါဘူး။
အသိဥာဏ္ယွဥ္တဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ဖို႔
ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီးသိသင့္တာေတြကို သိဖို႔
လုပ္သင့္တာေတြကိုလုပ္ဖု႔ိေရြးခ်ယ္ႏိုင္မွ
လူစင္စစ္ျဖစ္ပါမယ္။
ကိေလသဝဋ္ရယ္
ကမၼဝဋ္ရယ္
ဝိပါကဝဋ္ရယ္
ဝဋ္သံုးပါးလည္ေနတဲ့သေဘာကို
သိနားလည္ေအာင္လုပ္ပါ။
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္း မသိရင္ဝဋ္ကလြတ္ဖို႔
ၾကံစည္မိမွာမဟုတ္ဘူး။
ၾကံစည္မွ ဒုကၡလို႔သိလာမွာ
ဒုကၡလို႔သိလာရင္ဒုကၡကိုပယ္ဖို႔အားထုတ္မယ္
ဒုကၡပယ္ဖို႔အားထုတ္မွၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာျခင္းကိုရမယ္။ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာျခင္းကိုရဖို႔အတြက္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို
လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လာၾကမယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔...
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိပါ။
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းမသိရင္ မိတၱဝိႏၵကလိုပဲ
ဓားစၾက္ာကိုပဒုမၼာၾကာပန္းလို႔ထင္ၿပီး
ဝမ္းသာအားရလိုခ်င္ရခ်င္ေနမိပါအံုးမယ္။
အရိယာေတြမွာ
ေသာတာပန္အရိယာက ဥာဏ္မ်က္စိအလင္းရသြားၿပီး
မ်က္ေတာင္ေမႊး တဆံုးစာေလာက္ျမင္တယ္။
သကဒါဂါမ္အရိယာကတစ္လံေလာက္ျမင္တယ္။
အနာဂါမ္အရိယာကမ်က္စိတစ္ဆံုးျမင္တယ္။
ရဟႏၱာျဖစ္သြားရင္ေတာ့အကုန္ျမင္တယ္။
ဒါကဥပမာအေနနဲ႔ေျပာတာပါ။
ရဟႏၱာျမင္သေလာက္ကိုအနာဂါမ္ကမျမင္ဘူး။
အနာဂါမ္ျမင္သေလာက္ကိုသကဒါဂါမ္ကမျမင္ဘူး။
သကဒါဂါမ္ျမင္သေလာက္ကိုေသာတာပန္ကမျမင္ဘူး။
ေသာတာပန္ျမင္သေလာက္ကိုပုထုဇဥ္ကမျမင္ဘူး။
မျမင္တဲ့သူကိုျမင္တဲ့သူကေျပာျပတဲ့အခါ
ယံုတဲ့သူလည္း႐ွိတယ္။မယံုတဲ့သူလည္း႐ွိတယ္။
မျမင္ရတဲ့သူဆိုတာ သူမ်ားေျပာသံပဲၾကားရေတာ့
မွန္တာကိုယံုမိတာလည္း႐ွိမယ္။
မမွန္တာကိုယံုမိတာလည္း႐ွိမယ္။
ကိုယ္တိုင္ျမင္ၿပီးသြားမွ မွန္တယ္မမွန္ဘူးဆိုတာ အတိအက်ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဥာဏ္မ်က္စိအလင္းရ၍
ကိုယ္တိုင္ျမင္သိသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(7.7.2018)
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ*(၂)**
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္း မသိေတာ့
ဝဋ္မွာေပ်ာ္တဲ့ ဝဋ္ေပ်ာ္ေလးေတြ
ဝဋ္ေကာင္ေလးေတြျဖစ္တာေပါ့။
ဝဋ္ေပ်ာ္ေလးေတြျဖစ္ေတာ့ မာမာေအးနဲ႔အတူတူ သံသရာကိုဆြဲဆန္႔ၿပီး ဘယ္ေလာက္႐ွည္႐ွည္ က်င္လည္ၾကတာေပါ့။
ကိုယ္ရထားတဲ့ ရာထူး၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ ေတြအေပၚမွာယစ္မူးမယ္(ကာမာသဝ)။
ကိုယ္ရထားတဲ့ဘဝေလးကိုေက်နပ္သာယာေနမယ္(ဘဝါသဝ)။၊ကံအက်ိဳးေပးေကာင္းေနေတာ့ ငါကြဆိုၿပီး သာယာေနမယ္(ဒိ႒ာသဝ)။
ခႏၶာရတာဒုကၡသစၥာပါလားလို႔မသိပဲ
ကိုယ္ရထားတဲ့ဘဝ၊ကိုယ္ရထားတဲ့စည္းစိမ္
