THAMEETAW
THIRD
Posted on: Sunday, February 3, 2019
ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္းသိပါ (၁၀)
ဝိပႆနာ အလုပ္ကိုလုပ္ၿပီဆိုတဲ့ေနရာမွာ
မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္က ကမၼ႒ာန္းအာရံုေပၚမွာ
စူးစူးစိုက္စိုက္ထားနိုင္ဖို႔ သိတ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုတ္ကိုျဖစ္ေစ၊
ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုတ္ကိုျဖစ္ေစ ၊
ရပ္ျခင္း ၊ သြားျခင္း ဣရိယာပုတ္ကိုျဖစ္ေစ
မည္သည့္ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ဝိပႆနာအလုပ္ကိုလုပ္နိုင္ပါတယ္။
ထင္ရွားတဲ့ ကာယကိုျဖစ္ေစ၊
မထင္ရွားတဲ့ စိတ္ ၊ ေဝဒနာ ၊ ဓမၼာရံုကို ျဖစ္ေစ
မိမိ စူးစိုက္လို႔ အားသာနိုင္တဲ့ ပရမတ္အာရံု
တစ္ခုခုကို မူတည္ၿပီး ရႈ မွတ္ေပးဖို႔ပါပဲ။
ခနၶာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ကို ၾကည့္တဲ့အခါ
သေဘာ ခနၶာကို ထိမိေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖို႔
အဓိက အေရးႀကီးပါတယ္။
စာဘယ္ေလာက္ပဲတတ္ပါေစ
စာ လံုးဝ မတတ္တဲ့သူပဲ ျဖစ္ပါေစ
တကယ္ရွိတဲ့ ပရမတ္ခနၶာဆိုတဲ့
သေဘာေလးကို မိမိရရ ဉာဏ္နဲ႔ ထိမိ သိ ဖို႔
အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။
သေဘာခနၶာေလးက ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္
ျပေနမွာပါ ။ ျပေနတဲ့ သေဘာ ခနၶာေလးကို
တည္ၿမဲ မေနပဲ ေျပာင္းလဲ ေနတာ
အစားထိုးေနတာ ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္
ျဖစ္ေနတာကိုသိရင္ အနိစၥကိုသိတာ ၊
မိမိက ဉာဏ္ေလးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး
အကဲျဖတ္ေနဖို႔ပဲ။
အနိစၥလို႔ သိလိုက္ျခင္းက ဆင္းရဲျခင္းသေဘာကို
သိလိုက္တာပဲ။
ၿမဲတယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာ ၊ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ထင္ခဲ့တာ
အမွန္သေဘာကို ျမင္ေတာ့ မၿမဲတာပဲေတြ႕တယ္။
ေျပာရရင္ေတာ့........
အနိစၥလကၡဏာကို အႀကိမ္ႀကိမ္ျမင္ၿပီး
မၿမဲပါလားလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးေနရင္
စူးစူးစိုက္စိုက္ ဒါကိုေစာင့္ၾကည့္ေနရင္
ဒီမၿမဲတဲ့ သေဘာေလးအေပၚမွာ
ဆင္းရဲလိုက္တာလို႔ ဉာဏ္က သူ႔အလိုလိုကို
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လာတယ္။
ဆင္းရဲလိုက္တာလို႔ ဉာဏ္က ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်ၿပီးတာနဲ႔ တဆက္တည္းပဲ
ဘာမွအႏွစ္သာရမရွိတဲ့ သေဘာေတြပါလားလို႔
အနတၱဉာဏ္အျမင္ကပါ လိုက္လာတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ အနိစၥလကၡဏာကိုအနိစၥလို႔
သိ သိ ေနေအာင္ စူးစူးစိုက္စိုက္
ရႈမွတ္ ေပးေနဖုိ႔ပဲလိုပါတယ္။
သမာဓိတည္ၾကည္ၿပီး ဉာဏ္ရင့္လာတဲ့အခါ
သူ႔ အလိုလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ခ်လာတာပါ။
ေစာင့္ၾကည့္အကဲျဖစ္ဖို႔က မိမိတို႔တာဝန္ျဖစ္ၿပီ။
ဉာဏ္စဥ္ေတြ တက္လာဖို႔က
ဓမၼရဲ႕ တာဝန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဉာဏ္စဥ္ ၁၀ ပါး
ဉာဏ္စဥ္ ၁၆ ပါး လို႔ ရွိေနတာက
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဉာဏ္နဲ႔ နာမည္တပ္ေပးခဲ့တာေတြပါ။
ကိုယ္ဉာဏ္နဲ႔ လုပ္ယူလို႔ရတာ တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။
မိမိတို႔အလုပ္က အနိစၥကို အနိစၥလို႔ သိေနဖု႔ိပါပဲ။
မၿမဲဘူး မၿမဲဘူး လို႔ သိေနလိုက္တဲ့ အသိက
ဉာဏ္ကို မီးထြန္းျပေနတာပါ
အႀကိမ္ႀကိမ္ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနတာက
ဉာဏ္မီးလင္းေအာင္ အားထုတ္ေနတာပါပဲ။
ေက်ာက္ ၂ ခုကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခတ္လို႔
မီးေတာက္ကေလးရလာေတာ့
မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကို မီးအလင္းေရာင္နဲ႔ ျမင္ရသလို
အႀကိမ္ႀကိမ္ ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္လို႔
ဉာဏ္မီးေလး လင္းလာေတာ့
ဆင္းရဲပါလား ဘာမွ အႏွစ္သာရမရွိပါလားလို႔
ဉာဏ္နဲ႔ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ
ဒီဆင္းရဲျခင္းေတြကို စြန္႔ပစ္ခ်င္လာေတာ့တယ္။
စြန္႔ပစ္ခ်င္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီမၿမဲတဲ့
သေဘာေလးကလည္း ဘယ္လိုမွ ေပ်ာက္မသြားေတာ့ဘူး။
မၾကည့္ခ်င္လည္းၾကည့္ ၾကည့္ခ်င္လည္းၾကည့္
ၾကည့္ေန ျမင္ေနရေတာ့
ကဲ ........ သူဘာသူ သူ႔အလုပ္သူလုပ္တာပဲေလလို႔
ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ဘူးဆုိတဲ့သေဘာထားေလး
ဝင္လာတာနဲ႔ ရင္ထဲမွာ ေအးခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။
အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ လန္႔သြားတတ္တယ္ေနာ္။
လန္႔ၿပီး ဘာမ်ားျဖစ္ပါလိမ့္လို႔ အေတြးဝင္တတ္တယ္။
အေတြးဝင္ရင္ ဉာဏ္စဥ္ ပ်က္သြားမွာပဲ။
ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒါကုိ မဂ္ရတယ္လို႔ ထင္ၿပီး
ခရီးဆံုးမေရာက္ပဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
အရိယာမဂ္ကို ရတဲ့အခါမွာ အင္မတန္ထင္ရွားပါတယ္။
နာမ္နဲ႔ ရုပ္ဟာ သီးျခားစီျဖစ္သြားတယ္။
နာမ္က သပ္သပ္ ၊ ရုပ္ကသပ္သပ္ဆိုတာ
ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေနတယ္။
ဒီ ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ခုကို တသီး တျခားစီ
ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေနတာ
ေတြ႕ၿပီးတဲ့ေနာက္
ဘယ္လို အေျခအေနမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ဘယ္ေတာ့မွ တေပါင္းတစည္းတည္းလို႔
ခံစားမိတာမ်ိဳး ေတြးယူမိတာမ်ိဳး မွတ္ထင္တာမ်ိဳး
ျဖစ္ကို မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီေတာ့ အရိယာမဂ္ကို ရၿပီလို႔ ထင္လိုက္တဲ့အခါ
ရုပ္နာမ္ကို ကြဲကြဲျပားျပား အျမင္ရွင္းရဲ႕လားလို႔
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။
ခရီးမဆံုးေသးပဲ ခရီးဆံုးတယ္လို႔
အထင္ေရာက္လို႔ နားေနလိုက္ရင္
အရံႈးႀကီးရံႈးရတတ္ပါတယ္။
ေအးခနဲ ျဖစ္သြားလို႔ အေတြးဝင္မိတာမ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း
ထပ္ၿပီးျပန္ရႈမွတ္ပါ။
ရႈမွတ္မႈ ျပန္မစခင္မွာ
မိမိကိုယ္ကိုလည္း သံုးသပ္ထားဖို႔လိုပါတယ္။
ေအးခနဲ ျဖစ္ခဲ့ရင္
ဒါ ဒုကၡသစၥာ ပဲလို႔ ရဲရဲႀကီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်နိုင္ဖို႔
သတိနဲ႔ အသိရွိရပါမယ္။
ဒါေၾကာင့္
ျဖစ္ပ်က္ ျမင္မုန္း ဆံုးေအာင္ ျဖတ္ေတာက္ဖို႔
ဆရာေကာင္းရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈ သိတ္အေရးႀကီးပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တယ္
မုန္းလည္း မုန္းခဲ့တယ္
အဆံုးကို မေရာက္ၾကဘူး။
အဆံုးသတ္မွာ
မိမိက ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ရဲဖို႔လည္း လိုတယ္။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မေပးတတ္ရင္လည္း
ခရီးရွည္ေနမွာေပါ့။
ဟုတ္လိမ့္နိုးနိုး ထင္ေယာင္ထင္မွား
အသိမွား အတတ္မွား အထင္မွားၿပီး
ေယာင္ေပေပနဲ႔ သံသရာထဲ လည္ေနမွျဖင့္
ႏွေမ်ာစရာေကာင္းလွပါတယ္။
ခရီးဆံုးေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးနိုင္တဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တတ္ေအာင္
သင္ၾကားေပးနိုင္တဲ့
ပညာကို အဓိက ထားတဲ့ ဆရာနဲ႔ေတြ႕ရင္
ကိစၥျမန္ျမန္ၿပီးပါတယ္ေနာ္။
ဆရာေကာင္းကုိ မွီဝဲဆည္းကပ္နိုင္ပါေစ
****-တတိယေျမာက္သမီးေတာ္****
0 comment:
Post a Comment