ဥစၥာ အေပၚမွာ သာယာယစ္မူးေနမယ္
(အဝိဇၨာသဝ)။
ဒီအာသဝတရားေလးပါးဆိုတဲ့စိမ္ရည္ထဲမွာ
ယစ္မူးရင္းက်င္လည္တစ္ဘဝသာကုန္သြား
တယ္ သစၥာတရားဆိုတာဘာမွန္းကို
မသိလိုက္ၾကဘူး။
ဘုရားေ႐ွ႕သြားၿပီး အသေဝါတရားေလးပါး
တို႔၏ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ျမတ္နိဗၺာန္ကိုလွ်င္ျမန္
ေစာစြာေရာက္ရပါလို၏အ႐ွင္ဘုရားလို႔
ဆုေတြေတာင္းေနတာ ပါးစပ္ကေနအျမဳပ္
ေတြထြက္မတတ္ပဲ။
သာသနာထြန္းကားခ်ိန္နဲ႔ၾကံဳလို႔
စာေပပညာ႐ွင္မ်ားေရးထားတဲ့ဘုရား႐ွိခိုးကို
အလြတ္က်က္ၿပီးလိုက္သာရြတ္တယ္။
အာသဝတရားေလးပါးဆိုတာဘာမွန္းလည္း
မသိ။သိေအာင္လည္းမႀကိဳးစား။
အာသဝတရားေတြထဲမွာပဲ ယစ္မူး
အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ဝဋ္လည္ေၾကာင္းေတြပဲ
လုပ္ရင္း ဝဋ္ေကာင္ေလးဘဝမွာေပ်ာ္ေနၾကတယ္။
ဝဋ္လည္ေနမွန္းလည္းမသိ။
အာသဝတရားေလးပါးနဲ႔က်င္ေနမွန္းလည္းမသိ။ ခႏၶာရတာ ဒုကၡသစၥာဆိုတာလည္းမသိ။
မသိျခင္းဆိုတဲ့ အဝိဇၨာက ဦးေဆာင္ၿပီး
တဏွာကျခယ္လွယ္ခ်င္တိုင္းျခယ္လွယ္
လိုက္တာ သံသရာရဟတ္ႀကီးက တပတ္ၿပီး
တစ္ပတ္လည္လို႔။
အဲ့ဒါသည္ပင္ မူလႏွစ္ျဖာပါပဲ။
အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာက အရင္းခံၿပီး
အပင္မွမ်ိဳး၊မ်ိဳးမွအပင္၊အမွ်င္မျပတ္
ဆက္စပ္ က်င္လည္ေနလိုက္တာ
ဒုကၡသစၥာခႏၶာ အပင္ ႀကီးထြား လာလိုက္
သမုဒယသစၥာ မ်ိဳးေစ့ေလးၾကဲခ်လိုက္
ဒီသစၥာႏွစ္ပါးနဲ႔လံုးေထြးၿပီး ဝဋ္ေပ်ာ္
ေပ်ာ္ေနၾကပါေတာ့တယ္။
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕အဆံုးအမေတြလည္းမနာၾကား
မေလ့လာဖူးေတာ့ အတိတ္ဘဝ႐ွိမွန္းလည္းမသိ။
အနာဂတ္ဘဝ ႐ွိမွန္းလည္းမသိ။
လက္႐ွိရေနတဲ့ခႏၶာကိုဒုကၡသစၥာမွန္းလည္းမသိ။
အတိတ္ကအေၾကာင္ကိုလည္းမသိ။
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးကိုလည္းမသိ။
ပစၥဳပၸန္မွာျပဳေနမိတဲ့အေၾကာင္းတရားကိုလည္းမသိ။
အနာဂတ္မွာရလာမယ့္အက်ိဳးတရားကိုလည္း
မသိႏိုင္ေအာင္ အဝိဇၨာဆိုတဲ့အေမွာင္ႀကီးက
ဖံုးအုပ္ၿပီး တဏွာကလွည့္စားေနလိုက္တာ
ဝဋ္ေကာင္ေလးေတြျဖစ္ေနမွန္းလည္းမသိဘူး။ ငါေကာင္ သူေကာင္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္
ထင္ခ်င္ရာအေကာင္ထင္ေနေတာ့တာ။
ဝဋ္ခံေနရတာကိုဝဋ္ခံေနရမွန္းမသိေတာ့
အဆိုးနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔ အေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနဖို႔ပဲ ေတြးၾကတယ္။
ဒုကၡေတြကိုေမ့ထားၿပီးေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန
လိုက္ေတာ့ဝဋ္ခံရတာကိုလည္းမသိေတာ့ဘူးေပါ့။သံေဝဂဥာဏ္ဝင္ဖို႔လည္းမၾကံစည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိရင္ ကံ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပး
ကိုလည္း ဆင္ျခင္လာတယ္။ အဆိုးေလာကဓံ
ကိုၾကံဳတဲ့အခါမွာဆင္ျခင္ႏိုင္မွ အသိဥာဏ္က
ဝင္ပါတယ္။အေကာင္းေလာကဓံဆိုတာ
အင္မတန္ ယစ္မူးဖြယ္ေကာင္းလြန္းလို႔
သံေဝဂဥာဏ္ဝင္ဖို႔ခက္တတ္ပါတယ္။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ
နည္းခဲ့လို႔ အကုသိုလ္ေတြျပဳခဲ့လို႔ ဒီလိုအဆိုး
ေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳရပါလား ကိုယ္ျပဳခဲ့မိတဲ့
အတိုင္း အက်ိဳးျပန္ရပါလား လို႔ဆင္ျခင္တတ္
မွဥာဏ္ယွဥ္တဲ့အသိျဖစ္ပါတယ္။
တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား သိစြမ္းတဲ့ဥာဏ္ပါပဲ။
အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဘာမွမျဖစ္ဘူး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနဆိုၿပီး
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပ်ာ္ေပ်ာ္
ေနလိုက္တယ္ဆိုရင္ အသိဥာဏ္နဲ႔မယွဥ္တဲ့
ဒိ႒ိေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနျခင္းျဖစ္လို႔ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္
မ်ားရဲ႕ဥာဏ္မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕က
ဘယ္သူမွမေျပာပဲကိုယ့္ဘာသာဆင္ျခင္
တတ္ၾကတယ္။တခ်ိဳ႕ကေျပာျပရင္ဆင္ျခင္
တတ္တယ္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့ကိုယ့္ဘာသာလည္း
မဆင္ျခင္တတ္သလို သူတစ္ပါးက
ေျပာျပလည္း နားလည္ႏိုင္စြမ္းမ႐ွိ
လက္ခံႏိုင္ျခင္းလည္းမ႐ွိၾကဘူး။
ဒါဟာ တိဟိတ္နဲ႔ဒိြဟိတ္ရဲ႕ျခားနားျခင္းေတြ
ပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလိုက္ဆိုတာက
ဒိြဟိတ္ဥာဏ္ေတြပါ။ တကယ္တမ္းခႏၶာရဲ႕
အက်ိဳးေပးျခင္းသေဘာ၊ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးျခင္းသေဘာကိုနိႈင္းယွဥ္ၿပီး ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္
တို႔အက်ိဳးေပးရာသေဘာကိုေျပာျပျခင္း၊
ဆင္ျခင္ျခင္းက တစ္ခါဆင္ျခင္မိတိုင္း
တစ္ခါအသိဥာဏ္တိုးၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ဥာဏ္ကို
ရင့္သန္လာေစဖို့ပါရမီျဖည့္ရာေရာက္ပါတယ္။
ဝဋ္ေကာင္ေလးဘဝနဲ႔ဝဋ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၿပီး
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနေနတာထက္
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိလိုက္တာက သံေဝဂဥာဏ္ကို
ရင့္သန္ေစလို႔ ပါရမီေျမာက္ပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ဆိုတာက သံသရာေဘးကို
ေၾကာက္ရြံ႔ေသာဥာဏ္ တဲ့။
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိေသာအားျဖင့္
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္ႏိုင္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(9.7.2018)
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိပါ...(၃)
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိေတာ့ သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္ေစပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ဆိုတာ သံသရာေဘးကိုေၾကာက္ရြံ႔ေသာဥာဏ္တဲ့။
သံသရာဆိုတာက အိုနာေသ ဆက္ကာဆက္ကာျဖစ္တာကို သံသရာလို႔ေခၚပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္လာေတာ့ အိုနာေသ သံသရာက လြတ္ခ်င္လာတယ္။ ခႏၶာ့ဝဋ္ကလြတ္ခ်င္လာတယ္။
သံေဝဂမပါရင္ တရားမ႐ွာနဲ႔လို႔ ေျပာစကား႐ွိတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္က တရားအလုပ္ကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ တြန္းအားပါပဲ။
သစၥာတရားကို႐ွာေဖြရာမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က အိုနာေသဒုကၡသစၥာဆိုတာကိုလက္ခံတယ္။
ဘုရားတရားကိုယံုၾကည္မႈလည္း႐ွိတယ္။
သို႔ေသာ္ သံေဝဂမပါေတာ့ ေလ့လာတယ္၊အားထုတ္ၾကည့္တယ္၊ ထိထိမိမိျပင္းျပင္းထန္ထန္မရမေနမလုပ္ျဖစ္ဘူး။
လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အာစိဏၰကံ ကုသိုလ္အေနနဲ႔ သာသနာနဲ႔ၾကံဳတဲ့အခိုက္ႀကိဳက္လိုက္တာပဲ႐ွိတယ္။
သံသရာကို တကယ္ေၾကာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ၾကေပမယ့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အားပါပါ မျဖစ္ၾကဘူး။
အခ်ိန္အၾကာႀကီးအားထုတ္ေနရတယ္။
တကယ္ေတာ့တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ
တသက္လံုးလုပ္ရမယ့္အလုပ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရၿပီးရင္ဆက္အားမထုတ္ပဲ ေနလိုက္လို႔ရတယ္။ ဝိမုတၱိသုခနဲ႔ မျပည့္စံုေသးေပမယ့္ ဝိမုတၱိနယ္ထဲကို ေရာက္ထားၿပီး ျဖစ္လို႔စိတ္ခ်ရပါၿပီ။
ဝိသာခါတို႔၊အနာထပိဏ္သူေ႒းတို႔ကိုပဲၾကည့္၊
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရၿပီး ကာမဂံုခံစားေနတာ
မဂ္ဖိုလ္က ယုတ္ေလ်ာ့တာမွမ႐ွိပဲ။
သံသရာကိုျဖတ္ထားၿပီးသား။ေရေသာက္ျမစ္ကို
ျဖတ္ထားၿပီးသားသစ္ပင္လိုပဲ ဆက္ၿပီး ႐ွင္သန္ႀကီးထြားစရာ အေၾကာင္းမ႐ွိေတာ့ဘူး။
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရေအာင္ ထိထိမိမိအားထုတ္ထား
ၿပီးရင္ စိတ္ေအးလက္ေအးေနလို႔ရၿပီ။
ကိုယ့္သံသရာကို ကိုယ္စိတ္ခ်လို႔ရၿပီ။
အပါယ္ကိုမေရာက္ေတာ့ဘူး။
နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳထားၿပီ။
ဥာဏ္ကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတင္ေပးဖို႔ပဲလိုပါတယ္။
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲဥာဏ္ကတိုးတက္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္း သိရာကေန ဥာဏ္က
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုးသိ လာရာက ခႏၶာ့ဝဋ္က လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ဆႏၵေတြျဖစ္လာတယ္။
အႀကိမ္ႀကိမ္ဆင္ျခင္ရင္ ဥာဏ္ကတုိးလာတာပဲ။
သမထပဲလုပ္လုပ္ ဝိပႆနာပဲလုပ္လုပ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ျခင္ျခင္းအားျဖင့္ပြားမ်ားရသလိုပဲ၊
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိတာကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ျခင္ရင္းက သံေဝဂဥာဏ္ရင့္သန္လာေစပါတယ္။
သံေဝဂဥာဏ္ရင့္မွ တရားအလုပ္ အားထုတ္ရာမွာ
ထက္သန္စူးစိုက္မႈ႐ွိတယ္။
ခႏၶာရတာဒုကၡသစၥာပါလို႔ ဘုရား႐ွင္ကေဟာခဲ့တယ္။
ဆရာေတာ္မ်ားက တဆင့္ထပ္ေဟာတယ္။
ဒီခႏၶာဒုကၡသစၥာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖို႔ကိုေတာ့ ဆရာေကာင္းရဲ႕
လမ္းညႊန္ျပသမႈ လိုအပ္ပါတယ္။
အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြျမင္သလို လြယ္လြယ္ကူကူထင္ထင္႐ွား႐ွား
ျမင္သိဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ရံုဥာဏ္နဲ႔မရပါဘူး။
သမာဓိအားေကာင္းတဲ့သူ ဥာဏ္ထက္တဲ့သူမွျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
သမာဓိအားေကာင္းေအာင္၊ဥာဏ္ထက္ေအာင္လည္း
သမထ၊ဝိပႆနာ က်င့္ၾကံၿပီးျဖည့္ဆည္းရပါတယ္။
သံသရာမွာ သမထ အားထုတ္ဖူးရင္လည္း သမာဓိရလြယ္ၿပီး
ဥာဏ္ထက္ၾကတယ္လု႔ိဆိုပါတယ္။
ဥာဏ္ထက္တဲ့သူဟာ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာကိုသိႏိုင္စြမ္းတဲ့
ယထာဘူတဥာဏ္ကိုရပါတယ္။
ဝဋ္ကိုဝဋ္မွန္းသိၿပီး သမထ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ဖို႔
သံေဝဂဥာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(21.7.2018)
ဝဋ္ကို၀ဋ္မွန္းသိပါ......(၄)
ဝဋ္လို႔ေျပာရင္ အဆိုးေလာကဓံနဲ႔
ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ေနမွ
ဝဋ္လို႔ထင္ၾကတယ္။
ႏွစ္သက္ဖြယ္ ကာမဂံုအာရံုေတြနဲ႔
ေမြ့ေလ်ာ္ေနတဲ့အခါ ဝဋ္ဆိုတာကိုရွာမေတြ႕နိုင္ၾကဘူး။
လိုခ်င္တပ္မက္ဖြယ္ေသာအာရံုေတြကို
ခံစားေမြ့ေလ်ာ္ရင္း ထပ္ၿပီးထပ္ၿပီး လိုခ်င္ရခ်င္တဲ့ ဆႏၵ
ေလာဘနဲ႔ ခနၶာ့ဝဋ္ကို မျမင္မေတြ႕နိုင္ၾကပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္လည္း ပဋိစၥသမုပၸဒ္မွာ အဝိဇၨာနဲ႔တဏွာ ဟာ
မူလအရင္းခံလို႔ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္တယ္။
လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ တဏွာေၾကာင့္ သစၥာကိုမသိနိုင္သလို
သစၥာမသိလို႔လည္း လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့တဏွာျဖစ္ၾကတယ္လို႔
အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာရဲ႕ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳပံုကို
ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပ ထားတယ္။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ စည္းစိမ္ဥစၥာရတနာေတြ
အေႁခြအရံ အသင္းအပင္းေတြနဲ႔ျပည့္စံုခ်မ္းသာပါေစ
ခနၶာ့ ဝဋ္ကုိ ခံၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။
မနက္ အိပ္ယာက ထ လာတာနဲ႔ မ်က္စိကထြက္တဲ့ မစင္၊
(မ်က္ေခ်း) ၊ႏွာေခါင္းကထြက္တဲ့ မစင္၊ (ႏွပ္ေခ်း)
ခနၶာကိုယ္က ထြက္တဲ့ မစင္၊(ေခြၽး၊ ဂ်ီး က်င္ႀကီး က်င္ငယ္)၊
စတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာ
သုတ္သင္ ရွင္းလင္းရတယ္။ စြန္႔ထုတ္ရတယ္။
ဒါေတြကေန႔စဥ္လုပ္ရတဲ့အလုပ္၊
သို႔ေသာ္..... က်န္းမာေနစဥ္မွာ ဒီအလုပ္ေတြကိုဝဋ္လို႔
ဘယ္သူမွ မေတြးဘူး။ဒီအလုပ္ေတြလုပ္ရတာကိုဒုကၡလို႔
မထင္ရွားဘူး။ မက်န္းမာတဲ့အခ်ိန္ၾကမွ ဝဋ္ လို႔ေတြးၾကတယ္။
ဒါေတာင္ ကိုယ္တိုင္ခံရမွ နည္းနည္းေလးပဲေတြးတာ။
ငါ့ကိုဘယ္သူမ်ားျပဳစုမလဲလို႔ လိုလားေတာင့္တၿပီး
ခ်မ္းသာခ်င္တဲ့ေလာဘ ၊ ငါ့ကိုမျပဳစုပဲ ပစ္ထားရက္ေလျခင္းလို႔
အလိုမက်တဲ့ ေဒါသ၊ ငါ ဘယ္ခ်ိန္ထိ ဒီလို ဒုကၡကို
ခံေနရအံုးမွာလဲ ဆိုတဲ့ ေမာဟ၊ ဒီလိုစိတ္ေတြနဲ႔
ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ ေပက်ံလာတယ္။
ခနၶာရွိေနလို႔ ခနၶာ့ဝဋ္ကို ခံ ေနရပါလားလို႔ မတိမ္းမေစာင္းေတြးယူနိုင္တာ အရိယာပဲ ရွိမယ္။ အၿမဲတမ္း ဆင္ျခင္ေနတဲ့
ပုထုဇဥ္ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ရွိနိုင္ပါတယ္။
ဝဋ္ကို ဝဋ္ မွန္းသိတဲ့ဥာဏ္ ဝင္ေအာင္ မိမိခနၶာကို ၾကည့္ရႈတတ္ရတယ္။ မၾကည့္တတ္ရင္ ဥာဏ္မထင္ဘူး။
ခနၶာ့ဝဋ္ကို သိျမင္တတ္ရင္ အင္မတန္မွ ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္
ေဒဝဒူတသုတ္မွာ ယမမင္းက စစ္ေဆးတာေလးရွိတယ္။
ခနၶာ့ ဝဋ္ ကို ဝဋ္လို႔သိၿပီး ခ်မ္းသာကို ရွာမွီးခဲ့သလားဆိုတဲ့
ေမးခြန္းကို ဝဋ္မွန္းသိၿပီး သံေဝဂဥာဏ္ ဝင္ခဲ့ဖူးရင္ ငရဲသားအျဖစ္ငရဲခံရမယ့္ အေျခအေနကေန လြတ္ေျမာက္
သြားေစနိုင္တယ္။ယမမင္းဆိုတာ ကယ္တင္ေပးဖို႔ေစာင့္ေနတာ။
ကိုယ္ကသာ အသိဥာဏ္ဝင္ၿပီးဆင္ျခင္ခဲ့ဖူးရင္
လြတ္ေစအမိန္႔နဲ႔ ငရဲကလြတ္ၿပီး သုဂတိကိုေရာက္ရမယ္။
တခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားက ယမမင္းနဲ႔ စစ္ခန္း လို႔
ေခါင္းစဥ္ေပးတာရွိတယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ကေတာ့ ေဒဝဒူတသုတ္ဆိုတဲ့ တရားေတာ္အမည္နဲ႔
အပိုင္း၁/၂ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ခနၶာရတာ ဒုကၡသစၥာလို႔
ဘုရားရွင္ကလည္းေဟာခဲ့တယ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုမွေတာ့ မေကာင္းတာကိုရထားတာပဲ။
မေကာင္းတာကိုရထားမွေတာ့ ဝဋ္ခံေနရတာပဲေပါ့။
ကိေလသာနိႈင္းခ်င္းနဲ႔ တဏွာခိုင္းသမွ်လုပ္ေနတာ
တဏွာက ခိုင္းတယ္ဆိုမွေတာ့ ေကာင္းတာခိုင္းမလား
မေကာင္းတာခိုင္းမလား စဥ္းစားၾကည့္။
ခနၶာ့ဝဋ္ကိုလည္းမသိ တဏွာခိုင္းတာလုပ္ေနရတယ္
ဆုိတာလည္းမသိ ဘယ္ေလာက္ထိ
လူျဖစ္ရံႈးေနၿပီလဲ။ အရံႈးႀကီးရံႈးေနၿပီ။
ရံႈးေနမွန္းမသိပဲ ငါကြ ငါ့ဟာကြ ငါမွငါလို႔
လုပ္ေနရင္ အရိယာေတြအတြက္ ဟာသေတြျဖစ္ေနမွာပဲ။
အရိယာေတြဆိုတာ သူတစ္ပါးက ေလာဘ ေဒါသ
ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရင္ရီ(ရယ္)တာပဲ။
မိမိကိုယ္တိုင္ေလာဘ ေဒါသျဖစ္ေနရင္လည္း
ရီ(ရယ္)တာပဲ။ မွတ္သာထား။
သူတို႔အေရွ႕မွာ ဘာမွ သြားမမွားနဲ႔ ရီ တာပဲ။
သူေတာ္ေကာင္းစိတ္နဲ႔ ေနထိုင္သူေတြေတြ႕ရင္ေတာ့ သိတ္ေလးစားတတ္ၾကတာ။ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိတတ္ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့သူကိုေတြ႕ရင္ေတာ့ သတိထားၿပီးေစာင့္ၾကည့္ေတာ့တာပဲ။
အရိယာမ်ားလား ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။
အရိယာဥာဏ္နဲ႔ ခနၶာ့ဝဋ္ကို ဆင္ျခင္နိုင္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(6.8.2018)
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ....(၅)
ဝဋ္ အေၾကာင္းကိုေျပာေတာ့ ဝစီကံ အကုသိုလ္ေၾကာင့္
ဝဋ္ ခံရတဲ့ ဇမၺဳကတကၠတြန္းအေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္ေသးတယ္။အေၾကာင္းအရာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုကုိ
သိခ်င္ရင္ေတာ့ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေရးသားေတာ္မူတဲ့ မဟာဗုဒၶဝင္ တတိယတြဲ စာမ်က္ႏွာ
၂၆၇ မွာ ရွာၿပီးဖတ္ၾကည့္ပါေနာ္။
ဇမၺဳက တကၠတြန္းဆိုတာ ကႆပဘုရားရွင္
လက္ထက္ကေက်ာင္းထိုင္ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့တယ္။
ရဟန္းတို႔ေစာင့့္ထိန္းရမယ့္ သိကၡာပုဒ္ကိုေစာင့္ထိန္းခဲ့ေပမယ့္ အာဂႏၲဳရဟႏၲာတစ္ပါး အေပၚမွာ ဣႆာ
မစၧရိယျဖစ္ၿပီး ဝစီကံနဲ႔ျပစ္မွားေျပာဆိုခဲ့တဲ့
အကုသုိလ္ကေတာ့ အင္မတန္ေၾကာက္စရာ
ေကာင္းလွပါတယ္။
ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က လူ႔သက္တမ္းက
အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းပါ။ အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းကာလပတ္လံုး
ရဟန္းဘဝနဲ႔ သိကၡာပုဒ္ကိုေစာင့္ထိန္းခဲ့တဲ့ အာစိဏၰကံ
ကုသိုလ္ကေတာင္ မကယ္တင္နိုင္ေလာက္ေအာင္
အကုသိုလ္ကႀကီးမားတယ္။
ရဟႏၲာကိုေစာ္ကားမိတာကိုးေနာ္။ ဂရုကံျဖစ္သြားတာေပါ့။
ေသလြန္ေတာ့ မဟာအဝီစိမွာ က်ခံရတယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိ ျကာေအာင္ ခံရသလဲဆိုေတာ့
သမီးေတာ္တို႔ရဲ႕ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ပြင့္ထြန္းေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွ မဟာအဝီစိက လြတ္ၿပီး
လူ႔ဘဝကိုရတယ္။ လူ႔ဘဝရျပန္ေတာ့လည္း ရဟႏၲာကို
ျပစ္မွားခဲ့တဲ့ကံ က မကုန္ေသးေတာ့ ဝဋ္ ခံရျပန္ေသးတယ္။
မနာလိုစိတ္နဲ႔ မစင္စားတာကပိုျမတ္တယ္လို႔ေျပာခဲ့တဲ့
အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ မြန္ျမတ္တဲ့ စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ကို
ျငင္းပယ္ၿပီး မစင္ကိုပဲ အားရပါးရ စားတယ္။
ဆတၱာသည္နဲ႔ ဆံပင္ရိတ္တာထက္ ထန္းေစ့မႈတ္နဲ႔
ႏုတ္တာက ပိုျမတ္တယ္လို႔ ေစာ္ကားမိတဲ့ အကုသိုလ္
ကံေၾကာင့္ ထန္းေစ့မႈတ္နဲ႔ ဆံပင္ေတြႏုတ္ခံရတယ္။
သဃၤန္းကိုဝတ္တာထက္ အဝတ္မဝတ္ပဲ မိေမြးတိုင္း
ဖေမြးတိုင္း ေနတာက ပိုေကာင္းတယ္လို႔
ေစာ္ကားမိတဲ့အတြက္ အဝတ္ ဘယ္လိုဆင္ေပးပါေစ
မဝတ္ပဲ ကုိယ္လံုးတီးပဲေနတယ္။
ကုတင္ေပၚ အိပ္တာထက္ ေျမႀကီးေပၚ အိပ္တာက
ပိုျမတ္တယ္လို႔ ေစာ္ကားမိလို႔ ေျမႀကီးေပၚမွာ
အိပ္ရတာကိုပဲ ႏွစ္သက္ေနတယ္။
ဘယ္ေလာက္ေၾကာက္စရာေကာင္းလဲေနာ္။
ကိုယ့္ဆီမွာရွိတာကိုထုတ္ေပးရတာလည္းမဟုတ္ပဲ
မနာလို ဝန္တိုျဖစ္ၿပီး ေစာ္ကားလိုက္မိတာ ခံလိုက္ရတဲ့
ဝဋ္က မနည္း မေႏွာ။
သို႔ေသာ္လည္း......
ဝဋ္လို႔ သူမသိဘူး။ သူ႔ရဲ႕ အကုသုိလ္ အက်ိဳးေပးနဲ႔
ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနရတာကိုပဲ ေပ်ာ္ေနတယ္။
သာယာေနတယ္။ေက်နပ္ေနတယ္။
ဝဋ္ေကာင္ေလး ျဖစ္ေနရတာကို ႏွစ္သက္ေနတယ္။
မစင္ကိုျမင္တဲ့အခါ ဣ႒ာရံုလု႔ိ သူက ထင္တယ္။
အကုသိုလ္ဝိပါက္ က အက်ိဳးေပးေနခ်ိန္ကိုး။
မစင္စားတယ္။ အဝတ္မဝတ္ပဲ ကိုယ္လံုးတီးေနတယ္။
ေျမႀကီးေပၚအိပ္တယ္။ ထန္းေစ့မႈတ္နဲ႔ ဆံပင္ကို
ႏုတ္တယ္။လူေတြအျမင္မွာေျခေထာက္တစ္ဖက္ပဲ
ေထာက္ၿပီး ရပ္တယ္။
ပါးစပ္ကို ဟ ထားတယ္။ ဘာ အသိဥာဏ္မွမရွိတဲ့ သူေတြက
အထင္ႀကီးၿပီးကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကတယ္။ သူ႔ဘဝကိုသူ
သာယာေနတာေပါ့။ မစင္မွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ ႀကိဳက္ေနတာ။
အကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးတာဆိုေတာ့ မႀကိဳက္သင့့္တာလည္း ျကိဳက္တာပဲ။
ဘုရားရွင္က တရားေဟာေတာ့မွ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီး
အကုသိုလ္ကုန္သြားတယ္။ ဇမၺဳကရဟန္း ျဖစ္သြားမွ
ဝဋ္ကကြၽတ္သြားတယ္။ ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က
ရဟန္းတရားကိုက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္တရားက မဖ်က္စီးနိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕
တရားေတာ္ကို နာၾကားလိုက္ရတဲ့အခါ ပဋိသမၺိဒါ
ဥာဏ္ေလးပါး ႏွင့္တကြ အရဟတၱဖိုလ္ကိုရတယ္။
ကုသိုလ္ကလည္း ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးသလို အကုသိုလ္ကလည္း အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးတယ္။ရဟႏၲာျဖစ္မွသာ
ကံေတြက အေဟာသိကံျဖစ္သြားတယ္။
အကုသိုလ္တရားေတြ ခနၶာမွာကိန္းေနရင္
မႀကိဳက္သင့္တာကိုႀကိဳက္ၾကေသးတာပဲ။
အနာဂါမ္အရိယာျဖစ္တာေတာင္ အကုသိုလ္တရားက
က်န္ေနေသးေတာ့ ဘဝရာဂ ျဖစ္ၿပီး သံသရာမွာ
က်င္လည္ခ်င္ေသးတယ္။ ခနၶာရရင္ အို နာ ေသ ပဲရမွာမို႔
ဆင္းရဲပါတယ္။ ဒီဆင္းရဲျခင္းေတြကို ရေနသမွ်
ဝဋ္ ခံ ရတာပဲျဖစ္လို႔ ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိလိုက္ၾကပါ။
ခနၶာ ဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္နိုင္ၾကပါေစ။
*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****
(8.8.2018)
THAMEETAW
THIRD
0 comment:
Post a Comment